Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

няма злоба в това Браво 1.6 16V

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    няма злоба в това Браво 1.6 16V

    Колеги здравейте, най накрая успях да се регистрирам във форумът след доста неуспешни опити. От 3 месеца карам Фиат БРАВО 95г. 1600, 16В, 103к.с. но не чувствам да върви за толкова. Минавам на проблема - КОЛАТА ПРЕКЪСВА СУТРИН, КОГАТО Е СТУДЕНА. Когато взех автомобилът работише на високи обороти постоянно дори при загрят двигател. След смяна на оплътненията на колекторните тръби (едни гумени пръстени) се оправи работата на високи обороти, но оттам колата запозна да работи като трактор, особено сутрин когато е студена. При студено време като я оставя за 4-5 часа изключена или сутрин като я паля, колата загасва веднага, ако не подам газ. При втори опит като запаля Бравото, го форсирам, да не изгасне, докато позагрее малко. Докато загрее напълно колата, работи май на 3 цилиндъра и много прекъсва, направо забива предницата къто тръгнеш да даваш газ. От единият кабел за свещите биеше ток и помислих, че оттова е проблема, смених нови свещи и кабели, но проблема си остана без промяна. Пробвах с червен РЕДЕКС 150 километра с по-силна пропорция и пак без промяна. На диагностика отидох и там даде грешка в бубината(майсторът каза, че е възможно заради старите кабели да е направило грешката). Всички други компоненти - работят без проблем. Отворихме и почистихме стъпковото моторче, беше зацапано цялото с някаква черна гад. След като изчистихме грешката с компютъра, като чели колата заработи малко по-добре, но като поседя 3 часа пред нас, същата история. Идва моментът като карам колата вече загряла нормално. Стрелката на температурата се покачва само 2 отделения нагоре от началното си положение. Загрява до средата и малко повече само ако съм в задръстване иначе останалото време си седи там. Парното духа достатъчно топло когато е на втората черта, но като загрее до средата направо става вряло. Така ли трябва да работи термостат на такива фиатове, защото диагностиката не показа грешки в датчиците. Иначе сутрин на място до 5тата минута и вече почва топлото да духа. РАЗХОДЪТ при загрят автомобил в студено време ми е 15(40км с 6 литра 95бензин от Лукоил) . Ако имате идея от какво може да е проблема казвайте без да се притеснявате. Видях в търсачката, че има подобни теми, но канкретно ме интересува при моята ситуация какво СТЪПКА по СТЪПКА да започна да проверявам, защото при всеки е различно. Да харчи 15 литра и да върви като за 75 коня не е нормално според мен. Като искам да изпреваря някой се мъча, защото в ниските обороти колата въобще я няма. Не осещам да прекъсва когато е загряла, но докато е студена работи много зле. Колата е на реални 110000

    #2
    Колега, много добре си описал проблема.При мен нещата седят по абсолютно по същия начин.Сменил съм бобината и бензиновата помпа, кабели, свещи, филтри,термостат и проблема остана.На диагностиката и на мен ми казаха че бобината показва грешка,но смяната не даде ефект.Сега съм се насочил към температурен датчик(със синия купунг на термостата).Иначе и мойта гори толкова и мисля че не е нормално за тоя вървеж да ми гори толкова.

    Коментар


      #3
      Колега аз имах подобен проблем но карах на газ и нещата бяха ясни- дюзи. друго което можеш да провериш са помпата и свещите.високия разход най вероятно е от това че колата неможе да загрее. предполагам че знаеш как се проверява термостата.можеш също да провериш и дали ремъка ти е зацепен правилно.
      HONDA I-VTEC

      Коментар


        #4
        И в мойта няма никаква злоба, на баща ми стария Фиат 125 ще ме изяде на светофара както си иска. Съветът ми е да не харчиш повече пари, а да си провериш термостата. На студена кола виж дали загрява маркуча от термостата към радиатора. Би трябвало да почне да загрява към 60 градуса. А за да си най-сигурен дали термостата ти не е леко отворен през цялото време вземи го свали и го остави да изстине. След това духни в единия край и ако е наред би трябвало да не излиза въздух. При мен забиваше носа като подам повече газ на втора, но с РЕДЕКС се оправи след 200-300км. А това дето като е студена работи като трактор още не знам от какво е. Може и маслото да не й харесва :D
        Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

        Коментар


          #5
          ангренажен ремък ме съмнява и мен ,дали е зацепен правилно
          TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
          UNO 1.0 FIRE

          Коментар


            #6
            Да,ангренаж е възможно.Принципно при Типо-то (карбуратор и няма нищо общо) проблема със забиването на предницата при подаване на газ особено на студен двигател се оказа от неуплътнени входни колектори (една гадна тапа правеше проблема при мен).Принципно бобината е възможно да прави подобен проблем с прекъсване ако самата тч е пробила (случва се от стари кабели) и от време на време окъсява искрата (особено на влага и т.н.).Сутрин като палиш двигателния отсег е студен съответно и влажен и дори се предполага трудно да запали.А като поработи се позатопля и проблема намалява.Аз изследвах бобината на Типо-то която имаше такъв дефект и я гледам на външен вид идеална,меря с уреда - идеална.Слагам на колата - идеално.Само след 2-3 дни като заваля един дъжд и се позамърси и самия корпус на бобината - земи това прекъсване,не иска да пали....ужас.Какво се оказа - разглобих бобината и като размотах част от телта и видях че на едно място точно на извода за към кабела с високото напрежение корпуса е доста по-светъл на цвят и като премерих с уред самата изолация се оказа че има няколко десетки ома съпротивление (т.е. така наречения пробив в изолацията) и оттам окъсява особено като се навлажни.Доколкото съм запознат при Браво-то самата бобина е и с разпределителя и от нея си излизат направо 4-те кабела.Възможно е проблема да се късае в пробив около един от 4-те кабели (твърде възможно този,който е бил повреден когато си го взел) и да прекъсва само този цилиндър.Успех!
            Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

            Коментар


              #7
              Колега,щом имаш съмнение,че работи на 3 цилиндъра,то това е лесно за проверка.Вземи 1 свещ ,сложи я на кабела на 1 цилиндър и както е студена колата запали.Виж дали има промяна и дали имаш редовно искра.Така провери всички 4 цилиндъра и би трябвало да успееш да хванеш кой не работи.Намериш ли го,почваш да търсиш причина,а те не са много-свещ,кабел,бобина...
              Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
              Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

              Коментар


                #8
                Здравейте отново. Мерси за навременните отговори, които могат да ми свършат работа. Утре отново ще ходя там, където правих диагностиката майсторът да види дали отново прави грешка в бубината. Той това ми каза и първият път да дойда след няколко дена пак да закачи колата и ако зачете отново грешка - ДА СМЕНЯМ БУБИНАТА. Ако не даде грешка при бубината, КАКВО ОЩЕ ДА ГО НАКАРАМ ДА ПОГЛЕДНЕ(миналият път само закачи кабела и като видя грешката каза "това е". Освен как е зацепен ремъкът(сменен е преди 7000 км.), помпата и термостата, какво още да накарам майсторът да провери там на място и като правят диагностика, длъжни ли са да огледат всичко за да дадът диагноза, а не само да закачът някакъв лаптоп и толкова(работа за 10мин). Интересното е, че преди мен имаше същото Браво 96г. - бяха му разколачили всичко възможно да проверят за СЪЩИЯТ проблем - работа на 3 цилиндъра и прекъсване. После един от майсторите дойде и ме помоли да вземат моята бубина и да му я сложат, защото само от това бил проблема при положение, че бяха проверили всичко друго. Интересното е, че се съгласих - тъкмо да видя дали мойта работи на 100 процента, но не я свалихме защото Бравото 96г. беше с друг тип бубина поне така каза майсторът, а и на мен ми се видя по-различна там където се захваща с болтовете. Утре ако успея да мина пак ще пиша

                Коментар


                  #9
                  mitaka написа:
                  Колега, много добре си описал проблема.При мен нещата седят по абсолютно по същия начин.Сменил съм бобината и бензиновата помпа, кабели, свещи, филтри,термостат и проблема остана.На диагностиката и на мен ми казаха че бобината показва грешка,но смяната не даде ефект.Сега съм се насочил към температурен датчик(със синия купунг на термостата).Иначе и мойта гори толкова и мисля че не е нормално за тоя вървеж да ми гори толкова.
                  Митак, колко струва този датчик и ако го смениш ще се радвам да опишеш ефекта. Това също е идея, но в момента нямам познат с кола като моята да сменим датчиците и да видим дали е оттам проблема .

                  Коментар


                    #10
                    И аз имах подобни проблеми като взех Бравата при мен се оказа бубина на диагностика ходих в сервиз Хед91 при моста на надежда и съм много доволен малко е по скапа там диагностиката но ми я правиха около час и половина и накрая ми казаха 100% бубина доставиха ми я за 20 минути монтираха я и проблемите свършиха


                    Best Regards
                    Fiat Brava 1.4 SX 12v

                    Коментар


                      #11
                      Re: няма злоба в това Браво 1.6 16V

                      intriga написа:
                      При студено време като я оставя за 4-5 часа изключена или сутрин като я паля, колата загасва веднага, ако не подам газ. При втори опит като запаля Бравото, го форсирам, да не изгасне, докато позагрее малко. Докато загрее напълно колата, работи май на 3 цилиндъра и много прекъсва, направо забива предницата къто тръгнеш да даваш газ. От единият кабел за свещите биеше ток и помислих, че оттова е проблема, смених нови свещи и кабели, но проблема си остана без промяна. Пробвах с червен РЕДЕКС 150 километра с по-силна пропорция и пак без промяна... Ако имате идея от какво може да е проблема казвайте без да се притеснявате. Видях в търсачката, че има подобни теми, но канкретно ме интересува при моята ситуация какво СТЪПКА по СТЪПКА да започна да проверявам, защото при всеки е различно. Да харчи 15 литра и да върви като за 75 коня не е нормално според мен. Като искам да изпреваря някой се мъча, защото в ниските обороти колата въобще я няма. Не осещам да прекъсва когато е загряла, но докато е студена работи много зле. Колата е на реални 110000
                      И при моята проблема е идентичен, но на бензин. Сутрин като я запаля, ако я оставя на бензин същото като описаното по-горе.Но аз основно я карам на газ. Палене на бензин, малко газ, 2000 оборота и минава на работа на газ /автоматичен клапан газ-бензин/. В момента който мине на газ "мърка като котенце", ускорява нормално и т.н. никакви проблеми :D . Единствено при висока скорост по магистралата при изключване от скорост гасне на газ /наясно съм защо - проблема е коментиран достатъчно/.С цел да ти подскажа нещо: Преди месец ми беше изгоряла ламбда сондата. Ефекта паля на бензин, минава на газ и ... изгасва . Отидох до сервиз - смениха ми ламбда сондата. кабели и свещи и на диагностиката колата работеше перфектно на газ. Но на бензин същия проблем, като твоя . Та казаха ми: Запушени дюзи промивка на ултразвукова вана и си ОК и на бензин. За съжаление все още не съм направил тази процедура и не знам дали ще има ефект !!!Виж тази тема http://www.fiat-bg.org/forum/viewtop...полагам, че ще намериш решение на проблема който е описан и там преди да си се "набутал" с излишни разходи :D !!!
                      BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
                      Среден разход на газ

                      Коментар


                        #12
                        dudulia написа:
                        Колега,щом имаш съмнение,че работи на 3 цилиндъра,то това е лесно за проверка.Вземи 1 свещ ,сложи я на кабела на 1 цилиндър и както е студена колата запали.Виж дали има промяна и дали имаш редовно искра.Така провери всички 4 цилиндъра и би трябвало да успееш да хванеш кой не работи.Намериш ли го,почваш да търсиш причина,а те не са много-свещ,кабел,бобина...
                        може ли малко по-точно да обясниш какво точно да правя, че не те разбрах нещо. Колата е само на бензин, газ няма. Утре ще видя какво ще кажат тия пичове дето правиха диагностиката и ще го мисля. Можеби ще пробвам и с температурен датчик, но за кой датчик говорим точно - има 2 единият знам, че е точно под бубината, а другият на термостата ли е сложен и кой точно да сменя. Темата я прочетох, още преди да пусна тази, но там са подмемени много неща и всеки се е оправял както знае , а ми се ще конкретно да напипам проблема от първият път Ламбдата ми е ОК доколкото може да се разчита на резултата от диагностиката

                        Коментар


                          #13
                          Ами казваш,че работи на 3 цилиндъра.Ако проблемът е в запалителната система,то сравнително лесно можеш да разбереш кой цилиндър не работи.Просто откачаш лулата от свеща на 1,2,3,4 цилиндър.където няма промяна,този цилиндър не работи.Т.к. има вероятност да изгори електрониката(така съм чувал),за да се презастраховаш слагаш на лулата една свещ и даваш на маса.Би трябвало,като запалиш да има постоянна искра и двигателят да работи по-лошо,защото този целиндър дефакто не работи.Ако няма промяна в работата на колата и свеща ту има,ту няма искра,значи имаш проблем.
                          Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                          Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                          Коментар


                            #14
                            intriga написа:
                            Митак, колко струва този датчик и ако го смениш ще се радвам да опишеш ефекта. Това също е идея, но в момента нямам познат с кола като моята да сменим датчиците и да видим дали е оттам проблема .
                            около 20 лева е цената
                            2015 Renault Megane Expression GT
                            2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                            Всичко за FIAT Bravo 2007

                            Коментар


                              #15
                              /оффНа приятелката в купето нямаше злоба, разпределителния вал и бил леко поизтъркан. При мойта кола същатата работа ми каза майстора "Скоро ще дойдеш да ми ревеш за вал"Свети ми и уж "ламбата" на таблото, но ми казаха, че вместо да я сменам, което е доста болезнено поради цената и можели да я излъжат с компютара и пак да върши работа!

                              Коментар

                              Working...
                              X