Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Спирачките задържат?!?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Спирачките задържат?!?

    Значи цялата работа е шантава , от известно време колата няма инерция и като навия пълен ляв примерно за обратен завой и направо не мога да тръгна , се едно съм на ръчна. Последните дни разхода е 12,3 литра за 75 км. туй е 16/100 , а колата е Брава 1.4.Та прибирам се оня ден от Студентски град до Света Троица през центъра и решавам да опипам колелетата да видя кои са топли и колко - резултата:задните студени (което ме учуди , по принцип оттам идват проблемите) ,а на предните не мога да си задържа пръста повече от 2 секунди . На другия ден свалям предните колела раздвижвам цилиндърчета сичко точно - нулев ефект. Замислил съм се да сменя предните маркучета на спирачките. Та да питам няколко неща:1.Някой ако си е купувал некачесвени маркучета да се обади да не пазарувам от тях :D 2.Някой купувал ли е от магазина на Стамболийски и Канала маркучета шото мисля оттам да ги купя че ми е близо3. Препоръчайте спирачна течност4.Забраих да спомена че сутрин като запаля колата спирачките са О.К. и колата има инерция :D , после карам има няма километър и се почват мъките5.Дайте идеи освен маркучета кво може да е??6.Пак забраих да кажа че като раздвижвах цилиндърчетата и дигнах колата на крик преди да правя квото и да било опитах да завъртя сяка една от гумите и дори имах човек да ми помпа на педала, резултата - като натисне човека педала не мога да завъртя колелото което е много хубаво от една страна и сега страннното като се пусне педала сичко си е като по мед и масло - мога да въртя гумата с един пръст , та е заради тази 6. точка имам съмнения че може би е нещо друго а не маркучетата, защото ако бяха те нямаше да мога да въртя при никакво положение колелото като колата е на крик. Ще съм благодарен за сякакви съвети особено за спирачната течност :D Мерси предварително!

    #2
    101% спирачен маркуч. Спирачна течност ДОТ4... има евтини има и скъпи. Аз взех от по-скъпите BOSCH - 250ml - 4.50lv, в метална кутийка. За смяна на цялата течност мисля, че 500ml ще стигнат.
    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

    Коментар


      #3
      ами ще ти кажа какво съм чувал, аз малко не го вярвам обаче може и да ти помогне. казват, че ако ти е много стара спирачната течност и при натоварване може да кипне и нали се сещаш какво следва. може би това да ти е проблема, чувал съм го от моторджии.
      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
      Fiat Bravo'97 1,6 16v
      Fiat Tempra'91 1,6 mono

      Коментар


        #4
        Проблема ти е в водачите на апарата . Тези двечките със гумените маншончета :D. Свали ги и ги почисти хубаво после ги намажи със графитна грес (като не прекаляваш за да не спука маншончето като се свива) Обикновенно се получава като маншончетата са скъсани и влезе вода и тези ти ми водачи не се движат вече и държат накладките постоянно опряни до диска.Иначе за спирачна течност ти препоръчвам Bendix 475 ml ~ 5-6 лв беше. Стига напълно за една профилактика на системата.Мисля че я имаше на Стамболииски.Упсех, ще чакам да пишеш.Поздрави , НСО
        Всяко едно Уно Tурбо си мечтае като порасне да стане Делта Интеграле :D
        IHI,Mitsubishi,KKK,Garrett,Holset,Turbonetic's
        1.Uno 1.3 turbo FORZA ITALIA
        2.Audi B4 1.6 (ежедневка)

        Коментар


          #5
          pakumba написа:
          ами ще ти кажа какво съм чувал, аз малко не го вярвам обаче може и да ти помогне. казват, че ако ти е много стара спирачната течност и при натоварване може да кипне и нали се сещаш какво следва. може би това да ти е проблема, чувал съм го от моторджии.
          Човека е написал че след малко каране почват да задържат ,а не да му омеква педала и да няма спирачки. При дъговременно използване на спирачките се получава така наречения ефект "Фадинг" Накладките се нагряват до такава степен че започват да губят своиствата си. От нагряването смолата която е смесена със феродо се полепва по повърхноста на допиращата повърхност (диска/барабана и повърхноста на накладката) и предава огромно количество топлина която загрява спирачната течност до такава степен че й намалява качествата и я разрежда и педала омеква много .
          Всяко едно Уно Tурбо си мечтае като порасне да стане Делта Интеграле :D
          IHI,Mitsubishi,KKK,Garrett,Holset,Turbonetic's
          1.Uno 1.3 turbo FORZA ITALIA
          2.Audi B4 1.6 (ежедневка)

          Коментар


            #6
            HCO написа:
            pakumba написа:
            ами ще ти кажа какво съм чувал, аз малко не го вярвам обаче може и да ти помогне. казват, че ако ти е много стара спирачната течност и при натоварване може да кипне и нали се сещаш какво следва. може би това да ти е проблема, чувал съм го от моторджии.
            Човека е написал че след малко каране почват да задържат ,а не да му омеква педала и да няма спирачки. При дъговременно използване на спирачките се получава така наречения ефект "Фадинг" Накладките се нагряват до такава степен че започват да губят своиствата си. От нагряването смолата която е смесена със феродо се полепва по повърхноста на допиращата повърхност (диска/барабана и повърхноста на накладката) и предава огромно количество топлина която загрява спирачната течност до такава степен че й намалява качествата и я разрежда и педала омеква много .
            ами да де, след като се се нагрее и кипне се разширява и направо могат да ти блокират колелата. не твърдя, за достоверност! а човека е кааз, че е почистил цилиндърчетата
            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
            Fiat Bravo'97 1,6 16v
            Fiat Tempra'91 1,6 mono

            Коментар


              #7
              Еми мерси много за инфото. Ще сменя днеска маркучите и ше пиша по късно дали има ефект..Иначе цилиндърчетата ги раздвижвах но те си се движеха перфектно

              Коментар


                #8
                като дам пълен ляв или пълен десен колата потегля по-трудно,като че ли задържат спирачките.При движение направо или при плавни завои няма проблем,има си инерция и всичко е наред.Нормално ли е това?

                Коментар


                  #9
                  Ами ако е "тръгнал" маркуча отвътре е нормално като се поусуче да задържа спирачната течност и да не могат да ти се отворят накладките.
                  Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                  Коментар


                    #10
                    Ми незнам смених ги маркучите. В сравнение с преди разлика има съществена , но пак нещо ми се струва че има какво да се желае от към инерция (може и да си въобразявам :D ). Иначе и при мене беше проблема същия - при пълен ляв доста зор виждах докато тръгна. Сега този проблем изчезна.И да питам нормално ли е маркучите след като ги свалих и ги надух с уста да не са запушени, аз очаквах обратното - да са запушени? Или просто проблема идва от усукването както каза колегата по-горе?

                    Коментар


                      #11
                      Ситуацията е такава... спирачната течност разяжда маркучите отвътре и се получават нещо като шупли. Като натискаш педала спирачната течност минава през тези шупли, защото действа и сервото и усилието е доста по-голямо. Като отпуснеш педала обаче спирачната течност няма кой да я изтегли с такава сила нагоре. А по някой път се получава и следната ситуация (какъв съм майстор на фотошопа )При натискане и отпускане на педала, стрелката е посоката на спирачната течност, а другата линия е примерно нещо като люспа, като се е разял маркуча отвътре...
                      Прикачени файлове
                      Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                      Коментар


                        #12
                        Другото което може да направиш е както ти каза колегата с жълтото уно да по4истиш маншон4ета та и да ги смажеш но не с графитна грес а с свинска мас клкото и смепно да ти зву4и свинската мас е органи4ен продукт с голям вискузитет и не реагира с спира4ното масло; УспехПиши моля те Ч вместо 4!!! Vladim
                        FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !

                        Коментар


                          #13
                          А някой има ли идея колко им е живота на спирачните маркучи? Е да, предполагам че много зависи от качеството на самия спирачен маркуч, от спирачната течност, натоварването... но мен ме интересува съвсем приблизително при съвсем усреднени условия, т.е. нормално каране (20к км/годишно), ДОТ4 спирачна течност, италянски спирачни макучи (някакви си, не ги знам какви бяха)...
                          Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
                          --- в сърцето завинаги... ---
                          Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

                          Коментар


                            #14
                            dani389 написа:
                            Другото което може да направиш е както ти каза колегата с жълтото уно да по4истиш маншон4ета та и да ги смажеш но не с графитна грес а с -цензурирано- мас клкото и смепно да ти зву4и -цензурирано- мас е органи4ен продукт с голям вискузитет и не реагира с спира4ното масло; УспехПиши моля те Ч вместо 4!!! Vladim
                            Да се маже някоя машинна част с органична мазнина е пълно малоумие!!! Колега, след, като даде съвет хората да си намажат дисковете с грес и мнението ти бе изтрито, не възприе това, като урок да не пишеш глупости, които най-малкото биха били опасни, ако някой ги направи!
                            Frontera Sport, X20SE март 1998

                            Коментар


                              #15
                              Vladim написа:
                              dani389 написа:
                              Другото което може да направиш е както ти каза колегата с жълтото уно да по4истиш маншон4ета та и да ги смажеш но не с графитна грес а с -цензурирано- мас клкото и смепно да ти зву4и -цензурирано- мас е органи4ен продукт с голям вискузитет и не реагира с спира4ното масло; УспехПиши моля те Ч вместо 4!!! Vladim
                              Да се маже някоя машинна част с органична мазнина е пълно малоумие!!! Колега, след, като даде съвет хората да си намажат дисковете с грес и мнението ти бе изтрито, не възприе това, като урок да не пишеш глупости, които най-малкото биха били опасни, ако някой ги направи!
                              Всеки си преценява как да си поддържа колата на мен малко ми отне време докато асимилирам кво е "-цензурирано- мас" но се усетих ,не споря че има хора които биха опитали метода но за за тва си има модератори-аз също не бих мазал с така да се изразя "експериментални смеси" :D колата.Сега малко по темата: Искам да питам как се смъкват маншоните на буталцата на предните спирачни цилиндърчета защото при мен се движат добре но смятам че няма да е лошо да ги смъка и да зашкуря буталцата и евентуално да пръсна малко ВД-40 за първоначално раздвижване. Иначе не мисля че е хубаво там да се пръска с каквито и да било мазнотии защото ще задържат прах. Веднъж годишно при смяна на зимни-летни гуми малко профилактика с ВД-40 смятам че ще върши работа. Та за това ви питам как се смъкват въпросните маншони , че мен оня ден ме достраша да не ги скъсам пък бяха много хубави и меки. Има ли някаква цака или просто дърпам?

                              Коментар

                              Working...
                              X