Леле тука колко бисери са се изписали,като в темата за КТБ в общи приказки :D .Колега Дидо Любенов отдавна не бе писал във форума,но виждам сега пак отново се включваш и яростно защитаваш ТД100.Двигател мъртвороден от проектирането си още.Този мотор е с предкамерно впръскване или по-точно горивна камера Хари Рикардо и само този факт е достатъчен за да гори с литър литър и поовина повече нафта от всеки дизел с Директно впръскване па би бил той и най-простия без комп и електроника.Относно изказванията ти за стабилност на Мареа,мога само скрито да се засмея ехидно,щото да сравняваш кола проектирана с окачване на Браво/Брава и същото това окачване да е пльоснато в по-големия клас без никакви подобрения с цел икономия е меко казано некомпетентно.По-законите на физиката един автомобил е по-стабилен от друг,ако има по-дълга база,широчината между колелата е по-голямо,клиренса му е по-нисък,гумите му са по-широки и по-ниски,окачването му е по-твърдо и т.н.Мареа не се вмества в нито един от тези показатели за съжаление .Едно време помните ли колко много японски коли имаше по-българските пътища? Защото се чуваше мита за тях,че били изключително здрави. Е сега не са по-малко здрави,защо не се карат така масово вече? Колко Фиат Регата,уНО,Браво-та имаше също? Ами изчезнаха и те от пътищата.Читава Мареа не можеш и взе преко сили 2000лв,същата логика следва и Алфа и Ланча.Незнам защо се получи така,но явно глас народен-глас Божи .Пък какво се чупи на дизела спрямо бензина всичко е толкова индивидуално,че няма база за сравнение. Пресен пример ще ви дам от Бърза помощ макар,че вече не съм там и много се радвам.Отивам колегата на спешен случай с инфаркт.Качва се доктора и сестрата на адреса изкарват болния с носилката,качва се колегата да пали и ооо ядец-мотора си върти като вентилатор без грам компресия.Мотор Ивеко 3000 к.см 158к.с на 232 х.км .Болния съответно умира през това време докато дойде другата линейка.Причината счупен успокоител на веригата на ангренажа.Месец чакане в сервиза докато пристигнат тъй скъпоценните части за двигателя с поръчка от Италия.През това време другите две линейки сгъват по-същата причина.Парното пък много интересно зимата от напълно загрял мотор докато чакаш на адреса доктора намаля,намаля и в един момент като погледнеш стрелката на температурата...ми тя в синия сектор .Е трябва се признае голям КПД има тоя матор :P .Аз лично преди 3 год си продадох Мареата ЖТД и не съжалявам никак,защото сега нямаше да мога да и взема и 1000лв,а това е подигравка с труда и средствата,които съм хвърлил по-нея.
Те такива разбирачи като теб си съсипват читавите машинки, после проектантантите им виновни Само като чета раздела "Дизелови ДВГ", какви "тунинги" се правят по колите, ми става ясно ясно защо е това масово заблуждение, че дизелите са едва ли не дяволско творение. А ти явно и не харесваш италианските коли, защо изобщо пишеш в тоя форум в такъв случай ? И аз мога да ти дам прмери с френски машини дето са оставяли хора на пътя, но не ги плюя, нали !? Автора на темата е задал конкретен въпрос, аз изказвам личното си мнение изградено на базата на личните ми наблюдения.
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Аз съм с 1.8 варианта 16в 113коня не е комбито а седана и мога да кажа че возията си е доста прилична и дори комфортна и кончетата се усещат карам я само на бензин щото пара за ГИ няма на този етап и разхода е в рамките на нормалното за този мотор.Колата в момента я карам тук в Словения и по последно засичане сложени 33 литра Омв 100 съм минал градско извън градско без магистрали 490км с този бензин.
Мъжът трябва да взима толкова, че колкото и жената да изхарчи, да остава за 1 резервоар и 2 бири!
Фиат Типо 1.6 i.e некаде около 90 те години
Фиат Мареа 1.8 16v откъм края на 90 те години
Аз съм с 1.8 варианта 16в 113коня не е комбито а седана и мога да кажа че возията си е доста прилична и дори комфортна и кончетата се усещат карам я само на бензин щото пара за ГИ няма на този етап и разхода е в рамките на нормалното за този мотор.Колата в момента я карам тук в Словения и по последно засичане сложени 33 литра Омв 100 съм минал градско извън градско без магистрали 490км с този бензин.
Е, ти още малко ще достигнеш разхода на колежката, която кара Браво дизелче и се хвали с разход от около 3.6л /100км.http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...24#1282024Ти си дал с Мареа бензин, смесено градско + извънградско 6.7л./100 км. Ако беше сложил газ, сигурно ценово щеше да ти се върже все едно харчи смесено 2.68/100 км, или 2.5/100 извънградско. Това за кола, като Мареата със 113 коня под капака, никак не е лошо. :D
Така е колега колата е доста запазена като двигател говоря щото ръждичка тук там отдолу се обажда но мотора е Ок работи тихо равномерно при мен е от 2 години купих е в Словения за 400 евро вкарах в нея още толкова горе долу ама няма как дори аз съм приятно учуден от разхода на този мотор в момента съм си в България в Лом колата се кара само градско на къси разтояния при нашия в повечето случай кофти 95 бензин в момента на тези цени с 20 лева тва са около 9 литра минавам около 60 до 70 км пак казвам градско на къси разтояния от нас до центъра има няма 3км тя неможе да загрее и до втората чертичка.
Мъжът трябва да взима толкова, че колкото и жената да изхарчи, да остава за 1 резервоар и 2 бири!
Фиат Типо 1.6 i.e некаде около 90 те години
Фиат Мареа 1.8 16v откъм края на 90 те години
Коментар