Предполагам, че повечето са видели ТАЗИ ТЕМА, в която поради проблем с диференциала и цената, която ми обявиха майсторите, реших да си го правя сам.Нека да прехвърлим дискусията тук, като идеята е не да минем в офтопик ЗА и ПРОТИВ ремонта да го правя без канал, а КАК да го направя!Гледам колегата willow75bg има нужда от помощ по същия въпрос.В РЪКОВОДСТВОТО (от 20-ста страница нататък) са описани стъпките, като аз мисля първо да извадя полуоските от кутията. За целта разкачам шенкела от носача и кормилните накрайници. Мисля, че ще има достатъчно ход, за да излезнат.Очаквам тези, които са правили операцията да споделят опит.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Сваляне на скоростна кутия на Мареа 1.6
Collapse
X
-
Ако имаш тънък/изпилен камък 32 (или 36 беше, не помня):- разхлаби гайката на главината, без да вдигаш колата на крик.- вдигни на крик и свали джантата- отвии кормилния накрайник от шенкела- откачи болта на шарнира- откачи полуоската от скоростната кутия и я метни в страни.Ако само откачиш полуоската и я оставиш да виси на спирачния маркуч заедно с главината, постоянно ще ти се мотае в ръцете/краката и ще пречи допълнително."Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
-
Щом си сменял карето и имаш камъка, половината работа ти е известна.Сваляш жилата, откачваш кабели/букси, чупиш си ръжете докато отвиеш всичките болтове между СК и двигателя, сваляш задния тампон и те така... :DТрябва да си вдигнал колата на поне 50 см. от земята, че да имаш място да изтикаш кутията. Трябва нещо да подлагаш под крика и гледай цялата работа да е супер стабилна!!!Ако скоро не си сменял съединителя, не е лошо да обмислиш смяната му, понеже сега ти е паднало.Няма ли поне канал, където да я вършиш тая работа?"Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Коментар
-
M5kov написа:Ако скоро не си сменял съединителя, не е лошо да обмислиш смяната му, понеже сега ти е паднало.M5kov написа:Няма ли поне канал, където да я вършиш тая работа?M5kov написа:...сваляш задния тампон и те така... :DAlfa 159 SW 2.4 Ti
Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
"...внимавай че тези италиански кочини много вървят."
Коментар
-
Подпри нещо стабилно под двигателя (трупче, блокче) още преди да започнеш да отвиваш кутията, че ако ти избяга "нивелирането" и мотора/кутията увисне, после трудно ще "нанижеш"/завиеш новата кутия. Фабричния крик е много нисък за каквото и да е и ще трябва да му подлагаш нещо отдолу, ако смяташ да работиш с него.Предварително да ти кажа, че аз знам само да разглабям и то без нужда от сглобяване :DНе вземай всичко, което ти казвам за "чиста монета", обмисли си хубаво нещата отново, преди да започнеш всичко."Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Коментар
-
Това се сещам засега,на място ще излезе още най-вероятно Махам се въздуховодите,стойката на акумулатора,откачам щангите/жилата,помпата на съединителя,датчика за задна.При мен трябва да разкача и генерацията,стартера също ще сваля предварително.Ще развия гайките на полуоската при гумаджията,откачам шарнира,кормилните накрайници.Ще махна и двете полуоски/но имало някакъв пиниз при едната/.Развивам и болтовете на скоростната кутия към двигателя/ако ги намеря всичките/,тампона към купето и някъде преди това трябва да подпирам.Аз ще сменя и съединителя,защото този не знам как още действа.Нататък ще видим,не съм наясно много. :D
Коментар
-
Мисля, че не е задължително да сваляш въздуховодите и стойката.Като откачиш кутията и я пуснеш на земята, ще имаш място да откачиш жилата и помпата. Май.Нда, генерацията и стартера ще пречат. Болтовете на генерацията често са като заварени заради ръждата"Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Коментар
-
При тоя мотор помпа няма, има ЖИЛО и лостов механизъм които се махат най-лесно като свалиш акумулатора,стойката му и компютъра. Махни и двете полуоски за да ти е по-лесно. Понеже 2 пъти съм сменял на 1.6 съединител и веднъж на Кромата ти казвам че не бих се захванал с това без да имам подемник и още един човек да помага. Успех щом си решилФиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар