Обичайно слабо място на почти всяка кола, на която скоростите се управялват с жило.С времето не само уплътненията, ами и обвивката на самия кожух си заминава и вътре влиза вода и кал. От тоя момент нататък, на целия механизъм не му остава много-износва се супер бързо и един ден въобще оставаш без скорости.Лошото при Пунто е, че смяната е толкова трудна, че до сега знам двама човека, на които им се появи проблем в този механизъм и двамата предпочетоха да си продадат колите, вмсето да ги оправят.Нямам идея каква е там конструкцията, но нещо имам спомен да са ми разправяли за сваляне на скорости...
Под механизъм имаш в предвид избирача на скоростите ли ? Този който се намира в/у СК .Ако да той се сваля при свалена скоростната кутия. Но пък не съм чул Пунто да има проблем със избирача, обикновенно замръзнали или ръждясали жила.Та по темата колега махни акумулатора откачи жилата от СК , там са на ябълки. Махни двете контра скоби и измъкни жилата назад и надолу .Махаш термо щита (над генерацията) и отваряш капака на лоста (8 видий) откачаш жилата (пак са на ябълки) и пак махаш двете контра скоби.Сега вече вадиш жилата навън , внасяш ги на топло и с помощта на спрей (смазка) ги раздвижваш.Мажеш обилно със грес и по обратен ред връщаш жилата на колата.За по лесна работа е по добре да е на канал.Изпитано и решено по този начин.ПС: Колега Salvador и аз имах този проблем и не продадох колата.
Шофирай разумно, на пътя не си сам. Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird
Това съм запомнил-че е често срещан проблем и че смяната е много трудна.Сега ме изненадвате с тия снимки, не изглежда кой знае колко претрупано под колата.
Ето как изглеждат нещата под акумулатора.Въжда се че маншоните са скъсани и има леко ръждичка по буталцата.Напръсках ги със някаква водоотблъскваща и предпазваща от ръжда смазка.След това намазах със синя грес която ползват за заместване на гумени уплътнения при камиони издържа от -70 до +160.Да видим при следващото застудяване дали ще има ефект.
Ето как изглеждат нещата под акумулатора.Въжда се че маншоните са скъсани и има леко ръждичка по буталцата.Напръсках ги със някаква водоотблъскваща и предпазваща от ръжда смазка.След това намазах със синя грес която ползват за заместване на гумени уплътнения при камиони издържа от -70 до +160.Да видим при следващото застудяване дали ще има ефект.
Както писах по горе, при мен точно това упражнение помогна и вече 2 години нямам подобни проблеми.
Коментар