Здравейте колеги,От две седмици съм собственик на Пунто (2003 Sporting, 1.2 16v бензин, 80 hp) и тепърва започвам да уча за неволите по притежаването на автомобил. Това ми е първа кола и почти нищо не разбирам. След като я карах малко и вече почнах да посвиквам с трафика в София усетих че няма никакво ускорение. Консултирах се с приятели и накрая с двама майстора и наистина нещо не е в - преди да стигне 3000 оборота едвам едвам набира. Параметрите са следните: - При спряло положение от първа скорост и газ до ламарина - тръгва много мудно, на 3000 оборота вече започва да набира малко от малко с придръпване. - Същото е на втора. - Check Engine лампата не свети, но това е май защото е изгоряла (до вчера не знаех, че трябва да светва винаги на преди запалване). След цъкане с разучване в Scan XL на Extra Info ми извади MIL Status: On & Distance Traveled while MIL is on: 17 - Автомобила има газов инжекцион BRC - положението там е същото и по-лошо. - Майстора при който си правя по принцип колата няма техника за комп. диагностика. Препратиха ме към някакъв сервиз на близо който да погледнат грешките в компа и да измерят количеството на кислород в изгорелите газове. В въпросния сервиз ми направиха диагностика и ми казаха че нагревателите и на двете ламбда сонди са изгорели, колко са ОК самите сонди е друг въпрос. Момчето предположи че катализатора е запушен и ме препрати да търся къде да го махна - това по негово усещане, че изгорелите газове са по топли от колкото трябва. - Колата и минала стандартното за смяна след смяна на собственост - масла, ремъци, ролки, и т.н.Първоначално казах ОК и започнах да търся къде да махам катализатор, но с четене тук и из нета видях колко проблеми идват от махането заради втората сонда. От това което четох, би трябвало да има записана грешка в компа ако е запушен. Личния ми извод беше, че ако няма грешка и ясен индикатор че проблема идва от катализатора по-добре да не го барам.Преди 2 дена си взех ELM327 и хванах извадих следното от ScanXL Pro като записани грешки (Stored Trouble Codes):P00443 - Evaporative Emission System Purge Control ValveP0135 - O2 Sensor Heater Circuit Bank 1 Sensor 1P0141 - O2 Sensor Heater Circuit Bank 1 Sensor 2P1135 - UnknownP1141 - UnknownU1602 - UnknownМоля, дайте акъл от къде да почна. Бонус - може ли някой да каже колко трудно е да се оправят лампите в таблото - до колкото видях те са малки SMD LED и не е точно най лесното за ремонт. Благодаря много.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Fiat Punto - Няма ускорение
Collapse
X
-
Re: Fiat Punto - Няма ускорение
tbsbg написа:Здравейте колеги,От две седмици съм собственик на Пунто (2003 Sporting, 1.2 16v бензин, 80 hp) и тепърва започвам да уча за неволите по притежаването на автомобил. - Майстора при който си правя по принцип колата няма техника за комп. диагностика. Препратиха ме към някакъв сервиз на близо който да погледнат грешките в компа и да измерят количеството на кислород в изгорелите газове. В въпросния сервиз ми направиха диагностика и ми казаха че нагревателите и на двете ламбда сонди са изгорели, колко са ОК самите сонди е друг въпрос. Момчето предположи че катализатора е запушен и ме препрати да търся къде да го махна - това по негово усещане, че изгорелите газове са по топли от колкото трябва. Първоначално казах ОК и започнах да търся къде да махам катализатор, но с четене тук и из нета видях колко проблеми идват от махането заради втората сонда. От това което четох, би трябвало да има записана грешка в компа ако е запушен. Личния ми извод беше, че ако няма грешка и ясен индикатор че проблема идва от катализатора по-добре да не го барам.Преди 2 дена си взех ELM327 и хванах извадих следното от ScanXL Pro като записани грешки (Stored Trouble Codes):P0443 - Evaporative Emission System Purge Control ValveP0135 - O2 Sensor Heater Circuit Bank 1 Sensor 1P0141 - O2 Sensor Heater Circuit Bank 1 Sensor 2P1135 - UnknownP1141 - UnknownБлагодаря много.Прикачени файловеFiat Idea 1.9 8V mJet 'Emotion'
Fiat Bravo 1.4 16V T-Jet 'Eleganza'
Fiat Punto 1.2 16V ELX 'Speedgear'
Fiat Uno 1.0 i.e S - "powered by FIRE 8V"
https://www.fiat-uno.org/
-
Здравей FIRE,Благодаря много за отговора. Днеска бях в диагностиката на СБА Младост и истината беше открита.Сондата след катализатора се оказа счупена и в последствие заварена (хората се хванаха за главата като видяха). Оказа се че дава на късо - кабелите бяха прегоряли. От там, бушона беше изгорял и блокира цялата верига при което и втората сонда излиза извън строя. Махнаха счупената, оставиха само буксата да не се зацапва. Всички грешки се изчистиха, сега остана само тази че сондата след катализатора я няма. Утре ще се чуя с тях да кажат колко ще ми струва нова сонда направо през тях и действам нататък. Междувременно колата се пооправи и вече върви много по добре, предполагам, че като се сложи и втората ще бъде още по-добре. Толкова от мен за сега. Приятна вечер на всички.
Коментар
-
Не мисля, дупката за сондата е много малка все пак и определено не се чува нищо по различно от стандартната работа на двигателя - нещо което бих очаквал предвид че от тази дупка биха излизали газове под налягане. По правило компютъра може да засече лоша ефективност на катализатора - има такъв тип грешка, която в случая не е налична.До другата седмица ще съм купил и сложил нова сонда, ще кажа как се държи колата след това.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар