Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Стягане на свещи NGK

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Стягане на свещи NGK

    Здравейте, тъй като не съм извършвал тази процедура до сега, а и нещо се омотах с информацията, която изчетох искам да попитам как се стягат запалителните свещи? Конкретния модел е NGK BKR5EZ, ако това има някакво значение. Объркването ми идва от това, че в Аутодата-та дават, че модела е с 12 и 14мм глава със съответно затягане на 18 и 23-28Nm, а тези които имам са на 16мм . Също така на кутията на свещите има следните схеми за затягане, но от тях разбрах само, че първоначално трябва да се навие на ръка :D Благодаря на всеки помогнал Грешен раздел-> Преместена.Модераторски екип на fiat-bg.org
    ===/////===
    Fiat Bravo 198 T-Jet 120 - Bellissima
    Фиат Пунто 188 Литър и двеста, 60 градуса - Точката

    #2
    Завиваш на ръка докато опре и след това с ключ натягяш половин до две трети оборота. Ако не върви на ръка и не можеш да определиш до къде е стигнала резбата-този метод не работи. Тогава се изпилява едностранно резбата на една от старите свещи внимателно, за да няма чепаци по профила на резбата и се завива и отвива да изчисти резбата от нагарите.

    Коментар


      #3
      Това, че гайката/там където хваща ключа е 16мм а не 14мм не е проблем. Навиваш на ръка с помощта на удължение от гедоре и подходящ "камък" за свещи, след това с тресчотка, затягаш толкова, колкото да усетиш, как се сплескват уплътнителните шайби и за да си сигурен, позатягаш още малко, но не прекалено. И всичко това се прави на топъл двигател .
      Fiat Punto`04 1.2 60hp.
      Renault Kangoo 1.9 DTI 80hp.
      ex: FIAT Marea Weekend 1.8 16v ELX; FIAT Brava TD100 SX.

      Коментар


        #4
        Благодаря за скоростния отговор колеги А това за топлия и студения двигател, четох че трябва да е позагрял малко, но не напълно, че после като изстине ставало много трудно следващото развиване Предполагам това имаш в предвид колега?
        ===/////===
        Fiat Bravo 198 T-Jet 120 - Bellissima
        Фиат Пунто 188 Литър и двеста, 60 градуса - Точката

        Коментар


          #5
          За развиването ще го развиеш. Но ако сложиш свещите на студен двигател, има вероятност да се разхлабят, когато загрее. Температурно разширение на метала и по-скоро, различното такова, на различните метали, в случая свещта и главата са от различни материали. А ако искаш да си 100% сигурен, след време може да пробваш, да ги затегнеш, ако са се разхлабили.
          Fiat Punto`04 1.2 60hp.
          Renault Kangoo 1.9 DTI 80hp.
          ex: FIAT Marea Weekend 1.8 16v ELX; FIAT Brava TD100 SX.

          Коментар


            #6
            Разбирам Благодаря отново
            ===/////===
            Fiat Bravo 198 T-Jet 120 - Bellissima
            Фиат Пунто 188 Литър и двеста, 60 градуса - Точката

            Коментар


              #7
              това за температурата къде го прочетохте или само така си мислите.както при подгревните свещи на дизеловите мотори,така е и тук,а именно-завиват се в завода на температура около 20гр и съответно и на такава е хубаво да се развият

              Коментар


                #8
                Свещите са сменени колеги и двигателя работи отлично :D Относно температурата, може би да беше около 30-35 градуса, понеже първо сменяхме водна помпа и като дойде време,старите свещи бяха с почти телесна температура Та това е за температурата, за цвета обаче не останах никак доволен. Целите бяха с черен налеп Имам теч от гарнитурите по главата, но не съм очаквал и да гори масло(поне от това предполагам са саждите). Ще кача снимки малко по-късно да видите за какво иде реч.
                ===/////===
                Fiat Bravo 198 T-Jet 120 - Bellissima
                Фиат Пунто 188 Литър и двеста, 60 градуса - Точката

                Коментар


                  #9
                  ivel написа:
                  това за температурата къде го прочетохте или само така си мислите.както при подгревните свещи на дизеловите мотори,така е и тук,а именно-завиват се в завода на температура около 20гр и съответно и на такава е хубаво да се развият
                  Да де ама в завода се завиват свещи на нов двигател, а не на такъв който резбите не се знае с какво са пълни. Аз винаги ги сменям на топъл двигател и нямам никакви проблеми с развиване или завиване. Много по-трудно е да развиеш свещи на студен мотор отколкото на топъл.
                  Фиат Крома 1.9 16v+
                  Фиат Браво 1.6 16v
                  Фиат Мареа 1.6 16v

                  Коментар


                    #10
                    Ето ги обещаните снимкиСамо за информация колата е с газов инжекцион
                    ===/////===
                    Fiat Bravo 198 T-Jet 120 - Bellissima
                    Фиат Пунто 188 Литър и двеста, 60 градуса - Точката

                    Коментар


                      #11
                      Свещите са доста карани, така като гледам, но не изглеждат зле. Черното по тях, значи богата горивна смес, но това вероятно е отскоро и се дължи на влошената работа на свещите, от тяхното износване. Добре е да погледнеш/смениш и въздушният филтър. С новите свещи, би трябвало да има промяна, в работата на мотора, по-отчетлив, по-тих и разбира се промяна във вървежа.
                      Fiat Punto`04 1.2 60hp.
                      Renault Kangoo 1.9 DTI 80hp.
                      ex: FIAT Marea Weekend 1.8 16v ELX; FIAT Brava TD100 SX.

                      Коментар


                        #12
                        pi4_s_bravo написа:
                        Много по-трудно е да развиеш свещи на студен мотор отколкото на топъл.
                        Е тука си в голяма грешка.Когато се нагреят металите те се разширяват(това го знаем всички) и от тук идват проблемите с отвиване/завиване на свещите,защото резбата се е променила вследстие от разширяването.Затова свещи се сменяват само на студен двигател-в противен случай се получава:скъсване на свещта и повличане на резбата.
                        Bravo 1.9d 97г

                        Коментар


                          #13
                          Е тука си в голяма грешка.Когато се нагреят металите те се разширяват...
                          тъй, а като се разшири метала един отвора в него по-голям ли става или по-малък Проблема идва когато на топъл двигател се стегнат СТУДЕНИ свещи, познай какво става когато свеща се загрее и разшири.Ако много се бърза, може и на топъл - завиваш ги на ръка, изчакваш да се затоплят и те и чак тогава затягаш, желателно с динамометричен...
                          Fiat Brava 1,2 16V SX и колело

                          Коментар


                            #14
                            kal0yanch40 написа:
                            ....
                            Не помня на колко километра са свещите, за жалост никога не отбелязвам такива важни данни но са поне на 40 000км. Филтъра е сменян с маслото, т.е. около 5-6000 км, така че за сега ще кара още За разлика във вървежа не знам, понеже имам един проблем с виене от мотора и не смея да я тествам как върви :D След смяната се случи нещо странно. При натискане на педала за газта за секунда и пускането му, оборотите се нормализираха чак след за 3-4 секунди . Понеже за свещите реших да махна дросела, за по-лесна работа(не знам дали щеше да стане без махането му), като го проверих видях, че съм забравил да вкарам маркуча на картерните газове във филтърната кутия. Не съм сигурен дали е от това, но като го сложих проблема спря
                            ===/////===
                            Fiat Bravo 198 T-Jet 120 - Bellissima
                            Фиат Пунто 188 Литър и двеста, 60 градуса - Точката

                            Коментар


                              #15
                              nsn написа:
                              pi4_s_bravo написа:
                              Много по-трудно е да развиеш свещи на студен мотор отколкото на топъл.
                              Е тука си в голяма грешка.Когато се нагреят металите те се разширяват(това го знаем всички) и от тук идват проблемите с отвиване/завиване на свещите,защото резбата се е променила вследстие от разширяването.Затова свещи се сменяват само на студен двигател-в противен случай се получава:скъсване на свещта и повличане на резбата.
                              На мен практиката ми е показала кой е по-лесния начин- развиване и завиване на топъл мотор без динамометричен ключ , а на ръка с усет- досега да чукна на дърво нямам нито скъсана свещ ,нито развила се а не е като да не сменям по 12-тина свещи на седмица. Всеки си има начин на работа
                              Фиат Крома 1.9 16v+
                              Фиат Браво 1.6 16v
                              Фиат Мареа 1.6 16v

                              Коментар

                              Working...
                              X