Колеги, във връзка със задължителното използване на къси светлини, си мисля за следното: Фиатите имат едно нелошо качество, а именно, че при изключване на двигателя сами се гасят всички светлини, чистачки и т.н. и няма опасност човек да ги забрави. Въпросът ми е следния: ими ли рискове, ако после колата пак се пали при включени светлини ? Че е по-голям товара за акумулатора, това е ясно, но въпросът ми е дали е опасно, може ли да доведе до някакъв проблем в ел.системата или пък да се прецака по-бързо акумулатора ?Задавам този въпрос, защото предполагам, че ако всеки път изключваме светлините преди да палим и после пак ги включваме ( а това става поне 10-ина пъти на ден), може например да се счупи лостчето за светлините. На който му се струва интересна темата, може да поразсъждава.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Палене при включени къси светлини.
Collapse
X
-
Ами аз от около година не съм ги пипал светлините, паля си на къси и досега не съм имал проблеми. Дори и крушка не ми е горяла досега. Зимата също нямам проблеми, колата пали от "половин оборот"Ex Fiat 126P
Ex Fiat Tipo 1.6 DOHC 1989
Ex Fiat Bravo 1.6 16V 1997
Alfa Romeo 147 1.6 TS
Не ми работи буква Б на лаптопа, изпи 1 бира. Затова я пиша с 6.
-
Чисто теоритично, колкото са по-малко консуматорите при контакт-толкова повече ток ще има за стартера-първоначално палене! При дизелите пък при контакт има винаги подгряване така, че не би трябвало да има проблем. Някога старите шофьори препоръчваха преди да запалиш зимата да си пуснеш фаровете за малко за да възбудиш акумулатора! :D Всъщност не знам дали такова понятие съществува-да се изкажат спецовете, моля!Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Tornado написа:При доста от автомобилите при палене автоматично се прекъсва тока към светлините с цел по голям стартов ток за стартера.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
snake написа:Tornado написа:При доста от автомобилите при палене автоматично се прекъсва тока към светлините с цел по голям стартов ток за стартера.
Коментар
-
Tornado написа:При доста от автомобилите при палене автоматично се прекъсва тока към светлините с цел по голям стартов ток за стартера.Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
Коментар
-
Vladim написа:Някога старите шофьори препоръчваха преди да запалиш зимата да си пуснеш фаровете за малко за да възбудиш акумулатора!
Коментар
-
vesko написа:Tornado написа:При доста от автомобилите при палене автоматично се прекъсва тока към светлините с цел по голям стартов ток за стартера."Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
-
vesko написа:Tornado написа:При доста от автомобилите при палене автоматично се прекъсва тока към светлините с цел по голям стартов ток за стартера.
Коментар
-
snake написа:Днес един електричар, на който имам доверие, ме разочарова. Каза ми, че е много вредно да се пали на къси - голям товар и за акумулатора, и за контактния ключ, а и премигването на крушките в момента на палене ...SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Nino написа:snake написа:Днес един електричар, на който имам доверие, ме разочарова. Каза ми, че е много вредно да се пали на къси - голям товар и за акумулатора, и за контактния ключ, а и премигването на крушките в момента на палене ..."Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар