На мен ми прилич и на гума и на липса на масло в СК. Ама кое ще излезе ... Не е лагер на главина. защото се влияе от натоварването в/у СК, но може и гума да го издава тоя звук. Ако има разбити тампони на носачите, бяга ъгъла м/у предните колела и гумите зпочват да вият.
Колега, прочетох ти мнението и се замислих, аз чувам едно виене (една мощ) към 5к оборота , възможно ли да е от кутията. Лятото долях масло
Като доля масло лятото, не ти ли мина през ума, че за да се наложи доливане, значи има изтичане ? Само че в твоя случай може да вие от много места, щом се влияе от оборотите на ДВГ.
Painfall написа:
Същото нещо се яви напоследък и при мен. Като изключиш от скорост продължава ли виенето?
Това не е сигурен критерий. Като изключиш от скорст колелата спират да теглят и се изправят, тогава виенето ако е от гумите пак ще спре да се чува. Същото важи и при ртнемане на газта при движение на скорост. Колегата по-горе съвсем правилно отбеляза, че щом автора на темата не е на ясно с конструкцията на автомобила и не може сам да извърши диагностика по напътствията които му даваме, е най-добре да посети сервиз, в който да му открият проблема. Вариантите са много - разбити тампони на носачите, "шумни гуми", липса на сходимост на предните колела или много голям ъгъл м/у тях, опорен лагер на полуоска, лагер в СК, липса на масло в СК, нови носачи, ама с много меки тампони, които поддават при по-големи натоварвания и колелата губят сходимост ... Почти съм сигурен само в едно - не е лагер на главина, защото той ще вие постоянно.
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Втора употреба кутия ~150-200 лв.Може да потърсиш и друг майстор, да сравниш цените за смяната.Ако не те дразни толкова и караш основно в града - търкаляй я докато тотално сдаде багажа и тогава сменяй.
"Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
На мен ми прилич и на гума и на липса на масло в СК. Ама кое ще излезе ... Не е лагер на главина. защото се влияе от натоварването в/у СК, но може и гума да го издава тоя звук. Ако има разбити тампони на носачите, бяга ъгъла м/у предните колела и гумите зпочват да вият.
Колега, прочетох ти мнението и се замислих, аз чувам едно виене (една мощ) към 5к оборота , възможно ли да е от кутията. Лятото долях масло
Като доля масло лятото, не ти ли мина през ума, че за да се наложи доливане, значи има изтичане ? Само че в твоя случай може да вие от много места, щом се влияе от оборотите на ДВГ.
Painfall написа:
Същото нещо се яви напоследък и при мен. Като изключиш от скорост продължава ли виенето?
Това не е сигурен критерий. Като изключиш от скорст колелата спират да теглят и се изправят, тогава виенето ако е от гумите пак ще спре да се чува. Същото важи и при ртнемане на газта при движение на скорост. Колегата по-горе съвсем правилно отбеляза, че щом автора на темата не е на ясно с конструкцията на автомобила и не може сам да извърши диагностика по напътствията които му даваме, е най-добре да посети сервиз, в който да му открият проблема. Вариантите са много - разбити тампони на носачите, "шумни гуми", липса на сходимост на предните колела или много голям ъгъл м/у тях, опорен лагер на полуоска, лагер в СК, липса на масло в СК, нови носачи, ама с много меки тампони, които поддават при по-големи натоварвания и колелата губят сходимост ... Почти съм сигурен само в едно - не е лагер на главина, защото той ще вие постоянно.
Като ходих в сервиза , техен техник се качи с мен в колата да кара за да я види какво се чува и по неговото мнение проблема е в скоростната кутия. Също така, когато да речем карам с 60 км/ч. и съм на скорост без значени дали съм на 3та, 4та или 5та (за 1-ва или 2ра не съм пробвал да вдигна 60 км/ч. за да знам) се чува това виене, обаче ако изклча от скорост виенето веднага спира. След това ако отново включа на скорост без значение на коя е 3та, 4та или 5та отново се чува виене. Колата само по това са я диагностицирали. Незнам дали само по това е възможно да се диагностицира или трябва да се качи на стенд за да се види отдолу в какво състояние е. Също така човека ми каза, че това виене не е от лагер на колелата.
M5kov написа:
Ако не те дразни толкова и караш основно в града - търкаляй я докато тотално сдаде багажа и тогава сменяй.
Аз основно в града карам, но веднъж в месеца ми се налага да излизам извън града и навъртам около 500 км за 2 дена (по 250 км отиване и връщане). Понякога ми се налага и 2 пъти в месеца да пътувам като това е 2 пъти по 500 км.
M5kov написа:
Втора употреба кутия ~150-200 лв.
А чисто нова имаш ли идея каква може да и е цената ?В такъв случай не знам дали е много разумно да се пътува (~250 км в едната посока) ?
Намери някой свестен сервиз, в който да ти направят диагностика както си му е реда, Това с малко каране не е критерий. Ако е от СК нама да се влияе от скороста, а ще е постоянно. Както ти казах вече, много вероятно е проблема да се окаже в тампоните на носачите. Сега тук си баем, а ти започваш да си мислиш за какви ли не скъпи ремонти, докато реално проблема може да се окаже и само от гумите. Иди в сервиз да я вдигнат на повдигач и да прегледат окачването. Също така могат да завъртят колелата на ръка и да си покаже как са лагерите и СК. Трябва да се направи качествена диагностика.
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Същото нещо се яви напоследък и при мен. Като изключиш от скорост продължава ли виенето?
Като изключа от скорост спира виенето. Аз ходих и на сервиз да ми кажат от какво може да е това. Човека ми каза, че е от скоростната кутия. Някакви лагери в скоростната кутия били. Та ремонта само за демонтаж + монтат + смяна на масло на скоростна кутия + ремонта на скоростната кутия без частите ще ми излезе 300 лв. Според теб кое ще е по-добре нова скоротна кутия или да се отремонтира тази ? Като нямам идея колко ще ми излезнат частите за ремонта на тази скоростна кутия.Ако някой има съвети по този въпрос ще се радвам да ги чуя. Благодаря предварително!
И аз си мисля, че е скоростна кутия, просто виенето е много специфично. Не знам при колегата как е, но при мен, ако включа 2-ра например на половина(не до края) започва да вие. Което автоматично изключва гуми и подобни глупости. ОТделно от това на неутрална, при отпуснат съединител има един друг тип шум, който при натиснат го няма. Иначе, 100-150лв може да се намери кутия втора ръка, друг е въпросът дали няма да е в същото състояние. Като се свали кутията пък, не е лошо да се смени и съединителя... За това аз засега няма да пипам нищо. Колега, ако решиш проблема, пиши моля.
Отделно от това на неутрална, при отпуснат съединител има един друг тип шум, който при натиснат го няма.
Подобни симптоми има при повреден лагер на първичния вал. Ако е това - същият шум се чува, ако колата се движи като за втора предавка, натискаш съединител, включваш първа и без да отпускаш съединителя - само се заслушваш за същия шум.
НИКОГА не съм чувал подобен тип виене от гуми.Това си вие на метал.
Колега, виж я на канал отдолу дали е спукан корпуса на алтернатора, ако е спукан корпуса е от алтернатора. И при мен имаше абсолютно същия звук. При спукан корпус първо така вие и после блокира. Ако е това си вземи втора употреба ама на Бош а не на магнет-марели.
НИКОГА не съм чувал подобен тип виене от гуми.Това си вие на метал.
Колега, виж я на канал отдолу дали е спукан корпуса на алтернатора, ако е спукан корпуса е от алтернатора. И при мен имаше абсолютно същия звук. При спукан корпус първо така вие и после блокира. Ако е това си вземи втора употреба ама на Бош а не на магнет-марели.
При мен нещатата се пооправиха малко, след смяна на масло на скоростната кутия. В момента пак си "вие" но доста по-малко. В скоростната кутия са открили малки стружки. Което си е за притесняване. Но пък ми казаха, че скоростната кутия е в начален стадии на разбиване и да карам така докато не стане по-силно виенето, тъй като може така да ми вие много време без да ми направи проблем.
Отделно от това на неутрална, при отпуснат съединител има един друг тип шум, който при натиснат го няма.
Подобни симптоми има при повреден лагер на първичния вал. Ако е това - същият шум се чува, ако колата се движи като за втора предавка, натискаш съединител, включваш първа и без да отпускаш съединителя - само се заслушваш за същия шум.
Това го изпробвах, не се чува никакъв шум, нито като съм на втора скорост, нито като съм на 1-ва скорост. Пробвах го точно както си го описал - натискам съединителя и превключвам на пътва предавка като не отпускам съединителя. Нямаше никакъв странен шум в този случай.
НИКОГА не съм чувал подобен тип виене от гуми.Това си вие на метал.
Колега, виж я на канал отдолу дали е спукан корпуса на алтернатора, ако е спукан корпуса е от алтернатора. И при мен имаше абсолютно същия звук. При спукан корпус първо така вие и после блокира. Ако е това си вземи втора употреба ама на Бош а не на магнет-марели.
При мен нещатата се пооправиха малко, след смяна на масло на скоростната кутия. В момента пак си "вие" но доста по-малко. В скоростната кутия са открили малки стружки. Което си е за притесняване. Но пък ми казаха, че скоростната кутия е в начален стадии на разбиване и да карам така докато не стане по-силно виенето, тъй като може така да ми вие много време без да ми направи проблем.
Няма как да ти кажат в какъв "стадии на разбиване" е кутията, ако не я отворят. А ако я отворят, е добре да се сменят поне 2 от лагерите. Щото другите 2 са скъпи. Аз днес свалях моята кутия, при мен 1 лагер е фира.
Коментар