Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Сменяйте ролките хора!!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Сменяйте ролките хора!!

    Аз да си кажа, въпреки че на много хора ще им се стори безсмислено.Развивали са ми едни теории, че ролки се сменят на всеки две смени на ангренажен ремък или дори, че се сменя, като почне да вие. И аз като един виден лаик в тая област като си купих колата реших да не се занимавам с ролки щом няма шум. Пича дето ми продаде колата ме увери (след като му бях платил вече), че е сменил двата ремъка, та и тях не съм пипал.Всичко хубаво, ама оня ден си изядох лай-та с извинение. Счупих ролка (без никакви признаци преди това) оттам за щастие се разминах само с 8 клапана и олекнах "само" с 650 кинта Тва всичко нормално, но можеби нямаше да пускам тая тема ако 2 седмици преди това не ми се беше случила същата история с един служебен бус каравеле дизел 2.4, където обаче не се размина само с клапани, а и с криви биели, нова глава и въобще всичко стъпи на около 3000 лв.Абе малшанс!Та, съвета ми, към тия дето се маят на ролките е ...Като си сменяте ангренажния ремък фукайте и ролиците, че си е мамата...

    #2
    Кофти тръпка Аз като взех колата и като чух че само ролката е над 100 кинта се изпотих, ама викам си поне 50 000км няма да мисля дали ще се прецака или не, даже си взех SKF
    FIAT Brava 1.4 12V, FIAT Punto 1.7 TD
    FIAT Stilo 1.9 Jtd, FIAT Brava 1.2 16V CNG
    FIAT Stilo 1.2 16V LPG

    Коментар


      #3
      абе ако питаш мен просто си имал кофти късмет аз съм бил свидетел на счупена ролка на 10 хил км и то INA която е една от най добрите фирми за ролки така че въпрос на късмет
      TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
      UNO 1.0 FIRE

      Коментар


        #4
        Разбира се, че се сменят ролките барабар с ремъците!!! Все едно да смените маслото без масленият филтър! Дори бих добавил, че е добре да се сменя и водната помпа, ако е зацепена на агренажният ремък, но това е друга тема!
        Frontera Sport, X20SE март 1998

        Коментар


          #5
          Аз Мисля че си зависи малко от карането но не бих сменил ролки със всеки агренажен ремък. На втори да определено а за водна помпа да не говориме... Шефа ми на вектра която е на 350000 км гръмна водна помпа, кара я като луд и досега от как я е взел водна помпа не е сменявал, та в сервиза му казали че с агренажа задължително се сменя... ГЛУПОСТИ Лошото е че не знаеме какви части купуваме, производители много - фалшификатори също много. Не зная някъде правят ли дефектоскопия да ги мине човек ролките преди да ги монтира да се види за шупли ... по-скоро такива и разни микро пукнатини имат и затова много се чупят. Не виждам как ще се пръсне ролка все пак е отливка, а умората на метала не става толкоз бързо ...
          Fiat Tipo 1.6 DOHC

          Коментар


            #6
            Мойто иди дойди. Нищо не съм сменял и риска си го имаше и за ангренажа. Шефа обаче много го заболя, понеже точно 1 седмица преди да стане фала с ролката на буса смени ангренажен, а нея не я пипна.И после, като ти каже майстора - Видя ли, аз като говоря не приказвам и то ти става еднооо...Така, че от позицията на изпатил следващия път, живот и здраве, на ангренаж фукам и ролките. Поне да знам, че съм направил всичко по правилата. А то това за ментетата си е цяла една нова приказка, но какво да се прави.

            Коментар


              #7
              Колеги не се ебаваите с ролките , сменяите си ги с ремъците, в 90% от скъсаните ремъци вината е на ролката, така че следващия път като посегнете към ремък погледнете и цената на клапаните и си направете сметка ролка ли ви е по евтино да си купите или комплект клапани , гарнитури, разправии с маистори, 1 седмица без кола и куп други ядове!!
              Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
              Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
              Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

              Коментар


                #8
                Е да де ама имам чувството, че България е единствената страна, в която на всяка кола ремъка и ролките са сменяни по 10 пъти от 10те собственика. То и аз така правя всеки път да се застраховам ама е тъпо според мен. И в повечето случаи майстора вика: Ъ, та той сменян бре, и ролките даже. Просто тука сме като некви овце, казал ни някой си нещо и айде юруш на ангренажните ремъци, че да не се свършат.Има хора дето още в КАТ не са минали ама айде в сервиза, че така колата и 1 км. не трябва да се кара!
                Bravo 1.6 16v

                Коментар


                  #9
                  chris написа:
                  Е да де ама имам чувството, че България е единствената страна, в която на всяка кола ремъка и ролките са сменяни по 10 пъти от 10те собственика. То и аз така правя всеки път да се застраховам ама е тъпо според мен. И в повечето случаи майстора вика: Ъ, та той сменян бре, и ролките даже. Просто тука сме като некви овце, казал ни някой си нещо и айде юруш на ангренажните ремъци, че да не се свършат.Има хора дето още в КАТ не са минали ама айде в сервиза, че така колата и 1 км. не трябва да се кара!
                  Аиде като ти е тъпа смяната на ремъка другия път като си купиш кола караи без да сменяш на доверие на продавача. Абе тва българите сте опасна работа бреее. Купил си кола за 7000-8000 лева примерно и ша разчиташ че всико е Ок за да не дадеш още 300лв и да си спокоен. Ама ваша си работа караите си с старите ролки до де се разфърчат съчмите ама поеле не искам да ревете по форумите-скъса ми се ремъка, отиде ми мотор. Всеки си има глава на раменетеи сам си прави сметката. Но да кажеш че за наи-важния консуматив на мотора е тъпо да смяняш някъкси звучи глупашки и безотговорно!
                  Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                  Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                  Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                  Коментар


                    #10
                    Принципно съм съгласен колега,но ако в България беше както е на запад-всяка кола да си има сервизна книжка и ако продавачът ти продаде кола с въртян километраж да можеш да го съдиш ,и си сигурен в това,което пише на километража и книжката,защо да сменяш нещо,което е ново?
                    Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                    Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                    Коментар


                      #11
                      dudulia написа:
                      Принципно съм съгласен колега,но ако в България беше както е на запад-всяка кола да си има сервизна книжка и ако продавачът ти продаде кола с въртян километраж да можеш да го съдиш ,и си сигурен в това,което пише на километража и книжката,защо да сменяш нещо,което е ново?
                      Така да, но ние още сме многоооооо далече от цивилизования свят,там хората за смяна на ремъка и ролката със сигурност дават гаранция, и така си спокоен че и да стане нещо в сервизната ти книжка пише кога е сменяно и кога трябва пак да се смени и в случаия на авария сервиза си поема отговорноста. Но тука е друг свят. Купуваш кола никъде нищо не пише кво е правено кои го е правил, приемаш от продавача на чесна дума че е сменил всичко и като се има предвид че продавача е Българин (и аз съм Българин ) аз лично немога да му се доверя. Единствения вариант е сам да си отворя капака на ремъка (не на маистор на тях не вярвам) и там да открия чисто нов ремък и хубави лъскави ролки за да предположа че продавача не ме е излъгал. А и кои луд си обслужва колата преди да я продаде!
                      Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                      Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                      Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                      Коментар


                        #12
                        filiar написа:
                        Шефа обаче много го заболя, понеже точно 1 седмица преди да стане фала с ролката на буса смени ангренажен, а нея не я пипна.
                        Ето го отговора. При смяната ремъка не е бил натегнат добре или е бил пренатегнат или контрагайката на някоя ролка не е била стегната и е охлабила впоследствие. Обтягаща ролка никога не може да блокира ей така без признаци. Първо почва да вие, после да шумоли, накрая да дрънчи. В началото превива леко, след 1 мин изчезва, има го при определени обороти, накрая вече шума става постоянен и непоносим (колата буквално не може да се кара) и трябва или да си ням и да не я смениш или и аз не знам какво. Нека всеки сам си прави изводите. Моите са базирани на опит с 3 лични автомобила, които ремонтирам САМ!

                        Коментар


                          #13
                          Сетих се за още нещо. При някои коли водната помпа играе ролята на втора обтягаща ролка. Много хора си мислят, че като сменят ролките, а не сменят водната помпа са направили нещо. Много по-вероятно е първо нейния лагер да блокира и след това ролката. Така, че сменяйте и водна помпа (там звука е като тракане на дизел или хъркане ако не е наред лагера й) ако сте с такъв двигател.Още нещо. Обтягащите ролки контактуват с гладката част на ремъка. Дори и да блокира лагера на въпросната, двигателя няма да блокира, а ще си работи и то доста време и то с умопомрачителен шум (още по-гаден от този, който издава лагера преди да блокира). Причина за КЪСАНЕ на ремък може да е блокиране на водна помпа (контактува с назъбената част на ремъка) или блокиране на ангренажна ролка, евентуално изпуснал семеринг на разпр. или колянов вал, който да омаслява ангр. ремък и той се скапва от маслото, също и пренатегнат ремък (зверски). В останалите случаи ремъка може да "избяга", но не и да се скъса - от внезапно охлабване, криви ангренажни ролки, недобре сложени ангренажни ролки. Не знам как ги късате тия ремъци и обвинявате обтягащите ролки (предполагам под "РОЛКИ" разбирате обтягащите, а не ангренажните).

                          Коментар


                            #14
                            Напълно съм съгласен че от неправилно натягане (особенно пренатягне) е възможно да се разбие лагер. Така преди време ми прецакаха алтернатора с обикновения ремък но принципа е същия.
                            Fiat Tipo 1.6 DOHC

                            Коментар


                              #15
                              РОЛКИ и водна ПОМПА

                              Вярно трябва да се сменаят кото се сменя ангренажа Аз сега затова ше права двойна работа и помпа -водна и ролка трябва да сменям е като преди не давах пари за колата е така .[/b]
                              КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                              Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                              http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                              Коментар

                              Working...
                              X