Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Фарове за Пунто МК1

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Фарове за Пунто МК1

    Колеги,искам да ви попитам тези от вас,които имат Пунто МК1 как са фаровете. На мен до сега ми правеше впечатление, че светят доста скапано, но след като пропътувах пътя до морето на нощно каране направо беше ужас. Фаровете светят много зле, а дори и след като ги регулирах да светят малко по-напред ефектът е един и същ почти. Какво е решението, казаха ми, че дори тунинг китайски фарове биха светили по-добре от оригиналните? Някой дали може да даде впечатления и решения на този въпрос?

    #2
    рециклиране на рефлекторите или да си купиш читави, моите преди бяха много зле. Купих други и се родих... ако решиш да си купиш - имам на H1
    Punto SX 1.7D -57hp 1996 г. Ex
    Laguna RT 2.2D - 83hp 1995 г. Ex
    Brava SX 1.6 16v - 103hp 1999 г. Ex
    Laguna RT 1.9DTI - 98hp 1998 г. Driving
    Убий скороста - Спаси дете!

    Коментар


      #3
      кола

      Или ги смени ако са зле вътре-рефлектора или сложи ксенон
      КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
      Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
      http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

      Коментар


        #4
        Ксенон в обикновен рефлекторен фар = на 100% заслепяване за насрещно движещия се. По темата има изписано много, а хората дори и образователно филмче направиха, с обяснения и измервания какво се случва с ксенонова лампа в обикновен рефлекторен фар. По принцип МК1 са си с куци фарове. Това е може би най-слабата страна на този модел Пунто. След като карах по тъмно на дъжд миналата година и само по чудо не се замазах в някое дърво, реших да увелича светлинния поток от фаровете на всяка цена. За целта отидох в магазина и си купих чисто нови фарове, тъй като се оказа, че възстановяването на рефлектора на старите + куриерските, за да ги пратя и да ми ги върнат от "Еверт Лак" надвишават цената на нови фарове. Купих си и една от най-мощните законни халогенни лампи OSRAM NIGHT BREAKER. Измерих си напрежението на динамото и се оказа, че по главния кабел се губи доста. За това дублирах кабела със силиконов, така че пада на напрежение намаля драстично. Накрая отидох в сервиз и си платих за реглаж на фаровете на стенд. Още първата вечер видях, че от всичко това има голям ефект. И въпреки това, пак като ме разминава някоя Астра, имам чувството, че моето не са фарове, а кандилници. Просто самия модел фарове на МК1 са зле проектирани. Предният ми Форд направо палеше ватенките на мотористите с обикновени крушки на OSRAM. Решението е да се купят на старо фарове от МК2 и да се монтират на МК1. Това обаче не е много лесно, защото се налага да се подреже малко предния капак, тъй като фаровете от МК2 са по-големи. Ама и светят много повече.
        Dacia Duster 1.6 4WD

        Коментар


          #5
          Светят друг път повече на мк2 фаровете. От 5 години им се "радвам" на светенето. То не слагах Nightbreaker, то не беше ксенон...все едно съм без фарове. Не заблуждавай човека да прави глупости и да "подрязва" капаци...

          Коментар


            #6
            Ами аз съм карал нощем МК2 на брат ми и фаровете му бяха определено доста по-добри от на моето МК1. Говоря от личен опит. Не знам на твоето МК2 в какво състояние са му фаровете, но щом не ти харесват, значи ако се качиш на МК1, направо с глас ще ревеш от фаровете.
            Dacia Duster 1.6 4WD

            Коментар


              #7
              Аз не казвам, че фаровете на мк1 са по-добри от на мк2. мк1 не съм карал, няма да коментирам. В случая на колегата, най-добрия вариант е този, който си направил ти. Нови фарове или рециклиране на старите и хубави крушки. Това е максимума. Присаждането на фарове от други коли според мен е голяма глупост и адски трудоемко, както и финансово неоправдано. Няма да стане само с напасване на капака. Калниците са други, самата форма, размер и захващане е друго и т.н. Единствения плюс реално на фаровете на мк2 са лупите на късите, позволяващи поставянето на ксенон. В моя случай и той не помогна за съжаление.

              Коментар


                #8
                DJPOPA написа:
                Ксенон в обикновен рефлекторен фар = на 100% заслепяване за насрещно движещия се. По темата има изписано много, а хората дори и образователно филмче направиха, с обяснения и измервания какво се случва с ксенонова лампа в обикновен рефлекторен фар. По принцип МК1 са си с куци фарове. Това е може би най-слабата страна на този модел Пунто. След като карах по тъмно на дъжд миналата година и само по чудо не се замазах в някое дърво, реших да увелича светлинния поток от фаровете на всяка цена. За целта отидох в магазина и си купих чисто нови фарове, тъй като се оказа, че възстановяването на рефлектора на старите + куриерските, за да ги пратя и да ми ги върнат от "Еверт Лак" надвишават цената на нови фарове. Купих си и една от най-мощните законни халогенни лампи OSRAM NIGHT BREAKER. Измерих си напрежението на динамото и се оказа, че по главния кабел се губи доста. За това дублирах кабела със силиконов, така че пада на напрежение намаля драстично. Накрая отидох в сервиз и си платих за реглаж на фаровете на стенд. Още първата вечер видях, че от всичко това има голям ефект. И въпреки това, пак като ме разминава някоя Астра, имам чувството, че моето не са фарове, а кандилници. Просто самия модел фарове на МК1 са зле проектирани. Предният ми Форд направо палеше ватенките на мотористите с обикновени крушки на OSRAM. Решението е да се купят на старо фарове от МК2 и да се монтират на МК1. Това обаче не е много лесно, защото се налага да се подреже малко предния капак, тъй като фаровете от МК2 са по-големи. Ама и светят много повече.
                Колега, без да се обиждаш сега, ама доста глупости си написал. Първо - няма начин да си купиш евтин китайски фар и той да свети по-добре от оригинален. Второ - със сигурност си си купил някой китайски или турски боклук, и си мислиш, че нещо свети и за това Астрите ти се струват като самолети. Трето - рециклиране на два рефлектора + куриерски е около 60-70 лв. Ако си си купил два фара за тея пари и мислиш, че си си купил нещо смислено - далечче си от истината. Четвърто - фаровете са проектирани не по-зле от тези на която и да е друга кола. Тези фарове са минали през поредица от тестове и лаборатории, преди да бъдат одобрени и пуснати в производство. Пето - фаровете не светят, а само насочват светлината. Във всички европейски автомобили е задължителен стандарт късата светлина да е с мощност 55 вата за халогенна лампа. И кво викаш - Пунто 2 с 55 ватова лампа светело повече от Пунто 1 с 55-ватова? Единственият шанс това да се случи, е самият фар вместо да отразява и насочва светлината - да я поглъща, а това става само ако покритието е в лошо състояние. Оригиналното покритие е като огледалото в банята ти. Добре е все пак, че си измерил напреженията и поне това си отстранил като проблем. Ама сети ли се да измериш какви са ти загубите по минуса, а не само по плюса? Дай ми един фар от Пунто 1 и ще ти го направя да свети по-добре от произволно избрано Пунто 2 от тоя форум, с една и съща лампа по твой избор. Така че - четете важните теми в раздеите, преди да пишете така произволно и да всявате смут, че на Пунто 1 не му били хубави фаровете. Не са по-различни от на Браво, Опел и квото се сетиш. Имаш 55-ватова лампа и огледало, което да насочва светлината. Марката няма значение. Като имаш проблем в някой от компонентите - ще свети зле. Пак без значение от марката. Вземи някоя Астра, матирай покритието, нацапай буксите, за да се повиши загубата на напрежение и също ще свети зле.

                Коментар


                  #9
                  ogi28b написа:
                  Ама сети ли се да измериш какви са ти загубите по минуса, а не само по плюса?
                  Я ми кажи при положение, че на клемите на лампата меря почти същото напрежение като на динамото (с разлика 1-2 десети), колко са ми "загубите по минуса" ? :D Аз съм завършил електротехникум като първенец на випуска, ама нещо не мога да разбера какви ще да са тия големи "загуби по минуса", като пада на напрежение в лампата е почти колкото захранващото напрежение. Чичковците Ом и Кирхоф също мълчат по въпроса. Не се заяждам, просто ми е интересна тази нова теория, за която не сме учили навремето. Ако ще и албански фар да сложиш, щом е чисто нов и с видимо перфектен рефлектор, трябва да свети добре. Още повече с такива мощни лампи като NIGHTBREAKER. Тук не говорим за стари фарове, с налюспени рефлектори. На предишната ми кола купих същите евтини фарове и светеха, та се късаха и то с далеч по-нисък модел на OSRAM.
                  Dacia Duster 1.6 4WD

                  Коментар


                    #10
                    DJPOPA написа:
                    Ако ще и албански фар да сложиш, щом е чисто нов и с видимо перфектен рефлектор, трябва да свети добре.
                    не... Наистина ли го мислиш?

                    Коментар


                      #11
                      Ми я да видим защо си го мисля. Вадя новия фар от кашона и го сравнявам със сваления оригинален. И какво да видя-съвпадат по форма 1:1. Рефлекторът е с абсолютно същата крива, стъклата са с идентични разсейватели, лампите видимо лежат в еднакви положения и отстояние от рефлектора. Т.е. новия фар е 100% копие на оригиналния. Само че за разлика от стария, новият е с перфектен рефлектор-чист, полиран прецизно, с огледална повърхност. Аз не, че ги разбирам много нещата, само дето навремето правих проект за осветителна инсталация към фирма "Техносвет" Стара Загора, при бившия началник на тогавашния завод "Светлина" инж.Валентин Вълчев. Та някъде тогава ми се наложи да проектирам и осветителя, с който да бъде изпълнена цялата инсталация, защото през 1996г в България имаше само живачни и натриеви лампи, и единици бяха чували за някакво животно наречено "метал-халогенна" лампа, което го правеха някакви американци, от някаква фирма "Силвания". Както и да е, това не е толкова интересно. Всъщност важното е, че от това което съм учил, следва че осветителни тела с една и съща геометрия на рефлектора и характеристика на разсейвателя, имат и еднаква светлоразпределителна крива. Та в този смисъл, новия и стария фар трябва да са ми еднакви по този параметър, тъй като очевидно нямат разлики в геометрията и разсейвателите. Разликата идва от много по-добрата отражателна способност на рефлектора на новия фар. И да, той наистина свети по-добре от чисто потребителска гледна точка. Това че вероятно е накачествен и покритието на рефлектора ще се налюспи сравнително бързо е съвсем отделен въпрос. Аз говоря за момента, в който фаровете са чистак-бърсак все още, екипирани с хубави лампи, захранени с номинално напрежение. И въпреки всички тези условия, старите фарове на една Астра светят много по-добре. Може би искаш да ми кажеш да си купя тунинг фарове и да дам за тях половината на това, което ми струва колата в момента ? Сори, ама Форда ми имаше прекрасни фарове, купени от същия магазин, пак за по 40-50лв парчето. И светеха чудесно с години, до последно. Всичко това ми говори само за едно-фаровете на Пунтото са зле проектирани. Който е карал кола с наистина добри фарове, знае за какво става въпрос. Даже и да позлатя рефлекторите, Пунтовските фарове пак ще са леш. Светлоотразителната крива на рефлектора е грешно проектирана и не концентрира светлинния поток в нужното направление. Не е нормално настроени в сервиз на стенд фарове да ми светят повече по дърветата, отколкото по пътя. Просто не фокусират светлинния поток в нужната равнина и го пилеят под формата на дифузна светлина и лошо насочване.
                      Dacia Duster 1.6 4WD

                      Коментар


                        #12
                        Може и да си прав, аз не разбирам от тази материя, но ти направо разказа играта на италиянските инженери дето са проектирали фара, явно те не разбират доста неща, или са го правили някои ученици в час по трудово.
                        FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                        Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                        Коментар


                          #13
                          За италианските инженери не съм казал нищо. Но си е факт, че доста често заради дизайна и визията, се жертва функционалността. А Пунтото си е дизайнерска кола за времето си, на което се дължи и големия му успех. Излиза през 1993г и налага много авангардни решения в дизайна, които после се копират от останалите производители. Не ме разбирайте погрешно, не оплювам нищо и никого, дори много си обичам Пунтака. Освен това съм фен италианските автомобили вече над 20г. А специално на Скудерия Ферари съм вечен почитател. Но съм обективен, когато става дума за слаби страни, като гледам да не ме тресе много фенщината. Пунтото има много силни страни, които няма как да му се отрекат-красив италиански дизайн, пъргави и здрави двигатели, отлична организация на вътрешното пространство, неочаквано голям вътрешен обем за толкова малка кола, здравина и надеждност, евтина поддръжка, отлична обработка на купето срещу корозия, много добра ергономия на седалките и прочие, и прочие.
                          Dacia Duster 1.6 4WD

                          Коментар


                            #14
                            Painfall написа:
                            Светят друг път повече на мк2 фаровете. От 5 години им се "радвам" на светенето. То не слагах Nightbreaker, то не беше ксенон...все едно съм без фарове. Не заблуждавай човека да прави глупости и да "подрязва" капаци...
                            Возил съм колега, който кара пунто гт вечерно време и първата му реакция беше - "баси яките фарове, на мойта са гола вода", а не съм слагал нищо като подобрение, нормалните крушки, които дават за модела.
                            punto HGT

                            Коментар


                              #15
                              DJPOPA написа:
                              Ми я да видим защо си го мисля. Вадя новия фар от кашона и го сравнявам със сваления оригинален. И какво да видя-съвпадат по форма 1:1. Рефлекторът е с абсолютно същата крива, стъклата са с идентични разсейватели, лампите видимо лежат в еднакви положения и отстояние от рефлектора. Т.е. новия фар е 100% копие на оригиналния. Само че за разлика от стария, новият е с перфектен рефлектор-чист, полиран прецизно, с огледална повърхност. Аз не, че ги разбирам много нещата...
                              Ако наблегнеш на думите, маркирани в червен цвят, ще се разберем по-бързо и лесно. Понеже нямаш как да го измериш, освен визуално - смяташ, че е ок. Затова ще ти разкажа една история. Преди време един колега от форума реши да си купи нови фарове с лупи. Купи си ги, вади новия фар от кашона и го сравнява със сваления оригинален. И какво да види - съвпадат 1:1 по форма. Рефлекторът е абсолютно същата крива, стъклата са идентични, лампите лежат в еднакви положения и отстояние от рефлектора. Т.е. новият фар Депо е 100 % копие на оригиналния. С перфектен рефлектор, чист, полиран прецизно, с огледална повърхност. Монтира ги на колата, пробва ги, всичко работи, колегата е доволен, има чисто нови фарове за малко пари, абе - песен! Добре, ама става вечер, изгрява месец, колегата излиза да покара, да се накефи на новите фарове, светва и..... ГРЕДА! Ама си представи греда, от тея дебелите, масивните. На единия фар всичко е нормално, но на другия - дългата светлина свети точно толкова ПОД късата, колкото на първия фар свети НАД късата. Представяш ли си картинката? Отделно от това - тръгна да ги регулира и още с първото завъртане се счупиха пластмасовите болтове за регулиране. Тези неща на оригинален фар Валео, Карело, Хела, или каквато искаш друга марка - никога не могат да се случат. Не ми се смята точно, но грубо - ако има само 1 градус кривина в лампата, рефлектора или стъклото отпред, което насочва част от светлината, то на разстоянието, на което трябва да ти свети късата светлина (около 35-40 метра) - отклонението е повече от половин метър. По хоризонтала се преживява, но по вертикала? Това при оригинален фар НЕ МОЖЕ да се случи. И в този ред на мисли е далеч-далче по-оправдано да си рециклираш оригинален фар, отколкото да си купиш нови китайски, турски или албански фарове на стойност рециклирането на оригиналния фар. Някъде нагоре се заговорихме нещо за напрежения, та не знам дали ти разправях - веднъж разследвах защо на един колега му показваше 12.7 на лампата и 14.1 на акумулатора. Оказа се, че по плюсовите кабели има едва 0.4 загуби, а останалия волт - по миннусовите, или там маса дето му викат. Та ако при теб всичко е наред и нямаш загуби там - не при всички е така, при някои дори са много по-големи на минуса, отколкото на плюса.

                              Коментар

                              Working...
                              X