Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Алфа 156 или Мареа

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    Абе бая зор ще трябва, за да изгоря 6/100 дизел с ТД100, ама айде :D Да не казвам, че за 6 години подръжката на дизела не е стигнала цената на една газова, а и колко проблеми не съм имал ... Емо, с газаджии не се спори ! Те ако има как, ще зпочнат да ти обясняват, как дори печелят луди кинти от това, че карат на газ
    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

    Коментар


      #62
      А дали може да се вярва на калкулаторите за разход на газ?Примерно на този-http://lpg.ccvarna.com/При мен излиза ,че като махна сумата за поддръжка и тн. спестявам едни 571лв на година.
      Калкулатор за рентабилност на автомобилни газови уредби (АГУ)Годишни разходи за бензин: 1944 лв.Спестявате на година: 571лв (29% от разхода за бензин) след приспадане на всички разходи по АГУ, вкл. амортизацияАГУ ще се изплати след около 21 месецаИзчислено на база:Среден годишен пробег - 10 000 кмСреден разход на бензин -8L/100кмЦена на бензин - 2.43 лвЦена на газ - 1.26 лвЦена на АГУ - 1000 лв.Тип АГУ - Газов инжекционГодишен технически преглед - 30 лв.Годишна амортизация на АГУ при 5г. живот - 150 лв. (макс. 75% от първоначалната стойност)Годишни разходи за поддръжка в т.ч. ускорена амортизация на ауспух и по-честа смяна на свещи и кабели - 50 лв.Увеличен разход на газ спрямо бензин - 10% при газов инжекцион, 20% при обикновена АГУКорекция на разходите за газ поради почти неизбежното студено палене на бензин - 3%
      В секцията "за калкулатора" създателя му достатъчно подробно е обяснил начините на изчисление.
      FIAT FORUM BULGARIA
      Ракията е над политиката

      Видео от Италфест 2011

      Коментар


        #63
        По принцип трябва да се внимава, но този изглежда що-годе справедлив. Само дето си заложил цена на газта 1.26, а в момента цените според този сайт са 1.19 газ, 2.55 бензин. http://fuelo.net/Сметката в твоя случа излиза към 731 лв. икономия за година след приспадане на всички разходи около газовата.

        1.9 JTD 110hp
        Ex: Fiat Marea 1,8 16v 97г. LPGi

        Коментар


          #64
          [quote="Dido_Lyubenov"А за колегата, дето не му е стабилна Мареата, ще дам един съвет - иди да ти оправят окачването ! Тая кола изумява не само мен със стабилноста си. Да не говорим, че скорости от порядъка на 160 - 170 км/ч не по магистрала, а по първокласни пътища не са абсолютно никакъв проблем за този автомобил. Е, зависи и от задкормилното у-во, ама няма да се пребиеш както с трибуквен немски курник Може само да поизтръпнеш, ако нямаш навика да пускаш волана и да си закриваш очите с ръце, като се стреснеш [/quote]Споменал съм, че окачването е здраво ама ако искаш и аз като емзо да слагам едни 1000лв? Карай го със 160-170 това пък разправяй, че била мн стабилна. Аз съм споменал, че е и не е комфортно с тази скорост. Хахха.. или пак ще кажеш моята не става? Предната колица беше 1,5т 16’’ и няма място за сравнение с тази. Просто не мога си кривя душата, че е много хубава, стабилна и т.н... И тези с трите букви 100% по-стабилни ако е добре поддържана. Поздрави и дано са по малко тези като теб да казват на бялото черно.
          Fiat Marea 2.4 JTD+
          Fiat Marea 1.6 2000г. + ГИ
          Peugeot 406 2.0hdi - once upon a time
          Renault 19/1.7mi/ - crash

          Коментар


            #65
            Аз с толкова си карам, ама внимавам и за камери, така че не е нон-стоп с тази скорост (някой да не си помисли друго). Не се засягай за трибуквените, но немските брички не ме кефят, ама никак даже. И вземи си направи една статистика, колко катастрофи са станали с немски брички и колко с италЯнки, после говори за стабилност и ... Мен си ме кефи машинката, пък който каквото иска да си говори.Красьо, направи си тези сметки, ама сложи разход 4,5/100 и цената на дизела, явно "спестеното" ще е доста по-малко - това е за извънградско. В населено място нещата са много индивидуални. В различните градове е много различен разхода, в зависимост от местната инфраструктура и организация на движението. Добави и изгубеното време по сервизи, добави и цената за труд и диагностики по сервизите ... Не ме връзва идеята да си купя бензинова кола и да я карам на газ. Предишната ми беше бензинова и така си отиде за претопяване без да помирише газ. Ако пак си купя бензинка някой ден, пак няма да и дам да помирише газ. Това си е лично мое убеждение. Все пак мисля че вече трябва да спрем спора "дизел или газ", че започва да се оформя спам по темата на колегата. Нека и други колеги си дадат мнението.
            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

            Коментар


              #66
              По-евтино е на газ, но има няколко условия:- каране с нормална скорост, дайте да видим колко гори един дизел и колко една бензинка при 170+ км/ч- читав ГИ, щото като почнете да сменяте рейки и изпарители на 20к км ... де отива далаверата ?- слагайте и разхода на бензинПак давам пример:Либър 1.8 131к.с. минимум разход при оптимални смеси - 8.0/100 газ с климатик и скорост 100км/ч --------> 8*1.19=9.52лв.147 мжет 3.9/100 с климатик и скорост 100км/ч ---------> 3.9 * 2.60 = 10.14лв.За някви стотинки говорим тука.Градско особено зимата съм стигал и до 18/100 - 18*1.45 = 26.10 + разхода на бензин !!!повече от 10 нафта не съм видял = 10*2.70= 27лвОтново за стотинки говорим.Всеки сам си решава, аз минах през всички варианти, дизела си е дизел.Нито дюзи съм сменял, нито турбини съм гърмял , нито маховици съм скапвал. За пследното съм ама умишлено
              F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

              Коментар


                #67
                А 7 ст/л нафта отстъпка на Лук -а и разликата няма и една дъвка на 100 км. И това е без допълните разходи ...
                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                Коментар


                  #68
                  Аз да попитам от една малко по-друга гледна точка тези, които карат на газ? Не е ли условна тази икономия, дето се прави, защото тя пък от друга страна предполага да се кара повече и като се тегли чертата, реално икономия в пари едва ли се прави. Вярно, повече километри са минати, но икономия - едва ли. Аз също я карам само на бензин. Първата година, като я взех, й направих 32 000 км, сега вече съм стигнал до под 10 000 на година. Карам я само по необходимост. Дето се казва, като има пари, карам, като няма, седи си в гаража. И, колега, не се сърди, но наистина имаш нещо, дето не е наред по колата - 160-170 не се усещат с тази кола, не знам при теб защо така се получава. По тази логика, ако е некомфортна тази скорост, ти като караш по магистралата Бургас - София, в края на маршрута ще си каталясал, а аз съм правил между 600 и 800 километра преходи на ден, пътуването не е изморително.
                  Fiat Marea Weekend 1,6 16V

                  Коментар


                    #69
                    Да може, но тук е въпроса ако имаш 3к каква ще вземешДизел който не може да обслужиш или бенз. С газ и да имаш пари да го обслужиш. Аз бях в такава ситуация и избрах бенз. Макар да ми се кара дизел. Разлика се усеща от газ и дизел, но в градски условия и то в София, за по малките градове не знам. Момчето искаше мнение колко е обслужването, та аз дадохпреди две седмици - ангр. Комплект 150,две външни ролки 2*28 и трите ремъка по 15 общо с труд =270лв
                    Fiat Marea 2.4 JTD+
                    Fiat Marea 1.6 2000г. + ГИ
                    Peugeot 406 2.0hdi - once upon a time
                    Renault 19/1.7mi/ - crash

                    Коментар


                      #70
                      И с какво е по-различно обслужването на бензинов агрегат от това на дизелов ?И тъй де, кара ти се дизел .... поне си го признаваш
                      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                      Коментар


                        #71
                        Помня ти неволите с Либера и 18/100 в града. Чел съм и за доста такива случая. Единствената причина да карам 5г Брава-та беше перфектния разход. Средно ми даваше 8/100 газ и в града и извън града. Отново да наблегна, че градското не е в бг. И клип бях качвал в раздела за разход на газ, където 6 км се изминават за 6 мин от момента на запалване до момента на гасене, обичайния маршрут Обикновена АГУ с ламбда контрол. Даже в ниските до 3000 смея да твърдя, че на газ е по-пъргава от бензин.На дизел ми е по-удобно, че като напълня и минават почти 1000км, а на газ едва 1/3 от това.Този разход 3,9/100 е много приятен, но бих казал непостижим в моя случай. Добре е да говорим за средни стойности в продължителен период. Регистрирайте се, добавете линк и си записвайте всяко зареждане. Тогава вече има смисъл. Какъв е смисъла от някъв разход рекордьор, дето бил даден за 10 км веднъж по надолнище на борда?
                        The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                        Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                        Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                        Коментар


                          #72
                          Това не са разходи които правиш всеки ден. И не слагай само този тип обслужване. Елементарно е да се сети всеки, че колкото повече детайли има, толкова повече неща ще обслужваш. Дизела е с по-малко детайли и възли от бензина по начало. Работи на по-ниски обороти - по-дълъг живот на детайлите. ТД100 иска 62 Ah акумулатор, не вярвам да си караш бензиновия 1.6 със 42 Ah... И накрая като удариш чертата - в най-лошия случай няма разлика в цената на подръжката. И кое е на далавера ?Колега wwalker, на мен са ми необходими поне 10 мин в нашия град за около 5 км. , така че ако смяташ че ще гориш 8/100 газ тук ... много си далеч от реалноста в БГ. Тук кола на газ под 12/100 градско не пада.
                          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                          Коментар


                            #73
                            Е най-малкото, че читав дизел немаш шанс да намериш за парите на бенз. А от тук ако имаш 3к за кола и ги дадеш вс за хубав дизел... Немаш за обслужване Не знам за това което си цитирал либра 1.8 и мджет съмнявам се че за цената на бенз. либрата ще намериш мджет. Т.е сравняваш неточно Не е само обслужването, а поддържането макар и на един от най-здравите дизели. Карал съм 4години 2.0хди и ми е ясно поддръжка какво означава
                            Fiat Marea 2.4 JTD+
                            Fiat Marea 1.6 2000г. + ГИ
                            Peugeot 406 2.0hdi - once upon a time
                            Renault 19/1.7mi/ - crash

                            Коментар


                              #74
                              wwalker написа:
                              . Какъв е смисъла от някъв разход рекордьор, дето бил даден за 10 км веднъж по надолнище на борда?
                              Остави борд-а. Говоря ти реален разход. Все пак колата има 6та предавка + софтуерни жокери.
                              F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                              Коментар


                                #75
                                Dido_Lyubenov написа:
                                И кое е на далавера ?
                                При бензинката имаш ПАРНО Колкото и да ми е кеф да карам дизелова кола, предпочитам да имам парно, че предната зима простудих детето Редактирано:Какво ми липсва в дизеловата кола:- ВървежаКакво НЕ ми липсва в дизеловата кола:- Земетресението при палене- Земетресението при гасене- По-шумният двигател- Лютата миризма, когато си отвориш прозореца на паркинга при запален автомобил- Слабото парноРешението май е 200 коня бензинка с поддръжка на пунто 1.2 :D
                                "Без сърца, сме просто машини"
                                Toyota Prius 1.5 Hybrid
                                EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                                Коментар

                                Working...
                                X