Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Питане за луфта в главините.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Питане за луфта в главините.

    Някой може ли да ме светне по въпроса колко е допустимата хлабина в коничните лагери на главините?Та накратко какво е положението:Смених си лагерите на задното колело на бегачката Фичо 126 и като затегнах докрай се оказа,че има доста голям луфт по оста.На око реших,че е около половин милиметър.Махнах дистанционната втулка, затегнах и луфтът изчезна,следователно тя идваше по-дълга от необходимото.Започнах да я престъргвам на шкурка и да пробвам на всяка десета доколко съм намалил хлабината.За голямо мое учудване луфтът се обра точно на 5 десети от милиметъра, както бях предположил.Законтрих гайката,сложих гумата и се оказа,че заради лостът,който се получава, се чувства малък луфт(вероятно ще изчезне след още 0,05). Но когато колата е стъпала на земята при заклащане не се чувства.А и главината се върти мазно мазно,просто идеално.В предните главини има доста по чувствителен луфт,но пък лагерите са стари.За сравнение пипнах на едно Поло колелата и само дето не припаднах от това, което открих.Без да беше вдигнато,като го заклатих имаше повече луфт от предните на Фичо,без да дава признак за нередност по време на движение...Та накратко въпросите:1.Нормално ли е да има луфт(който се усеща на ръка) като колелото е във въздуха и колко?(при положение,че не се чувства,като се мърда самата главина).2.Нормално ли е да се усеща по принцип луфтът като колата е на земята?3.Нужно ли е редовното обиране на луфта при все още здравите лагери или като вземат да хлопат яко се хвърлат отведнъж.Дайте по едно компетентно мнение,да не се налага да ме изпреварва някое колело Благодаря ви предварително!!!
    Бай Фичо - ега ти пауъра!!!

    #2
    Допустимата хлабина на конусните л-ри в цифри не е важна, тьй като няма как да се мери в домашни условия! Но това което си направил не е правилно, тьй като в задната главина на 126p м/у двата л-ра има дистанционна / разпорна / втулка. Гайката се затяга до обиране на луфта, вследствие на което втулката се свива и осигурява стегнатост между вьтрешните черупки на лагерите!!! Просто е трябвало да натегнеш гайката още малко и получаваш резултата до който си стигнал. Но я си представи, че втулката е изпилена повече от необходимото, тогава все едно, че липсва, а стягането е неконтролируемо! При оптимален луфт на лагерите, при разклащане на вдигнато колело, трябва да се усеща лек, едва осезаем луфт, но при пуснато-никакьв! Сьщото се отнася и за предното колело, но там втулка липсва- вьншните черупки на лагерите са монтирани направо в барабаните! Така, че след време отново провери хлабината! Успех!

    Коментар


      #3
      И още нещо: Хлабината на лагерите се проверява периодично и ако е необходимо се корегира. Имай вьв впредвид, че конусният л-р тьрпи луфт, но стегнатост не!!!

      Коментар


        #4
        Имам разни книжлета за Лада и съм на ясно със прецизното мерене с инструменти.Също ми е извесно,че трябва да има известен луфт,но не знаех дали се чувства на ръка с колелото заедно или го лови само урадът "на голо".Не мисля, че с престъргването съм сгрещил,щото си беще ужасяващт луфтът(стягал съм го до скъсване и 1/4 оборот обратно ),сега се ядва и мисля,че бива.За предните знам,че няма втулка,но май ще да ги понатегна,че хлопат като дингили на каруца.Пък,ако трябва-новички ще бодна...За прекалено престъргване не се боя,щото всичко гледам да е с мярка.Благодаря ти за мнението!!!Сега поне знам,че съм на прав път и се чувствам по-спокойно.ПП-Между старите лагери някой гламасак преди мене не беше сложил дистанционна втулка и явно са били пренатегнати(или хлабави,абе с кофти настройки),щото другата главина баща ми имаше късмет да я скъса едно време.Пак добре,че не беше на извънградско...Още веднъж благодарска!!!
        Бай Фичо - ега ти пауъра!!!

        Коментар


          #5
          Най-вероятно втулката която си ползвал се е оказала "менте"- дебелостенна и не е успяля да се деформира. И аз сьм имал подобни случаи и решението е-" побьлгаряване" В такьв случай, предполагам, че с преценката за сьстоянието на лагерите ще се справиш, ако не - пиши!

          Коментар

          Working...
          X