Здравейте, тъй като не съм извършвал тази процедура до сега, а и нещо се омотах с информацията, която изчетох искам да попитам как се стягат запалителните свещи? Конкретния модел е NGK BKR5EZ, ако това има някакво значение. Объркването ми идва от това, че в Аутодата-та дават, че модела е с 12 и 14мм глава със съответно затягане на 18 и 23-28Nm, а тези които имам са на 16мм . Също така на кутията на свещите има следните схеми за затягане, но от тях разбрах само, че първоначално трябва да се навие на ръка :D Благодаря на всеки помогнал Грешен раздел-> Преместена.Модераторски екип на fiat-bg.org
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Стягане на свещи NGK
Collapse
X
-
Завиваш на ръка докато опре и след това с ключ натягяш половин до две трети оборота. Ако не върви на ръка и не можеш да определиш до къде е стигнала резбата-този метод не работи. Тогава се изпилява едностранно резбата на една от старите свещи внимателно, за да няма чепаци по профила на резбата и се завива и отвива да изчисти резбата от нагарите.
-
Това, че гайката/там където хваща ключа е 16мм а не 14мм не е проблем. Навиваш на ръка с помощта на удължение от гедоре и подходящ "камък" за свещи, след това с тресчотка, затягаш толкова, колкото да усетиш, как се сплескват уплътнителните шайби и за да си сигурен, позатягаш още малко, но не прекалено. И всичко това се прави на топъл двигател .Fiat Punto`04 1.2 60hp.
Renault Kangoo 1.9 DTI 80hp.
ex: FIAT Marea Weekend 1.8 16v ELX; FIAT Brava TD100 SX.
Коментар
-
Благодаря за скоростния отговор колеги А това за топлия и студения двигател, четох че трябва да е позагрял малко, но не напълно, че после като изстине ставало много трудно следващото развиване Предполагам това имаш в предвид колега?===/////===
Fiat Bravo 198 T-Jet 120 - Bellissima
Фиат Пунто 188 Литър и двеста, 60 градуса - Точката
Коментар
-
За развиването ще го развиеш. Но ако сложиш свещите на студен двигател, има вероятност да се разхлабят, когато загрее. Температурно разширение на метала и по-скоро, различното такова, на различните метали, в случая свещта и главата са от различни материали. А ако искаш да си 100% сигурен, след време може да пробваш, да ги затегнеш, ако са се разхлабили.Fiat Punto`04 1.2 60hp.
Renault Kangoo 1.9 DTI 80hp.
ex: FIAT Marea Weekend 1.8 16v ELX; FIAT Brava TD100 SX.
Коментар
-
Свещите са сменени колеги и двигателя работи отлично :D Относно температурата, може би да беше около 30-35 градуса, понеже първо сменяхме водна помпа и като дойде време,старите свещи бяха с почти телесна температура Та това е за температурата, за цвета обаче не останах никак доволен. Целите бяха с черен налеп Имам теч от гарнитурите по главата, но не съм очаквал и да гори масло(поне от това предполагам са саждите). Ще кача снимки малко по-късно да видите за какво иде реч.===/////===
Fiat Bravo 198 T-Jet 120 - Bellissima
Фиат Пунто 188 Литър и двеста, 60 градуса - Точката
Коментар
-
ivel написа:това за температурата къде го прочетохте или само така си мислите.както при подгревните свещи на дизеловите мотори,така е и тук,а именно-завиват се в завода на температура около 20гр и съответно и на такава е хубаво да се развиятФиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
-
Свещите са доста карани, така като гледам, но не изглеждат зле. Черното по тях, значи богата горивна смес, но това вероятно е отскоро и се дължи на влошената работа на свещите, от тяхното износване. Добре е да погледнеш/смениш и въздушният филтър. С новите свещи, би трябвало да има промяна, в работата на мотора, по-отчетлив, по-тих и разбира се промяна във вървежа.Fiat Punto`04 1.2 60hp.
Renault Kangoo 1.9 DTI 80hp.
ex: FIAT Marea Weekend 1.8 16v ELX; FIAT Brava TD100 SX.
Коментар
-
pi4_s_bravo написа:Много по-трудно е да развиеш свещи на студен мотор отколкото на топъл.Bravo 1.9d 97г
- 1 like
Коментар
-
Е тука си в голяма грешка.Когато се нагреят металите те се разширяват...Fiat Brava 1,2 16V SX и колело
Коментар
-
kal0yanch40 написа:....===/////===
Fiat Bravo 198 T-Jet 120 - Bellissima
Фиат Пунто 188 Литър и двеста, 60 градуса - Точката
Коментар
-
nsn написа:pi4_s_bravo написа:Много по-трудно е да развиеш свещи на студен мотор отколкото на топъл.Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар