Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с оборотите на FIAT Bravo 1.4

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с оборотите на FIAT Bravo 1.4

    Здравейте всички. Колата е Fiat Bravo 1.4 12V. От скоро го имам и още не съм запознат с проблемите, които би ми създал. Когато е студена всичко е наред. Пали и работи без проблем. Като загрее и свали оборотите до 850-900 те започват леко да играят и двигателя да тресе. Също така от време на време когато е топла трудно пали и след това оборотите са много зле падат до към 500-600. Но това го прави рядко. Ходих в един сервиз и та ми казаха, че ламбда сондата е в ред, но нещо моторчето за празния ход прави проблеми. Ще ви бъда много благодарен ако някой ми даде съвет или ми препоръчате добър диагностик.
    Fiat Bravo 1,4 12VSX

    #2
    колега има ли едно почукване на двигателя

    Коментар


      #3
      Мисля, че няма почукване, но като паднат оборотите много двигателят така се тресе, не мога да чуя почукване. Колкото до температурния датчик, как да го проверя? Може би ако не е много пари да купя нов? Той цифров ли е или аналогов? И може ли да имам проблем с ламбда сондата ако заради нея сместа става много богата/бедна? Въпреки, че диагностика като мери изгорелите газове, каза че е добре.
      Fiat Bravo 1,4 12VSX

      Коментар


        #4
        Всичките ми познати, които са имали подобен проблем, само че по-сериозен - на студено пали, като е загряла не ще да пали изобщо, та при всички тях проблемът беше в датчика за позицията на коляновия вал.
        Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

        Коментар


          #5
          Svetlio написа:
          Мисля, че няма почукване, но като паднат оборотите много двигателят така се тресе, не мога да чуя почукване. Колкото до температурния датчик, как да го проверя? Може би ако не е много пари да купя нов? Той цифров ли е или аналогов? И може ли да имам проблем с ламбда сондата ако заради нея сместа става много богата/бедна? Въпреки, че диагностика като мери изгорелите газове, каза че е добре.
          аз също мисля че е датчика, нов струва около 15 лв не знам на твоя мотор къде се намира
          TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
          UNO 1.0 FIRE

          Коментар


            #6
            Колеги, много ви благодаря за информацията. Ако някой се сети нещо друго - приемем мнения. Също така ако някой знае къде се намира този датчик (за положението на коляновия вал) при Fiat Bravo 1.4 12V моля да ми обясни.
            Fiat Bravo 1,4 12VSX

            Коментар


              #7
              Ако намеря за 15лв ще си купя 3-4 да имам. Засега в колкото магазина и да съм питал цена под 60лв не видях.А къде се намира... ами мисля че някъде отляво на блока покрай ролката... нали е индукционен датчик, т.е. трябва да е близо до "зъбите"
              Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

              Коментар


                #8
                Ако намеря за 15лв ще си купя 3-4 да имам. Засега в колкото магазина и да съм питал цена под 60лв не видях.А къде се намира... ами мисля че някъде отляво на блока покрай ролката... нали е индукционен датчик, т.е. трябва да е близо до "зъбите"
                Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                Коментар


                  #9
                  spark написа:
                  Ако намеря за 15лв ще си купя 3-4 да имам. Засега в колкото магазина и да съм питал цена под 60лв не видях.А къде се намира... ами мисля че някъде отляво на блока покрай ролката... нали е индукционен датчик, т.е. трябва да е близо до "зъбите"
                  останал съм неразбран, имах предвид че на колегата най вероятно проблема е температурния датчик /обикновено със син куплунг/ а не този на коляновия вал защото ако е на коляновия вал колата въобще няма да работи ,а аз доколкото разбрах работи нестабилно
                  TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
                  UNO 1.0 FIRE

                  Коментар


                    #10
                    Да, точно така. Работи нестабилно, когато е топла и от време на време пали трудно. Доколкото разбирам от вашите мнения проблема е в температурния датчик. Вероятно ще купя нов и ще го сменя.
                    Fiat Bravo 1,4 12VSX

                    Коментар


                      #11
                      Колега внимавай със смяната н атемпературния датчик, защото се продават някакви с параметри съвсем различни от заводските и когато се слочи новия датчик колата започва да работи още по-лошо. При мен проблемът с оборотите беше първо от стъпковия двигател, а втория път се е****ше симулатора на ламба сондата и трупаше грешки без да светри датчика на таблото.
                      BRAVA 1,4 12V
                      Nissan Navara

                      Коментар


                        #12
                        Температурния датчик е светлосин и е завит в термостата.Мери се много лесно с мултицет. Какво съпротивление трябва да има пише в АутоДата, Haynes и т.н.За по-сигурно отворих капачето на ЕКУ-то (компютъра) и замерих направо до там да не би кабелчето да е прекъснато.На кое краче в ЕКУ-то е свързан датчика пак пише в сервизното ръководство.
                        Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                        Коментар


                          #13
                          Понеже жена ми кара Bravo-то, за което питах сега ще внеса малко уточнение. Неще да пали не веднага щом я изгасиш, а като постои да кажем 10-20 минути, малко като изстине. Това наистина клони към термодатчик. Но освен това ако може да се вярва на показанието за горивото, разхода е много голям. Може би около 15, но пак повтарям, беше ми казано в един сервиз, че ламбда сондата е в ред, а нали разхода зависи от нея (в общи линии).Какво да правя? Кажете добър диагностик за тези коли (в София). Моля, помогнете.
                          Fiat Bravo 1,4 12VSX

                          Коментар


                            #14
                            Svetlio написа:
                            Понеже жена ми кара Bravo-то, за което питах сега ще внеса малко уточнение. Неще да пали не веднага щом я изгасиш, а като постои да кажем 10-20 минути, малко като изстине. Това наистина клони към термодатчик. Но освен това ако може да се вярва на показанието за горивото, разхода е много голям. Може би около 15, но пак повтарям, беше ми казано в един сервиз, че ламбда сондата е в ред, а нали разхода зависи от нея (в общи линии).Какво да правя? Кажете добър диагностик за тези коли (в София). Моля, помогнете.
                            Като за начало аз мога да ти помогна с датчика за охлаждащата течност. Имам един свален, който работи. Мога да ти го дам за 1-2 дни да го сложиш на мястото на твоя и да видиш резултата, без да си купуваш нов.
                            A20DTH ЖТД ама не баш
                            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                            Коментар


                              #15
                              Svetlio написа:
                              Понеже жена ми кара Bravo-то, за което питах сега ще внеса малко уточнение. Неще да пали не веднага щом я изгасиш, а като постои да кажем 10-20 минути, малко като изстине. Това наистина клони към термодатчик. Но освен това ако може да се вярва на показанието за горивото, разхода е много голям. Може би около 15, но пак повтарям, беше ми казано в един сервиз, че ламбда сондата е в ред, а нали разхода зависи от нея (в общи линии).Какво да правя? Кажете добър диагностик за тези коли (в София). Моля, помогнете.
                              Моето правеше абсолютно същия номер когато му беше прецакан синия термодатчик. На жена ми и загасна на университета лятото (преди 2г) в най голямото задръстване и няма палене - запали след като поизстина малко.Датчика струваше 17 лв в маг. на Стамболийски. Намира се на корпуса на термостата. Като отвориш PDF-а (от темите с често срещаните проблеми) ще го видиш. Смяната му е малко шибана но за майстор средна ръка не е проблем, трябва отдолу да се подложи легенче за антифриза и после да се налее обратно като не е зле да имаш подръка за доливане. Не би трябвало да ти поискат повече от 10-15 лв за смяната.
                              Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
                              Fiat Linea 1.3 Multijet'08
                              Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
                              http://forum.fiat-bg.org

                              Коментар

                              Working...
                              X