Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Каране на къси разстояния - до колко е вредно за двигателя?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Каране на къси разстояния - до колко е вредно за двигателя?

    Здравейте, някой който е по вещ по темата да сподели мнение за това колко е вредно за двигателя на дизелов автомобил да се кара на къси разстояния - около 3 до 5 км. Има ли значение дали е зимно време над нулата или е под нулата? През лятото когато на вън е топло също ? Има ли някаква схема на запалване при по-сурови условия, когато на вън е много студено ? Благодаря за мненията предварително!П.С.: Карам Fiat Punto 1.9 JTD 2001 год.

    #2
    Re: Каране на къси разстояния - до колко е вредно за двигате

    Около две години карах по 3 км на отиване и 3 км на връщане.Не мисля, че има някакъв проблем, дори и за акумулатора.Някъде в ръководството за Brava/Bravo JTD пишеше да не се изчаква колата да загрее зимата, а направо да се потегля.
    04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

    Коментар


      #3
      Вредно е главно за маслото, което се разрежда непрекъснато от конденза, който се образува в двигателя.Постепенно се "абсорбира" много влага, която не се изпарява, защото няма необходимата температура за това за достатъчно дълго време.Следователно маслото губи много бързо своите качества и съвсем естествено мотора се износва по-бързо. При всички положения колата ще изкара поне две-три години преди да се наложи ремонт, така че въпроса е не дали е вредно, а дали те интересува? Колко дълго ще ползваш тази кола, колко държиш на нея и пр. и пр.Ако сменяш маслото често не би трябвало да е проблем карането на малки разстояния.П.П. Понеже виждам, че колегата е писал, че може да се тръгва веднага след старитране на ДВГ, искам да уточня, че тръгване веднага след студен старт и каране на къси разстояния за две коренно различни неща
      == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

      На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)

      Коментар


        #4
        кола

        Много се вдавате в подробностите .По добре да ходим пеша ако така се разсъждава .
        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

        Коментар


          #5
          Нищо няма да и стане на колата. 5-та година карам моята точно така - 5.5 км сутрин към работата и 5.5 км вечер обратно. Единственото което правя може би в повече, че като я запаля не тръгвам веднага, а я чакам поне 1-2 минути да поработи на място. Зимата това време е повече, тъй като рина снега от нея докато работи.
          Fiat Coupe 1.8

          Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.

          Коментар


            #6
            Карай спокойно и не го мисли, сменяй на до 10 000 км и си в бизнеса.

            Коментар


              #7
              аз карам по 1км 4 пъти на ден до работатаи с междинни включваниявече 7 години минахаами направих ремонт на мотора, но няма как да размера дали е от товаа и от това да е - да ходя пеш ли????въобще не го мисля това, няма да я правя вечна колата, правя си кефа
              Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

              Коментар


                #8
                siluro написа:
                Нищо няма да и стане на колата. 5-та година карам моята точно така - 5.5 км сутрин към работата и 5.5 км вечер обратно. Единственото което правя може би в повече, че като я запаля не тръгвам веднага, а я чакам поне 1-2 минути да поработи на място. Зимата това време е повече, тъй като рина снега от нея докато работи.
                Как разбра, че нищо няма да и стане? Да не би да си отварял двигател на 4-500 хиляди км и да измериш вътре цилиндрите, буталата, хлабините, че го твърдиш? Съмнявам се. Това, че за 2-3-5 години не си усетил някаква разлика, не значи, че я няма. Каква кола предпочиташ да си купиш:1. Такава, която се пали сутрин, минават се 400 км за 5-6 часа и се гаси, и самата кола е на 600 000 км или 2. Такава, която се пали сутрин, минават се 5-6 км, гаси се, вечер пак се пали и пак се минават 5-6 км, и самата кола е на 75 000 км?И на двете коли маслото е сменяно винаги на 10 000 км (на втората - на 1 година) с едно и също качествено масло. Аз предпочитам първата, защото:- първата ще е на 1500 дни ( < 5 години), а втората - на над 6 000, а това са над 15 години. - първата ще е минала над 90 % от пробега си при номинална работна температура, а втората - в 90 % от времето няма да е загряла дори до 80 градуса.- първата ще е минала 90 % от пробега в равномерно темпо, а втората - газ-спирачка (типично градско), и т. н. Един съвет: ако спестиш тези 1-2 минути работа на място и вместо това тръгнеш веднага, разходът мигновено ще ти падне с литър, а може и повече. -----------Към автора - схемата на запалване при по-сурови условия е свързана с това акумулаторът да е топъл. Ако не го държиш вкъщи, то преди палене може да го възбудиш малко като пуснеш някой по-мощен консуматор - фарове или реотани на задното стъкло за 3-4 секунди, после да го спреш за 3-4 секунди, и така 5-6 пъти. Това води до химични реакции вътре и до повишаване на темпертурата на електролита, което намалява вътрешното съпротивление и помага за по-лесното отдаване на голям ток при стартиране.Като цяло - за времето, през което притежаваш един автомобил, тези вредни влияния от късите пробези са почти незабележими и както каза колегата Airfan - навременна смяна с качествени масла и си в бизнеса, не го мисли чак толкова. Но не е вряно, че не се отразява зле късият пробег в сравнение с дългия.

                Коментар


                  #9
                  Ако колата има катализатор ,при каране само на къси разстояния по-бързо се задръства.Поне аз така знам.

                  Коментар


                    #10
                    Моите наблюдения са, че е вредно карането на къси разстояния за самия ДВГ, не и за останалата част от автомобила, в редки ( на последък не толкова редки) случаи е вредно и за водача - затлъстява поради липса на движение :D Не всички имаме причина да си караме автомобилите всеки ден на дълги разстояния, освен ако не предпочитаме да стигнем до съседния квартал за по-накратко през съседния областен център. По-вредно обаче е да не се кара автомобила дълго време, защото няма къде да ходим на далеч. Препоръчвам през не повече от 3- 4 дни, автомобила да се използва, дори ей така само за едничкото удоволствие да си поджиткаш с него. Дългата неупотреба води до много отрицателни ефекти като ръждясали и задържали спирачки и други заклеясали подвижни части, и най-лошото до корозия в цилиндрите, която не се вижда, ако не отвориш ДВГ след продължителен престой, особено във влажно време или зона с влажен микроклимат ( покрай големи водни басейни и гористи местности ).
                    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                    Коментар


                      #11
                      Основна причина за скапан мотор е несменяне на масло от собствениците в Европа. Студеното каране е доста по-малък проблем, ако се ползва добро масло.
                      Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                      Коментар


                        #12
                        Аз пък винаги чакам една две минути, майната му на литъра разлика. По добре да си качи маслото хубаво. Масло сменям на 8-9х. км., но все пак си чакам. пп Абе Оги, ти сериозно ли го мислиш това с разхода, я помисли една кола дето работи на 800 оборота и една която работи на 2000 оборота примерно и двете са студени, под 30 градуса на мотора, коя ще харчи повече
                        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                        Коментар


                          #13
                          Би трябвало тази, която е на повече обороти да харчи повече, но предполагам разликата в разхода при работа на празен ход м/у 800 и 2000 оборота няма да е нещо фрапиращо.
                          punto HGT

                          Коментар


                            #14
                            Чисто математически разликата е двойна :D Колегата, ogi28b, има предвид, че престоя на място повишава разхода, защото освен разстоянието, което изминава един автомобил и оборотите, на които работи, от значение е и времето, през което работи двигателя. Затова градско в София горят толкова колите. + явлението гас-спирачка :D
                            Fiat Brava 1.6 16v 103 к.с. 2001г.

                            Коментар


                              #15
                              така и така почнахме с масалите и много тънките сметкипо-добре е да не ги правите, а да харчите наред, дали е взела колата 2 хилки на година повече или по-малко - и какво от това???
                              Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                              Коментар

                              Working...
                              X