Колеги здравейте, най накрая успях да се регистрирам във форумът след доста неуспешни опити. От 3 месеца карам Фиат БРАВО 95г. 1600, 16В, 103к.с. но не чувствам да върви за толкова. Минавам на проблема - КОЛАТА ПРЕКЪСВА СУТРИН, КОГАТО Е СТУДЕНА. Когато взех автомобилът работише на високи обороти постоянно дори при загрят двигател. След смяна на оплътненията на колекторните тръби (едни гумени пръстени) се оправи работата на високи обороти, но оттам колата запозна да работи като трактор, особено сутрин когато е студена. При студено време като я оставя за 4-5 часа изключена или сутрин като я паля, колата загасва веднага, ако не подам газ. При втори опит като запаля Бравото, го форсирам, да не изгасне, докато позагрее малко. Докато загрее напълно колата, работи май на 3 цилиндъра и много прекъсва, направо забива предницата къто тръгнеш да даваш газ. От единият кабел за свещите биеше ток и помислих, че оттова е проблема, смених нови свещи и кабели, но проблема си остана без промяна. Пробвах с червен РЕДЕКС 150 километра с по-силна пропорция и пак без промяна. На диагностика отидох и там даде грешка в бубината(майсторът каза, че е възможно заради старите кабели да е направило грешката). Всички други компоненти - работят без проблем. Отворихме и почистихме стъпковото моторче, беше зацапано цялото с някаква черна гад. След като изчистихме грешката с компютъра, като чели колата заработи малко по-добре, но като поседя 3 часа пред нас, същата история. Идва моментът като карам колата вече загряла нормално. Стрелката на температурата се покачва само 2 отделения нагоре от началното си положение. Загрява до средата и малко повече само ако съм в задръстване иначе останалото време си седи там. Парното духа достатъчно топло когато е на втората черта, но като загрее до средата направо става вряло. Така ли трябва да работи термостат на такива фиатове, защото диагностиката не показа грешки в датчиците. Иначе сутрин на място до 5тата минута и вече почва топлото да духа. РАЗХОДЪТ при загрят автомобил в студено време ми е 15(40км с 6 литра 95бензин от Лукоил) . Ако имате идея от какво може да е проблема казвайте без да се притеснявате. Видях в търсачката, че има подобни теми, но канкретно ме интересува при моята ситуация какво СТЪПКА по СТЪПКА да започна да проверявам, защото при всеки е различно. Да харчи 15 литра и да върви като за 75 коня не е нормално според мен. Като искам да изпреваря някой се мъча, защото в ниските обороти колата въобще я няма. Не осещам да прекъсва когато е загряла, но докато е студена работи много зле. Колата е на реални 110000
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
няма злоба в това Браво 1.6 16V
Collapse
X
-
Колега, много добре си описал проблема.При мен нещата седят по абсолютно по същия начин.Сменил съм бобината и бензиновата помпа, кабели, свещи, филтри,термостат и проблема остана.На диагностиката и на мен ми казаха че бобината показва грешка,но смяната не даде ефект.Сега съм се насочил към температурен датчик(със синия купунг на термостата).Иначе и мойта гори толкова и мисля че не е нормално за тоя вървеж да ми гори толкова.
-
Колега аз имах подобен проблем но карах на газ и нещата бяха ясни- дюзи. друго което можеш да провериш са помпата и свещите.високия разход най вероятно е от това че колата неможе да загрее. предполагам че знаеш как се проверява термостата.можеш също да провериш и дали ремъка ти е зацепен правилно.HONDA I-VTEC
Коментар
-
И в мойта няма никаква злоба, на баща ми стария Фиат 125 ще ме изяде на светофара както си иска. Съветът ми е да не харчиш повече пари, а да си провериш термостата. На студена кола виж дали загрява маркуча от термостата към радиатора. Би трябвало да почне да загрява към 60 градуса. А за да си най-сигурен дали термостата ти не е леко отворен през цялото време вземи го свали и го остави да изстине. След това духни в единия край и ако е наред би трябвало да не излиза въздух. При мен забиваше носа като подам повече газ на втора, но с РЕДЕКС се оправи след 200-300км. А това дето като е студена работи като трактор още не знам от какво е. Може и маслото да не й харесва :DFiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Да,ангренаж е възможно.Принципно при Типо-то (карбуратор и няма нищо общо) проблема със забиването на предницата при подаване на газ особено на студен двигател се оказа от неуплътнени входни колектори (една гадна тапа правеше проблема при мен).Принципно бобината е възможно да прави подобен проблем с прекъсване ако самата тч е пробила (случва се от стари кабели) и от време на време окъсява искрата (особено на влага и т.н.).Сутрин като палиш двигателния отсег е студен съответно и влажен и дори се предполага трудно да запали.А като поработи се позатопля и проблема намалява.Аз изследвах бобината на Типо-то която имаше такъв дефект и я гледам на външен вид идеална,меря с уреда - идеална.Слагам на колата - идеално.Само след 2-3 дни като заваля един дъжд и се позамърси и самия корпус на бобината - земи това прекъсване,не иска да пали....ужас.Какво се оказа - разглобих бобината и като размотах част от телта и видях че на едно място точно на извода за към кабела с високото напрежение корпуса е доста по-светъл на цвят и като премерих с уред самата изолация се оказа че има няколко десетки ома съпротивление (т.е. така наречения пробив в изолацията) и оттам окъсява особено като се навлажни.Доколкото съм запознат при Браво-то самата бобина е и с разпределителя и от нея си излизат направо 4-те кабела.Възможно е проблема да се късае в пробив около един от 4-те кабели (твърде възможно този,който е бил повреден когато си го взел) и да прекъсва само този цилиндър.Успех!Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
-
Колега,щом имаш съмнение,че работи на 3 цилиндъра,то това е лесно за проверка.Вземи 1 свещ ,сложи я на кабела на 1 цилиндър и както е студена колата запали.Виж дали има промяна и дали имаш редовно искра.Така провери всички 4 цилиндъра и би трябвало да успееш да хванеш кой не работи.Намериш ли го,почваш да търсиш причина,а те не са много-свещ,кабел,бобина...Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
Коментар
-
Здравейте отново. Мерси за навременните отговори, които могат да ми свършат работа. Утре отново ще ходя там, където правих диагностиката майсторът да види дали отново прави грешка в бубината. Той това ми каза и първият път да дойда след няколко дена пак да закачи колата и ако зачете отново грешка - ДА СМЕНЯМ БУБИНАТА. Ако не даде грешка при бубината, КАКВО ОЩЕ ДА ГО НАКАРАМ ДА ПОГЛЕДНЕ(миналият път само закачи кабела и като видя грешката каза "това е". Освен как е зацепен ремъкът(сменен е преди 7000 км.), помпата и термостата, какво още да накарам майсторът да провери там на място и като правят диагностика, длъжни ли са да огледат всичко за да дадът диагноза, а не само да закачът някакъв лаптоп и толкова(работа за 10мин). Интересното е, че преди мен имаше същото Браво 96г. - бяха му разколачили всичко възможно да проверят за СЪЩИЯТ проблем - работа на 3 цилиндъра и прекъсване. После един от майсторите дойде и ме помоли да вземат моята бубина и да му я сложат, защото само от това бил проблема при положение, че бяха проверили всичко друго. Интересното е, че се съгласих - тъкмо да видя дали мойта работи на 100 процента, но не я свалихме защото Бравото 96г. беше с друг тип бубина поне така каза майсторът, а и на мен ми се видя по-различна там където се захваща с болтовете. Утре ако успея да мина пак ще пиша
Коментар
-
mitaka написа:Колега, много добре си описал проблема.При мен нещата седят по абсолютно по същия начин.Сменил съм бобината и бензиновата помпа, кабели, свещи, филтри,термостат и проблема остана.На диагностиката и на мен ми казаха че бобината показва грешка,но смяната не даде ефект.Сега съм се насочил към температурен датчик(със синия купунг на термостата).Иначе и мойта гори толкова и мисля че не е нормално за тоя вървеж да ми гори толкова.
Коментар
-
И аз имах подобни проблеми като взех Бравата при мен се оказа бубина на диагностика ходих в сервиз Хед91 при моста на надежда и съм много доволен малко е по скапа там диагностиката но ми я правиха около час и половина и накрая ми казаха 100% бубина доставиха ми я за 20 минути монтираха я и проблемите свършиха
Коментар
-
Re: няма злоба в това Браво 1.6 16V
intriga написа:При студено време като я оставя за 4-5 часа изключена или сутрин като я паля, колата загасва веднага, ако не подам газ. При втори опит като запаля Бравото, го форсирам, да не изгасне, докато позагрее малко. Докато загрее напълно колата, работи май на 3 цилиндъра и много прекъсва, направо забива предницата къто тръгнеш да даваш газ. От единият кабел за свещите биеше ток и помислих, че оттова е проблема, смених нови свещи и кабели, но проблема си остана без промяна. Пробвах с червен РЕДЕКС 150 километра с по-силна пропорция и пак без промяна... Ако имате идея от какво може да е проблема казвайте без да се притеснявате. Видях в търсачката, че има подобни теми, но канкретно ме интересува при моята ситуация какво СТЪПКА по СТЪПКА да започна да проверявам, защото при всеки е различно. Да харчи 15 литра и да върви като за 75 коня не е нормално според мен. Като искам да изпреваря някой се мъча, защото в ниските обороти колата въобще я няма. Не осещам да прекъсва когато е загряла, но докато е студена работи много зле. Колата е на реални 110000
Коментар
-
dudulia написа:Колега,щом имаш съмнение,че работи на 3 цилиндъра,то това е лесно за проверка.Вземи 1 свещ ,сложи я на кабела на 1 цилиндър и както е студена колата запали.Виж дали има промяна и дали имаш редовно искра.Така провери всички 4 цилиндъра и би трябвало да успееш да хванеш кой не работи.Намериш ли го,почваш да търсиш причина,а те не са много-свещ,кабел,бобина...
Коментар
-
Ами казваш,че работи на 3 цилиндъра.Ако проблемът е в запалителната система,то сравнително лесно можеш да разбереш кой цилиндър не работи.Просто откачаш лулата от свеща на 1,2,3,4 цилиндър.където няма промяна,този цилиндър не работи.Т.к. има вероятност да изгори електрониката(така съм чувал),за да се презастраховаш слагаш на лулата една свещ и даваш на маса.Би трябвало,като запалиш да има постоянна искра и двигателят да работи по-лошо,защото този целиндър дефакто не работи.Ако няма промяна в работата на колата и свеща ту има,ту няма искра,значи имаш проблем.Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
Коментар
-
/оффНа приятелката в купето нямаше злоба, разпределителния вал и бил леко поизтъркан. При мойта кола същатата работа ми каза майстора "Скоро ще дойдеш да ми ревеш за вал"Свети ми и уж "ламбата" на таблото, но ми казаха, че вместо да я сменам, което е доста болезнено поради цената и можели да я излъжат с компютара и пак да върши работа!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар