Здравейте на всички. От няколко месеца съм собственик на Fiat Grande Punto 1.9JTD 2005. От както колата е моя забелязах определен проблем с превключването на скорости. За да включа на първа при тръгване трябва много силно да дръпна към мен скоростния лост и след това напред за първа. Другия вариант е първо да включа на втора и веднага след това на първа. Ако се опитам просто да включа на първа, отива на трета и я гася много често(не е приятно за каране). Скоростната кутия е чисто нова проблема не е в нея. Проблема с 1-ва - 3-та скорост е съществувал и при предишния собственик. Съществува ли ремонтен комплект за механизма на скоростния лост за тази кола? Ще съм много благодарен за информация относно проблема, както и линкове на лично от интернет сайтове, които предлагат такива комплекти. Поздрави на всички.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Ремонтен комплект за скоростен лост - Grande Punto 1.9JTD
Collapse
X
-
Като му гледам схемата няма много неща за разваляне, така, че по-добре да се види къде точно е проблема и после да се търси частта да се купи или направи нова. Но като гледам е с жила, а при тях повечето проблеми са от нерегулирани жила, така, че ако позволява да се регулират просто пробвайте първо това.FIAT STILO MULTIWAGON 1.9 MULTIJET 16V; FIAT BRAVO2 1.9MJET 07г.-EX; FIAT TEMPRA SW 2.0i 4x4 93г.;ALFA 155 1.8 8V 95г.;LANCIA DEDRA 1.8 8V 95г.;Peugeot 205GTI-RIP
-
Здравейте, изминаха 4 месеца от както последно съм писал по тази тема. Проблемът с превключването на скорости продължава. Много често, когато потеглям, колкото и силно да натискам наляво и напред за първа включвам трета и гася колата, което е неприятно. Попитах няколко магазина за части с надежда да намеря ремонтен комлект за скоростен лост за Фиат Гранде Пунто 1.9JTD 130к.с, 6 скорости, но не мога да открия. Попитах няколко познати и ми казаха, че имам тампони на скоростния лост, които най-вероятно са се износили и трябва да се сменят. Също когато включа на скорост, скоростния лост има доста голям ход настрани. Помагайте с идеи, с линкове за такива тампони или ремонтни комплекти. Поздрави на всички.Всичко, което някога съм правил и ще правя по автомобила ми можете да намерите в секцията "За мен > Биография" в профила ми.
Коментар
-
Вариантите са 2:1. Жилата са ти прецакани - скъсани са им гумените маншончета отгоре на скоростната кутия и са ръждясали или "ябълките" са прекалено разбити.2. Разбита/счупена е самата пластмасова "ябълка" под скоростния лост.Ето ти снимка на "механизма" при МК2 2003 да се ориентираш за какво говорим. Запретваш тресчотката, разглобяваш и търсиш къде точно е проблема."Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Коментар
-
Здравейте на всички, има развитие по темата и исках да я споделя, за да може някой ден да помогне на някой, който има същия или подобен на моя проблем. Вчера бях на сервиз, махнахме акумулатора, махнахме му стойката и стигнахме до жилата, които управляват скоростната кутия. След няколко теста със движения на скоростния лост - максимално наляво(между първа и втора) и максимално надясно(между пета и шеста) открихме, че едното жило при захвата си към лостчето на скоростната кутия има луфт в механизама си. Реално от скоростния лост идва всичко идва правилно но този луфт от около сантиметър прави така, че дори да местиш скоростния лост, скоростната кутия почти да не разбира, че го местиш. Лостчето се изместаше съвсем леко чак, когато лоста беше най-наляво между първа и втора. Проблема се реши с захващане на стратегически оптяжки, който да пристегнат жилото към лостчето на скоростната кутия. След това всички проблеми изчезнаха. Включвам на първа без абсолютно никакви проблеми, както и на всяка скорост. Луфта на скоростния лост, когато съм на скорост - наляво надясно изчезна напълно. Сега почти не може да се мръдне скоростния лост. Скоростите влизат много точно и не може да се объркат никогат. Поздрави на всички, които участваха в темата. Дано това помогне някой ден на някой.Всичко, което някога съм правил и ще правя по автомобила ми можете да намерите в секцията "За мен > Биография" в профила ми.
Коментар
-
кола
В кутията на самия скоростен лос има пластмаси където се сменят ама тук едва ли да се продаватhttp://www.myfiatworld.in/showthread...Navin+Talatiи от вън има някакви неща сигурно там е луфта Сигурно е проблема в № 3
Коментар
-
Да "сръчкам" малко темата, че имам подобни проблеми.
Колегата е забравил за обещанието си: снимки на "оптяжките"?!
При мен първа и втора са трудни ... ако включиш първа лесно, втора се инати, но ако пък не успея с първа, веднага после втора е лесна! Реално проблем, като в настоящата тема.
Ясно е, че ще се разгледа хода на лостовете при скоростната кутия и евентуалните луфтове при захвата на въжетата.
Да питам нещо: при самия лост, в купето, дали има от прословутата "втулка" която се прецаква, или механизма е по-прост от този на "Браво 105жтд"?Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар