Някой може ли да ме светне по въпроса колко е допустимата хлабина в коничните лагери на главините?Та накратко какво е положението:Смених си лагерите на задното колело на бегачката Фичо 126 и като затегнах докрай се оказа,че има доста голям луфт по оста.На око реших,че е около половин милиметър.Махнах дистанционната втулка, затегнах и луфтът изчезна,следователно тя идваше по-дълга от необходимото.Започнах да я престъргвам на шкурка и да пробвам на всяка десета доколко съм намалил хлабината.За голямо мое учудване луфтът се обра точно на 5 десети от милиметъра, както бях предположил.Законтрих гайката,сложих гумата и се оказа,че заради лостът,който се получава, се чувства малък луфт(вероятно ще изчезне след още 0,05). Но когато колата е стъпала на земята при заклащане не се чувства.А и главината се върти мазно мазно,просто идеално.В предните главини има доста по чувствителен луфт,но пък лагерите са стари.За сравнение пипнах на едно Поло колелата и само дето не припаднах от това, което открих.Без да беше вдигнато,като го заклатих имаше повече луфт от предните на Фичо,без да дава признак за нередност по време на движение...Та накратко въпросите:1.Нормално ли е да има луфт(който се усеща на ръка) като колелото е във въздуха и колко?(при положение,че не се чувства,като се мърда самата главина).2.Нормално ли е да се усеща по принцип луфтът като колата е на земята?3.Нужно ли е редовното обиране на луфта при все още здравите лагери или като вземат да хлопат яко се хвърлат отведнъж.Дайте по едно компетентно мнение,да не се налага да ме изпреварва някое колело
Благодаря ви предварително!!!

Коментар