Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Замръзнали скорости фиат пунто мк2

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Замръзнали скорости фиат пунто мк2

    Да обясня на кратко:сутрин когато температурата е по ниска от -5 градуса скоростите някак си замръзват.Ако е била оставена на първа през нощта може да се включва само 1-ва и 2-ра същото примерно със 3-та и 4-та.Като поработи двигателя 15-20 мин. скоростите се отпускат и работят нормално.На какво може да се дължи това.В един сервиз ми казаха че не е от маслото а някакви жила замръзвали това без да поглеждат колата,дали е вярно и какво им замръзва,надали имат вода вътре.Помагайте.

    #2
    И аз така.
    FIAT Marea 1.9 JTD 2001г.
    ... и тя доверчиво сложи крака на раменете му...
    миг невнимание и вече си татко

    Коментар


      #3
      кола

      Може да са прави да е влязла вода и да замръзват жилата смажи ги като начало
      Прикачени файлове
      КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
      Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
      http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

      Коментар


        #4
        Механизма на скоростния лост е свързан със жила за скоростната кутия. Когато гумените уплътнения или броните на жилата се скъсат, вътре влиза вода и замръзва. Поради тази причина ти блокира лоста за скорости. Щом лоста се отблокира след като двигателя поработо известно време, то това означава, че водата влиза от към скоростната кутия, понеже там температурата се повишава най-много. Не напъвай лоста в това състояние ,защото може да се скъса някое жило или механизма да се разбие. По принцип може да караш и така стига температурата да не пада толкова много, както изминалите дни. Добре е да смениш жилата или поне да гресираш местата от където влиза влага, защото греста уплътнява и по този начин не позволява да невлезе влага между жилото и бронята и се предотвратява замръзването.
        _/''''''''''''''''''''''''\_
        //---------------\\
        [( )== //// ==( )]
        |_|'------------'|_| ....Punto

        Коментар


          #5
          Откъде се достъпват жилата става ли през купето?

          Коментар


            #6
            Жилата имат едни гумени маншони, които се късат, влиза вода и замръзват. Тези маншони се намират точно отгоре на скоростната кутия, някъде под акумулатора се падат.На схемата, която е пуснал Ключаря, се намират след скобите под номер 4.Ако можеш, направи някакви снимки, ще ти ги отбележа.
            "Без сърца, сме просто машини"
            Toyota Prius 1.5 Hybrid
            EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

            Коментар


              #7
              Обичайно слабо място на почти всяка кола, на която скоростите се управялват с жило.С времето не само уплътненията, ами и обвивката на самия кожух си заминава и вътре влиза вода и кал. От тоя момент нататък, на целия механизъм не му остава много-износва се супер бързо и един ден въобще оставаш без скорости.Лошото при Пунто е, че смяната е толкова трудна, че до сега знам двама човека, на които им се появи проблем в този механизъм и двамата предпочетоха да си продадат колите, вмсето да ги оправят.Нямам идея каква е там конструкцията, но нещо имам спомен да са ми разправяли за сваляне на скорости...

              Коментар


                #8
                Може и да не е от жилата, а от самия механизъм на който са закачени при скоростите. При мен няма зиме няма лете самия скоростен лост се движеше по трудно, особенно зимата, ставаше бетон, но скоростите си влизаха без проблем.Махнах акумулатора, стойката под него и обилно поливане на самата вилка с WD-40, в началото не усетих никаква разлика, това го правих лятото, явно раздвижването става бавно, но след някой и друг месец скоростния лост стана лек като перце, даже и сега в ниските температури нямам проблем, движи се леко . Това поне може да го пробваш преди да си усложниш живота да сменяваш жила
                punto HGT

                Коментар


                  #9
                  Salvador написа:
                  Лошото при Пунто е, че смяната е толкова трудна, че до сега знам двама човека, на които им се появи проблем в този механизъм и двамата предпочетоха да си продадат колите, вмсето да ги оправят.Нямам идея каква е там конструкцията, но нещо имам спомен да са ми разправяли за сваляне на скорости...
                  Няма такова нещо Откачваш жилата от скоростната кутия. Не знам дали може да се бръкне отдолу или отгоре без да се свали стойката на акумулатора.Ябълките на жилата се откачват, като подпъхнеш по-дебела отвертка под тях и вдигаш нагоре.Развиваш генерацията при меката връзка.Май имаше и един-2 болта отгоре, под маншона на скоростния лост.Развиваш 2 болта на конзолата със скоростния лост и я вадиш със все жилата надолу.Нататък е лесно, вадят се 2 супер стегнати скоби, които държат жилата и слагане на новите жила по обратен ред.Ето и една моя кофти надраскана снимка на въпросните жила с конзолата
                  Прикачени файлове
                  "Без сърца, сме просто машини"
                  Toyota Prius 1.5 Hybrid
                  EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                  Коментар


                    #10
                    Благодаря за съветите в събота ще пробвам да свърша тази работа със свалянето на жилата.Ще пиша какъв е резултата п.с. Лошото е че видях цената за нови жила не е никак приятна 170 лв бройката

                    Коментар


                      #11
                      Ако няма да ги сменяш, само ги напръскай отгоре с някаква смазка, както е написал didich, няма нужда да ги сваляш.
                      "Без сърца, сме просто машини"
                      Toyota Prius 1.5 Hybrid
                      EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                      Коментар


                        #12
                        кола

                        Така както си дал колега не може да стане щото има топлинен щит и трябва да се свали а после и изпускателната система да се наведе на задПо може с нещо само да се смаже от горе през маншона.
                        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                        Коментар


                          #13
                          А да, май имаше едно парче хАлумин, което се държеше също на някакви болтове, но то не смятам, че е проблем.Генерацията или се развива при меката връзка, или се откачат гърнетата от тампоните, така, че да падне надолу.Пипкава работа е, но чак да си смениш колата...
                          "Без сърца, сме просто машини"
                          Toyota Prius 1.5 Hybrid
                          EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                          Коментар


                            #14
                            Май това се вижда и без да се сваля нищо на това Пунто мк2http://s146.photobucket.com/user/fiatbravodriver/media/Forum%20photos/photo_zps329d0569.jpg.htmlОт долу и горе ако сложи смазка може да мине номера .
                            КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                            Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                            http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                            Коментар


                              #15
                              kluchar написа:
                              Май това се вижда и без да се сваля нищо на това Пунто мк2http://s146.photobucket.com/user/fiatbravodriver/media/Forum%20photos/photo_zps329d0569.jpg.htmlОт долу и горе ако сложи смазка може да мине номера .
                              Това упражнение съм го правил на Пунто МК2. Сваляш акумулаторът и стойката му и там вече се виждат жилата. Първо пръскаш с течна смазка, после мажеш обилно с грес и си готов. А да, и един да мести лоста в купето докато мажеш. Цялото нещо е 20 мин преко сили...

                              Коментар

                              Working...
                              X