Днес един електричар, на който имам доверие, ме разочарова. Каза ми, че е много вредно да се пали на къси - голям товар и за акумулатора, и за контактния ключ, а и премигването на крушките в момента на палене ...
Абсолютно правилно те е разочаровал! А защо гаснат фаровете имаше една формулка която произхождаше от закона на ОМ.P=I.U Или,че мощността е равна на произведението от силата на тока и напрежението.Така, че няма никакви специални системи за гасене на фаровете при включване на стартера.Ама чакайте някой индженер да не ме бие... млъквам!
При доста от автомобилите при палене автоматично се прекъсва тока към светлините с цел по голям стартов ток за стартера.
ок, в грешка съм, но обяснете го как става.Моята кола е 2001г, дизел и няма такова нещо!Често се виждам на витрините в отсрешното кафене, когато вечерта съм забравил фаровете и паля, просто от пада на напрежението едвам мъждукат за секунда докато запали.Музиката също почте изгасва.Това си го обяснявам единствено с пада на напрежението.При констатнта мощност на фаровете около 120W /2X60/ и увеличена на консумация на ток, напрежението просто пада.Иначе ако имаше специална автоматика би трябвало още като дадеш на контакт с включени фарове те да изгасват.Може и да съм в грешка, но нека някой поясни по-подробно?
Няма спор, че е направено така. Просто те гаснат и чак след секунда онова почва да върти. Щом така са го направили от Фиат - да си премигва. На бравата габаритите не гаснат а само късите (дълги не съм пробвал - сигурно и те). Ако беше от напрежението нямаше да има интервал изчакване а щяха да мигват след завъртането на стартера ако не едновременно. А и дисплея на радиото дето с всеки удар на бас ми премегва при палене не трепва.
Няма спор. Просто те гаснат и чак след секунда онова почва да върти.Щом така са го направили от Фиат - да си премигва. На бравата габаритите не гаснат а само късите (дълги не съм пробвал - сигурно и те).
Що от Фиат? Ми и на Реното така става.... на всяка кола която пали на фарове.Как беше лафа? "Не знам как е, но и така не е" !
Винаги са ми включени фаровете и си пали идеално колата. Фаровете при мене не гаснат, а само леко си намаляват яркостта докато върти стартера. А иначе след повече от година каране със включени фарове, нито една крушка не е изгоряла - единствените проблеми които съм имал със светлините се дължат на лоши контакти на клеми, бушони и др.под.При палене през зимата, се препоръчва предварително за 5..6..10 секунди да се включат фаровете. Идеята е, че електролита на акумулатора леко се затопля, при което максималният ток се увеличава и стартера върти след това по-весело.Е, разбира се, ако акумулатора е паднал много и едва върти стартера ще се наложи да се изключи всичко възможно, но такова нещо не ми се е случвало досега с този акумулатор (нов е все още).
момчета някой качвал ли се е в пежо по-ново примерно 406, ако фаровете са включени от ключа и дадеш на контакт те не светват докато не запали колата това е система за защита, а това че ви гаснат фаровете в повечето случаи се обяснява с така нареченото свойство на тока че е марзелив тоест винаги си избира по краткия път респективно по малкото съпротивление(по големия консуматор), а от стартера по голям консуматор в автомобила няма затова целия ток така да се каже се пренасочва към стартера, а да ли е вредно зависи за кое ако е слаб акумолатора не може да върти добре стартера и тои не работи в номинален режим > стартера се товари и може да се завари даже(виждал съм такива случаи) а това че на някои фаровете не изгасват, а намаляват интензитета си на светене се обяснява лесно просто стартера е пътник не казвам че някои коли нямат защита има най-различни инжинери и най-различни коли
Подкрепям тезата, че система, която да гаси фаровете при работа на стартера няма! Изключвам съвременните автомобили от последните няколко години с КСЕНОНОВИ фарове. Светлините на повечето коли примигват, или почти угасват. А габаритите, както писа колегата по-горе ти се струва, че не гаснат, защото консумират много по-малък ток от късите и падът на напрежение не се отразява така, както на късите.
Аз също мисля че няма електроника която да изключва консуматорите по време на палене.причината за гасненето на фаровете е много проста а тя е че електрическия ток протича през най малкото съпротивление. Стартера е с много малко съпротивление почти 0 и затова фаровете загасват
Колеги,които мислите,че не е от пада на напрежението,защо някой не се жертва да врътне за секунда на стартер,докато работи ДВГ (не е полезно!) и да види дали ще загаснат?Все пак и алтернатора ще подава ток,а ако има електроника то тя ще прекъсне захранването.
Две страници мнения и само предположения Колеги те хората за това са измислили схемите - като не знаеш нещо как и защо работи - гледаш схемата и ... или ти се изяснява или не Аз взех че разгледах схемата и достигнах до следния извод - при стартиране се гасят автоматично габаритите, а фаровете - не.Значи колата може да се пали на габарити, но не и на фарове ... ако ти е жал за акумулатора Ето схемата. За стимул предлагам да черпя този който първи каже как точно става работата На сбирката в четвъртък ------------------------------------------------------------------------------------------Малка корекция (не е много малка де ) - преди малко излизах с колата и тествах - нито габаритите нито фаровете на къси се гасят когато въртя. Сега пак погледнах схемата и наистина е така - преди не съм забелязал една точка която съединява двете позиции на ключа в секцията за габаритите ...А ... и според схемата лесно може да се коригира този "недостатък" ...
момчета някой качвал ли се е в пежо по-ново примерно 406, ако фаровете са включени от ключа и дадеш на контакт те не светват докато не запали колата това е система за защита, а това че ви гаснат фаровете в повечето случаи се обяснява с така нареченото свойство на тока че е марзелив тоест винаги си избира по краткия път респективно по малкото съпротивление(по големия консуматор), а от стартера по голям консуматор в автомобила няма затова целия ток така да се каже се пренасочва към стартера, а да ли е вредно зависи за кое ако е слаб акумолатора не може да върти добре стартера и тои не работи в номинален режим > стартера се товари и може да се завари даже(виждал съм такива случаи) а това че на някои фаровете не изгасват, а намаляват интензитета си на светене се обяснява лесно просто стартера е пътник не казвам че някои коли нямат защита има най-различни инжинери и най-различни коли
Човече, ти нещо общо с ТСЕ А.С.Попов имаш ли? Там една госпожа така ни обясняваше за "мързеливия ток" Или просто това обяснение е повсеместно. Иначе в този случай аз по-скоро бих се обърнал към законите на Кирхоф, ама май само си чешем езиците. А, че "схема" няма - това е ясно. Поздрави...
Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
Подкрепям тезата, че система, която да гаси фаровете при работа на стартера няма! Изключвам съвременните автомобили от последните няколко години с КСЕНОНОВИ фарове. Светлините на повечето коли примигват, или почти угасват. А габаритите, както писа колегата по-горе ти се струва, че не гаснат, защото консумират много по-малък ток от късите и падът на напрежение не се отразява така, както на късите.
Добре ве , а кажи тогава защо на Пунтото гаси късите при стартер , а на уното - не ? а ? с еднакви акумулатори и еднакви по мощност стартери съм за справка
добре бе човече ако искаш да си сигурен откачи си стартера от боша врътни и ако късите ти останат включени нямаш никаква защита ако се изклучат значи имаш е освен ако защитата не е на реле на веригата на стартера ама не ми се вярва пробваи като искаш пак и аз не съм казал че не можеш да имаш защита просто е малко вероятно
Светлините минават през контактния ключ.Просто като завъртиш ключа на положение "Стартер" не се подава напрежение на релетата за фаровете.Когато върнеш,фаровете си светват-какви системи какви защити
Светлините минават през контактния ключ.Просто като завъртиш ключа на положение "Стартер" не се подава напрежение на релетата за фаровете.Когато върнеш,фаровете си светват-какви системи какви защити
Коментар