Да обясня на кратко:сутрин когато температурата е по ниска от -5 градуса скоростите някак си замръзват.Ако е била оставена на първа през нощта може да се включва само 1-ва и 2-ра същото примерно със 3-та и 4-та.Като поработи двигателя 15-20 мин. скоростите се отпускат и работят нормално.На какво може да се дължи това.В един сервиз ми казаха че не е от маслото а някакви жила замръзвали това без да поглеждат колата,дали е вярно и какво им замръзва,надали имат вода вътре.Помагайте.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Замръзнали скорости фиат пунто мк2
Collapse
X
-
Механизма на скоростния лост е свързан със жила за скоростната кутия. Когато гумените уплътнения или броните на жилата се скъсат, вътре влиза вода и замръзва. Поради тази причина ти блокира лоста за скорости. Щом лоста се отблокира след като двигателя поработо известно време, то това означава, че водата влиза от към скоростната кутия, понеже там температурата се повишава най-много. Не напъвай лоста в това състояние ,защото може да се скъса някое жило или механизма да се разбие. По принцип може да караш и така стига температурата да не пада толкова много, както изминалите дни. Добре е да смениш жилата или поне да гресираш местата от където влиза влага, защото греста уплътнява и по този начин не позволява да невлезе влага между жилото и бронята и се предотвратява замръзването._/''''''''''''''''''''''''\_
//---------------\\
[( )== //// ==( )]
|_|'------------'|_| ....Punto
Коментар
-
Жилата имат едни гумени маншони, които се късат, влиза вода и замръзват. Тези маншони се намират точно отгоре на скоростната кутия, някъде под акумулатора се падат.На схемата, която е пуснал Ключаря, се намират след скобите под номер 4.Ако можеш, направи някакви снимки, ще ти ги отбележа."Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Коментар
-
Обичайно слабо място на почти всяка кола, на която скоростите се управялват с жило.С времето не само уплътненията, ами и обвивката на самия кожух си заминава и вътре влиза вода и кал. От тоя момент нататък, на целия механизъм не му остава много-износва се супер бързо и един ден въобще оставаш без скорости.Лошото при Пунто е, че смяната е толкова трудна, че до сега знам двама човека, на които им се появи проблем в този механизъм и двамата предпочетоха да си продадат колите, вмсето да ги оправят.Нямам идея каква е там конструкцията, но нещо имам спомен да са ми разправяли за сваляне на скорости...
Коментар
-
Може и да не е от жилата, а от самия механизъм на който са закачени при скоростите. При мен няма зиме няма лете самия скоростен лост се движеше по трудно, особенно зимата, ставаше бетон, но скоростите си влизаха без проблем.Махнах акумулатора, стойката под него и обилно поливане на самата вилка с WD-40, в началото не усетих никаква разлика, това го правих лятото, явно раздвижването става бавно, но след някой и друг месец скоростния лост стана лек като перце, даже и сега в ниските температури нямам проблем, движи се леко . Това поне може да го пробваш преди да си усложниш живота да сменяваш жилаpunto HGT
Коментар
-
Salvador написа:Лошото при Пунто е, че смяната е толкова трудна, че до сега знам двама човека, на които им се появи проблем в този механизъм и двамата предпочетоха да си продадат колите, вмсето да ги оправят.Нямам идея каква е там конструкцията, но нещо имам спомен да са ми разправяли за сваляне на скорости..."Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Коментар
-
Ако няма да ги сменяш, само ги напръскай отгоре с някаква смазка, както е написал didich, няма нужда да ги сваляш."Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Коментар
-
А да, май имаше едно парче хАлумин, което се държеше също на някакви болтове, но то не смятам, че е проблем.Генерацията или се развива при меката връзка, или се откачат гърнетата от тампоните, така, че да падне надолу.Пипкава работа е, но чак да си смениш колата..."Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Коментар
-
kluchar написа:Май това се вижда и без да се сваля нищо на това Пунто мк2http://s146.photobucket.com/user/fiatbravodriver/media/Forum%20photos/photo_zps329d0569.jpg.htmlОт долу и горе ако сложи смазка може да мине номера .
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар