Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с кормилната уредба на Fiat Punto 1.9 JTD 2001 год.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с кормилната уредба на Fiat Punto 1.9 JTD 2001 год.

    Здравейте имам проблем с кормилната уредба или поне така си мисля, че имам.Проблема е следния - след като включих на контакт и изчаках да изключат всички лампи и запалих двигателя ми светна лампата отговаряща за проблем с кормилната уредба на автомобила. След това кормилото се въртеше ужасно трудно. Това се случи след като завъртях волана до крайно дясно положение и се чу някакъв звух подобен когато се заключва волана. След като чукнах малко под волана и няколко пъти изключвах от контакт и палих двигателя се оправи, след което отново се всключи когато дадах крайно дясно положение на волана. Незнам дали има нещо общо с опцията "City" , защото и тя беше включена, но след като ми светна тази лампа не можах нито да я включа нито да я излюча. Чак след като огасна лампата след неколкократни опити от моя страна да включа и изключа от контакт и да паля двигателя, чак тогава можех да включвам и изключвам тази опция. Но това не ми е проблем, че не е работела опцията "City" проблема е че волата затегна и се въртеше много трудно. Някой срещал ли е подобен проблем и ако знае от какво може да е и съответно колко ще ми струва горе долу ремонта ?Благодаря предварително.

    #2
    Имал съм подобен проблем по скоро бяха 2-3 инцидентни случая след навиване на ляво до край ми затягаше но след изгасяне и повторно запалване на ДВГ. се оправяше , така и не съм го ремонтирал но знам , че проблема беше в електроусилватела на волана и т.н. Най-вероятно проблема ти е електрически до колкото си спомням нов електроусилвател е доста пари втора ръка също не е евтин. Проблема може и да не е много сериозен но потърси помощ навреме ,ел.техник или някой читав майстор.
    Fiat Bravo 1.6multijet 105cv. Renault Laguna III 2.0dCI Automatic
    Бившите :D Ford C-MAX 2.0 TDCI 136cv , Mercedes A170 CDI Automatic , Opel Vectra C 1.9 CDTI 150hp Automatic , Renault Scenic 1.9dCI , Megan grandtour 1.9dCI , Fiat Punto 1.9jtd , Alfa 145 boxer - Renault 5

    Коментар


      #3
      Вероятно проблема е в датчика за положението на волана, но нямам идея как и къде да го ремонтираш.Като за начало я закарай на диагностика да видите каква грешка записва.
      "Без сърца, сме просто машини"
      Toyota Prius 1.5 Hybrid
      EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

      Коментар


        #4
        M5kov написа:
        Вероятно проблема е в датчика за положението на волана, но нямам идея как и къде да го ремонтираш.Като за начало я закарай на диагностика да видите каква грешка записва.
        Възможно ли е да е от някое реле ? Тъй като след като ударих малко по силно под волана и като изключих и включих се оправи. Тоест си мисля, че ако е от реле не може да направи нужния контакт или някоя хлабава връзка може би. Но ще я закарам да я деагностицират все пак.

        Коментар


          #5
          Аз имах същия проблем - на няколко пъти ми изключва електроусилвателя. Заведох я на майстор - казаха, че има проблем с рейката(имаше празен ход) и от там датчика за положението на волана хвърля грешки. Можело и да е от самия електроусилвател, но трябвало първо да се оправи рейката за да спрат грешките и ако после пак се прецака да се гледа и електроусилвателя. След рециклаж на рейката и 180лв. за него(100лв. части и 80лв. труд), проблема се появи веднъж за кратко след яко друсване в една дупка и повече не се е появявал вече 7 месеца.Ако имаш празен ход на волана, според мен и при теб ще е същото, но предприеми нещо, не го оставяй така, защото при мен едно от изключванията на усилвателя беше в градска среда на 90 градуса завой, изключи точно във завоя и беше много неприятно.
          Fiat Punto 1.9 JTD 2000 - ex
          Fiat Stilo 1.9 JTD 115 - now

          Коментар


            #6
            Прекъсването в крайно положение, а не веднага след запалване/помръдване на волана ме води към датчика, но е напълно възможно проблема да е в релетата.Датчика и релетата са основните прецакващи се неща в ел. усилвателя и при диагностика трябва да излязат.Както каза и hsf - проверете и рейката.
            "Без сърца, сме просто машини"
            Toyota Prius 1.5 Hybrid
            EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

            Коментар


              #7
              Датчика не подлежи на ремонт,а и го няма като резервна част,ако не се оправи след смяна на релета се сменя кормилния блок .Вече се намира и за около 100 120-30 лева.А релетата са 36лева двете.
              Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
              И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150
              .

              Коментар


                #8
                hsf написа:
                Аз имах същия проблем - на няколко пъти ми изключва електроусилвателя. Заведох я на майстор - казаха, че има проблем с рейката(имаше празен ход) и от там датчика за положението на волана хвърля грешки. Можело и да е от самия електроусилвател, но трябвало първо да се оправи рейката за да спрат грешките и ако после пак се прецака да се гледа и електроусилвателя. След рециклаж на рейката и 180лв. за него(100лв. части и 80лв. труд), проблема се появи веднъж за кратко след яко друсване в една дупка и повече не се е появявал вече 7 месеца.Ако имаш празен ход на волана, според мен и при теб ще е същото, но предприеми нещо, не го оставяй така, защото при мен едно от изключванията на усилвателя беше в градска среда на 90 градуса завой, изключи точно във завоя и беше много неприятно.
                Този празен ход на волана за който говориш е при запален двигател или при изключен двигател ?

                Коментар


                  #9
                  skarabeq написа:
                  Този празен ход на волана за който говориш е при запален двигател или при изключен двигател ?
                  И в двата случая
                  Fiat Punto 1.9 JTD 2000 - ex
                  Fiat Stilo 1.9 JTD 115 - now

                  Коментар


                    #10
                    M5kov написа:
                    Вероятно проблема е в датчика за положението на волана, но нямам идея как и къде да го ремонтираш.Като за начало я закарай на диагностика да видите каква грешка записва.
                    Грешката която показа при диагностиката на компютъра е проблем с електромотора на волана. Ако знаеш колко горе долу вървят такива ремонти или колко струва един такъв двигател нов и втора употреба ? Или някой да ме посъветва какво да търся в интернет за да видя ориентировъчна цена за такъв хидравличен двигател ?

                    Коментар


                      #11
                      колега има някакви малки реленца незнам точно как се казват но те горели най-често и това е най малкият проблем струват около 30-40 лв дано е от тях

                      Коментар


                        #12
                        skarabeq написа:
                        M5kov написа:
                        Вероятно проблема е в датчика за положението на волана, но нямам идея как и къде да го ремонтираш.Като за начало я закарай на диагностика да видите каква грешка записва.
                        Грешката която показа при диагностиката на компютъра е проблем с електромотора на волана. Ако знаеш колко горе долу вървят такива ремонти или колко струва един такъв двигател нов и втора употреба ? Или някой да ме посъветва какво да търся в интернет за да видя ориентировъчна цена за такъв хидравличен двигател ?
                        Аз по нагоре ти писах 36-38 лева са двете релета (задължително и двете се сменят) и за работа около 40 ,освен ако нямаш познат ел.техник тогава може и по малко .
                        Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
                        И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150
                        .

                        Коментар


                          #13
                          кола

                          Има цели мотора за 30-50 лв
                          КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                          Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                          http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                          Коментар


                            #14
                            За ел.усилвателя на Пунто са изписани доста неща. Потърсете по внимателно из форума. Например тук: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...%E5%EBЧети и дерзай, темата е на над 6 години, десетки коли са ремонтирани с нейната помощ.
                            Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                            Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                            ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                            Коментар


                              #15
                              отремонтиран

                              Здравейте,Хидравликата вече напълно ми отказа. Закарах я на сервиз и там и направиха дигностика. Оказа се че по електрониката на волана е бил проблема. Някой релета се издали багажа. Също след това ми направиха самообучение на волана да знае колко градуса трябва да завърти колелата когато завия волната на ляво или на дясно. Ремонта ми излезе всичко 120 лв. Като в момента нямам никакъв проблем с хидравликата.

                              Коментар

                              Working...
                              X