nParMaTuK написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Спирачките задържат?!?
Collapse
X
-
Буталцата не можеш ли да изтеглиш просто през маншончетата? Според мен не е нужно да махаш самите маншончета, не вярвам да успееш да ги сложиш после-ще трябват нови. В основата на гумата имат метален пръстен, който обикновенно се набива на спирачният апарат. Свалиш ли ги веднъж... не знам...
Като шкуриш буталцата/цилиндърчетата използвай много финна, или водна шкурка за да не свалиш финното неръждаемо покритие. Смазват се с графитна грес, или някаква топлоуспойчива. Не си прави опити с обикновенни смазки, или ще изтегат от жегата, или ще запекът!
Frontera Sport, X20SE март 1998
-
Няма начин да се свалят само маншните на буталата без да се извади самото бутало от цилиндъра... Просто от към вътрешния си край маншоните играят роля и на външен семеринг, т.е. цилиндъра си има шлиц в който попада удебелената част на маншона и след това тази удебелена част се защипва м/у буталото и цилиндъра. Ако шкуриш нещо по буталото наистина трябва да е със супер финна шкуркаVladim написа:Буталцата не можеш ли да изтеглиш просто през маншончетата? Според мен не е нужно да махаш самите маншончета, не вярвам да успееш да ги сложиш после-ще трябват нови. В основата на гумата имат метален пръстен, който обикновенно се набива на спирачният апарат. Свалиш ли ги веднъж... не знам...nParMaTuK написа:Сега малко по темата: Искам да питам как се смъкват маншоните на буталцата на предните спирачни цилиндърчета защото при мен се движат добре но смятам че няма да е лошо да ги смъка и да зашкуря буталцата и евентуално да пръсна малко ВД-40 за първоначално раздвижване. Иначе не мисля че е хубаво там да се пръска с каквито и да било мазнотии защото ще задържат прах. Веднъж годишно при смяна на зимни-летни гуми малко профилактика с ВД-40 смятам че ще върши работа. Та за това ви питам как се смъкват въпросните маншони , че мен оня ден ме достраша да не ги скъсам пък бяха много хубави и меки. Има ли някаква цака или просто дърпам?
Като шкуриш буталцата/цилиндърчетата използвай много финна, или водна шкурка за да не свалиш финното неръждаемо покритие. Смазват се с графитна грес, или някаква топлоуспойчива. Не си прави опити с обикновенни смазки, или ще изтегат от жегата, или ще запекът!
или някаква шлайф-паста...А какъв ти е всъщност проблема за да решиш, че искаш да правиш подобно нещо?
Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
--- в сърцето завинаги... ---
Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp
Коментар
-
За фиата, конкретно не знам, но на друга кола буталцата излизат от този шлиц с избиване, гумата се опъва малко повече и готово! После се вкарват без усилия по същият начин.Sandeto написа:Няма начин да се свалят само маншните на буталата без да се извади самото бутало от цилиндъра... Просто от към вътрешния си край маншоните играят роля и на външен семеринг, т.е. цилиндъра си има шлиц в който попада удебелената част на маншона и след това тази удебелена част се защипва м/у буталото и цилиндъра....Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Е така де... ако говориме как се вади буталото от цилиндъра си е друг въпрос вече, аз само казвам, че не може да се свали/смени маншона на буталото без да се извади нацяло буталото от цилиндъра.Vladim написа:За фиата, конкретно не знам, но на друга кола буталцата излизат от този шлиц с избиване, гумата се опъва малко повече и готово! После се вкарват без усилия по същият начин.Sandeto написа:Няма начин да се свалят само маншните на буталата без да се извади самото бутало от цилиндъра... Просто от към вътрешния си край маншоните играят роля и на външен семеринг, т.е. цилиндъра си има шлиц в който попада удебелената част на маншона и след това тази удебелена част се защипва м/у буталото и цилиндъра....Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
--- в сърцето завинаги... ---
Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp
Коментар
-
Колега,не мажи гумичките и маншончетата на спирачните цилиндри с нищо друго,освен със спирачна течност!Останалите смазки могат да ти разядат гумичките и да стане неприятна ситуация при спиранеnParMaTuK написа:Сега малко по темата: Искам да питам как се смъкват маншоните на буталцата на предните спирачни цилиндърчета защото при мен се движат добре но смятам че няма да е лошо да ги смъка и да зашкуря буталцата и евентуално да пръсна малко ВД-40 за първоначално раздвижване. Иначе не мисля че е хубаво там да се пръска с каквито и да било мазнотии защото ще задържат прах. Веднъж годишно при смяна на зимни-летни гуми малко профилактика с ВД-40 смятам че ще върши работа. Та за това ви питам как се смъкват въпросните маншони , че мен оня ден ме достраша да не ги скъсам пък бяха много хубави и меки. Има ли някаква цака или просто дърпам?
Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW
Коментар
-
Значи аз като гледам отговорите май не сме се разбрали , но също разбирам че не съм на прав път. Имах предвид да сваля маншона и да зашкуря буталцето без да го свалям (да опитам да го докарам до крайно положение и да го полирам защото незнам какво неръждаемо покритие има буталцето но при мен има корозия , не много но има).А относно тва което вие казвате - да вадя самото буталце според мен не е много удачно защото в повечето случаи протича после и задължително трябват комплект нови гумички. Правил съм го на Лада приципа е същия като цяло, но ефекта......се пак спирачки правим :D . Искам да кажа че според мен на доста поостаряло цилиндърче ако му извадиш буталцето не може да му се има вяра , ако е ново там проблеми няма. Та май като оптимален вариянт остава да купя нови маншони и да полирам буталцата без да ги вадя и да смажа. Значи да попитам: буталцето има вътрешна гумичка и външен маншон - против прах , маншона от своя страна има метален ринг който го държи към цилиндърчето. Избивам маншона заедно с ринга и полирам. Правилно ли съм разбрал?Иначе разхода падна като преди - 12/100 в София , което пак ми се струва множко , но за тва ше пусна друга тема , защото мисля че може да се свали на 10/100. Говорим за бензин.
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар