Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Fiat Punto - Няма ускорение

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Fiat Punto - Няма ускорение

    Здравейте колеги,От две седмици съм собственик на Пунто (2003 Sporting, 1.2 16v бензин, 80 hp) и тепърва започвам да уча за неволите по притежаването на автомобил. Това ми е първа кола и почти нищо не разбирам. След като я карах малко и вече почнах да посвиквам с трафика в София усетих че няма никакво ускорение. Консултирах се с приятели и накрая с двама майстора и наистина нещо не е в - преди да стигне 3000 оборота едвам едвам набира. Параметрите са следните: - При спряло положение от първа скорост и газ до ламарина - тръгва много мудно, на 3000 оборота вече започва да набира малко от малко с придръпване. - Същото е на втора. - Check Engine лампата не свети, но това е май защото е изгоряла (до вчера не знаех, че трябва да светва винаги на преди запалване). След цъкане с разучване в Scan XL на Extra Info ми извади MIL Status: On & Distance Traveled while MIL is on: 17 - Автомобила има газов инжекцион BRC - положението там е същото и по-лошо. - Майстора при който си правя по принцип колата няма техника за комп. диагностика. Препратиха ме към някакъв сервиз на близо който да погледнат грешките в компа и да измерят количеството на кислород в изгорелите газове. В въпросния сервиз ми направиха диагностика и ми казаха че нагревателите и на двете ламбда сонди са изгорели, колко са ОК самите сонди е друг въпрос. Момчето предположи че катализатора е запушен и ме препрати да търся къде да го махна - това по негово усещане, че изгорелите газове са по топли от колкото трябва. - Колата и минала стандартното за смяна след смяна на собственост - масла, ремъци, ролки, и т.н.Първоначално казах ОК и започнах да търся къде да махам катализатор, но с четене тук и из нета видях колко проблеми идват от махането заради втората сонда. От това което четох, би трябвало да има записана грешка в компа ако е запушен. Личния ми извод беше, че ако няма грешка и ясен индикатор че проблема идва от катализатора по-добре да не го барам.Преди 2 дена си взех ELM327 и хванах извадих следното от ScanXL Pro като записани грешки (Stored Trouble Codes):P00443 - Evaporative Emission System Purge Control ValveP0135 - O2 Sensor Heater Circuit Bank 1 Sensor 1P0141 - O2 Sensor Heater Circuit Bank 1 Sensor 2P1135 - UnknownP1141 - UnknownU1602 - UnknownМоля, дайте акъл от къде да почна. Бонус - може ли някой да каже колко трудно е да се оправят лампите в таблото - до колкото видях те са малки SMD LED и не е точно най лесното за ремонт. Благодаря много.

    #2
    Re: Fiat Punto - Няма ускорение

    tbsbg написа:
    Здравейте колеги,От две седмици съм собственик на Пунто (2003 Sporting, 1.2 16v бензин, 80 hp) и тепърва започвам да уча за неволите по притежаването на автомобил. - Майстора при който си правя по принцип колата няма техника за комп. диагностика. Препратиха ме към някакъв сервиз на близо който да погледнат грешките в компа и да измерят количеството на кислород в изгорелите газове. В въпросния сервиз ми направиха диагностика и ми казаха че нагревателите и на двете ламбда сонди са изгорели, колко са ОК самите сонди е друг въпрос. Момчето предположи че катализатора е запушен и ме препрати да търся къде да го махна - това по негово усещане, че изгорелите газове са по топли от колкото трябва. Първоначално казах ОК и започнах да търся къде да махам катализатор, но с четене тук и из нета видях колко проблеми идват от махането заради втората сонда. От това което четох, би трябвало да има записана грешка в компа ако е запушен. Личния ми извод беше, че ако няма грешка и ясен индикатор че проблема идва от катализатора по-добре да не го барам.Преди 2 дена си взех ELM327 и хванах извадих следното от ScanXL Pro като записани грешки (Stored Trouble Codes):P0443 - Evaporative Emission System Purge Control ValveP0135 - O2 Sensor Heater Circuit Bank 1 Sensor 1P0141 - O2 Sensor Heater Circuit Bank 1 Sensor 2P1135 - UnknownP1141 - UnknownБлагодаря много.
    Здравей, колега. От тези грешки, които виждам почти всички са свързани с ламбда сондата на катализатора с изключение на първата, която е свързана косвено, защото става въпрос за контрола на изгорелите газове/емисиите. Симптомите, които дава колата трябва да са по-бавно набиране, докато загрее ламбдата заради изгорелите нагреватели, след това(~5-10 мин.) би трябвало да се оправя и да си върви и ускорява нормално. Грешки свързани пряко с изгорелите нагреватели на ламбдата:- P0443 - Evaporative Emission System Purge Control Valve- P0135 - O2 Sensor Heater Circuit Bank 1 Sensor 1 - за 1-вата ламбда сонда- P0141 - O2 Sensor Heater Circuit Bank 1 Sensor 2 - за 2-рата ламбда сонда- P1135 - Preheating resistance 1 above catal., P1135 - Lambda 1 signal above catal.(deviated), P1135 - PreCat adjustment status; - пак за 1-вата ламбда сонда - P1141 - Worheiwid. 1 below/неисправность цепи нагревателя второго ДК. - пак за 2-рата ламбда сондаКатализатора няма смисъл, а и не необходимо да се маха, проблема е в подгревите но там няма какво да се направи, просто заради този проблем ламбда сондата загрява по-бавно от необходимото. Самата сонда вероятно е изправна, но това със сигурност може да се каже, ако се закачи например с Multiecuscan и ELM 327, а това може да стане на някоя от срещите на форума, които са всяка Неделя по обяд. Ако си вземеш ELM-а, че моя не работи мога да взема лаптопа и да я погледнем заедно с колегите.Срещите се провеждат тук: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=100055#100055
    Прикачени файлове
    Fiat Idea 1.9 8V mJet 'Emotion'
    Fiat Bravo 1.4 16V T-Jet 'Eleganza'
    Fiat Punto 1.2 16V ELX 'Speedgear'
    Fiat Uno 1.0 i.e S - "powered by FIRE 8V"

    https://www.fiat-uno.org/

    Коментар


      #3
      Здравей FIRE,Благодаря много за отговора. Днеска бях в диагностиката на СБА Младост и истината беше открита.Сондата след катализатора се оказа счупена и в последствие заварена (хората се хванаха за главата като видяха). Оказа се че дава на късо - кабелите бяха прегоряли. От там, бушона беше изгорял и блокира цялата верига при което и втората сонда излиза извън строя. Махнаха счупената, оставиха само буксата да не се зацапва. Всички грешки се изчистиха, сега остана само тази че сондата след катализатора я няма. Утре ще се чуя с тях да кажат колко ще ми струва нова сонда направо през тях и действам нататък. Междувременно колата се пооправи и вече върви много по добре, предполагам, че като се сложи и втората ще бъде още по-добре. Толкова от мен за сега. Приятна вечер на всички.

      Коментар


        #4
        Дали не е тръгнала по добре щото има дупка на катализатора от махната ламбда сонда?
        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

        Коментар


          #5
          Не мисля, дупката за сондата е много малка все пак и определено не се чува нищо по различно от стандартната работа на двигателя - нещо което бих очаквал предвид че от тази дупка биха излизали газове под налягане. По правило компютъра може да засече лоша ефективност на катализатора - има такъв тип грешка, която в случая не е налична.До другата седмица ще съм купил и сложил нова сонда, ще кажа как се държи колата след това.

          Коментар

          Working...
          X