Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Палене при включени къси светлини.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Nino написа:
    snake написа:
    Днес един електричар, на който имам доверие, ме разочарова. Каза ми, че е много вредно да се пали на къси - голям товар и за акумулатора, и за контактния ключ, а и премигването на крушките в момента на палене ...
    Абсолютно правилно те е разочаровал! А защо гаснат фаровете имаше една формулка която произхождаше от закона на ОМ.P=I.U Или,че мощността е равна на произведението от силата на тока и напрежението.Така, че няма никакви специални системи за гасене на фаровете при включване на стартера.Ама чакайте някой индженер да не ме бие... млъквам!
    В грешка си , колега

    Коментар


      #17
      jorko написа:
      В грешка си , колега
      Tornado написа:
      При доста от автомобилите при палене автоматично се прекъсва тока към светлините с цел по голям стартов ток за стартера.
      ок, в грешка съм, но обяснете го как става.Моята кола е 2001г, дизел и няма такова нещо!Често се виждам на витрините в отсрешното кафене, когато вечерта съм забравил фаровете и паля, просто от пада на напрежението едвам мъждукат за секунда докато запали.Музиката също почте изгасва.Това си го обяснявам единствено с пада на напрежението.При констатнта мощност на фаровете около 120W /2X60/ и увеличена на консумация на ток, напрежението просто пада.Иначе ако имаше специална автоматика би трябвало още като дадеш на контакт с включени фарове те да изгасват.Може и да съм в грешка, но нека някой поясни по-подробно?
      SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

      Коментар


        #18
        Няма спор, че е направено така. Просто те гаснат и чак след секунда онова почва да върти. Щом така са го направили от Фиат - да си премигва. На бравата габаритите не гаснат а само късите (дълги не съм пробвал - сигурно и те). Ако беше от напрежението нямаше да има интервал изчакване а щяха да мигват след завъртането на стартера ако не едновременно. А и дисплея на радиото дето с всеки удар на бас ми премегва при палене не трепва.
        Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
        http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

        Коментар


          #19
          niko_ymn написа:
          Няма спор. Просто те гаснат и чак след секунда онова почва да върти.Щом така са го направили от Фиат - да си премигва. На бравата габаритите не гаснат а само късите (дълги не съм пробвал - сигурно и те).
          Що от Фиат? Ми и на Реното така става.... на всяка кола която пали на фарове.Как беше лафа? "Не знам как е, но и така не е" !
          SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

          Коментар


            #20
            Винаги са ми включени фаровете и си пали идеално колата. Фаровете при мене не гаснат, а само леко си намаляват яркостта докато върти стартера. А иначе след повече от година каране със включени фарове, нито една крушка не е изгоряла - единствените проблеми които съм имал със светлините се дължат на лоши контакти на клеми, бушони и др.под.При палене през зимата, се препоръчва предварително за 5..6..10 секунди да се включат фаровете. Идеята е, че електролита на акумулатора леко се затопля, при което максималният ток се увеличава и стартера върти след това по-весело.Е, разбира се, ако акумулатора е паднал много и едва върти стартера ще се наложи да се изключи всичко възможно, но такова нещо не ми се е случвало досега с този акумулатор (нов е все още).
            Fiat Ritmo 105TC
            1600cc 105к.с.

            Коментар


              #21
              момчета някой качвал ли се е в пежо по-ново примерно 406, ако фаровете са включени от ключа и дадеш на контакт те не светват докато не запали колата това е система за защита, а това че ви гаснат фаровете в повечето случаи се обяснява с така нареченото свойство на тока че е марзелив тоест винаги си избира по краткия път респективно по малкото съпротивление(по големия консуматор), а от стартера по голям консуматор в автомобила няма затова целия ток така да се каже се пренасочва към стартера, а да ли е вредно зависи за кое ако е слаб акумолатора не може да върти добре стартера и тои не работи в номинален режим > стартера се товари и може да се завари даже(виждал съм такива случаи) а това че на някои фаровете не изгасват, а намаляват интензитета си на светене се обяснява лесно просто стартера е пътник не казвам че някои коли нямат защита има най-различни инжинери и най-различни коли
              Fiat Croma 2.5TD 86

              Alfa Romeo 2.5TD 94

              Коментар


                #22
                Подкрепям тезата, че система, която да гаси фаровете при работа на стартера няма! Изключвам съвременните автомобили от последните няколко години с КСЕНОНОВИ фарове. Светлините на повечето коли примигват, или почти угасват. А габаритите, както писа колегата по-горе ти се струва, че не гаснат, защото консумират много по-малък ток от късите и падът на напрежение не се отразява така, както на късите.
                Frontera Sport, X20SE март 1998

                Коментар


                  #23
                  Аз също мисля че няма електроника която да изключва консуматорите по време на палене.причината за гасненето на фаровете е много проста а тя е че електрическия ток протича през най малкото съпротивление. Стартера е с много малко съпротивление почти 0 и затова фаровете загасват
                  HONDA I-VTEC

                  Коментар


                    #24
                    Колеги,които мислите,че не е от пада на напрежението,защо някой не се жертва да врътне за секунда на стартер,докато работи ДВГ (не е полезно!) и да види дали ще загаснат?Все пак и алтернатора ще подава ток,а ако има електроника то тя ще прекъсне захранването.
                    Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                    Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                    Коментар


                      #25
                      Две страници мнения и само предположения Колеги те хората за това са измислили схемите - като не знаеш нещо как и защо работи - гледаш схемата и ... или ти се изяснява или не Аз взех че разгледах схемата и достигнах до следния извод - при стартиране се гасят автоматично габаритите, а фаровете - не.Значи колата може да се пали на габарити, но не и на фарове ... ако ти е жал за акумулатора Ето схемата. За стимул предлагам да черпя този който първи каже как точно става работата На сбирката в четвъртък ------------------------------------------------------------------------------------------Малка корекция (не е много малка де ) - преди малко излизах с колата и тествах - нито габаритите нито фаровете на къси се гасят когато въртя. Сега пак погледнах схемата и наистина е така - преди не съм забелязал една точка която съединява двете позиции на ключа в секцията за габаритите ...А ... и според схемата лесно може да се коригира този "недостатък" ...

                      Коментар


                        #26
                        do4ko написа:
                        момчета някой качвал ли се е в пежо по-ново примерно 406, ако фаровете са включени от ключа и дадеш на контакт те не светват докато не запали колата това е система за защита, а това че ви гаснат фаровете в повечето случаи се обяснява с така нареченото свойство на тока че е марзелив тоест винаги си избира по краткия път респективно по малкото съпротивление(по големия консуматор), а от стартера по голям консуматор в автомобила няма затова целия ток така да се каже се пренасочва към стартера, а да ли е вредно зависи за кое ако е слаб акумолатора не може да върти добре стартера и тои не работи в номинален режим > стартера се товари и може да се завари даже(виждал съм такива случаи) а това че на някои фаровете не изгасват, а намаляват интензитета си на светене се обяснява лесно просто стартера е пътник не казвам че някои коли нямат защита има най-различни инжинери и най-различни коли
                        Човече, ти нещо общо с ТСЕ А.С.Попов имаш ли? Там една госпожа така ни обясняваше за "мързеливия ток" Или просто това обяснение е повсеместно. Иначе в този случай аз по-скоро бих се обърнал към законите на Кирхоф, ама май само си чешем езиците. А, че "схема" няма - това е ясно. Поздрави...
                        Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

                        Коментар


                          #27
                          Vladim написа:
                          Подкрепям тезата, че система, която да гаси фаровете при работа на стартера няма! Изключвам съвременните автомобили от последните няколко години с КСЕНОНОВИ фарове. Светлините на повечето коли примигват, или почти угасват. А габаритите, както писа колегата по-горе ти се струва, че не гаснат, защото консумират много по-малък ток от късите и падът на напрежение не се отразява така, както на късите.
                          Добре ве , а кажи тогава защо на Пунтото гаси късите при стартер , а на уното - не ? а ? с еднакви акумулатори и еднакви по мощност стартери съм за справка

                          Коментар


                            #28
                            добре бе човече ако искаш да си сигурен откачи си стартера от боша врътни и ако късите ти останат включени нямаш никаква защита ако се изклучат значи имаш е освен ако защитата не е на реле на веригата на стартера ама не ми се вярва пробваи като искаш пак и аз не съм казал че не можеш да имаш защита просто е малко вероятно
                            Fiat Croma 2.5TD 86

                            Alfa Romeo 2.5TD 94

                            Коментар


                              #29
                              Светлините минават през контактния ключ.Просто като завъртиш ключа на положение "Стартер" не се подава напрежение на релетата за фаровете.Когато върнеш,фаровете си светват-какви системи какви защити
                              Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW

                              Коментар


                                #30
                                lu40 написа:
                                Светлините минават през контактния ключ.Просто като завъртиш ключа на положение "Стартер" не се подава напрежение на релетата за фаровете.Когато върнеш,фаровете си светват-какви системи какви защити
                                A20DTH ЖТД ама не баш
                                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                                Коментар

                                Working...
                                X