Колеги,искам да ви попитам тези от вас,които имат Пунто МК1 как са фаровете. На мен до сега ми правеше впечатление, че светят доста скапано, но след като пропътувах пътя до морето на нощно каране направо беше ужас. Фаровете светят много зле, а дори и след като ги регулирах да светят малко по-напред ефектът е един и същ почти. Какво е решението, казаха ми, че дори тунинг китайски фарове биха светили по-добре от оригиналните? Някой дали може да даде впечатления и решения на този въпрос?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Фарове за Пунто МК1
Collapse
X
-
рециклиране на рефлекторите или да си купиш читави, моите преди бяха много зле. Купих други и се родих... ако решиш да си купиш - имам на H1Punto SX 1.7D -57hp 1996 г. Ex
Laguna RT 2.2D - 83hp 1995 г. Ex
Brava SX 1.6 16v - 103hp 1999 г. Ex
Laguna RT 1.9DTI - 98hp 1998 г. Driving
Убий скороста - Спаси дете!
-
Ксенон в обикновен рефлекторен фар = на 100% заслепяване за насрещно движещия се. По темата има изписано много, а хората дори и образователно филмче направиха, с обяснения и измервания какво се случва с ксенонова лампа в обикновен рефлекторен фар. По принцип МК1 са си с куци фарове. Това е може би най-слабата страна на този модел Пунто. След като карах по тъмно на дъжд миналата година и само по чудо не се замазах в някое дърво, реших да увелича светлинния поток от фаровете на всяка цена. За целта отидох в магазина и си купих чисто нови фарове, тъй като се оказа, че възстановяването на рефлектора на старите + куриерските, за да ги пратя и да ми ги върнат от "Еверт Лак" надвишават цената на нови фарове. Купих си и една от най-мощните законни халогенни лампи OSRAM NIGHT BREAKER. Измерих си напрежението на динамото и се оказа, че по главния кабел се губи доста. За това дублирах кабела със силиконов, така че пада на напрежение намаля драстично. Накрая отидох в сервиз и си платих за реглаж на фаровете на стенд. Още първата вечер видях, че от всичко това има голям ефект. И въпреки това, пак като ме разминава някоя Астра, имам чувството, че моето не са фарове, а кандилници. Просто самия модел фарове на МК1 са зле проектирани. Предният ми Форд направо палеше ватенките на мотористите с обикновени крушки на OSRAM. Решението е да се купят на старо фарове от МК2 и да се монтират на МК1. Това обаче не е много лесно, защото се налага да се подреже малко предния капак, тъй като фаровете от МК2 са по-големи. Ама и светят много повече.Dacia Duster 1.6 4WD
Коментар
-
Аз не казвам, че фаровете на мк1 са по-добри от на мк2. мк1 не съм карал, няма да коментирам. В случая на колегата, най-добрия вариант е този, който си направил ти. Нови фарове или рециклиране на старите и хубави крушки. Това е максимума. Присаждането на фарове от други коли според мен е голяма глупост и адски трудоемко, както и финансово неоправдано. Няма да стане само с напасване на капака. Калниците са други, самата форма, размер и захващане е друго и т.н. Единствения плюс реално на фаровете на мк2 са лупите на късите, позволяващи поставянето на ксенон. В моя случай и той не помогна за съжаление.
Коментар
-
DJPOPA написа:Ксенон в обикновен рефлекторен фар = на 100% заслепяване за насрещно движещия се. По темата има изписано много, а хората дори и образователно филмче направиха, с обяснения и измервания какво се случва с ксенонова лампа в обикновен рефлекторен фар. По принцип МК1 са си с куци фарове. Това е може би най-слабата страна на този модел Пунто. След като карах по тъмно на дъжд миналата година и само по чудо не се замазах в някое дърво, реших да увелича светлинния поток от фаровете на всяка цена. За целта отидох в магазина и си купих чисто нови фарове, тъй като се оказа, че възстановяването на рефлектора на старите + куриерските, за да ги пратя и да ми ги върнат от "Еверт Лак" надвишават цената на нови фарове. Купих си и една от най-мощните законни халогенни лампи OSRAM NIGHT BREAKER. Измерих си напрежението на динамото и се оказа, че по главния кабел се губи доста. За това дублирах кабела със силиконов, така че пада на напрежение намаля драстично. Накрая отидох в сервиз и си платих за реглаж на фаровете на стенд. Още първата вечер видях, че от всичко това има голям ефект. И въпреки това, пак като ме разминава някоя Астра, имам чувството, че моето не са фарове, а кандилници. Просто самия модел фарове на МК1 са зле проектирани. Предният ми Форд направо палеше ватенките на мотористите с обикновени крушки на OSRAM. Решението е да се купят на старо фарове от МК2 и да се монтират на МК1. Това обаче не е много лесно, защото се налага да се подреже малко предния капак, тъй като фаровете от МК2 са по-големи. Ама и светят много повече.
Коментар
-
ogi28b написа:Ама сети ли се да измериш какви са ти загубите по минуса, а не само по плюса?Dacia Duster 1.6 4WD
Коментар
-
Ми я да видим защо си го мисля. Вадя новия фар от кашона и го сравнявам със сваления оригинален. И какво да видя-съвпадат по форма 1:1. Рефлекторът е с абсолютно същата крива, стъклата са с идентични разсейватели, лампите видимо лежат в еднакви положения и отстояние от рефлектора. Т.е. новия фар е 100% копие на оригиналния. Само че за разлика от стария, новият е с перфектен рефлектор-чист, полиран прецизно, с огледална повърхност. Аз не, че ги разбирам много нещата, само дето навремето правих проект за осветителна инсталация към фирма "Техносвет" Стара Загора, при бившия началник на тогавашния завод "Светлина" инж.Валентин Вълчев. Та някъде тогава ми се наложи да проектирам и осветителя, с който да бъде изпълнена цялата инсталация, защото през 1996г в България имаше само живачни и натриеви лампи, и единици бяха чували за някакво животно наречено "метал-халогенна" лампа, което го правеха някакви американци, от някаква фирма "Силвания". Както и да е, това не е толкова интересно. Всъщност важното е, че от това което съм учил, следва че осветителни тела с една и съща геометрия на рефлектора и характеристика на разсейвателя, имат и еднаква светлоразпределителна крива. Та в този смисъл, новия и стария фар трябва да са ми еднакви по този параметър, тъй като очевидно нямат разлики в геометрията и разсейвателите. Разликата идва от много по-добрата отражателна способност на рефлектора на новия фар. И да, той наистина свети по-добре от чисто потребителска гледна точка. Това че вероятно е накачествен и покритието на рефлектора ще се налюспи сравнително бързо е съвсем отделен въпрос. Аз говоря за момента, в който фаровете са чистак-бърсак все още, екипирани с хубави лампи, захранени с номинално напрежение. И въпреки всички тези условия, старите фарове на една Астра светят много по-добре. Може би искаш да ми кажеш да си купя тунинг фарове и да дам за тях половината на това, което ми струва колата в момента ? Сори, ама Форда ми имаше прекрасни фарове, купени от същия магазин, пак за по 40-50лв парчето. И светеха чудесно с години, до последно. Всичко това ми говори само за едно-фаровете на Пунтото са зле проектирани. Който е карал кола с наистина добри фарове, знае за какво става въпрос. Даже и да позлатя рефлекторите, Пунтовските фарове пак ще са леш. Светлоотразителната крива на рефлектора е грешно проектирана и не концентрира светлинния поток в нужното направление. Не е нормално настроени в сервиз на стенд фарове да ми светят повече по дърветата, отколкото по пътя. Просто не фокусират светлинния поток в нужната равнина и го пилеят под формата на дифузна светлина и лошо насочване.Dacia Duster 1.6 4WD
Коментар
-
Може и да си прав, аз не разбирам от тази материя, но ти направо разказа играта на италиянските инженери дето са проектирали фара, явно те не разбират доста неща, или са го правили някои ученици в час по трудово.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
За италианските инженери не съм казал нищо. Но си е факт, че доста често заради дизайна и визията, се жертва функционалността. А Пунтото си е дизайнерска кола за времето си, на което се дължи и големия му успех. Излиза през 1993г и налага много авангардни решения в дизайна, които после се копират от останалите производители. Не ме разбирайте погрешно, не оплювам нищо и никого, дори много си обичам Пунтака. Освен това съм фен италианските автомобили вече над 20г. А специално на Скудерия Ферари съм вечен почитател. Но съм обективен, когато става дума за слаби страни, като гледам да не ме тресе много фенщината. Пунтото има много силни страни, които няма как да му се отрекат-красив италиански дизайн, пъргави и здрави двигатели, отлична организация на вътрешното пространство, неочаквано голям вътрешен обем за толкова малка кола, здравина и надеждност, евтина поддръжка, отлична обработка на купето срещу корозия, много добра ергономия на седалките и прочие, и прочие.Dacia Duster 1.6 4WD
Коментар
-
Painfall написа:Светят друг път повече на мк2 фаровете. От 5 години им се "радвам" на светенето. То не слагах Nightbreaker, то не беше ксенон...все едно съм без фарове. Не заблуждавай човека да прави глупости и да "подрязва" капаци...punto HGT
Коментар
-
DJPOPA написа:Ми я да видим защо си го мисля. Вадя новия фар от кашона и го сравнявам със сваления оригинален. И какво да видя-съвпадат по форма 1:1. Рефлекторът е с абсолютно същата крива, стъклата са с идентични разсейватели, лампите видимо лежат в еднакви положения и отстояние от рефлектора. Т.е. новия фар е 100% копие на оригиналния. Само че за разлика от стария, новият е с перфектен рефлектор-чист, полиран прецизно, с огледална повърхност. Аз не, че ги разбирам много нещата...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар