Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Палене при включени къси светлини.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    lu40 написа:
    Светлините минават през контактния ключ.Просто като завъртиш ключа на положение "Стартер" не се подава напрежение на релетата за фаровете.Когато върнеш,фаровете си светват-какви системи какви защити
    Много ясно ... но пак си е системка някаква ... помислено е по въпроса демек от разни инженери и т.н ..

    Коментар


      #32
      lu40 написа:
      Светлините минават през контактния ключ.Просто като завъртиш ключа на положение "Стартер" не се подава напрежение на релетата за фаровете.Когато върнеш,фаровете си светват-какви системи какви защити
      Странно и за мен необяснимо! Един производител, да прилага различни стандарти при различни модели.Защото излиза, че при мен ,Vladim, Ilkor с дизеловите машини, които консумират доста повече ток при стартиране не е така... светлините са си включени при старт на двигателя, а при другите има такова връзване на контактния ключ. Този разговор поне аз не го водя от любов към спор/т/а, а към фактите. Сегашният ми е четвърти дизелов Фиат на който съм притежател без такава "хитринка".. странно.. явно ще трябва да се купува бензинов.. ВЕЧЕ! Както и да е, просто ще ми е интересно на някоя неделна среща да го видя.Който го има да заповяда... кафето или бирата е от мен! ПП... също и да споделя, че и при 4-те мои Фиата, трябваше да правиш някакви сложни гевезлъци с едно бутонче което стърчи от мястото дето се пъха ключа за да запалиш габарити при угасен двигател!
      SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

      Коментар


        #33
        Причината дизела да консумира повече ток при стартиране се обяснява с това, че дизеловия двигател има по-голям коефициент на сгъстяване на сместа т.е. работи при по-високо налягане. От там следва, че се изисква по-голямо усилие за се преодолее съпротивлението при завъртане и съответно по-мощен стартер за целта. Естествено по-мощния стартер консумира повече Колкото до гасенето на фаровете по време на въртене това си е въпрос на схемно решение т.е. зависи как конструктора го е предвидил. Всички знаете, че фаровете се захранват през реле. С цел да се осигури по-вече ток от акумулатора за стартера въпрос на схемно решение е да се прекъсне захранването на релето за фаровете по време на въртене на стартера. Звучи фантастично, но по време на завъртане на стартера консумацията от акумулатора достига 100 Ампера!!! За това при съвременните автомобили има изключване на фаровете. Намаляването на светлината на крушките при нашите автомобили се дължи на това, че тока винаги тече по линията на най-малкото съпротивление т.е. през стартера, не че се изключват при запалване. Така, че който е зле с акумулатора за препоръчване е да гаси фаровете и тогава да пали, а след това отново да запали фаровете - ако не забрави
        FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
        ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

        Коментар


          #34
          Светлините минават през контактния ключ.Просто като завъртиш ключа на положение "Стартер" не се подава напрежение на релетата за фаровете
          Те че минават - минават. Ама виж схемата - и на позиция контакт и на стартер е опроводено да сетят. За ориентация гледайте контактия ключ - той има 4 групи контакти - най лявото по схемата се ползва за управление на фаровете а най дясното е за габаритите. Там се вижда и позицията паркинг при която габаритите светят.Тази схема е съм я взел от описанието за бензинов модел 98 година - не е на дизел. Въпреки че и на дизела схемата е подобна има само леки разлики ...

          Коментар


            #35
            Намаляването на светлината на крушките при нашите автомобили се дължи на това, че тока винаги тече по линията на най-малкото съпротивление т.е. през стартера, не че се изключват при запалване. Така, че който е зле с акумулатора за препоръчване е да гаси фаровете и тогава да пали
            Това не е съвсем така. Или поне не е пълно обяснението Представи си че имаш източник на напрежение способен да даде 200А ток и към него е свързана една крушка 100 вата. Ако закакчиш и един стартер той ще дръпне 100А но крушката ще продължи да свети. Въпреки че тока е мързелив и ще предпочете да мине през стартера силата и на светене дори няма да се измени Фокуса се състои в това че акумулатора не може да ги отдаде тези 100 А и да запази напрежението си 12Волта. Това е така защото той има вътрешно съпротивление. И когато стартера дръпне своите 100А напрежението от 12Волта става примерно 8. Какво се случва обаче с крушката 100Вата ?Занчи ако при 12 волта тя е консумирала 100 вата при 8 волта тя консумира около 40 вата (зависимостта е квадратична - P=U^2/R)

            Коментар


              #36
              Значи и двете теории са верни.
              Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
              http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

              Коментар


                #37
                snake написа:
                Tornado написа:
                При доста от автомобилите при палене автоматично се прекъсва тока към светлините с цел по голям стартов ток за стартера.
                Това ако е така, значи не би трябвало да има проблем при палене на къси. Правило ми е впечатление, че светлините изгасват за секунда, когато паля двигателя, но си мислех, че се претоварва акумулатора и затова гаснат. Ако наистина автоматично се прекъсва тока към светлините, това е много добре.
                Не затова гаснат колега ако си отварял някога усроисвото зад ключа на което се вкаразват кабелите което се нарича охлюв това е поредица от пъпки и тънка пластинка която при въртене на ключа се свързват последоватвлно ще разбереш че фаровете по точно късите светлини са вързани за контакта поне единият полюс когато въртиш ключа за стаартер се откача единият полюс за да предостави по голяма срартова мошнос за стартера а и пластинката е много тънка и може да не издаржи на натоварването , все пак италианските инжинери са помисли и за най малките подробносто които може да навредят на колите ни.
                FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !

                Коментар


                  #38
                  Аз съм с Типо 1.4 карб. и вече 1 месец съм завъртял ключа за късите и така си стои. Паля винаги на къси. когато съм първа смяна тръгвам по тъмно и ми е направило впечетление, че докато върти стартера фаровете съвсем слабо отслабват.
                  Ex: Fiat Tipo 1.4 карб. с АГУ
                  Fiat Marea Weekend 1.9 JTD, 2000 г.-много вярна и послушна беше
                  Citroen Xsara Picasso 1.6 16V, 109 HP, 2007 с ГИ-

                  Коментар

                  Working...
                  X