Значи става въпрос за Брава 1.4 без газ, махнал съм катализатора като просто съм го изпразнил .Водих колата на диагностика Май месец но оттогава промяна в разхода и работата на мотора няма. Нещата тръгнаха оттам че като дам яко газ и отзад пушеше черно мислех че съм за гумички на клапаните смених ги ефект има но пак има проблеми + това гумичките бяха доста опечени. Намесвам гумичките в темата защото водих колата на диагностика при познат и той ми обясни доста подробно пак седят нещата - ламбда сондата отчита най-вярно при температура на изгорелите газове от 800 градуса съответно аз като съм изпразнил катализатора няма какво да забавя изгорелите газове , които като излизат бързо не могат да осигурят на ламбда сондата работна температура , тя вкарва повече гориво което излиза като черен дим. Това е първата идея за по - висок разход. Втората - цепнала ми се е на двуцевката едната тръба и се е цепнала също така около самата ламбда сонда - тя е точно между двете тръби.Това ме навежда на мисълта че и от там идват изкривяване в измерените стойности.Решението според мен - нова друцевка , за което ще съм благодарен ако някой които е сменял наскоро ми каже ориентировъчна цена. Като цяло изпускателната система на 1.4 (мисля че и при другите е така) се състои от катализатор , обезшумител и крайно гърне. Аз съм сложил "тунинг" крайно гърне :D , което ми харесва как седи на колата и мисля да си го оставя. На мястото на катализатора ще сложа резонаторно гърне , което да забавя газовете в предната част и ламбда сондата да си достига работните градуси. Обезшумителя които е след катализатора ще го махна - демек тръба от резонаторното гърне до крайното. Решил съм нещата да ги правя в Крафт , защото там ми обещаха да ми огънат въпросната тръба (нова) от резонаторното гърне до крайното.Като за цялата процедура от катализатора с огъването до отзад + резонатор ми искат 142лв.- смятам че се ядва особено ако разхода мръдне в отрицателна посока. В момента е 12/100 в София на бензин и ми се иска да падне на 10/100. Е ли възможно това според вас и дали ще се вместя до 200лв. с новата двуцевка?Няма да откажа и съвети ако смятате че има и по-добър вариант за изпускателна система , но да ви предупредя че не държа колата да е тиха - всичко да е някъде в златната среда.Поздрави!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
За изпускателната система и разхода.
Collapse
X
-
Гърнето го сложи, поне малко ще намали шума. Но не си мисли, че тоя катализатор е имал кой знае какво съпротивление. Като я настъпиш на 5000об/мин ако е имал осезаемо съпротивление представи си какво може да стане. Разхода обаче не мисля, че ще ти падне. На мен щом 10/100 ми е в Бургас... Единствено без катализатор може да усетиш малко покачване в мощността - около 3-4 коняFiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
-
Този майстор е изказал доста аргументирано предположение,а освен това,когато искаха да ми махат катализатора заради газовата ми казаха да сложа гърне със същото съпротивление!!!Като се има предвид,че ще махаш и още едно гърне....,което малко или много ще намали още съпротивлението,ама щщом си решил да ти шуми колата....УСПЕХ.Все пак колкото и да я правиш на ферари с този 1,4 ДВГ ще си остане фиат :DBrava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
Коментар
-
ламбда семзора на този фиат е нагреваем и се съмнявам да се влияе от това че нямаш катализатори от евентуално по-ниската температура на изходящите газове. но пукнатия изпускателен колектор е нещо, което трябва да оправиш.п.п. не съм сигурен, че майстора е прав, че намаленото съпротивление на изпускателната система е лошо дори напротив, ама нека кажат по-посветените."Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
-
За звука ше пусна клипче като направя нещата и съм сигурен че ше ви хареса. Мисля ако не друго поне от към звук да стане приятна.Като казвам звук тя и сега и е готин но цялата генерация е много изтъняла и "пръщи" от 2-3 места и особено от двуцевката.Пък за забавянето на газовете спор няма че колкото по-лесно се освобождават толкова по-добре за това като махнеш катализатора се усеща разлика , за коне незнам но разлика има. За подгряването на ламбда сондата нищо незнам и си признавам че за пръв път чувам. А относно човека който ми обясни как стоят нещата - с него него се знаеме от 7-8 години и се занимава само с диагностика , а иначе той дори няма да ми прави колата и пари за диагностиката не съм давал така че не виждам ква му е файдата да ме лъже :D
Коментар
-
fiat_love написа:Пукнатината на изходния колектор според мен лъже сондата а сигурни ли сте че и самата сонда е в час?Fiat Bravo 1.6 16V
Коментар
-
nParMaTuK написа:За подгряването на ламбда сондата нищо незнам и си признавам че за пръв път чувам.
Коментар
-
fiat_love написа:masterkar написа:nParMaTuK написа:За подгряването на ламбда сондата нищо незнам и си признавам че за пръв път чувам.
Коментар
-
Прочетох почти всички линкове които сте ми дали и то излиза че май и ламбда сонда ще сменям- то това ще го видим с новите ауспуси след замерване. В линковете пише повишен разход до 30% на мен ми е 12/100 а гледам тук колеги се хвалят с разход от по 9/100 в София , незнам дали не послъгват но това си е баш 30%.В линковете също дака пише за смяна на 160000 аз съм на 180000 и за влошена динамика и работа на празен ход.При мен на празен ход нещата са ок но от към динамика май има какво да се иска та ще се кара на диагностика пак , но преди като мерихне ламда сондата се представи добре. Кажете все пак цена на двуцевка? И препоръчайте магазин/сервиз откъдето да се купи?
Коментар
-
nParMaTuK написа:Прочетох почти всички линкове които сте ми дали и то излиза че май и ламбда сонда ще сменям- то това ще го видим с новите ауспуси след замерване. В линковете пише повишен разход до 30% на мен ми е 12/100 а гледам тук колеги се хвалят с разход от по 9/100 в София , не знам дали не послъгват но това си е баш 30%.
Коментар
-
boneff написа:fiat_love написа:Пукнатината на изходния колектор според мен лъже сондата а сигурни ли сте че и самата сонда е в час?125s/1600ccm/100ps
Коментар
-
FIAT 125s написа:boneff написа:fiat_love написа:Пукнатината на изходния колектор според мен лъже сондата а сигурни ли сте че и самата сонда е в час?FIAT Tipo 1,4mi - EX
Alfa Romeo 146ti - EX
Alfa Romeo 156 2,4JTD
Коментар
-
Re: За изпускателната система и разхода.
nParMaTuK написа:... На мястото на катализатора ще сложа резонаторно гърне , което да забавя газовете в предната част и ламбда сондата да си достига работните градуси. Обезшумителя които е след катализатора ще го махна - демек тръба от резонаторното гърне до крайното...FIAT Idea 1.9 Multijet 2004 г.
FIAT Tipo 1.4i.e. 1995 г. - предишен. Служи вярно над 9 години!
Коментар
-
masterkar написа:Ако си погледнал spritmonitor-a ми ще видиш, че въвеждам количествата с точност да стотни от литъра !!!А и това го правя основно за себе си :D - т.е. кого да лъжа?! - себе си ли??? Едно уточнение - моето 30% градско в София основно е по околовръстното Младост-Бояна-Горна баня-Люлин и до Божурище т.е. от къщи до работата ми. Но който е пътувал по околовръстното между 7 и 10 часа сутринта знае за какво става въпрос !Айде със здраве и ... три пъти мери, после режи!!! П.С. Мойта ламбда сонда я смених преди около 2 месеца - BOSCH Universal LS 03 170 лева +20 лева за монтажstivst написа:Преди година и половина по принуда извърших абсолютно същото за колата от подписа ми. Тогава се наложи да сменя всичко по изпускателната система плюс резонаторно гърне и мека връзка. Не бях подготвен за такава сума и монтьорът ми предложи такъв вариант - да спестим предпоследното гърне /както го наричаш "обезшумителя"/. Оттогава познатите ми постоянно се кефят на спортния звук на колата и не пропускат да ме похвалят за това, което съм направил. Сигурно са прави, но честно да си призная - на дълъг път този звук доста изморява. А и пречи на качеството на музиката в колата. Ако тези неща не те бъркат - смело можеш да осъществиш идеята си!
Коментар
-
nParMaTuK написа:masterkar написа:Ако си погледнал spritmonitor-a ми ще видиш, че въвеждам количествата с точност да стотни от литъра !!!А и това го правя основно за себе си :D - т.е. кого да лъжа?! - себе си ли???
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар