Последните 1..2 месеца си играя да си проектирам супер запалване за фиата. Проблемите при мене са няколко, решенията също, но аз съм се хвърлил на най-съвременното решение с измерване на т.н. йонен ток (ion sensing). Първо мислех, че няма да стане, но сега съм сигурен че ще стане. Та на темата, супер запалването още не е готово, но докато си го проектирах на компютъра, се наложи да си създам на практика от нулата модел за PSpice на запалителна свещ и запалителна уредба за кола. В резултат от стотици моделирания, изненадващо (за мене) се оказа, че резисторите, които се вграждат в свещите и които служат за подтискане на радиосмущенията, изяждат почти половината от енергията на искрата. Винаги съм си мислил, че загубите по кабели и резистори е доста по-малко, но резултатите са недвусмислени и точни. И тъй като от енергията на искрата пряко зависи надеждността на запалването, реших да експериментирам, като сложа на двигателя безрезисторни свещи. Резултата е повече от обнадеждаващ - веднага ми се подобри устойчивостта на празен ход и изчезнаха провалите при ускорение, които си мислех, че се дължат на газовата уредба. Разхода засега не съм го смятал, но никак няма да се учудя ако е паднал. Имах опасения, че може да ми се товари повече бобината и като резултат да изгори, но всъщност моделирането показва, че смяната не оказва влияние на тока през бобината, така че няма опасност. (а и от 2 седмици карам така и още не е изгоряла).Други опасения, които имах бяха, че ще се появят смущения на радиото, GSM-и и дори на запалителната система (digiplex) но нищо такова не се прояви - явно съпротивлението на кабелите подтиска ефективно смущенията.Единствения очакван недостатък е по-бързо износване на свещите, но цената на безрезисторните свещи Шампион, се оказа точно 2 пъти по ниска от цената на резисторните, така че хич не ми пука.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Запалване и свещи - резисторни и безрезисторни.
Collapse
X
-
Добре ,добре има хора които разбират от електрика. Искам да добавя нещо и от мен. Значи свещите със резистор обират вихровия ток подаван от бобината.когато ги няма тези резистори времето за ионизация (прескачането на искра м/у двата електрода на свеща ) е много по малко,но пък за сметка на това напрежението е доста по голямо.Вследствие на това бубината започва да се натоварва повече.Сам си направи екперимента със свещи със резистор и без . Нека колата работи на празен ход и пипни бубуината да видиш колко е топла , после пробваи и другия варянт със резистор. Другото което е това са кабелите те започват да се товарят доста повече от предписаното.(вероятноста да пробият е доста по голяма)И на последно място са свещите живота им се скъсява доста по бързоМного се радвам че има хора като теб които се опитват да доразработят и подобряват дадени системи.Поздрави,НСОВсяко едно Уно Tурбо си мечтае като порасне да стане Делта Интеграле :D
IHI,Mitsubishi,KKK,Garrett,Holset,Turbonetic's
1.Uno 1.3 turbo FORZA ITALIA
2.Audi B4 1.6 (ежедневка)
-
HCO написа:Значи свещите със резистор обират вихровия ток подаван от бобината.когато ги няма тези резистори времето за ионизация (прескачането на искра м/у двата електрода на свеща ) е много по малко,но пък за сметка на това напрежението е доста по голямо.Вследствие на това бубината започва да се натоварва повече.Сам си направи екперимента със свещи със резистор и без . Нека колата работи на празен ход и пипни бубуината да видиш колко е топла , после пробваи и другия варянт със резистор.Другото което е това са кабелите те започват да се товарят доста повече от предписаното.(вероятноста да пробият е доста по голяма)И на последно място са свещите живота им се скъсява доста по бързо.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
И мен ме интересуват тези неща но не съм толкова на ти с електрониката. Затова и питам.Вьзможно ли е да се вземат безрезисторни свещи и да се сложи някакъв резистор, по кабела примерно, но с по-малко съпротивление, няма ли да окаже това влияние или резисторите са специални?Как се регулират свещи? От врътката отгоре ли?Трябва ли кабела да опира плътно в горната част на свещта или да има някакво минимално разстояние?При стари кабели намалява ли и съпротивлението или се увеличава, чисто теоритично?Съжалявам ако говоря глупостиСега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
Малко офтопик.Интересно ми е с какво симулираш ?И аз в момента симулирам поведението на DDR SDRAM подсистема (контролер + дискретни чипове памет) че разработвам платка и не ми се работи насляпо.Мисля че в казаното от НСО има смисъл. А резултатите от симулацията зависят доста от самия модел. Сигурен ли си че модела ти е правилен ?
Коментар
-
GTipo написа:И мен ме интересуват тези неща но не съм толкова на ти с електрониката. Затова и питам.Вьзможно ли е да се вземат безрезисторни свещи и да се сложи някакъв резистор, по кабела примерно, но с по-малко съпротивление, няма ли да окаже това влияние или резисторите са специални?Как се регулират свещи? От врътката отгоре ли?Трябва ли кабела да опира плътно в горната част на свещта или да има някакво минимално разстояние?При стари кабели намалява ли и съпротивлението или се увеличава, чисто теоритично?Съжалявам ако говоря глупостиFiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
ilkor написа:Малко офтопик.Интересно ми е с какво симулираш ?И аз в момента симулирам поведението на DDR SDRAM подсистема (контролер + дискретни чипове памет) че разработвам платка и не ми се работи насляпо.Мисля че в казаното от НСО има смисъл. А резултатите от симулацията зависят доста от самия модел. Сигурен ли си че модела ти е правилен ?Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
johnfound написа:Първо най-лесното - свещите не се регулират въобще. Допустима е само малка корекция на въздушната междина, което се прави с леко огъване на масовият електрод.......Да се въвежда някаква междинна стойност е просто безсмислено.......Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
GTipo написа:Кое е масовия електрод и накъде се огъва? Обясни като за идиоти? :DИнтересно ще е да постнеш малко PrintScreen на това, което правиш, ако програматd има графично представяне - графики или нещо друго. Ако модела е математически - резултатите са достатъчни :DFiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Благодаря за обаснението-сега го разбрах. По принцип сега съм с триелектродни свещи на BRISK - този модел - http://www.brisk.biz/index.php?page=svicky_extra.html . До колкото четох, нямат резистор. На техния сайт четох за техните скъпи варианти, които разпръсквали искра на 360 градуса и така сместа изгаряла просто невероятно и от там-пестене на гориво и какво ли не...скъпите им свещи са по 12лв. парчето от вносител тук. Ето едно супер запалване. Между другото при мен няма дистрибуторна капачка и ми се щеше да знам как работи това чудо. Просто се опитвам от доста време да разбера какво става с моя двигател...от време на време имам чувството че седя на ракета, а в повечето време - на ТИР. С две думи, не мога да разбера губи ли мощност или придобива. Предполагам че ако разбирам всички процеси при на запалването ще мога да си отговоря на този въпрос.Проверил съм свещите, компресията и диагностика съм правил, ламбда показател си направих...Между другото забелязап че при увеличената мощност, ламбда показателя дава индикации за прекалено богата смес и графиката, която се получава ще е с подскачания не както трябва, през 2 сек., а през 1 и е с големи пикове, но това се оказва че не е винаги. Понякога колата върви повече, а показанията са нормални. Някаква идея какво може да е това?!?Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
Нещо много постна ми се вижда тази симулация ... всичко е толкова идеално Бъркаш нещо ...Без да разбирам много от коли ето една картинка която дава по реална представа за процесите които протичат:1-When the primary current is cut off at the ’a’ point, the secondary voltage rises. 2-At the ’b’ point, partway through the rise in voltage, the spark plug reaches the discharge voltage and a spark is generated between the electrodes. 3-Between ’b’ and ’c’ is called the capacitance spark. At the start of the discharge, the spark is generated by the electrical energy stored in the secondary circuit. The current is large but the duration is short. 4-Between ’c’ and ’d’ is called the inductance spark. The spark is generated by the electromagnetic energy of the coil. The current is small but the duration is long. From the ’c’ point, the discharge is continued for about 1 millisecond and at the ’d’ point, the discharge ends.
Коментар
-
ilkor написа:Без да разбирам много от коли ето една картинка която дава по реална представа за процесите които протичат:Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар