Няма да се пенсионираме с тия коли и да ги караме по цял живот. Едва ли ще усетиш дори някакво влошаване на мотора карайки така. Ако усетиш, то той мотора отдавна си е отишъл и те е оставил, просто ти не си го оставил навреме.Колкото по-малко се коркаме за подобни глупости се живее по-лесно, приятно и безпроблемно.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Каране на къси разстояния - до колко е вредно за двигателя?
Collapse
X
-
S_BANKOV написа:пп Абе Оги, ти сериозно ли го мислиш това с разхода, я помисли една кола дето работи на 800 оборота и една която работи на 2000 оборота примерно и двете са студени, под 30 градуса на мотора, коя ще харчи повече
Коментар
-
Не случайно всеки двигател или машина има работна температура, всички хлабини и допуски са сметнати за нея. Като караш на къси разстояния скъсяваш живота на двигателя заради това че не е достигнал работна температура, но в съвременните автомобили двигателя е с достатъчно дълъг живот, така че карай си смело, освен ако не си решил че това е колата която ще вземеш в отвъдното
Коментар
-
Airfan написа:Няма да се пенсионираме с тия коли и да ги караме по цял живот.Аз също карам на доста близки разстояния сутрин и вечер, колата превключва на газ и вече трябва да спирам, тоест 2-3 километра я има, я няма, зимата даже не дочаквам да почне да духа топлото.За мен решението е по честа смяна на маслото независимо от изминатите километри, тоест ново масло преди летния сезон, ново масло преди зимния период, тЪ в тоя ред на мисли скоро трябва да сменявам маслото
punto HGT
Коментар
-
Много глупости се изговориха, за мен няма такова явление , караш ли че да достигне 80-90 градуса температура на двигателя , нямаш никакъв проблем, смисъл че я вкарваш в оптималната температура, т.е. това са 5 минути при мен, казвам минути не км, защото при градски условия минутите са по коректно мерило. Ако се скапва мотор по описания от вас начин за къси разстояния то в гаранцията на колата щеше да си пише да не се кара на къси разстояния, иначе каква гаранция до 150 000км примерно някой производител ще даде при нова кола? А и ако пред уикенда колегата задал темата си я кара извънградско 20-на км , просто да си поработи малко на големи предавки, няма да има никакви проблеми от тези къси разстояния!!
Коментар
-
ogi28b радвам се, че попита та веднага ще ти оговоря как съм го разбрал. Когато си купих колата навремето едно от нещата, което премерих беше компресията на мотора - на всеки цилиндър по отделно и грижливо записани за поколенията. В края на това лято се занимавах с ангренажния си ремък и тъй и тъй бях разкостил 1/3 от мотора като го сгллобих реших да видя има ли някаква промяна за толкова време при мен. Ами няма да ти кажа, не и такава която да хване манометъра. Масло не ми харчи колата и никога не съм имал оплаквания. Маслото го сменям преди 10 000км, т.е. на около 9 000 и го сменям с френско без да коментирам марката. Честно казано освен по-висок разход на бензин други забележки от късия преход нямам. А дали двигателя ми като стане на 600 000км ще е в по-лошо състояние от такъв минавал по 400 км на ден не се наемам да коментирам. По всяка вероятност да, но все пак със сигурност няма да е при мен на толкова км тази кола.п.п. Забравих да пиша, че аз на място чакам да поработи малко мотора единствено и само за да развърти маслото хубаво по всички "магистрали" преди да започнат по-сериозните натоварвания. Съжалявам ако някой си е помислил, че го правя за да загрее мотора и да падне разхода, и съм ви въвел в заблуда без да искам.п.п.2 Относно каква кола предпочитам да си купя - не си посочил таква, т.е. "нова"Fiat Coupe 1.8
Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.
Коментар
-
Ако до две секунди след като е запалил двигателя маслото не се е "развъртяло" до всяка една точка в цялата система, то и да го чакате 5 минути, и да не го чакате, все тая.Баси и развъртането му правите. Все едно точите мед от шише.A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO написа:Ако до две секунди след като е запалил двигателя маслото не се е "развъртяло" до всяка една точка в цялата система, то и да го чакате 5 минути, и да не го чакате, все тая.Баси и развъртането му правите. Все едно точите мед от шише.Fiat Coupe 1.8
Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.
Коментар
-
[quote="siluro"]BO написа:Ако до две секунди след като е запалил двигателя маслото не се е "развъртяло" до всяка една точка в цялата система, то и да го чакате 5 минути, и да не го чакате, все тая.Баси и развъртането му правите. Все едно точите мед от шише.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
ogi28b написа:Каква кола предпочиташ да си купиш:1. Такава, която се пали сутрин, минават се 400 км за 5-6 часа и се гаси, и самата кола е на 600 000 км или 2. Такава, която се пали сутрин, минават се 5-6 км, гаси се, вечер пак се пали и пак се минават 5-6 км, и самата кола е на 75 000 км?F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
siluro написа:BO написа:Ако до две секунди след като е запалил двигателя маслото не се е "развъртяло" до всяка една точка в цялата система, то и да го чакате 5 минути, и да не го чакате, все тая.Баси и развъртането му правите. Все едно точите мед от шише.A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Чакай малко BO, не е зле да прочетеш какво точно съм писал. Писал съм 1-2 минути. 5 минути къде прочете. 5 минути може би имаш в предвид зимата докато чистя колата от снега, което си има своите "+"-ове - например реотаните на задното стъкло стоплят, духалките започват да подухват не ледено студено, а хладен, че и въздух с нормална температура. Аз ако ще я чакам 5 минути да работи ще взема да си ида пеш на работа. pakumba аз не познавам германските закони и нямам и идея какво ще ми направят там. Тука до колкото знам не е незаконно.п.п. колкото до пестенето от тези 1-2 мин и падането на разхода с около литър, че и повече съм доста скептичен в сметките. Значи ако предположим, че работи 1 мин:за 100км това са ми 9 дена ходене на работа или 9 мин общо навъртяни преди да тръгна. За да хапне 1 литър за 9 минути излиза, че мотора лапа 6 литра на час, при положение, че колата е в покой. Това е абсурдно.Подобна сметка за 2 мин работа - 3 литра на час. По-малко е но пак е доста.... абе доста си е.Карам и една дизелка с 1.9 мотор, за която инженерите в работата ми бяха изкарали едно време доста подробна документация и там по мои спомен мотора харчеше 400 грама на час нафта. Двойно да е, хайде не тройно да е за по-малкия бензин пак няма да добута такива сметки.Fiat Coupe 1.8
Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.
Коментар
-
siluro написа:...Значи ако предположим, че работи 1 мин:за 100км това са ми 9 дена ходене на работа или 9 мин общо навъртяни преди да тръгна. За да хапне 1 литър за 9 минути излиза, че мотора лапа 6 литра на час, при положение, че колата е в покой. Това е абсурдно.....A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар