Както виждаш с JTD-тата се въздържаме от коментар.Ето коментарът на колегата от предната страница за средният ми разход за 1г от 6,3/100:"Абе бая зор ще трябва, за да изгоря 6/100 дизел с ТД100, ама айде"Стана ми интересно какъв му е средния разход с ТД100, ама чак сега се престрашавам да попитам... Колега?
Който чете целите ми постове, ще разбере съвсем ясно, че говоря за разход извън населено място. В градовете е толкова различно, че няма никакво място за сравнение. Няма как в един град да джиткаш с килпметър за минута, а в друг с километър за две, и да имаш еднакъв разход. На Стилото засякох средна скорост/разход в населено място по бордкомп - ср. скорост 19 км/ч, разход 9,5/100. Айде докарай ми среден разход 6,3/100 !? На извънградско с моето каране (не е с 90 км/ч ) разход 5,6 - 5,8/100 без клима. Марчето ми гори около 5/100 с клима и същото каране на извънградско. В нас. място ( в частност в Русе ), разхода на Мареата е като на Стилото. За ускорението няма да спорим, дори и жена ми усети разликата. А това не е първата кола с такъв тип горивна система която карам. JTD ускорява по-плавно, защото компа така е програмиран. Това нямалява разхода, но от друга страна - за повече кончета си трябва повечко "зоб". Не препоръчвам TD пред JTD, посочвам разликите между двата. Както и да го погледнем, JTD е по-нова разработка, по-екологичен, но и с доста повече дтайли които могат да създадат проблем, съответно и по-високи разходи за ремонт и подръжка. Най-често срещания проблем - демпферен маховик. Цените ги има в интернет. Обаче не препоръчвам кола TD пред JTD, защото тая с JTD задължитеелно ще е доста по-нова и в по-добро състояние.Остава колегата да прецени за какво да си даде парите.
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Защо не се направи една анкета колко човека са сменяли демферния маховик на JTD-то.Нещо нямам спомени да са много.Да не излезе поредния мит.По въпроса за дизел-бензин,единствения недостатък на дизела е,че зимата загрява мнооого бавно-парно,разход и т.н.Решението е ГАРАЖ.
Защо не се направи една анкета колко човека са сменяли демферния маховик на JTD-то.Нещо нямам спомени да са много.Да не излезе поредния мит.По въпроса за дизел-бензин,единствения недостатък на дизела е,че зимата загрява мнооого бавно-парно,разход и т.н.Решението е ГАРАЖ.
И emzo твърди, че е мит, пък и той е сменявал, по спомени в Пловдив :P
Защо не се направи една анкета колко човека са сменяли демферния маховик на JTD-то.Нещо нямам спомени да са много.Да не излезе поредния мит.По въпроса за дизел-бензин,единствения недостатък на дизела е,че зимата загрява мнооого бавно-парно,разход и т.н.Решението е ГАРАЖ.
И emzo твърди, че е мит, пък и той е сменявал, по спомени в Пловдив :P
Колега за 130000км и безброй стартове(скоростната кутия на поредния не издържа и се пръсна)но все още не съм сменявал маховик(имам резервен защото го взех на цената му за желязо,а е здрав)
Абе колега, к’ъв чак такъв разход има тоя недозагрял дизел през зимата ?!Ами 11,2 бензин как ти се вижда на 1,2 двигател?По основната тема - подкрепям второто мнение. Кви са тия златните окачвания на тия Алфи просто не мога да си представя.
Леле тука колко бисери са се изписали,като в темата за КТБ в общи приказки :D .Колега Дидо Любенов отдавна не бе писал във форума,но виждам сега пак отново се включваш и яростно защитаваш ТД100.Двигател мъртвороден от проектирането си още.Този мотор е с предкамерно впръскване или по-точно горивна камера Хари Рикардо и само този факт е достатъчен за да гори с литър литър и поовина повече нафта от всеки дизел с Директно впръскване па би бил той и най-простия без комп и електроника.Относно изказванията ти за стабилност на Мареа,мога само скрито да се засмея ехидно,щото да сравняваш кола проектирана с окачване на Браво/Брава и същото това окачване да е пльоснато в по-големия клас без никакви подобрения с цел икономия е меко казано некомпетентно.По-законите на физиката един автомобил е по-стабилен от друг,ако има по-дълга база,широчината между колелата е по-голямо,клиренса му е по-нисък,гумите му са по-широки и по-ниски,окачването му е по-твърдо и т.н.Мареа не се вмества в нито един от тези показатели за съжаление .Едно време помните ли колко много японски коли имаше по-българските пътища? Защото се чуваше мита за тях,че били изключително здрави. Е сега не са по-малко здрави,защо не се карат така масово вече? Колко Фиат Регата,уНО,Браво-та имаше също? Ами изчезнаха и те от пътищата.Читава Мареа не можеш и взе преко сили 2000лв,същата логика следва и Алфа и Ланча.Незнам защо се получи така,но явно глас народен-глас Божи .Пък какво се чупи на дизела спрямо бензина всичко е толкова индивидуално,че няма база за сравнение. Пресен пример ще ви дам от Бърза помощ макар,че вече не съм там и много се радвам.Отивам колегата на спешен случай с инфаркт.Качва се доктора и сестрата на адреса изкарват болния с носилката,качва се колегата да пали и ооо ядец-мотора си върти като вентилатор без грам компресия.Мотор Ивеко 3000 к.см 158к.с на 232 х.км .Болния съответно умира през това време докато дойде другата линейка.Причината счупен успокоител на веригата на ангренажа.Месец чакане в сервиза докато пристигнат тъй скъпоценните части за двигателя с поръчка от Италия.През това време другите две линейки сгъват по-същата причина.Парното пък много интересно зимата от напълно загрял мотор докато чакаш на адреса доктора намаля,намаля и в един момент като погледнеш стрелката на температурата...ми тя в синия сектор .Е трябва се признае голям КПД има тоя матор :P .Аз лично преди 3 год си продадох Мареата ЖТД и не съжалявам никак,защото сега нямаше да мога да и взема и 1000лв,а това е подигравка с труда и средствата,които съм хвърлил по-нея.
EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Коментар