Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Колата завря

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Сега в край на сметка се оказа че и помпата е заминала и по лошото е че е спукала главата и то на 3 от 4те цилиндъра,ще се наложи смяна и на главата ако някой има за продаване пишете цена и телефон за контакти.

    Коментар


      #32
      По бегли спомени от физиката която съм учил....Ако системата е пълна с вода, при завита капачка и температура над 100’С водата не ври, поради високото налягане в съда, т.е. парното налягане на водните пари в системата е по-ниско от необходимото за завиране - отделяне на водни пари от целия обем на течността. При отвиване на капачката системата освобождава налягане и тогава много бързо парното налягане става по високо от околното и течността завира с отделяне на мехури с водна пара от целия обем на течността. Къде е най-висока температурата в зоната на двигателя, която не виждаме там започва бурно образуване на мехури от водни пари, които избутват другата течност по системата и казанчето прелива, или ври направо, ако е достигната достатъчна температура и в разширителния съд. Ако имаме в съда антифриз, поради различните добавки в него парното налягане на кипене се достига при по високи температури - налягания /двете са свързани право пропорционално/. Не че не можа да заври но не и при 100’С. Тогава при нормално загрят двигател може спокойно да си отвориш капачката и освен малко да се повиши обема на течността, в следствие на топлинното разширение, което за течностите е сравнително ниско не би трябвало да има друг ефект.Така си ги обяснявам аз нещата, защото и на мене ми е преливало казанчето...
      Fiat Croma 1.9Mjet 8V

      Коментар


        #33
        При изряден мотор и напълно загрял до работната си температура, ако работи мотора шансът да те облее/опръска :Д антифриз е нулев, при 90 градуса(както са повечето ни италянки) водата не ври и няма какво да стане. Ако например сте карали доста извънградско например и колата е загряла изгасите мотора и го оставите за мин след 1 минута ако отворите капачката ще видите че водата започва да ври, обаче шансът да излезе нее голям, веднага щом запалите двигателя водата спира да ври всичко се нормализира. Всичко идва от това че двигателят сее нагрял до доста над 100градуса и когато водата не се върти неможе да и се потдържа температурата от "90градуса". В този случай ако изгасите мотора и започне да ви ври водата то със сигурност сте за капачка на разшир. съд.

        Коментар


          #34
          Италианските мотори по правило са "студени". От там лошата им слава, че лесно прегряват и не носят на прегряване. Това се дължи именно на поддържането на ниско налягане и температура в охладителната система.Колкото по-високо е налягането там, на толкова по-висока температура ще "заври" водата. Навремето в парните локомотиви е завирала на 170-180 градуса. Цената на това са...високите налягания в охлаждането.Нормално водата завира на 96-97 градуса. Има зависимост с надморската височина, защото пада атмосферното налягане.Именно капачките елиминират този фактор- те поддържат абсолютно налягане, не относително (разлика с атмосферното).Металните капачки на Алфа едно време поддържаха 0.7-1 бар.Пластмасовите май са на 1.Ауди са на 1-1,5БМВ започват от 1.4...има и по 2 бара---на 316,318...Фиат са 1-1.4 бараФВ за масово на 1.5Форд, Волжо- на 1.2-1.5 бараНа форда и на волвото втора степен на вентилатора включва на 110 градуса. На Фиат при тая температура ще трябва да се вика колесар за прибиране- вече зависи кое се е предало първо- радиатора или главата/гарнитурата и.То като цяло зависимост няма...за по-спокойно каране е добре мотора да е "топъл". Бързооборотните резачки е по-добре да са по-"студени".Има връзка с пиковите натоварвания и риска от локално прегряване в зоната около цилиндрите.Капачката е изцяло пластмаса. В Бразилия препоръчват смяната и заедно с ангренажа. Сигурно има защо.

          Коментар


            #35
            Съгласен съм при нормална работна температура на мотора и при работещ такъв, няма проблем да се отвие капачката и да не изври водата. Но при прегрят мотор ако има вода в казанчето е двойна грешка да спреш мотора и да отвиеш капачката. Първо спираш циркулацията на водата и после я караш да заври, като понижаваш налягането в системата, и трето, и най-лошо може да бъдеш порядъчно попарен с прегрярта над 100’С вода.
            Fiat Croma 1.9Mjet 8V

            Коментар


              #36
              Мда и е хубаво да се каже, че след порядъчно ръчкане не е добре веднага да се изгася мотора, особенно ако е включил перките, оставя се да поработи на място, да спрат да работят перките, а и не е лошо да се врътне парното на топло за да може и от там малко да "улаби" или пък се прави една обиколка пак с включено парно, но при спокойно каране, за да може да предпазим колата от прегряване, поне аз така правя като видя, че маслото почва да качва температурата и видимо всичко се е напекло, че да можеш да си изпържиш обяда в/у мотора
              punto HGT

              Коментар


                #37
                Антифриз и вода - 50/50 (не помня за колко градуса е антифриза). И да - няма проблем да си отвиваш капачката на разширителния съд, ако всичко по колата е наред. Пробвано многократно..)) и на различни автомобили.

                Коментар


                  #38
                  От темата вече стана ясно че ако всичко ти е ОК може да си отвориш капачката,СЕГА колеги някой има ли глава за 1.4 12v или не???

                  Коментар


                    #39
                    trota написа:
                    По бегли спомени от физиката която съм учил....Ако системата е пълна с вода, при завита капачка и температура над 100’С водата не ври, поради високото налягане в съда, т.е. парното налягане на водните пари в системата е по-ниско от необходимото за завиране - отделяне на водни пари от целия обем на течността. При отвиване на капачката системата освобождава налягане и тогава много бързо парното налягане става по високо от околното и течността завира с отделяне на мехури с водна пара от целия обем на течността. Къде е най-висока температурата в зоната на двигателя, която не виждаме там започва бурно образуване на мехури от водни пари, които избутват другата течност по системата и казанчето прелива, или ври направо, ако е достигната достатъчна температура и в разширителния съд. Ако имаме в съда антифриз, поради различните добавки в него парното налягане на кипене се достига при по високи температури - налягания /двете са свързани право пропорционално/. Не че не можа да заври но не и при 100’С. Тогава при нормално загрят двигател може спокойно да си отвориш капачката и освен малко да се повиши обема на течността, в следствие на топлинното разширение, което за течностите е сравнително ниско не би трябвало да има друг ефект.Така си ги обяснявам аз нещата, защото и на мене ми е преливало казанчето...
                    Ей за това питах. За това искам да видя как ще заври микс от 50:50 вода:антифриз при 100 градуса и отвиване на капачката, за да тръгне да извира някаква течност от казанчето, ако всичко по колата е наред, и се кара с течност, която е предвидил производителят.Това няма как да стане.Става тогава, когато колата не се кара с антифриз или самия двигател има някакъв проблем.За това стандартно почти всеки автомобил може да работи и без капачка на казанчето.
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Коментар


                      #40
                      Да питам и аз....

                      Питане по темата и от мен.
                      S_BANKOV написа:
                      Капни малко одеколон в антифриза и почвай да душиш. Или направо търси мазни зелени петна или котлен камък. Провери си с МЕС перката на радиатора и виж да не е мръсен.
                      И аз го имам същия проблем като на колегата-без видими причини водата стига до капачката на рзширителния съд.Сега сложих нова преди няколко дни.Също така първа степен не ми се включва всеки път,но съм 100% сигурен в изправността й."Как?" ще попита някой.Ами става така,че като отвия пробката на радиатора ,почва да се пени,един вид излиза въздух и след 30-40 си се включва. Та след дълги размисли и страсти, от къде идва тоя въздух се наканих и сипах малко "евтин одеколон" в разширтеля,да видя врага вътрешен или външен е.Вчера врътнах към 300 км и като прибрах колата в гаража,викам дай да видя как се държи новата капачка... Като дигнах капака и ме удари воня на евтин парфюм ,като въобще бях изключил ,че аз го сложих по-рано през деня.Антифриза се беше дигнал с 1-2 сантиметра,напълно нормално,но сега идва въпроса как да проследя ,от къде издиша и гълта въздух?Антифриза от една година и повече не е мръднал.Водна помпа и термостата сменени.Водния радиатор си е оригиналния.Аз имам някви съмнения за пробката,преди месец й сложих един 0-пръстен.По нюх едва ли ще стане,щото все пак е миризма и не мога да я локализирам толкова точно.Петна и побеляване не се виждат отгоре като гледам.Достъпните водни скоби са стегнати,водата циркулира през тънкия маркуч,което е озадачаващо.Не би ли трябвало да се изтиква въздуха,ако го има към казанчето?Миналата година имах 100мл радуел и го сложих,но промяна няма,мислех че е радиатора и като позагрее се разширява някоя цепка някъде,но през зимата отникъде не "пушеше"(излизаше пара,ако е ориентир). Много досадно проблемче.Колеги казвайте какво мислите,че се изчерпах от към градивни идеи.
                      Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
                      Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

                      Коментар

                      Working...
                      X