Здравейте. Моята половинка си има фиатче браво, 1.4, 12 клапана... та стана време за смяна на ангренажа.Нагаждам белезите на коляновия вал и разпределителния вал, прекарвам ремъка през валовете и ролките, и тук стигам до обтягането на самият ремък. Натискам с отверка цялата обтяжна ролка за да обтегна ремъка, обтягам го, но в последствие седи хлабав. Гледам че има механизъм с пружина на самата обтяжна ролка. Как точно трябва да се позоционира и затегне.Благодаря за отговорите Ви.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна на ангренажен ремък Браво 1.4, 12 клапана
Collapse
X
-
Белези нямаш, по-скоро имаш само на разпределителният вал, но той не е точен, че зависи от положението на пластмасовият капак.На ремъка имаш два белега, които трябва да съвпаднат с белезите на двете шайби. Внимавай, както съм писал и преди двата белега не са заменяеми - има значение кой на коя шайба ще е. Ще се ориентираш лесно. Единият бележи зъб на ремъка, другия падина. Като ги нагласиш обираш луфта между шайбите на разпределителният вал и коляновият вал като завъртиш шайбата на разпределителният вал. Така ремъка трябва да ти стои идеално опънат в предната част. Сега всичкият му луфт е при ролката. Тя също има белег, като я напънеш с отверката ще видиш къде трябва да сочи палчето, разгледай я предварително като е свалена за да се ориентираш.Ремъка ти се вижда хлабав предполагам като завъртиш леко мотора в обратна посока, токава пружината в ролката отпуска. Това е самообтяжна ролка и не трябва да те притеснява, на работещ двигател ще видиш, че палчето на ролката се движи постоянно, така пружината в ролката държи ремъка опънат колкото трябва.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Реклама
Collapse
Коментар