Колеги честно не знам за къде е тая тема !!!Тази сутрин паля моето Браво 1.9 TD 97`и докато колата се тресе опитвайки да преброй цилиндрите и да се разберат по между си кой е ще е първи и кой втори и трети и т.н. Аз се тресях от студ потривайки ръце и изведнъж гледам в краката си нещо странно! Вдигам го и с удивление виждам амортисьор !?!?!?! Какво прави до педалите в краката ми? Какъв е? От къде се взе? Хиляди въпроси нахлуха в главата ми и не можах да отговоря на никой от тях!Сетих се да погледна под седалката да не е паднал от там .... но не открих как и от къде може всичко си работи нормално, включително и системата за повдигане на седалката.Прилагам снимка на странното нещо и моля за помощ.P.S. Само Аз си карам колата и нямам идея какво е станало ( на багажника амортисьорите са си там вече погледнах )Темата ти не е за раздел автоелектроника!Грешен раздел-> Преместена.Модераторски екип на fiat-bg.org
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Моля за помощ, странна находка
Collapse
X
-
Има го на всички Браво/Брава/Мареа,в Палио, Пунто, сумати Алфи и Ланчии.И мисля продължават да го вграждат до ден днешен.Това е газов амортисьор, който ти връща седалката в изходно положение.Точно както двата задни ти отварят вратата на багажника.Може и без него.Нов е скъп-двайсетина лева.При други коли същия ефект е реализиран с пружина, което наистина е просто решение, но при освобождаване пружината винаги има "камшичен ефект"-рязко отделяне на по-голямата част от енергията в началото, а към края на хода няма никой. Докато газовото амортисьорче освен дето работи плавно, работи с почти един и същ натиск до края на хода си.Т.е. със сигурност ти връща седалката. Пружината като омекне, вече не може.
Коментар
-
Сега като се замислих ,се сетих че е едно само и седи по средата ,служи за спомагането на седалката да се регулира по височина,понеже си с лост.За да го сложиш без сваляне на седалката (то щом е изпаднало може и да се върне) трябва да знаеш къде точно седи и да си много гъвкъв в кръста. П.пСедалката се сваля за 5 минути ,на 4 шестограна е .П.п.пЗа информация на Ключаря на схемата му е под номер 8.Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150.
Коментар
-
kokondrel написа:Щом е паднал, най-вероятно се е скъсала планката, на която се слага. Ако ползваш седалката вдигната по височина е възможно като седнеш на нея да стои малко на криво, ако е в долно положение няма да усетиш разлика.
Коментар
-
Според моя опит туй чудо е предназначено да обира сътресенията, получаващи се при шофиране по иначе гладкия като джам асфалт в милата ни татковина. Като го няма, след 2-3 км. си долу и гледаш през волана. Е, поне аз де. Слава на Бога, съществуват щедри колеги, на които вторичният летен ефект на самоволно повдигане на седалката им пречи, та раздават такива амортисьорчета на по чашка кафе. Слагането без демонтаж на седалката е почти невъзможно и не си струва опитите въобще. Само трябва да се внимава при обратния монтаж на седалката да не тръгнат накриво болтовете, че са с водачи и много лесно зацепват на една страна. За да го монтираш, ще ти трябва нещо като много широка и яка плоска отверка, с която да го плъзнеш на мястото му.браво 1,6/90 - 09 г.
Коментар
-
Hristian_Aleksiev написа:kokondrel написа:Щом е паднал, най-вероятно се е скъсала планката, на която се слага. Ако ползваш седалката вдигната по височина е възможно като седнеш на нея да стои малко на криво, ако е в долно положение няма да усетиш разлика.
Коментар
-
Не знам дали е "заминал", но с моя скромен опит от два ремонта на седалки от италянки (моята бивша Либра и на колегата Мареа) мога да споделя, че се скъсва едната напречна планка на седалката, на която се монтира въпросния амортисьор. П.П. Сещам се, че на колегата даже два пъти сме я ремонтирали.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар