Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Каране на къси разстояния - до колко е вредно за двигателя?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Няма да се пенсионираме с тия коли и да ги караме по цял живот. Едва ли ще усетиш дори някакво влошаване на мотора карайки така. Ако усетиш, то той мотора отдавна си е отишъл и те е оставил, просто ти не си го оставил навреме.Колкото по-малко се коркаме за подобни глупости се живее по-лесно, приятно и безпроблемно.

    Коментар


      #17
      Аз моята не я карам под 5км, защото много се скапва двигателя. До 5 км ходя пеш, за да я пазя.
      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
      Fiat Bravo'97 1,6 16v
      Fiat Tempra'91 1,6 mono

      Коментар


        #18
        S_BANKOV написа:
        пп Абе Оги, ти сериозно ли го мислиш това с разхода, я помисли една кола дето работи на 800 оборота и една която работи на 2000 оборота примерно и двете са студени, под 30 градуса на мотора, коя ще харчи повече
        Нещо не ти разбирам въпроса, така както е зададен. Естествено, че кола, която работи дори и с 1 оборот повече, ще изхарчи повече от другата, която е с 1 оборот по-малко. Уточни си въпроса. Ти да не би да мислиш, че ако чакаш една кола да загрее на място и после я караш ще изхарчи по-малко, отколкото ако направо я караш? Ако беше така - щеше да е написано с огромни червени букви в инструкциите за употреба. А то е точно обратното - специално е написано да не се чака на място, а да се тръгне веднага. Така моторът достига най-бързо до номинална температура, разходът е най-нисък, азото-кислородните съединения са най-малко и т. н.

        Коментар


          #19
          Не случайно всеки двигател или машина има работна температура, всички хлабини и допуски са сметнати за нея. Като караш на къси разстояния скъсяваш живота на двигателя заради това че не е достигнал работна температура, но в съвременните автомобили двигателя е с достатъчно дълъг живот, така че карай си смело, освен ако не си решил че това е колата която ще вземеш в отвъдното

          Коментар


            #20
            Airfan написа:
            Няма да се пенсионираме с тия коли и да ги караме по цял живот.
            аааа не си прав, мисля с мойта да се пенсионирам, но дали тя ще се пенсионира с мен е отделен въпрос Аз също карам на доста близки разстояния сутрин и вечер, колата превключва на газ и вече трябва да спирам, тоест 2-3 километра я има, я няма, зимата даже не дочаквам да почне да духа топлото.За мен решението е по честа смяна на маслото независимо от изминатите километри, тоест ново масло преди летния сезон, ново масло преди зимния период, тЪ в тоя ред на мисли скоро трябва да сменявам маслото
            punto HGT

            Коментар


              #21
              Много глупости се изговориха, за мен няма такова явление , караш ли че да достигне 80-90 градуса температура на двигателя , нямаш никакъв проблем, смисъл че я вкарваш в оптималната температура, т.е. това са 5 минути при мен, казвам минути не км, защото при градски условия минутите са по коректно мерило. Ако се скапва мотор по описания от вас начин за къси разстояния то в гаранцията на колата щеше да си пише да не се кара на къси разстояния, иначе каква гаранция до 150 000км примерно някой производител ще даде при нова кола? А и ако пред уикенда колегата задал темата си я кара извънградско 20-на км , просто да си поработи малко на големи предавки, няма да има никакви проблеми от тези къси разстояния!!

              Коментар


                #22
                От утре започвам да ходя до работата по заобиколни пътища,за да минавам повече от 5 километра.
                Fiat 1.4 12V
                Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
                Да си втори значи да си първи сред загубилите.
                Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

                Коментар


                  #23
                  ogi28b радвам се, че попита та веднага ще ти оговоря как съм го разбрал. Когато си купих колата навремето едно от нещата, което премерих беше компресията на мотора - на всеки цилиндър по отделно и грижливо записани за поколенията. В края на това лято се занимавах с ангренажния си ремък и тъй и тъй бях разкостил 1/3 от мотора като го сгллобих реших да видя има ли някаква промяна за толкова време при мен. Ами няма да ти кажа, не и такава която да хване манометъра. Масло не ми харчи колата и никога не съм имал оплаквания. Маслото го сменям преди 10 000км, т.е. на около 9 000 и го сменям с френско без да коментирам марката. Честно казано освен по-висок разход на бензин други забележки от късия преход нямам. А дали двигателя ми като стане на 600 000км ще е в по-лошо състояние от такъв минавал по 400 км на ден не се наемам да коментирам. По всяка вероятност да, но все пак със сигурност няма да е при мен на толкова км тази кола.п.п. Забравих да пиша, че аз на място чакам да поработи малко мотора единствено и само за да развърти маслото хубаво по всички "магистрали" преди да започнат по-сериозните натоварвания. Съжалявам ако някой си е помислил, че го правя за да загрее мотора и да падне разхода, и съм ви въвел в заблуда без да искам.п.п.2 Относно каква кола предпочитам да си купя - не си посочил таква, т.е. "нова"
                  Fiat Coupe 1.8

                  Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.

                  Коментар


                    #24
                    Ако до две секунди след като е запалил двигателя маслото не се е "развъртяло" до всяка една точка в цялата система, то и да го чакате 5 минути, и да не го чакате, все тая.Баси и развъртането му правите. Все едно точите мед от шише.
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Коментар


                      #25
                      BO написа:
                      Ако до две секунди след като е запалил двигателя маслото не се е "развъртяло" до всяка една точка в цялата система, то и да го чакате 5 минути, и да не го чакате, все тая.Баси и развъртането му правите. Все едно точите мед от шише.
                      Хехе щом 1-2 мин работа се дефинира като "баси развъртането" си представям как ще коментираш това: Студените зими ми се е случвало да слезна на паркинга 15-20 мин преди да си тръгна от работа, да запаля колата да се кача обратно в офиса. После като си тръгвам ми е приятно затоплена. :P
                      Fiat Coupe 1.8

                      Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.

                      Коментар


                        #26
                        [quote="siluro"]
                        BO написа:
                        Ако до две секунди след като е запалил двигателя маслото не се е "развъртяло" до всяка една точка в цялата система, то и да го чакате 5 минути, и да не го чакате, все тая.Баси и развъртането му правите. Все едно точите мед от шише.
                        Хехе щом 1-2 мин работа се дефинира като "баси развъртането" си представям как ще коментираш това: Студените зими ми се е случвало да слезна на паркинга 15-20 мин преди да си тръгна от работа, да запаля колата да се кача обратно в офиса. После като си тръгвам ми е приятно затоплена. :P[/quoteНаправи го в Германия това пред офиса...
                        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                        Fiat Bravo'97 1,6 16v
                        Fiat Tempra'91 1,6 mono

                        Коментар


                          #27
                          ogi28b написа:
                          Каква кола предпочиташ да си купиш:1. Такава, която се пали сутрин, минават се 400 км за 5-6 часа и се гаси, и самата кола е на 600 000 км или 2. Такава, която се пали сутрин, минават се 5-6 км, гаси се, вечер пак се пали и пак се минават 5-6 км, и самата кола е на 75 000 км?
                          При така поставени условия, задължително 2 !!!Айде разликата да беше х2 , но тук е х8 !!! Освен ако на 550 000км не са и сменили с чисто нови помпа, дюзи и т.н.
                          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                          Коментар


                            #28
                            siluro написа:
                            BO написа:
                            Ако до две секунди след като е запалил двигателя маслото не се е "развъртяло" до всяка една точка в цялата система, то и да го чакате 5 минути, и да не го чакате, все тая.Баси и развъртането му правите. Все едно точите мед от шише.
                            Хехе щом 1-2 мин работа се дефинира като "баси развъртането" си представям как ще коментираш това: Студените зими ми се е случвало да слезна на паркинга 15-20 мин преди да си тръгна от работа, да запаля колата да се кача обратно в офиса. После като си тръгвам ми е приятно затоплена. :P
                            Това е съвсем друго. Решил си да ти е топло, намерил си начин.Но не да казваш да висиш 5 минути с идеята маслото да се било развъртяло.
                            A20DTH ЖТД ама не баш
                            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                            Коментар


                              #29
                              Чакай малко BO, не е зле да прочетеш какво точно съм писал. Писал съм 1-2 минути. 5 минути къде прочете. 5 минути може би имаш в предвид зимата докато чистя колата от снега, което си има своите "+"-ове - например реотаните на задното стъкло стоплят, духалките започват да подухват не ледено студено, а хладен, че и въздух с нормална температура. Аз ако ще я чакам 5 минути да работи ще взема да си ида пеш на работа. pakumba аз не познавам германските закони и нямам и идея какво ще ми направят там. Тука до колкото знам не е незаконно.п.п. колкото до пестенето от тези 1-2 мин и падането на разхода с около литър, че и повече съм доста скептичен в сметките. Значи ако предположим, че работи 1 мин:за 100км това са ми 9 дена ходене на работа или 9 мин общо навъртяни преди да тръгна. За да хапне 1 литър за 9 минути излиза, че мотора лапа 6 литра на час, при положение, че колата е в покой. Това е абсурдно.Подобна сметка за 2 мин работа - 3 литра на час. По-малко е но пак е доста.... абе доста си е.Карам и една дизелка с 1.9 мотор, за която инженерите в работата ми бяха изкарали едно време доста подробна документация и там по мои спомен мотора харчеше 400 грама на час нафта. Двойно да е, хайде не тройно да е за по-малкия бензин пак няма да добута такива сметки.
                              Fiat Coupe 1.8

                              Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.

                              Коментар


                                #30
                                siluro написа:
                                ...Значи ако предположим, че работи 1 мин:за 100км това са ми 9 дена ходене на работа или 9 мин общо навъртяни преди да тръгна. За да хапне 1 литър за 9 минути излиза, че мотора лапа 6 литра на час, при положение, че колата е в покой. Това е абсурдно.....
                                За съжаление сметката е приблизително такава. Особено ако антифриза е на -15 градуса.
                                A20DTH ЖТД ама не баш
                                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                                Коментар

                                Working...
                                X