Здравейте, някой който е по вещ по темата да сподели мнение за това колко е вредно за двигателя на дизелов автомобил да се кара на къси разстояния - около 3 до 5 км. Има ли значение дали е зимно време над нулата или е под нулата? През лятото когато на вън е топло също ? Има ли някаква схема на запалване при по-сурови условия, когато на вън е много студено ? Благодаря за мненията предварително!П.С.: Карам Fiat Punto 1.9 JTD 2001 год.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Каране на къси разстояния - до колко е вредно за двигателя?
Collapse
X
-
Re: Каране на къси разстояния - до колко е вредно за двигате
Около две години карах по 3 км на отиване и 3 км на връщане.Не мисля, че има някакъв проблем, дори и за акумулатора.Някъде в ръководството за Brava/Bravo JTD пишеше да не се изчаква колата да загрее зимата, а направо да се потегля.04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+
-
Вредно е главно за маслото, което се разрежда непрекъснато от конденза, който се образува в двигателя.Постепенно се "абсорбира" много влага, която не се изпарява, защото няма необходимата температура за това за достатъчно дълго време.Следователно маслото губи много бързо своите качества и съвсем естествено мотора се износва по-бързо. При всички положения колата ще изкара поне две-три години преди да се наложи ремонт, така че въпроса е не дали е вредно, а дали те интересува? Колко дълго ще ползваш тази кола, колко държиш на нея и пр. и пр.Ако сменяш маслото често не би трябвало да е проблем карането на малки разстояния.П.П. Понеже виждам, че колегата е писал, че може да се тръгва веднага след старитране на ДВГ, искам да уточня, че тръгване веднага след студен старт и каране на къси разстояния за две коренно различни неща== Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp
На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)
Коментар
-
Нищо няма да и стане на колата. 5-та година карам моята точно така - 5.5 км сутрин към работата и 5.5 км вечер обратно. Единственото което правя може би в повече, че като я запаля не тръгвам веднага, а я чакам поне 1-2 минути да поработи на място. Зимата това време е повече, тъй като рина снега от нея докато работи.Fiat Coupe 1.8
Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.
Коментар
-
siluro написа:Нищо няма да и стане на колата. 5-та година карам моята точно така - 5.5 км сутрин към работата и 5.5 км вечер обратно. Единственото което правя може би в повече, че като я запаля не тръгвам веднага, а я чакам поне 1-2 минути да поработи на място. Зимата това време е повече, тъй като рина снега от нея докато работи.
Коментар
-
Моите наблюдения са, че е вредно карането на къси разстояния за самия ДВГ, не и за останалата част от автомобила, в редки ( на последък не толкова редки) случаи е вредно и за водача - затлъстява поради липса на движение :D Не всички имаме причина да си караме автомобилите всеки ден на дълги разстояния, освен ако не предпочитаме да стигнем до съседния квартал за по-накратко през съседния областен център. По-вредно обаче е да не се кара автомобила дълго време, защото няма къде да ходим на далеч. Препоръчвам през не повече от 3- 4 дни, автомобила да се използва, дори ей така само за едничкото удоволствие да си поджиткаш с него. Дългата неупотреба води до много отрицателни ефекти като ръждясали и задържали спирачки и други заклеясали подвижни части, и най-лошото до корозия в цилиндрите, която не се вижда, ако не отвориш ДВГ след продължителен престой, особено във влажно време или зона с влажен микроклимат ( покрай големи водни басейни и гористи местности ).Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Аз пък винаги чакам една две минути, майната му на литъра разлика. По добре да си качи маслото хубаво. Масло сменям на 8-9х. км., но все пак си чакам. пп Абе Оги, ти сериозно ли го мислиш това с разхода, я помисли една кола дето работи на 800 оборота и една която работи на 2000 оборота примерно и двете са студени, под 30 градуса на мотора, коя ще харчи повечеКара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Чисто математически разликата е двойна :D Колегата, ogi28b, има предвид, че престоя на място повишава разхода, защото освен разстоянието, което изминава един автомобил и оборотите, на които работи, от значение е и времето, през което работи двигателя. Затова градско в София горят толкова колите. + явлението гас-спирачка :DFiat Brava 1.6 16v 103 к.с. 2001г.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар