Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Метална или неметална гарнитура за главата

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Метална или неметална гарнитура за главата

    Здравейте , стигнах до момента в който трябва да реша каква гарнитура да сложа на главата. Колата е Мареа 1,9 ТД 100 , но незнам това доколко е важно в случая.Гледах , че като цена металната е почти два пъти по скъпа , но много хора ме съветват да сложа НЕметална. Включително и в t&n car ме посъветваха да взема неметална. Надявам се някой който е имал опит с двата варианта да сподели мнение. Мерси и лек ден колеги
    Fiat Marea Weekend
    HLX 1,9 TD 100
    1999

    Някой друг трябва да плати сметката - ние не сме си поръчвали такъв живот.

    #2
    слагал съм и двата вида,по-добре метална като на jtd-to и внимавайте с избора на дебелина

    Коментар


      #3
      И още едно въпросче , схема на затягане и усилия на затягане дали някой има идея къде мога да ги проверя?
      Fiat Marea Weekend
      HLX 1,9 TD 100
      1999

      Някой друг трябва да плати сметката - ние не сме си поръчвали такъв живот.

      Коментар


        #4
        tomito9902 написа:
        И още едно въпросче , схема на затягане и усилия на затягане дали някой има идея къде мога да ги проверя?
        освен гарнитурата не забрваяй и новите болтове Започваш от средата и караш долен болт, горен болт, долен в дясно, горен в ляво, долен в ляво, горен в дясно и така на диагонал, усилието май беше два пъти по 60 + един път на 90градуса. и още нещо важно, ако оплескаш затягането и свалиш гарнитурата отиваш за нова пп Някъде съм слагал схема за затягането, провери в раздела с важните теми, и не съм сигурен за усилието дали беше 60н.пп ето я схемата Главата се стяга на 5 етапа с динамометричен ключ: 1 етап- 20Нм 2 етап- 65Нм 3 етап-завъртване на 90* 4 етап-завъртване на 90* 5 етап-завъртване на 90* Задължително почисти гнездата на болтовете
        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

        Коментар


          #5
          "усилието май беше два пъти по 60 + един път на 90градуса""пп ето я схемата Главата се стяга на 5 етапа с динамометричен ключ: 1 етап- 20Нм 2 етап- 65Нм 3 етап-завъртване на 90* 4 етап-завъртване на 90* 5 етап-завъртване на 90* "Нещо не разбрах какво имаш предвид "два пъти по 60 и един път на 90 градуса" , и отдолу тази последователност която си написал? кое от двете да гледам?
          Fiat Marea Weekend
          HLX 1,9 TD 100
          1999

          Някой друг трябва да плати сметката - ние не сме си поръчвали такъв живот.

          Коментар


            #6
            Долната. Горното беше по оспомен, а на 90градуса означава четвърт оборот.
            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

            Коментар


              #7
              Е това не е ли много субективно стягане ? Как се гарантира , че всичките 10 болта наистина по 90 градуса са стегнати , а не примерно 80 или 100? И то при три последователни затягания с разлика от по 5 градуса да кажем , значи всеки от 10-те болтове ще е стегнат 100% с различно усилие.
              Fiat Marea Weekend
              HLX 1,9 TD 100
              1999

              Някой друг трябва да плати сметката - ние не сме си поръчвали такъв живот.

              Коментар


                #8
                ако искаш да е точно ще си купиш нужният инструмент,който е за целта,иначе стягаш на око и пак си в компромис

                Коментар


                  #9
                  Е какъв е този инструмент?
                  Fiat Marea Weekend
                  HLX 1,9 TD 100
                  1999

                  Някой друг трябва да плати сметката - ние не сме си поръчвали такъв живот.

                  Коментар


                    #10
                    tomito9902 написа:
                    Е какъв е този инструмент?
                    Прикачени файлове
                    FIAT Punto ELX /1.6 / 90HP ГИ LOVATO EASY FAST

                    Коментар


                      #11
                      ivel написа:
                      ако искаш да е точно ще си купиш нужният инструмент,който е за целта,иначе стягаш на око и пак си в компромис
                      Стягането на око води до спукани глави.Ако колегата не разполога с градусумер,а само с динамометричен ключ стяга :-20Нм-65Нм-85Нм-105Нм-120НмАко не разполага и с динамометричен ключ,да не се захваща със стягането на главата.
                      Bravo 1.9d 97г

                      Коментар


                        #12
                        nsn написа:
                        ivel написа:
                        ако искаш да е точно ще си купиш нужният инструмент,който е за целта,иначе стягаш на око и пак си в компромис
                        Стягането на око води до спукани глави.Ако колегата не разполога с градусумер,а само с динамометричен ключ стяга :-20Нм-65Нм-85Нм-105Нм-120НмАко не разполага и с динамометричен ключ,да не се захваща със стягането на главата.
                        Е ти шегуваш ли се? Да не мислиш ,че съм тръгнал с глухото ключе да я свалям и качвам тая глава?
                        Fiat Marea Weekend
                        HLX 1,9 TD 100
                        1999

                        Някой друг трябва да плати сметката - ние не сме си поръчвали такъв живот.

                        Коментар


                          #13
                          tomito9902 написа:
                          nsn написа:
                          ivel написа:
                          ако искаш да е точно ще си купиш нужният инструмент,който е за целта,иначе стягаш на око и пак си в компромис
                          Стягането на око води до спукани глави.Ако колегата не разполога с градусумер,а само с динамометричен ключ стяга :-20Нм-65Нм-85Нм-105Нм-120НмАко не разполага и с динамометричен ключ,да не се захваща със стягането на главата.
                          Е ти шегуваш ли се? Да не мислиш ,че съм тръгнал с глухото ключе да я свалям и качвам тая глава?
                          Като взема предвид по-горните въпроси,може и с клещите да си я свалил.
                          Bravo 1.9d 97г

                          Коментар


                            #14
                            аз лично стягам всичко с динамометричен ключ.производитела затова ги изнася тези данни за да се спазват,всичко друго е компромис,който води до сериозни последствия

                            Коментар


                              #15
                              nsn написа:
                              tomito9902 написа:
                              nsn написа:
                              ivel написа:
                              ако искаш да е точно ще си купиш нужният инструмент,който е за целта,иначе стягаш на око и пак си в компромис
                              Стягането на око води до спукани глави.Ако колегата не разполога с градусумер,а само с динамометричен ключ стяга :-20Нм-65Нм-85Нм-105Нм-120НмАко не разполага и с динамометричен ключ,да не се захваща със стягането на главата.
                              Е ти шегуваш ли се? Да не мислиш ,че съм тръгнал с глухото ключе да я свалям и качвам тая глава?
                              Като взема предвид по-горните въпроси,може и с клещите да си я свалил.
                              Много интересно какво ми е на въпросите?И много интересно като си ги написал тези усилия на стягане , за коя гарнитура точно ми ги говориш , защото на новата изобщо не са такива. - 30Нм- 65Нм- 90 Нм - 110Нм- 125НмТова пише на моята . Така , че като гледам аз твойте писания , да ти дам клещите и да я довършиш ако искаш?Смисъла на форума е като незнае някой или не е сигурен в нещо да попита , и да получи няколко отговора и да се ориентира къде се намира всравнение с това което той знае. Досега само бензинови мотори съм отварял (само на мои си коли) и такива с 90 градуса не бях виждал и чувал. Не е нужно да се изкарваш световен капацитет .
                              Fiat Marea Weekend
                              HLX 1,9 TD 100
                              1999

                              Някой друг трябва да плати сметката - ние не сме си поръчвали такъв живот.

                              Коментар

                              Working...
                              X