Значи след 3 дневна борба с не-искаща да запали кола (1.8 16В) смених индукционния датчик на делкото (не е Хол, а индукционен) и комутатор. Проблема е остранен и се надявам опита ми да послужи на други колеги, които са решили да минат "метър" откъм пари.Значи:1)бобината на Типо е с 4 извода, но се използват само 2 от тях, единия отива към 1во краче на комутатора, а другия на +. С други думи средните 2 извода на бобината просто не се използват. Съпротивлението на намотката е 0.4-0.5ома. Всичко това означава, че Типо може и работи с бобина от ЛАДА САМАРА (кат. номер 27.3705).2)комутатора на Типо (този, който е с 7 извода в един ред) е 1 към 1 с руския (мога да предоставя и схеми). Руските пак са за Лада Самара или Нива3)ако на някой му е изгоряло ЕКУто (предполагам и такива има) - могат да си съживят колата да работи САМО на газ (на бензин няма начин с изгоряло ЕКУ ). Процедурата е следната:-слага се самарово делко - пасва идеално. в себе си има центробежен регулатор за предварение (механичен) има и датчик на Хол, което означава, че не е необходима външна схема, която да изрязва фронта от индукционния датчик, а директно сигнала от датчика на Хол отива в 3то и 6то краче на комутатора. -слага се руски комутатор и бобина-взима се + от "клема 15 (контакт)" някъде до Б+ на бобинатаИдеята на всичко това е, че цените са около 10 пъти по-ниски от Фиатовите:-руски комутатор е 20лв -българска бобина (ЕЛХОВО) за самара е 15лв-делко за самара с датчик на хол, центробежен и вакум регулатор - 45лвЦената на фиатовите такива е:-бобина + комутатор (общ модул) - 290лв-делко с индукционен датчик - 150лвАко пък ЕКУто е изгоряло - 200-300лв на старо Изводите оставям на вас!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Съвет за хората с Типо 16V
Collapse
X
-
Абе пич за какво да ги правим тези карамболи с неизвестни от към качество стоки за Лада,като можем да си вземем бобина с комутатор от морга за 60лв, датчика в делкото нов струва 45лв,датчика за оборотите на коляновия вал също нов струва 50лв.Датчика за температурата на антифриза за ЕКУ-то струва към 20лв,датчика за температурата на входящия въздух струва към 30лв.Какъв е смисъла от всички тези направи си сам с незивестен изход и продължителност Yellow_Flash_Colorz_PDT_25Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно
-
ivanko_rs написа:Абе пич за какво да ги правим тези карамболи с неизвестни от към качество стоки за Лада,като можем да си вземем бобина с комутатор от морга за 60лв, датчика в делкото нов струва 45лв,датчика за оборотите на коляновия вал също нов струва 50лв.Датчика за температурата на антифриза за ЕКУ-то струва към 20лв,датчика за температурата на входящия въздух струва към 30лв.Какъв е смисъла от всички тези направи си сам с незивестен изход и продължителност Yellow_Flash_Colorz_PDT_25Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
pakumba написа:ти нали не говориш сериозно? сравняваш чисто нова бобина с незнайно каква? и какво им е съмнителното на качеството на лада, като там нещата поне се правят в заводи, а фиатските ментета/т.е. всичко не купено от официални представители/ кой знае в кой гараж се правят я в Турция, я от мангали тук? човека ти говори за нови части ти му съпоставяш 8 употреба.Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно
Коментар
-
Ми аз съм влизал в магазин за Лада...какво толкова?Винаги бих предпочел новото пред втора употреба.А и още нещо-в близката ни Турция(а може и у нас, де да знам...)във всеки втори гааж се правят ментета авточасти на реномирани фирми...който не е виждал-само той не вярва...така че не се впрягайте толкова много за оригиналните части, че не се знае...а относно това винаги бих предпочел новото, както pakumba каза.В моргата ако попаднеш на същия боклук оит който бягаш и след 2 дена айде пак на обиколка за старо,а?N.Y. State of Mind
Коментар
-
ivanko_rs написа:pakumba написа:ти нали не говориш сериозно? сравняваш чисто нова бубуна с незнайно каква? и какво им е съмнителното на качествотот на лада, като там нещата поне се правят в заводи, а фиатските ментета/т.е. всичко не купено от официалне представите/ кой знае в кой гараж се правят я в Турция, я от мангали тук? човека ти говори за нови части ти му съпоставяш 8 употреба.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Абе,разбирател аз точно това ти казах-части за руски коли се правят в КОЛХОЗ,а не в завод.Кой ти говори за кабели за свещи,а?Какво толкова си си купил от самара дето да става за Типо 16V?Що не вземеш да разбереш разликата между пълната инжекция с моното!Точно защото съм виждал уж оригинални руски части ,затова!А ти малоумнико ,не те знам каква кола си видял,но не е била моята Ела ми обясни къде са ми спойлерите,щото аз явно още не съм ги видял Мойто си е във вид както е излязло от завода,за разлика от някои други Ако не вярваш има доста хора от клуба в Русе които да го потвърдят,както и за другото което пишем. И да кажа нещо важно накрая,който си купи фиатка 16V, не тръгва да я побългарява с измислени части,а да я доработва с по-добри ,маркови , следвайки определен план за развитие.И преди още да плещите глупости вижте тук : http://fiatbg.net/index.php?showtopic=135Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно
Коментар
-
ivanko_rs написа:Абе,разбирател аз точно това ти казах-части за руски коли се правят в КОЛХОЗ,а не в завод.Кой ти говори за кабели за свещи,а?Какво толкова си си купил от самара дето да става за Типо 16V?Що не вземеш да разбереш разликата между пълната инжекция с моното!Точно защото съм виждал уж оригинални руски части ,затова!А ти малоумнико ,не те знам каква кола си видял,но не е била моята Ела ми обясни къде са ми спойлерите,щото аз явно още не съм ги видял Мойто си е във вид както е излязло от завода,за разлика от някои други Ако не вярваш има доста хора от клуба в Русе които да го потвърдят,както и за другото което пишем. И да кажа нещо важно накрая,който си купи фиатка 16V, не тръгва да я побългарява с измислени части,а да я доработва с по-добри ,маркови , следвайки определен план за развитие.И преди още да плещите глупости вижте тук : http://fiatbg.net/index.php?showtopic=135Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
pakumba написа:по повод на това ти казвам, че не само нещата, които е изброил колегата са взаимозаменяеми със самара, затова ти дадох и примерите. а ти селска пръчко клатена недей обижда, защото аз се постарах да не обиждам та наговори 100 глупости/с изключение, за онова за всичко старо/, но не каза с кое чисто новата бубина е по-лоша от старата "не на сляпо купена от морга"Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно
Коментар
-
Примера го дадох за 16В тъй като нещата са абсолютно проверени и достоверни. Възможно е нещата и с моно да пасват, но понеже нямам такъв опит - не го споделям. По отношение на качеството на руските части - има добри има и лоши. Комутаторите на фирма VTNAUTO (www.vtnauto.com) са много добри - работят при всякакви климатични условия (студ, влага - проверено). Бобините на ЕЛХОВО също са с доказано качество, макар и български. Датчици на Хол руски ментаци не съм виждал - работят си. Факт е, че жизненоважните неща като шарнири, накрайници, носачи, основни неща по двигателя - руснаците ги правят. Вече в дребните детайли издишат яко, но това е тема на друг разговор. Идеята на поста ми беше, че отвсякъде е по-добре да се ползват нови части, било то и руски/български с доказан произход (каквито препоръчвам), отколкото N-та употреба с неясен произход (блъскана кола, изгоряла кола, ударена от мълния, поддържана с лоши части и в последствие разкостена и т.н.). Предлагам да прекратим спора. Ако някой има нещо конктретно да пита - нека заповяда. Готов съм дори да помогна на живо или по ICQ и т.н.Хайде лека
Коментар
-
ivanko_rs написа:Аз не мога да те разбера в крайна сметка каво предпочиташ(те) - ново и калпаво или старо,но здраво..Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Именно, нямам нищо против италианските части, но цените на електронните компоненти са безумно нереални. Не може 1 комутатор с 4 транзистора, малко пасивни елементи и един BU901 краен да струва 190лв!!! Или бобина, при това БЕЗ маслено охлаждане каквато е българската да е 140лв. Разбирам - Магнети Марели, ограничен внос и търсене ама чак пък толкова. Иначе цените на едрогабаритните части пък са безумно евтини - аз лично нямам обяснение. Примерно носачи за Типо - с шарнир и 2 втулки - 60лв, добри. Просто е абсурдно. Освен това аз колата си я оправих с италиански части, просто имах руски под ръка и пробвах, проблема ми се оказа от датчика на делкото и го купих нов - 39лв, но преди това пробвах с руските и колата запали, та това ми беше идеята, ако на някой не му се дават безумни пари може да мине "метър". Аз лично познавам 1 пич в Габрово, който има ланчия дедра с изгоряло ЕКУ, спокойно човека може да спести 1000лв за ЕКУ, делко, бобина, комутатор и за под 100лв да си кара колата дори и само на газ - въпрос на личен избор.
Коментар
-
Лично аз горещо подкрепям колегата maiden за споделената информация! Не само заради цените на тези взаимозаменяеми части... а и защото ако човек примерно дори само е чувал, че комутатор или делко или еди какво си става от друга кола, особено пък Лада... значи утре като си някъде на майната си в някое селце и ти се случи (да не се случва де, ама...) да закъсаш - може това да ти спести доста мъки и неприятности...Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
--- в сърцето завинаги... ---
Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp
Коментар
-
Ама вие кво искате бе,само да карате и поддръжката да ви е съвсем без пари,а и да не се троши,строши ли се значи е италиански боклук,нищо че е побългаряван до N-та степен...затова тръгват легендите за трошливите фиати,защото се правят тънки сметки и се купуват скапани части,а дай му на българина да "ПОБЪЛГАРЯВА" .... А и частите на фиатите са едни от най-евтините,незнам какво недоволствате... ми кат се замислите по тънко ше ви излезе ако се возите на градския транспорт,нали няма да давате пари за поддържка а :Dex'Fiat Tipo | ex'Lancia Dedra 2.0 | ex'Alfa 155 1.7TS | ex'98 Lancia Dedra 1.9td SW | ex'ALFA 164 2.0TS | ex'Lancia Delta 1.6i | ex'Fiat Coupe 1.8 16V VFD | ex'Fiat Bravo 2.0 20V HGT
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар