Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Зимни предни гуми с различна шарка - проблем ли е????

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Зимни предни гуми с различна шарка - проблем ли е????

    Привет колеги !Зимата вече си е факт и сигурно повечето от вас вече са със зимни гуми . Върпоса ми е следния :Имам две зимни гуми ,които са с еднакъв размер 175/70/R 14 84Т и еднакво износване на протектора но с различна шарка .Едната е гудиър ултра грип 3 , а другата е SAVA .Състоянието и на двете е доста добро Проблем ли е ако ги карам като предни на Типото -разбира се ако и баланса е добре ? Благодаря !Живи здрави и винаги на път !
    Fiat Tipo 1.4 i.e.DGT
    160A1.046

    #2
    Абе не е много добре. Все пак имат различна шарка и оттам различно сцепление, макар и разликата да е малка. Има шансове да се поднесе колата при спиране. Аз не бих карал с такива гуми
    _______
    146 JTD

    Коментар


      #3
      Re: Зимни предни гуми с различна шарка - проблем ли е????

      Koki написа:
      Привет колеги !Зимата вече си е факт и сигурно повечето от вас вече са със зимни гуми . Върпоса ми е следния :Имам две зимни гуми ,които са с еднакъв размер 175/70/R 14 84Т и еднакво износване на протектора но с различна шарка .Едната е гудиър ултра грип 3 , а другата е SAVA .Състоянието и на двете е доста добро Проблем ли е ако ги карам като предни на Типото -разбира се ако и баланса е добре ? Благодаря !Живи здрави и винаги на път !
      Здравей, колега,За нищо на света не слага различни шарки гуми на колела на една и съща ос!Това може да го направиш когато си закъсал или през лятото, но през зимата не си прави експерименти!Протекторите са различни и колата винаги поднася при спиране на лед или сняг. При потегляне по-лошата шарка ще превърта винаги.Не го прави това нещо особено през зимата. Все пак живота ти зависи от гумите!

      Коментар


        #4
        Въпреки, че и аз никога не бих си сложил различни гуми отпред, не съм сигурен дали ще поднася колата. За да поднесе, трябва да има някаква драстична разлика между грайферите, а след като няма такава не виждам проблем. Това, че едната гума е Сава, не значи, че е по-лоша от Гудиър (най-вероятно е така, ама едва ли с голяма разлика).Освен това съм карал доста коли, които са били с еднакви гуми и пак поднася при спиране, но там очевидно беше от спирачките.Това си е мое лично мнение и може и да греша.
        Ex Fiat 126P
        Ex Fiat Tipo 1.6 DOHC 1989
        Ex Fiat Bravo 1.6 16V 1997
        Alfa Romeo 147 1.6 TS
        Не ми работи буква Б на лаптопа, изпи 1 бира. Затова я пиша с 6.

        Коментар


          #5
          Колеги,при всички случаи има разлика в сцеплението и това малко или много е ОПАСНО!Моят съвет е да вземеш гумите в багажника и да тръгнеш по гумаджийниците.Все някъде ще намериш единичка поне за едната от тях.Все пак не са чисто нови гуми и не може да няма единички,но според мен със сигурност експеримент не бива да се прави.Дори чисто нови гуми от различни марки имат различен спирачен път.Прави си извода сам!
          Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
          Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

          Коментар


            #6
            Koki,освен с различното сцепление,предразполагащо към подхлъзване,може да имаш и проблем с КАТ,защото според закона на една ос трябва да има две еднакви гуми/по шарка и размер/.А помисли,че при екстремна ситуация стабилното спиране може да спаси колата ти,да не кажа и друго!
            Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW

            Коментар


              #7
              Не бих ги карал на една ос.Не е добра идея със сигурност. При всички положения ще имат различно сцепление,от там сериозна предпоставка за блокиране на едното колело.
              I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

              Коментар


                #8
                И от мен един глас против тази идея! Колегите са се аргументирали достатъчно, подкрепям!
                Frontera Sport, X20SE март 1998

                Коментар


                  #9
                  И аз съм против тази работа. Само ще добавя един съсед има БМВ. И кара отзад с различна шарка гуми и нещо се прецака диференциала. Ама като го знам ква мърда е нищо чудно и размера да му е бил различен.
                  Темпра 1,6 i.e. 1994г. 853C1000 LPG
                  Някога в миналото караше Фиат 127 1983г. 127A6.054
                  Совалката средно на LPG
                  Отишъл в затвора, попаднал на хора и станал човек

                  Коментар


                    #10
                    Евентуално отзад, но само в краен случай.
                    N.Y. State of Mind

                    Коментар


                      #11
                      sachma написа:
                      Евентуално отзад, но само в краен случай.
                      Само по много голяма нужда, съгласен! Yellow_Flash_Colorz_PDT_05
                      I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                      Коментар


                        #12
                        Ами то и на мен ми се случи подобна беля, едната предна гума сдаде багажа-парче с диаметър 5см го няма от гумата, ей така от нищото Хем гумата е Пирели, не е някой боклук да кажеш, а и не е стара...Та сега си джиткам вече 2-ри ден с резервната.Единственото което ме тормози засега(преди да я сменя де, щото по гумаджии търся същата) е някакъв звук подобен да виене,ама не точно, по-скоро както когато една машина се претоварва, някакъв такъв звук Това е при въртене на колелото и малко ме притеснява да не счупя лагер...
                        N.Y. State of Mind

                        Коментар


                          #13
                          Благодаря за отговорите !Реших да не експерементирам и ще търся нови зимни гуми Желая на всички безпроблемно зимно шофиране !!! :D :D :D
                          Fiat Tipo 1.4 i.e.DGT
                          160A1.046

                          Коментар


                            #14
                            lu40 написа:
                            Koki,освен с различното сцепление,предразполагащо към подхлъзване,може да имаш и проблем с КАТ,защото според закона на една ос трябва да има две еднакви гуми/по шарка и размер/.А помисли,че при екстремна ситуация стабилното спиране може да спаси колата ти,да не кажа и друго!
                            Съгласен съм с всички по-горни мнения, но все пак, lu40, къде точно в закона го пише това?!? И в кой закон, щото в ЗДвП няма такова нещо...Всъщност, ако спазваме буквата на закона, "Чл. 138 (1) На пътищата, отворени за обществено ползване, се допускат само пътни превозни средства, които отговарят на изискванията на производителя за експлоатация, на този закон и на издадените въз основа на него актове.", би трябвало и четирите гуми да са едни и същи.

                            Коментар

                            Working...
                            X