Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за странно виене

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    GaTio2 написа:
    Dido_Lyubenov написа:
    На мен ми прилич и на гума и на липса на масло в СК. Ама кое ще излезе ... Не е лагер на главина. защото се влияе от натоварването в/у СК, но може и гума да го издава тоя звук. Ако има разбити тампони на носачите, бяга ъгъла м/у предните колела и гумите зпочват да вият.
    Колега, прочетох ти мнението и се замислих, аз чувам едно виене (една мощ) към 5к оборота , възможно ли да е от кутията. Лятото долях масло
    Като доля масло лятото, не ти ли мина през ума, че за да се наложи доливане, значи има изтичане ? Само че в твоя случай може да вие от много места, щом се влияе от оборотите на ДВГ.
    Painfall написа:
    Същото нещо се яви напоследък и при мен. Като изключиш от скорост продължава ли виенето?
    Това не е сигурен критерий. Като изключиш от скорст колелата спират да теглят и се изправят, тогава виенето ако е от гумите пак ще спре да се чува. Същото важи и при ртнемане на газта при движение на скорост. Колегата по-горе съвсем правилно отбеляза, че щом автора на темата не е на ясно с конструкцията на автомобила и не може сам да извърши диагностика по напътствията които му даваме, е най-добре да посети сервиз, в който да му открият проблема. Вариантите са много - разбити тампони на носачите, "шумни гуми", липса на сходимост на предните колела или много голям ъгъл м/у тях, опорен лагер на полуоска, лагер в СК, липса на масло в СК, нови носачи, ама с много меки тампони, които поддават при по-големи натоварвания и колелата губят сходимост ... Почти съм сигурен само в едно - не е лагер на главина, защото той ще вие постоянно.
    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

    Коментар


      #17
      Втора употреба кутия ~150-200 лв.Може да потърсиш и друг майстор, да сравниш цените за смяната.Ако не те дразни толкова и караш основно в града - търкаляй я докато тотално сдаде багажа и тогава сменяй.
      "Без сърца, сме просто машини"
      Toyota Prius 1.5 Hybrid
      EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

      Коментар


        #18
        Dido_Lyubenov написа:
        GaTio2 написа:
        Dido_Lyubenov написа:
        На мен ми прилич и на гума и на липса на масло в СК. Ама кое ще излезе ... Не е лагер на главина. защото се влияе от натоварването в/у СК, но може и гума да го издава тоя звук. Ако има разбити тампони на носачите, бяга ъгъла м/у предните колела и гумите зпочват да вият.
        Колега, прочетох ти мнението и се замислих, аз чувам едно виене (една мощ) към 5к оборота , възможно ли да е от кутията. Лятото долях масло
        Като доля масло лятото, не ти ли мина през ума, че за да се наложи доливане, значи има изтичане ? Само че в твоя случай може да вие от много места, щом се влияе от оборотите на ДВГ.
        Painfall написа:
        Същото нещо се яви напоследък и при мен. Като изключиш от скорост продължава ли виенето?
        Това не е сигурен критерий. Като изключиш от скорст колелата спират да теглят и се изправят, тогава виенето ако е от гумите пак ще спре да се чува. Същото важи и при ртнемане на газта при движение на скорост. Колегата по-горе съвсем правилно отбеляза, че щом автора на темата не е на ясно с конструкцията на автомобила и не може сам да извърши диагностика по напътствията които му даваме, е най-добре да посети сервиз, в който да му открият проблема. Вариантите са много - разбити тампони на носачите, "шумни гуми", липса на сходимост на предните колела или много голям ъгъл м/у тях, опорен лагер на полуоска, лагер в СК, липса на масло в СК, нови носачи, ама с много меки тампони, които поддават при по-големи натоварвания и колелата губят сходимост ... Почти съм сигурен само в едно - не е лагер на главина, защото той ще вие постоянно.
        Като ходих в сервиза , техен техник се качи с мен в колата да кара за да я види какво се чува и по неговото мнение проблема е в скоростната кутия. Също така, когато да речем карам с 60 км/ч. и съм на скорост без значени дали съм на 3та, 4та или 5та (за 1-ва или 2ра не съм пробвал да вдигна 60 км/ч. за да знам) се чува това виене, обаче ако изклча от скорост виенето веднага спира. След това ако отново включа на скорост без значение на коя е 3та, 4та или 5та отново се чува виене. Колата само по това са я диагностицирали. Незнам дали само по това е възможно да се диагностицира или трябва да се качи на стенд за да се види отдолу в какво състояние е. Също така човека ми каза, че това виене не е от лагер на колелата.
        M5kov написа:
        Ако не те дразни толкова и караш основно в града - търкаляй я докато тотално сдаде багажа и тогава сменяй.
        Аз основно в града карам, но веднъж в месеца ми се налага да излизам извън града и навъртам около 500 км за 2 дена (по 250 км отиване и връщане). Понякога ми се налага и 2 пъти в месеца да пътувам като това е 2 пъти по 500 км.
        M5kov написа:
        Втора употреба кутия ~150-200 лв.
        А чисто нова имаш ли идея каква може да и е цената ?В такъв случай не знам дали е много разумно да се пътува (~250 км в едната посока) ?

        Коментар


          #19
          Намери някой свестен сервиз, в който да ти направят диагностика както си му е реда, Това с малко каране не е критерий. Ако е от СК нама да се влияе от скороста, а ще е постоянно. Както ти казах вече, много вероятно е проблема да се окаже в тампоните на носачите. Сега тук си баем, а ти започваш да си мислиш за какви ли не скъпи ремонти, докато реално проблема може да се окаже и само от гумите. Иди в сервиз да я вдигнат на повдигач и да прегледат окачването. Също така могат да завъртят колелата на ръка и да си покаже как са лагерите и СК. Трябва да се направи качествена диагностика.
          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

          Коментар


            #20
            skarabeq написа:
            Painfall написа:
            Същото нещо се яви напоследък и при мен. Като изключиш от скорост продължава ли виенето?
            Като изключа от скорост спира виенето. Аз ходих и на сервиз да ми кажат от какво може да е това. Човека ми каза, че е от скоростната кутия. Някакви лагери в скоростната кутия били. Та ремонта само за демонтаж + монтат + смяна на масло на скоростна кутия + ремонта на скоростната кутия без частите ще ми излезе 300 лв. Според теб кое ще е по-добре нова скоротна кутия или да се отремонтира тази ? Като нямам идея колко ще ми излезнат частите за ремонта на тази скоростна кутия.Ако някой има съвети по този въпрос ще се радвам да ги чуя. Благодаря предварително!
            И аз си мисля, че е скоростна кутия, просто виенето е много специфично. Не знам при колегата как е, но при мен, ако включа 2-ра например на половина(не до края) започва да вие. Което автоматично изключва гуми и подобни глупости. ОТделно от това на неутрална, при отпуснат съединител има един друг тип шум, който при натиснат го няма. Иначе, 100-150лв може да се намери кутия втора ръка, друг е въпросът дали няма да е в същото състояние. Като се свали кутията пък, не е лошо да се смени и съединителя... За това аз засега няма да пипам нищо. Колега, ако решиш проблема, пиши моля.

            Коментар


              #21
              НИКОГА не съм чувал подобен тип виене от гуми.Това си вие на метал.

              Коментар


                #22
                Painfall написа:
                Отделно от това на неутрална, при отпуснат съединител има един друг тип шум, който при натиснат го няма.
                Подобни симптоми има при повреден лагер на първичния вал. Ако е това - същият шум се чува, ако колата се движи като за втора предавка, натискаш съединител, включваш първа и без да отпускаш съединителя - само се заслушваш за същия шум.

                Коментар


                  #23
                  Immortal написа:
                  НИКОГА не съм чувал подобен тип виене от гуми.Това си вие на метал.
                  Колега, виж я на канал отдолу дали е спукан корпуса на алтернатора, ако е спукан корпуса е от алтернатора. И при мен имаше абсолютно същия звук. При спукан корпус първо така вие и после блокира. Ако е това си вземи втора употреба ама на Бош а не на магнет-марели.
                  brava 16elx

                  Коментар


                    #24
                    При мен нещата се влошават - вече при тръгване (колкото и внимателно да е то) колата претриса. Както на първа, така и на 2ра...

                    Коментар


                      #25
                      marin stoinov написа:
                      Immortal написа:
                      НИКОГА не съм чувал подобен тип виене от гуми.Това си вие на метал.
                      Колега, виж я на канал отдолу дали е спукан корпуса на алтернатора, ако е спукан корпуса е от алтернатора. И при мен имаше абсолютно същия звук. При спукан корпус първо така вие и после блокира. Ако е това си вземи втора употреба ама на Бош а не на магнет-марели.
                      При мен нещатата се пооправиха малко, след смяна на масло на скоростната кутия. В момента пак си "вие" но доста по-малко. В скоростната кутия са открили малки стружки. Което си е за притесняване. Но пък ми казаха, че скоростната кутия е в начален стадии на разбиване и да карам така докато не стане по-силно виенето, тъй като може така да ми вие много време без да ми направи проблем.

                      Коментар


                        #26
                        ogi28b написа:
                        Painfall написа:
                        Отделно от това на неутрална, при отпуснат съединител има един друг тип шум, който при натиснат го няма.
                        Подобни симптоми има при повреден лагер на първичния вал. Ако е това - същият шум се чува, ако колата се движи като за втора предавка, натискаш съединител, включваш първа и без да отпускаш съединителя - само се заслушваш за същия шум.
                        Това го изпробвах, не се чува никакъв шум, нито като съм на втора скорост, нито като съм на 1-ва скорост. Пробвах го точно както си го описал - натискам съединителя и превключвам на пътва предавка като не отпускам съединителя. Нямаше никакъв странен шум в този случай.

                        Коментар


                          #27
                          skarabeq написа:
                          marin stoinov написа:
                          Immortal написа:
                          НИКОГА не съм чувал подобен тип виене от гуми.Това си вие на метал.
                          Колега, виж я на канал отдолу дали е спукан корпуса на алтернатора, ако е спукан корпуса е от алтернатора. И при мен имаше абсолютно същия звук. При спукан корпус първо така вие и после блокира. Ако е това си вземи втора употреба ама на Бош а не на магнет-марели.
                          При мен нещатата се пооправиха малко, след смяна на масло на скоростната кутия. В момента пак си "вие" но доста по-малко. В скоростната кутия са открили малки стружки. Което си е за притесняване. Но пък ми казаха, че скоростната кутия е в начален стадии на разбиване и да карам така докато не стане по-силно виенето, тъй като може така да ми вие много време без да ми направи проблем.
                          Няма как да ти кажат в какъв "стадии на разбиване" е кутията, ако не я отворят. А ако я отворят, е добре да се сменят поне 2 от лагерите. Щото другите 2 са скъпи. Аз днес свалях моята кутия, при мен 1 лагер е фира.

                          Коментар

                          Working...
                          X