Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За изпускателната система и разхода.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    За изпускателната система и разхода.

    Значи става въпрос за Брава 1.4 без газ, махнал съм катализатора като просто съм го изпразнил .Водих колата на диагностика Май месец но оттогава промяна в разхода и работата на мотора няма. Нещата тръгнаха оттам че като дам яко газ и отзад пушеше черно мислех че съм за гумички на клапаните смених ги ефект има но пак има проблеми + това гумичките бяха доста опечени. Намесвам гумичките в темата защото водих колата на диагностика при познат и той ми обясни доста подробно пак седят нещата - ламбда сондата отчита най-вярно при температура на изгорелите газове от 800 градуса съответно аз като съм изпразнил катализатора няма какво да забавя изгорелите газове , които като излизат бързо не могат да осигурят на ламбда сондата работна температура , тя вкарва повече гориво което излиза като черен дим. Това е първата идея за по - висок разход. Втората - цепнала ми се е на двуцевката едната тръба и се е цепнала също така около самата ламбда сонда - тя е точно между двете тръби.Това ме навежда на мисълта че и от там идват изкривяване в измерените стойности.Решението според мен - нова друцевка , за което ще съм благодарен ако някой които е сменял наскоро ми каже ориентировъчна цена. Като цяло изпускателната система на 1.4 (мисля че и при другите е така) се състои от катализатор , обезшумител и крайно гърне. Аз съм сложил "тунинг" крайно гърне :D , което ми харесва как седи на колата и мисля да си го оставя. На мястото на катализатора ще сложа резонаторно гърне , което да забавя газовете в предната част и ламбда сондата да си достига работните градуси. Обезшумителя които е след катализатора ще го махна - демек тръба от резонаторното гърне до крайното. Решил съм нещата да ги правя в Крафт , защото там ми обещаха да ми огънат въпросната тръба (нова) от резонаторното гърне до крайното.Като за цялата процедура от катализатора с огъването до отзад + резонатор ми искат 142лв.- смятам че се ядва особено ако разхода мръдне в отрицателна посока. В момента е 12/100 в София на бензин и ми се иска да падне на 10/100. Е ли възможно това според вас и дали ще се вместя до 200лв. с новата двуцевка?Няма да откажа и съвети ако смятате че има и по-добър вариант за изпускателна система , но да ви предупредя че не държа колата да е тиха - всичко да е някъде в златната среда.Поздрави!

    #2
    Гърнето го сложи, поне малко ще намали шума. Но не си мисли, че тоя катализатор е имал кой знае какво съпротивление. Като я настъпиш на 5000об/мин ако е имал осезаемо съпротивление представи си какво може да стане. Разхода обаче не мисля, че ще ти падне. На мен щом 10/100 ми е в Бургас... Единствено без катализатор може да усетиш малко покачване в мощността - около 3-4 коня
    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

    Коментар


      #3
      Този майстор е изказал доста аргументирано предположение,а освен това,когато искаха да ми махат катализатора заради газовата ми казаха да сложа гърне със същото съпротивление!!!Като се има предвид,че ще махаш и още едно гърне....,което малко или много ще намали още съпротивлението,ама щщом си решил да ти шуми колата....УСПЕХ.Все пак колкото и да я правиш на ферари с този 1,4 ДВГ ще си остане фиат :D
      Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
      Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

      Коментар


        #4
        ламбда семзора на този фиат е нагреваем и се съмнявам да се влияе от това че нямаш катализатори от евентуално по-ниската температура на изходящите газове. но пукнатия изпускателен колектор е нещо, което трябва да оправиш.п.п. не съм сигурен, че майстора е прав, че намаленото съпротивление на изпускателната система е лошо дори напротив, ама нека кажат по-посветените.
        "Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
        (Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)

        Коментар


          #5
          За звука ше пусна клипче като направя нещата и съм сигурен че ше ви хареса. Мисля ако не друго поне от към звук да стане приятна.Като казвам звук тя и сега и е готин но цялата генерация е много изтъняла и "пръщи" от 2-3 места и особено от двуцевката.Пък за забавянето на газовете спор няма че колкото по-лесно се освобождават толкова по-добре за това като махнеш катализатора се усеща разлика , за коне незнам но разлика има. За подгряването на ламбда сондата нищо незнам и си признавам че за пръв път чувам. А относно човека който ми обясни как стоят нещата - с него него се знаеме от 7-8 години и се занимава само с диагностика , а иначе той дори няма да ми прави колата и пари за диагностиката не съм давал така че не виждам ква му е файдата да ме лъже :D

          Коментар


            #6
            fiat_love написа:
            Пукнатината на изходния колектор според мен лъже сондата а сигурни ли сте че и самата сонда е в час?
            Тука си прав, пукнатината която ти е на изпускателния колектор вкарва излишен въздух който лъже комп. и той вкарва повече бензин за да изравни съотношението и така хем започва да ти харчи, хем ти върви по малко
            Fiat Bravo 1.6 16V

            Коментар


              #7
              nParMaTuK написа:
              За подгряването на ламбда сондата нищо незнам и си признавам че за пръв път чувам.
              http://www.kosser.net/Products/Tomco.php
              BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
              Среден разход на газ

              Коментар


                #8
                fiat_love написа:
                masterkar написа:
                nParMaTuK написа:
                За подгряването на ламбда сондата нищо незнам и си признавам че за пръв път чувам.
                http://www.kosser.net/Products/Tomco.php
                Една малка подробност е, че сондите които разчитат на отопление от газовете се монтират много близо до горивните камери. Обикновено още в самото началото на изпускателния колектор. Сонда монтирана пред катализатора 100% е с електрическо отопление.
                http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=9844 , но и http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=10747
                BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
                Среден разход на газ

                Коментар


                  #9
                  Прочетох почти всички линкове които сте ми дали и то излиза че май и ламбда сонда ще сменям- то това ще го видим с новите ауспуси след замерване. В линковете пише повишен разход до 30% на мен ми е 12/100 а гледам тук колеги се хвалят с разход от по 9/100 в София , незнам дали не послъгват но това си е баш 30%.В линковете също дака пише за смяна на 160000 аз съм на 180000 и за влошена динамика и работа на празен ход.При мен на празен ход нещата са ок но от към динамика май има какво да се иска та ще се кара на диагностика пак , но преди като мерихне ламда сондата се представи добре. Кажете все пак цена на двуцевка? И препоръчайте магазин/сервиз откъдето да се купи?

                  Коментар


                    #10
                    nParMaTuK написа:
                    Прочетох почти всички линкове които сте ми дали и то излиза че май и ламбда сонда ще сменям- то това ще го видим с новите ауспуси след замерване. В линковете пише повишен разход до 30% на мен ми е 12/100 а гледам тук колеги се хвалят с разход от по 9/100 в София , не знам дали не послъгват но това си е баш 30%.
                    Ако си погледнал spritmonitor-a ми ще видиш, че въвеждам количествата с точност да стотни от литъра !!!А и това го правя основно за себе си :D - т.е. кого да лъжа?! - себе си ли??? Едно уточнение - моето 30% градско в София основно е по околовръстното Младост-Бояна-Горна баня-Люлин и до Божурище т.е. от къщи до работата ми. Но който е пътувал по околовръстното между 7 и 10 часа сутринта знае за какво става въпрос !Айде със здраве и ... три пъти мери, после режи!!! П.С. Мойта ламбда сонда я смених преди около 2 месеца - BOSCH Universal LS 03 170 лева +20 лева за монтаж
                    BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
                    Среден разход на газ

                    Коментар


                      #11
                      boneff написа:
                      fiat_love написа:
                      Пукнатината на изходния колектор според мен лъже сондата а сигурни ли сте че и самата сонда е в час?
                      Тука си прав, пукнатината която ти е на изпускателния колектор вкарва излишен въздух който лъже комп. и той вкарва повече бензин за да изравни съотношението и така хем започва да ти харчи, хем ти върви по малко
                      Щом е изпускателния според мен от пукнатината излизат газове а не влизат!Тоест не засмуква вуъздух че да лъже сондата.
                      125s/1600ccm/100ps

                      Коментар


                        #12
                        FIAT 125s написа:
                        boneff написа:
                        fiat_love написа:
                        Пукнатината на изходния колектор според мен лъже сондата а сигурни ли сте че и самата сонда е в час?
                        Тука си прав, пукнатината която ти е на изпускателния колектор вкарва излишен въздух който лъже комп. и той вкарва повече бензин за да изравни съотношението и така хем започва да ти харчи, хем ти върви по малко
                        Щом е изпускателния според мен от пукнатината излизат газове а не влизат!Тоест не засмуква вуъздух че да лъже сондата.
                        Да, обаче ефекта е същия - богата смес.
                        FIAT Tipo 1,4mi - EX
                        Alfa Romeo 146ti - EX
                        Alfa Romeo 156 2,4JTD

                        Коментар


                          #13
                          Re: За изпускателната система и разхода.

                          nParMaTuK написа:
                          ... На мястото на катализатора ще сложа резонаторно гърне , което да забавя газовете в предната част и ламбда сондата да си достига работните градуси. Обезшумителя които е след катализатора ще го махна - демек тръба от резонаторното гърне до крайното...
                          Преди година и половина по принуда извърших абсолютно същото за колата от подписа ми. Тогава се наложи да сменя всичко по изпускателната система плюс резонаторно гърне и мека връзка. Не бях подготвен за такава сума и монтьорът ми предложи такъв вариант - да спестим предпоследното гърне /както го наричаш "обезшумителя"/. Оттогава познатите ми постоянно се кефят на спортния звук на колата и не пропускат да ме похвалят за това, което съм направил. Сигурно са прави, но честно да си призная - на дълъг път този звук доста изморява. А и пречи на качеството на музиката в колата. Ако тези неща не те бъркат - смело можеш да осъществиш идеята си!
                          FIAT Idea 1.9 Multijet 2004 г.
                          FIAT Tipo 1.4i.e. 1995 г. - предишен. Служи вярно над 9 години!

                          Коментар


                            #14
                            masterkar написа:
                            Ако си погледнал spritmonitor-a ми ще видиш, че въвеждам количествата с точност да стотни от литъра !!!А и това го правя основно за себе си :D - т.е. кого да лъжа?! - себе си ли??? Едно уточнение - моето 30% градско в София основно е по околовръстното Младост-Бояна-Горна баня-Люлин и до Божурище т.е. от къщи до работата ми. Но който е пътувал по околовръстното между 7 и 10 часа сутринта знае за какво става въпрос !Айде със здраве и ... три пъти мери, после режи!!! П.С. Мойта ламбда сонда я смених преди около 2 месеца - BOSCH Universal LS 03 170 лева +20 лева за монтаж
                            Колега не се засягай - нито съм визирал тебе нито нищо просто виждам такива стойности из форума и за мен те са недостижими до момента + тва съм с 1.4 двигател (сега да не почнете спора че 1.4 гори повече на градско от 1.6 , може и така да е но все пак разликата не може да е толкота голяма-3л). Та така със здраве да си я караш и ти пожелавам още по-нисък разход :D
                            stivst написа:
                            Преди година и половина по принуда извърших абсолютно същото за колата от подписа ми. Тогава се наложи да сменя всичко по изпускателната система плюс резонаторно гърне и мека връзка. Не бях подготвен за такава сума и монтьорът ми предложи такъв вариант - да спестим предпоследното гърне /както го наричаш "обезшумителя"/. Оттогава познатите ми постоянно се кефят на спортния звук на колата и не пропускат да ме похвалят за това, което съм направил. Сигурно са прави, но честно да си призная - на дълъг път този звук доста изморява. А и пречи на качеството на музиката в колата. Ако тези неща не те бъркат - смело можеш да осъществиш идеята си!
                            Ми не ме притесняват защото с приятели като седим на светофар на обороти се базикаме че колата е угаснала - демек много е тиха като и дам газ звука е приятен пък на дълго със 120-130 което е нормално пак е сравнително тиха даже ако не и подавам газ не се чува. Звука и сега и е ок не казвам че е тиха но на мене ми харесва. Цялата процедура със промените искам да я направя защото просто цялата генерация е много изтъняла и нали знаеш - завариш на едно място и до заварката се появява нова дупка и това някак си ми омръзна.

                            Коментар


                              #15
                              nParMaTuK написа:
                              masterkar написа:
                              Ако си погледнал spritmonitor-a ми ще видиш, че въвеждам количествата с точност да стотни от литъра !!!А и това го правя основно за себе си :D - т.е. кого да лъжа?! - себе си ли???
                              Колега не се засягай - нито съм визирал тебе нито нищо просто виждам такива стойности из форума и за мен те са недостижими до момента + тва съм с 1.4 двигател (сега да не почнете спора че 1.4 гори повече на градско от 1.6 , може и така да е но все пак разликата не може да е толкота голяма-3л). Та така със здраве да си я караш и ти пожелавам още по-нисък разход :D
                              nParMaTuK благодаря за пожеланията !!! Това наистина ми е средния разход и то засечен за около 3200км основно на LPG т.е. от както съм купил колата досега.Не ми звучи реалистично като оценка като някой каже: Сложих 5-6 литра и с тях минах еди колко си километра. Аууу, какъв голям /малък/ разход! При такива малки дистанции вероятността за грешка /различен разход в зависимост от конкретните условия е много голяма/. Но да не навлизаме в дебрите на "Теорията на вероятностите" !Иначе само ще добавя, че колата я взех с монтирана в Италия АГУ "LANDI". Без да разбирам много от коли и АГУ за пълен инжекцион , само като чета изказванията във форума и със скромния ми опит от предишната ми кола /LADA 1500S на която аз и двама колеги и монтирахме руска АГУ/, мога да кажа, че тази АГУ е съвсем друго нещо т.е. има си универсален емулатор "ARCHIMEDE", стъпково моторче монтирано в газовата магистрала и т.н. и т.н. и още като видиш как е монтирана цялостно АГУ ти е ясно, че става въпрос за професионална работа, а не монтирана АГУ в някое "квартално БГ сервизче"!
                              BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
                              Среден разход на газ

                              Коментар

                              Working...
                              X