Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Паркиране по наклон-първа или задна скорост?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    NikMar написа:
    Май че не си прав, за въртенето на двигателя не го интересува дали си на задна или на предна той може да се завърти и в обратна посока в зависимост от действащата сила, цялата тънкост е в предавателното число на зъбните предавки а от там и въртящия момент към двигателя, който трябва да се противопостави ЧРЕЗ компресията от цилиндрите. Не съм инженер, но доколкото съм чел е нещо такова, нека по-компетентните ме поправят.
    По-точно от това не може да се каже.

    Коментар


      #32
      Иска мислене.Отваряш справочника за твоята кутия и четеш предавателните числа на първа и задна. Която е с по-голямо число, на нея слагаш. Ако колата е със самообтяжни ролки на ангренажа, слагаш според наклона: ако е надолу-първа, ако е назад-задна. Защо - помислете.А колкото до разпределителния вал, съгласен съм да се хвана на бас по 100 лева и един шамар. Ще спра една кола на приличен наклон и ще сваля капака на клапаните. След като спусна ръчната, колата ще започне да сеца напред и ще се види, че това става в такт с местенето на гърбиците от едно равновесно положение до друго. Това е единствената причина 4-тактовите мотори да имат спирачен ефект на място, при малките обороти при приплъзване по наклон компресията не играе. Още повече при статично положение, когато вътрешното съпротивление на мотора държи колата неподвижна на наклона - компресията отдавна е избягала покрай сегментите и цилиндъра.Написах го по-подробно, та и по-неграмотните технически да разберат. Ако има мераклии за бас, ячък съм в ръцете.
      Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

      Коментар


        #33
        u_bo написа:
        muns61 написа:
        Задържащият ефект на скорост е не толкоз от компресията, колкото от разпределителния вал. Който е карал Вартбург и Трабант, знае добре.
        Те и двата са с фрайлауф -
        Който може да се вкл/изкл. Даже си има предписание в книжката на Вартбург, кога и как да се вкл/изкл.
        chaveto написа:
        muns61 написа:
        Задържащият ефект на скорост е не толкоз от компресията, колкото от разпределителния вал. Който е карал Вартбург и Трабант, знае добре.
        2Т мотор на скорост не държи, не е от разпределителния вал.
        2Т мотор на скорост с изкл. фрайлауф държи. Даже на наклон, където една Лада "изпускаше", Вартбург-а - държеше.
        Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

        Коментар


          #34
          muns61 написа:
          Иска мислене.Отваряш справочника за твоята кутия и четеш предавателните числа на първа и задна. Която е с по-голямо число, на нея слагаш. Ако колата е със самообтяжни ролки на ангренажа, слагаш според наклона: ако е надолу-първа, ако е назад-задна. Защо - помислете.А колкото до разпределителния вал, съгласен съм да се хвана на бас по 100 лева и един шамар. Ще спра една кола на приличен наклон и ще сваля капака на клапаните. След като спусна ръчната, колата ще започне да сеца напред и ще се види, че това става в такт с местенето на гърбиците от едно равновесно положение до друго. Това е единствената причина 4-тактовите мотори да имат спирачен ефект на място, при малките обороти при приплъзване по наклон компресията не играе. Още повече при статично положение, когато вътрешното съпротивление на мотора държи колата неподвижна на наклона - компресията отдавна е избягала покрай сегментите и цилиндъра.Написах го по-подробно, та и по-неграмотните технически да разберат. Ако има мераклии за бас, ячък съм в ръцете.
          Това, че гърбиците застават в някакво положение не доказва по никакъв начин, че точно това е задържащата сила. Кое е причина и кое е следствие? Нима твърдиш, че "сецането" е следствие от причината, че гърбиците се движат? Да не би пък движението на гърбиците да е следствие на причната, че колата сеца? А тя например "сеца" защото сгъстеният въздух в цилиндъра изстива и както сам каза - бяга покрай сегментите?

          Коментар


            #35
            За най-невярващите ще разкача ангренажа / мотора е със защитени клапани/ и ще се види, че колата ще тръгне по наклона съвсем лесно. Но левчетата стават 200 и шамарите 2.Онзи с Вартбурга и Ладата - не пиши глупости. Някога живеех в блок с малък паркинг и съм избутвал Варт на ръце, както е на скорост и с изкл фрайлауф. Ела да ми избуташ Ладата, онова с парите и шамарите важи и тук. Мога да осигуря и Варт за сравнение.
            Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

            Коментар


              #36
              Остави шамарите и левчетата. Обясни го аргументирано с физични закони и научни принципи, и с думи/текст, за да може да го разберат и тези, които нямат 200 лева и не искат да ядат шамари, но искат да научат и да знаят защо някои неща стават по определен начин. Нали разбираш, че "Това става така, защото така, айде на бас на 200 лева!" звучи по-скоро смешно, отколкото сериозно. Ще си задам въпроса така: кое е това или коя е тази сила, която пречи на завъртането на разпределителния вал, когато двигателят не работи?Горе-долу с тази логика може да докажеш, че някой е вампир, защото е умрял, след като си му забил брезов кол в сърцето. Веднага се хващам на бас на 300 левчета и 3 шамара, че Азис е вампир. Ако му пробия мозъка със сребърен нож, намазан с чесън и той умре, това доказва ли твърдението ми, че е вампир?

              Коментар


                #37
                Ми аз го написах, ама или не четете, или не мислите.Задържащата сила е вътрешното съпротивление на мотора. Най-голямото съпротивление при бавно превъртане идва от разпр вал, който е въртял сглобена и непоставена глава, знае колко усилие е необходимо да превъртиш вала, който пък отваря клапаните. И тъй като гърбиците имат определена форма, валът се върти с прескачане. Поради липсата на клапани и разп вал двутактовите мотори нямат голямо вътрешно съпротивление и нямат спирачен ефект, чаво трябва да го знае.Поради предавателното число на трансмисията малък спирачен момент от мотора осигурява голям задържащ ефект. Колкото до компресията, въртете мотора с манивела, или кой каквото намери, бавно и бързо. При бързото въртене компресията пречи, но при бавно - един оборот за 10 секунди, компресия не се усеща.Стана ли ясно, или да го обясня пак за някой?
                Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                Коментар


                  #38
                  muns61 написа:
                  Онзи с Вартбурга и Ладата - не пиши глупости. Някога живеех в блок с малък паркинг и съм избутвал Варт на ръце, както е на скорост и с изкл фрайлауф. Ела да ми избуташ Ладата, онова с парите и шамарите важи и тук. Мога да осигуря и Варт за сравнение.
                  Ами нека да направим облога двоен и в евро, но без шамарите, че не се пробвал никога никого да шамаря, та да не се изложа. Аз това съм го виждал (неведнъж) с очите си. Варбург-а беше в семейството ни, а Лада-та на комшията по вила.Ама къде ще се меря с такъв измислен форумен герой като тебе, дето избутва коли на скорост, раздава шамари ..
                  Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                  Коментар


                    #39
                    Чудесно, значи няма значение дали си оставил колата на първа или на задна, при равни други условия и има значение, в зависимост от предавателните числа?

                    Коментар


                      #40
                      За такъв виден специалист мога и да удесеторя облога, ама и с шамарите. Нищо не действа така запомнящо на напористите неграмотници, както един здрав шамар.
                      Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                      Коментар


                        #41
                        ogi28b написа:
                        Чудесно, значи няма значение дали си оставил колата на първа или на задна, при равни други условия и има значение, в зависимост от предавателните числа?
                        Да, но както написах вече, има значение самообтяжната ролка на ангренажа. Като завъртиш коляновия вал обратно, ролката поддава и ремъка се охлабва от задната страна, което е добра предпоставка за прескачане на зъб, срещал съм няколко такива случая.
                        Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                        Коментар


                          #42
                          в подкрепа на muns 61 казвам,че съм виждал пунто със измерена от мен компресия 13 бара,как си тръгва лека полека по наклон.колата не гореше масло и вървеше отлично.това не винаги е критерий и не се вкарвайте в излишни филми

                          Коментар


                            #43
                            Моето мнение по темата е различно от възможните отговори, но все пак ще го споделя. Колата винаги трябва да се остави с изтеглена ръчна или както е по-правилно - спирачка за паркиране, а не на скорост. Когато е в изправност, тя е достатъчно надеждна да блокира гумите толкова силно, че да гарантира неподвижност дори и при екстремни наклони.При паркиране абсолютно винаги я дърпам, понякога на 1 зъб, понякога на 2-3, а на най-големите наклони - дърпам до 5, това е максимума. Имам предвид, че винаги оставям колата да асе държи само на ръчната, никога не я оставям само на скорост. Когато карам кола, на която ръчната не и работи, винаги гледам да спра на равно, или с напълно навит волан към нещо масивно, и тогава ръчкам първа предавка, без значение от наклона.

                            Коментар


                              #44
                              Добрият спирачен момент на мотора не изключва ръчната, аз винаги си я дърпам, даже на равно - навик. Преди години ми бе писнало да правя на баща ми ръчната, щото я ползваше само на преглед и постоянно имаше някое здържащо жило. Лека-полека, ама без шамари, го култивирах да я ползва и вече няма проблеми.А само на ръчна не става, на кола с едно жило от лоста- има още такива- при скъсване на жилото в опънато положение може да стане беля.Та да обобщя моето виждане - на баир - задна и ръчна. На спускане - първа и ръчна. Моята кола не е със самообтяжна ролка и винаги съм на първа и ръчна, щото първата ми е с по-голямо предавателно число от задната.А, пропуснах нещо - понякога износени гърбици на разпр вал допускат лесно прехълцване на колата по наклон.
                              Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                              Коментар


                                #45
                                muns61 написа:
                                Та да обобщя моето виждане - на баир - задна и ръчна. На спускане - първа и ръчна. Моята кола не е със самообтяжна ролка и винаги съм на първа и ръчна, щото първата ми е с по-голямо предавателно число от задната.
                                Ами сега?
                                muns61 написа:
                                има значение самообтяжната ролка на ангренажа
                                Ами ако МПС е със верига (например Лада 1500) или няма нито верига, нито ангренажен ремък (например ЗАЗ 965, Вартбург)?
                                Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                                Коментар

                                Working...
                                X