Здравейте, колеги, в момента карам Алфа Ромео 146, но се регистрирах във форума, тъй като от известно време гледам пред блока си Fiat Barchetta и ми минава през акъла да заменя алфонса. Имам няколко въпроса и ще се радвам, ако има собственици на Barchetta, които да ми отговорят тук или на лично съобщение. Интересува ме трябва ли да обърна специално внимание на някои елементи от ходовата част, ясно е, че със сигурност ще разходя евентуалната нова придобивка на автомивка, за да проверя състоянието на гюрука. Четох в теми от преди 5-6 години, че има нещо като традиционен проблем с вариатора на автомобила. Той при всички коли ли се среща или само при по-старите (95-96)? Също друго, което много ме интересува, как стои въпроса със съхранението на колата. Тъй като нямам познати, които да карат кабриолет с гюрук, мога ли да си държа колата пред входа и да я покривам с брезент? Интересува ме също този 1.8 двигател само в Barchetta ли го има или се използва и в други модели на Fiat, по-скоро лесно ли се намират части за модела, ако се налага? Ще съм благодарен на всички, които споделят мнения за автомобила.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Моля за съвет относно покупка на Barchetta
Collapse
X
-
На част от въпросите мога да ти отговоря:Мотора се монтира в пунто, купе, марея, браво/тук е без вариатор/, ланчия, стило, а с вариатор са оборудвани и туин спарк моторите на алфа, така че е широко разпространен.Проблема с вариатора се изразява в това, че мотора получава карактерен дизелов шум /тракане/, нищо повече, можеш и с тракащ вариатор да караш не е проблем за мотора, с рециклиране се решава проблема с шума, тъй като нов вариатор струва към 300лв. и не си заслужава инвестицията според мен, защото след определен пробег и според зависи от използваното моторно масло тракането в един момент се появява пак.punto HGT
-
didich написа:ogi28b написа:Разликата между 115 и 131 версиите не е ли точно във вариатора? 115 май го има само в Браво/Мареа, а 131 е в Купе и Пунто и Баркета.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
S_BANKOV написа:didich написа:ogi28b написа:Разликата между 115 и 131 версиите не е ли точно във вариатора? 115 май го има само в Браво/Мареа, а 131 е в Купе и Пунто и Баркета.punto HGT
Коментар
-
Здравей, 1.8 се влага и в Купе. Един и същи мотор е. Относно вариатора - да скъп е, но като свалиш всмукателния вал и отвориш самия вариатор, ако няма луфтове между шлиците става и с ремонтен комплект - за 12 лв. След това - само хубаво масло. Окачването няма да ти е толкова проблем колкото самия мотор. Зацепването на ангренажния ремък става само и единствено посредством "пети" за валовете и "часовник", с който да намериш горна мъртва точка на първи цилиндър. Който ти се кълне, че ще го смени по белези - лъже. При мен предишния собственик я е правил някъде на око, мотора глъхнеше, гореше, ускоряваше мудно, чак след 3000 оборота имах мощност. За разход на гориво да не говорим. Като отворих капака всмукателния вал зареждаше с поне 15 градуса по-късно. Свещи - 2 полюсни NGK. Ламбда сонда - също NGK. Пробвал съм с БОШ - не е същото. Дебитомера е на Хитачи и хич не е евтин. Има и съвместими, но дано не ми се налага да ги пробвам някога. Може да има проблеми със стъпковото моторче - препоръвам сваляне на целия дросел и ревизиране му, без да се пипа самото управление на клапата. Там разцентрова ли се - събиране няма. Та преди да си купиш Барчета - закачи я на диагностика и провери всички датчици и параметри. Дебитомер, термо датчкик, ламбда сонда, работа на стъпковия мотор, положение на дроселовата клапа, времена на инжекторите. С мултицет провери как зарежда акумулатора, и също така се заслушай как пали колата. Поне при купето е цяла чудесия стигането до тези 2 агрегата - стартер и алтернатор (при мен свалих всмукателния колектор и ги изкарах отгоре, иначе колегите свалят дясна полуоска и от там). Особено внимание след смяна на ангренажа трябва да се обърне на гарнитурата на капака (добре е да се смени за да не пълни после лулите на свещите с масло) - да пасва добре и да се стяга равномерно на кръст защото аз лично пукнах моя от почти никакво усилие. Провери окачването, незнам как са цените при барчетата на амортисорите ама на купето каябата са по 280лв бройката предните и около 80лв задните. Носачите завършват с шарнира на тях, тропа ли - заминава целия за смяна. Обърни внимание на перката - 1-ва и 2-ра скорост. При мен не работеше едната, ходих при двама майстори всеки ми взе по 25лв да ми каже, че няма да стане, след което си разпечатах чертеж на електрическата инсталация и установих, че някой е гепил реле "Е3" мисля, че беше и за това не работеше. Дребни неща ама като калкулираш всички разходи накрая си става почти оше една кола. За това се сещам в момента.Fiat Coupe 1.8
Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар