Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Спирачките задържат?!?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    nParMaTuK написа:
    Сега малко по темата: Искам да питам как се смъкват маншоните на буталцата на предните спирачни цилиндърчета защото при мен се движат добре но смятам че няма да е лошо да ги смъка и да зашкуря буталцата и евентуално да пръсна малко ВД-40 за първоначално раздвижване. Иначе не мисля че е хубаво там да се пръска с каквито и да било мазнотии защото ще задържат прах. Веднъж годишно при смяна на зимни-летни гуми малко профилактика с ВД-40 смятам че ще върши работа. Та за това ви питам как се смъкват въпросните маншони , че мен оня ден ме достраша да не ги скъсам пък бяха много хубави и меки. Има ли някаква цака или просто дърпам?
    Буталцата не можеш ли да изтеглиш просто през маншончетата? Според мен не е нужно да махаш самите маншончета, не вярвам да успееш да ги сложиш после-ще трябват нови. В основата на гумата имат метален пръстен, който обикновенно се набива на спирачният апарат. Свалиш ли ги веднъж... не знам... Като шкуриш буталцата/цилиндърчетата използвай много финна, или водна шкурка за да не свалиш финното неръждаемо покритие. Смазват се с графитна грес, или някаква топлоуспойчива. Не си прави опити с обикновенни смазки, или ще изтегат от жегата, или ще запекът!
    Frontera Sport, X20SE март 1998

    Коментар


      #17
      Vladim написа:
      nParMaTuK написа:
      Сега малко по темата: Искам да питам как се смъкват маншоните на буталцата на предните спирачни цилиндърчета защото при мен се движат добре но смятам че няма да е лошо да ги смъка и да зашкуря буталцата и евентуално да пръсна малко ВД-40 за първоначално раздвижване. Иначе не мисля че е хубаво там да се пръска с каквито и да било мазнотии защото ще задържат прах. Веднъж годишно при смяна на зимни-летни гуми малко профилактика с ВД-40 смятам че ще върши работа. Та за това ви питам как се смъкват въпросните маншони , че мен оня ден ме достраша да не ги скъсам пък бяха много хубави и меки. Има ли някаква цака или просто дърпам?
      Буталцата не можеш ли да изтеглиш просто през маншончетата? Според мен не е нужно да махаш самите маншончета, не вярвам да успееш да ги сложиш после-ще трябват нови. В основата на гумата имат метален пръстен, който обикновенно се набива на спирачният апарат. Свалиш ли ги веднъж... не знам... Като шкуриш буталцата/цилиндърчетата използвай много финна, или водна шкурка за да не свалиш финното неръждаемо покритие. Смазват се с графитна грес, или някаква топлоуспойчива. Не си прави опити с обикновенни смазки, или ще изтегат от жегата, или ще запекът!
      Няма начин да се свалят само маншните на буталата без да се извади самото бутало от цилиндъра... Просто от към вътрешния си край маншоните играят роля и на външен семеринг, т.е. цилиндъра си има шлиц в който попада удебелената част на маншона и след това тази удебелена част се защипва м/у буталото и цилиндъра. Ако шкуриш нещо по буталото наистина трябва да е със супер финна шкурка или някаква шлайф-паста...А какъв ти е всъщност проблема за да решиш, че искаш да правиш подобно нещо?
      Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
      --- в сърцето завинаги... ---
      Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

      Коментар


        #18
        Sandeto написа:
        Няма начин да се свалят само маншните на буталата без да се извади самото бутало от цилиндъра... Просто от към вътрешния си край маншоните играят роля и на външен семеринг, т.е. цилиндъра си има шлиц в който попада удебелената част на маншона и след това тази удебелена част се защипва м/у буталото и цилиндъра....
        За фиата, конкретно не знам, но на друга кола буталцата излизат от този шлиц с избиване, гумата се опъва малко повече и готово! После се вкарват без усилия по същият начин.
        Frontera Sport, X20SE март 1998

        Коментар


          #19
          Vladim написа:
          Sandeto написа:
          Няма начин да се свалят само маншните на буталата без да се извади самото бутало от цилиндъра... Просто от към вътрешния си край маншоните играят роля и на външен семеринг, т.е. цилиндъра си има шлиц в който попада удебелената част на маншона и след това тази удебелена част се защипва м/у буталото и цилиндъра....
          За фиата, конкретно не знам, но на друга кола буталцата излизат от този шлиц с избиване, гумата се опъва малко повече и готово! После се вкарват без усилия по същият начин.
          Е така де... ако говориме как се вади буталото от цилиндъра си е друг въпрос вече, аз само казвам, че не може да се свали/смени маншона на буталото без да се извади нацяло буталото от цилиндъра.
          Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
          --- в сърцето завинаги... ---
          Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

          Коментар


            #20
            Маншона пак може да се сложи, но си е много пипкава работа. С малка отвертка с тъп връх и много благословии става работата
            Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

            Коментар


              #21
              nParMaTuK написа:
              Сега малко по темата: Искам да питам как се смъкват маншоните на буталцата на предните спирачни цилиндърчета защото при мен се движат добре но смятам че няма да е лошо да ги смъка и да зашкуря буталцата и евентуално да пръсна малко ВД-40 за първоначално раздвижване. Иначе не мисля че е хубаво там да се пръска с каквито и да било мазнотии защото ще задържат прах. Веднъж годишно при смяна на зимни-летни гуми малко профилактика с ВД-40 смятам че ще върши работа. Та за това ви питам как се смъкват въпросните маншони , че мен оня ден ме достраша да не ги скъсам пък бяха много хубави и меки. Има ли някаква цака или просто дърпам?
              Колега,не мажи гумичките и маншончетата на спирачните цилиндри с нищо друго,освен със спирачна течност!Останалите смазки могат да ти разядат гумичките и да стане неприятна ситуация при спиране
              Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW

              Коментар


                #22
                Значи аз като гледам отговорите май не сме се разбрали , но също разбирам че не съм на прав път. Имах предвид да сваля маншона и да зашкуря буталцето без да го свалям (да опитам да го докарам до крайно положение и да го полирам защото незнам какво неръждаемо покритие има буталцето но при мен има корозия , не много но има).А относно тва което вие казвате - да вадя самото буталце според мен не е много удачно защото в повечето случаи протича после и задължително трябват комплект нови гумички. Правил съм го на Лада приципа е същия като цяло, но ефекта......се пак спирачки правим :D . Искам да кажа че според мен на доста поостаряло цилиндърче ако му извадиш буталцето не може да му се има вяра , ако е ново там проблеми няма. Та май като оптимален вариянт остава да купя нови маншони и да полирам буталцата без да ги вадя и да смажа. Значи да попитам: буталцето има вътрешна гумичка и външен маншон - против прах , маншона от своя страна има метален ринг който го държи към цилиндърчето. Избивам маншона заедно с ринга и полирам. Правилно ли съм разбрал?Иначе разхода падна като преди - 12/100 в София , което пак ми се струва множко , но за тва ше пусна друга тема , защото мисля че може да се свали на 10/100. Говорим за бензин.

                Коментар

                Working...
                X