Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Дим от кутията на въздушния филтър !

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Дим от кутията на въздушния филтър !

    Ха сега де ... И това чудо видях - излезе дим от пластмасовата кутия на въздушния филтър на типото . Колата е фиат типо 1.4 моноинжекция . Идея си нямам откъде може да се появи дим от това място ? От отдушника на картера ? От всмукателния колектор ? Да е дошъл от изпускателния , но как ? Някак си подпушването съвпадна с включване на перката на радиатора отпред, може би случайно . Като видях димът разбира се изгасих двигателя , вдигнах капака и видях димът , който излизаше най-много от малка дупчица /прокъсана до металната стяга / каквато може би всеки има на плетения маркуч за студен въздух който вкарва въздух от към предната решетка . Почаках известно време , димът се разнесе , след още малко запалих , нито се показа повече дим , нито нещо се промени , покарах я на място още поне 20 минути кръгчета разни , по време на които на няколко пъти нормално се включи перката на охлаждането - никакъв дим повече , нищо . Иначе големият ми разход на масло /за 6-700 км вече 1.5 литра!/ май вече подсеща че ще пада смяна гарнитура , дано само с това се размине , иначе отзад не ми пуши колата , нямам видими течове , макар двигателят да е поомаслен като от маслени пари . Отворих пластмасите на филтъра - нямаше масла във филтъра или в кутиата , не е изхвърлила масло нататък /може би все още/ . Някой досеща ли се какво е станало ? Разбира се че тия извращения стават ден след като се изтърсиш добри парици за нов акумулатор , мамка му !
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum

    #2
    Изпускателните колектори под картера ли ти минават. Цялата работа с високия разход на масло и пушека ми намирисва на теч от гарнитурата на картера върху колекторите и изгарянето му. Това би обяснило 2те явления. Понеже пушека от горящо масло е гъст не може да се прецени точно откъде идва и може би си се заблудил. Никоя кола не може да изгори 1.5 литра за 600км. Това е абсурдно. 100% е теч!

    Коментар


      #3
      Колега,не искам да звуча лошо ,но при 1,5л за 600км мисли за ремонт,освен ако не течеш видимо от нчкъде

      Коментар


        #4
        О може да изгори и повече повярвайте ми.Моето типо с компресия от 2 атмосфери след прегряване от брат ми ядеше по около литър на 100км.И си го гореше.При колегата 100% става дума за теч на маслото от някъде.Иначе пушекът може да е бил и от антифриз ако е имало някъде разлян малко при наливане/доливане и т.н. и то той започва да пуши горе-долу когато загрее колата т.е. когато пали и перката.
        Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

        Коментар


          #5
          maiden написа:
          Никоя кола не може да изгори 1.5 литра за 600км. Това е абсурдно. 100% е теч!
          Може би колегата искаше да каже че не може да гори по толкова масло а да не пуши отзад.
          125s/1600ccm/100ps

          Коментар


            #6
            FIAT 125s написа:
            maiden написа:
            Никоя кола не може да изгори 1.5 литра за 600км. Това е абсурдно. 100% е теч!
            Може би колегата искаше да каже че не може да гори по толкова масло а да не пуши отзад.
            Ами досега я карах гадно градско в тоя дъжд , 30-40 км по светофари и седянки разни ... Не ми пуши , и не показва този проблем повече . Сигурен съм че излизаше от кутията на филтъра , затова я отворих да видя да не е хвърлила масло там , имах навремето полски фиат , и след едно яко гонене от Пловдив до София ми заля въздушния филтър с масло , оттам тръгна на кофти оня двигател , сегашния ми май прави първи стъпки . Не виждам явен теч , то за такъв разход на масло или трябва да шурти , да е облян картера или целия двигател , или да пуши яко отзад . Където съм я спирал няма никакви капки масло , като я взех преди 3 години доста омасляваше отдолу , бях се поуплашил че е за ремонт, но се оказа скъсан маншон на полуоската , та изтичаше маслото на скоростната кутия , но това е друга тема . Абе като пропуши синът ми я караше на полигон , змийки разни , видях го как идва към мен , а тя заизпуска пушек изпод капака , чу се перката на радиатора че се завъртя , спря и я отворих -и нататък го казах 3-4 пъти вече Мислих си дали може да е останал отворен някой клапан някак си , та оттам да е изпуснала . Както ще да е , какво следва , май е желателно едно замерване на компресия , за да се установи състоянието на сегментите , смяна гарнитури всички над тая на главата , и смяна прословутите гумички , дето всеки ги сочи като причина за разход на масло , май и ангренажен ремък в тия бройки , че му отпрасках 55-56000 км . Ега ти маслата , колкото гориво наливам , май и толкова масло , мама му стара.
            Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum

            Коментар


              #7
              maiden написа:
              Изпускателните колектори под картера ли ти минават. Цялата работа с високия разход на масло и пушека ми намирисва на теч от гарнитурата на картера върху колекторите и изгарянето му. Това би обяснило 2те явления. Понеже пушека от горящо масло е гъст не може да се прецени точно откъде идва и може би си се заблудил. Никоя кола не може да изгори 1.5 литра за 600км. Това е абсурдно. 100% е теч!
              Пушека повече не се повтори . По-важното е че се оказа прав за теча , не бях си заглеждал скоро картера от към задната му част , плува целия в масла . Сега ще се оглеждам дали е от някоя семеринга или е от гарнитурата на капака .
              Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum

              Коментар


                #8
                Няма нищо обезпокояващо - случва се понякога, но не винаги го забелязваме!Обикновено, при въртене на стартер, когато колата не запали, при спиране на стартирането, мотора завърта около 1/2 оборота назад и тогава се появява дим!

                Коментар

                Working...
                X