Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как да си размразя радиаторчето за парното?!?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Как да си размразя радиаторчето за парното?!?

    Случката е следната - малко преди студовете се разболях и както се сещате никой не се погрижил колата да не седи с вода на студа.....При което сега реших да се доразболея ама поне да източа водата преди да е съвсем късно.Всичко точно обаче радиаторчето за парното е замръзнало и направо е като тапа.Маркучите които са под капака ги заливах с гореща вода за да умекнат и т.н. и успях обаче самото радиаторче си е замръзнало.Та за да си налея антифириза трябва да го размразя някак и се сещам за варианта да чакам хубаво време (мал шанс).Пробвах да наливам вряла вода в маркучите и т.н. но безрезултатно.Чудя се някак ако примерно пусна ел.печка в купето така че да се стопли до прилична температура и оставя няколко часа да работи дали ще успея?Пробвах да надуя от едната страна с уста и честно казано грам въздух не минава.Чудя се какво да правя
    Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

    #2
    Опитай с пистолет за горещ въздух... ама по-внимателно да не "препечеш" нещо... А иначе лично моя съвет е с такъв пистолет да позагрееш блока на двигателя, около водната помпа най-вече и да запалиш колата да поработи... Това че е замръзнало парното в купето не е проблем да се завърти водата в двигателя... а от там то само ще си се размрази.
    Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
    --- в сърцето завинаги... ---
    Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

    Коментар


      #3
      Ами всъщност аз май не обясних съвсем пълно.При моята поява долу при колата почти всичко беше замръзнало че даже беше оставена и на газ.Погледнах в радиатора че има малки ледчета ама като цяло не е замръзнал на камък и успях да си запаля на газ без никакви проблеми и веднага я обърнах на бензин преди да замръзне изпарителя.Поработи на бензин и започна да вдига доста високо налягане в системата.Моята система е по следния начин - от изхода на двигателя за малкия кръг маркуча отива право в радиаторчето за парното,от неговия изход заминава в изпарителя и оттам се връща при водната помпа.Кранче на парното нямам изобщо и водата винаги циркулира през него (системата е взаимствана от Уно с двигател като моя).Като цяло проблема е доста голям защото когато е запушено радиаторчето за парното дефакто водата в двигателя не циркулира и чак когато стигне 90 градуса и отвори термостата ще се завърти водата вътре.Та запалих колата,оставих я да поработи и започна да прикапва вода от маркуча който е за към радиаторчето.Аз я изгасих и реших че е замръзнал изпарителя и го откачих т.е. маркуча който идва от радиаторчето към него за да видя ще изхвърли ли вода оттам като запаля.Да ама не.....поработи известно време и явно разви доста силно налягане и изби вода по обратния ред - от изпарителя.С една дума грам капчица вода не минава през радиаторчето.Тогава му откачих и входа и започнах да надувам с уста,да сипвам топла вода,да грея маркучите за водата с гореща вода отвън и т.н. ама нищо.Сега съм оставил колата без вода и с откачени двата края на радиаторчето.Пистолета за горещ въздух нямам как да го завра там защото радиаторчето е на много никакво място и отдолу има един тон пластмаси и бръмбъзлъци.С една дума няма пряка видимост до него от никъде.Пък аз съм все още болен за да разглобя колата,да го сваля и да го кача горе вкъщи да се топли (което е много краен вариант защото е един ден работа).
      Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

      Коментар


        #4
        Нямах предвид да печеш самото радиаторче, а да духаш около него, под таблото... отдалече, но да е все пак насочена струя... опитай да духаш във въздухопроводите дето минават през парното... и така, т.е. по-бързо ще стане отколкото да запалиш една печка Елва в купето например. Но щом нямаш такъв пистолет виж с вентилаторна печка (калорифер)... Е ако и такава нямаш... не знам вече.
        Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
        --- в сърцето завинаги... ---
        Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

        Коментар


          #5
          на моето уно навремето свалях радиаторчето за норматив,ако искаш пробвай да го махнеш. другото е както каза колегата да я палнеш за малко колкото да поотвърне водата или каквото и да е там и да я загасиш. качваш се горе за 15 мин и после пак. така 2-3 пъти и няма къде да иде освен да размрази
          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
          Fiat Bravo'97 1,6 16v
          Fiat Tempra'91 1,6 mono

          Коментар


            #6
            Обдухвай радиаторчето отпред от където смуче въздух парното.Освен това ако пуснеш и вентилатора на парното,топлия въздух който подаваш отпред ще премине през радиаторчето и ще влезе в купето.Тоест ще загрее радиаторчето.
            125s/1600ccm/100ps

            Коментар


              #7
              Според мен най-безболезнен вариант е да намериш топъл гараж и да оставиш колата в него за ден-два! Ако трябва дори с теглене.
              Frontera Sport, X20SE март 1998

              Коментар


                #8
                FIAT 125s написа:
                Обдухвай радиаторчето отпред от където смуче въздух парното.Освен това ако пуснеш и вентилатора на парното,топлия въздух който подаваш отпред ще премине през радиаторчето и ще влезе в купето.Тоест ще загрее радиаторчето.
                Това ми се вижда най-идейно!!! Пусни вентилатора и подавай топъл въздух с печка от където смуче...
                Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
                --- в сърцето завинаги... ---
                Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

                Коментар


                  #9
                  FIAT 125s написа:
                  Обдухвай радиаторчето отпред от където смуче въздух парното.Освен това ако пуснеш и вентилатора на парното,топлия въздух който подаваш отпред ще премине през радиаторчето и ще влезе в купето.Тоест ще загрее радиаторчето.
                  мдааа
                  Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                  Fiat Bravo'97 1,6 16v
                  Fiat Tempra'91 1,6 mono

                  Коментар


                    #10
                    FIAT 125s написа:
                    Обдухвай радиаторчето отпред от където смуче въздух парното.Освен това ако пуснеш и вентилатора на парното,топлия въздух който подаваш отпред ще премине през радиаторчето и ще влезе в купето.Тоест ще загрее радиаторчето.
                    Стига да имаш контакт наблизо, сешоар или от тея модерните малки печки тип "духалка". Няма как да не стане просто.Дано да не се е спукало радиаторчето, има шанс и това да се случи.Успех!
                    I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                    Коментар


                      #11
                      Esper написа:
                      FIAT 125s написа:
                      Обдухвай радиаторчето отпред от където смуче въздух парното.Освен това ако пуснеш и вентилатора на парното,топлия въздух който подаваш отпред ще премине през радиаторчето и ще влезе в купето.Тоест ще загрее радиаторчето.
                      Стига да имаш контакт наблизо, сешоар или от тея модерните малки печки тип "духалка". Няма как да не стане просто.Дано да не се е спукало радиаторчето, има шанс и това да се случи.Успех!
                      аз го изживях това преди 2 годинибеше ми замръзнало,запалих колата да си работи и в момента в който се размрази радиаторчето вътре стана като в сална,яко пара мойто се размрази за 20мин,колата си тропаше на място

                      Коментар


                        #12
                        Да но при мен преди да се размрази радиаторчето ще ми изпогърмят маркучите защото двигателя непрекъснато върти водата през радиаторчето.Т.е. когато е запушено радиаторчето водата ще се завърти чак когато се отвори термостата.Иначе аз вчера го направих този експеримент и успях да постигна загряване на двигателя до 100 градуса и нито капчица вода не премина през радиаторчето.Сега като се постиполи ще слизам долу да му бая със сешоари и пистолети за горещ въздух д го лекувам някак.А колко време ще ми отнеме ако реша да го свалям? (мисълта ми е дали не е по-добре да го сваля за да знам и дали се е спукало а не като лисна антифриза да ми изтече в краката)
                        Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                        Коментар


                          #13
                          15 мин най-много

                          Коментар


                            #14
                            Ами ако ме ориентираш кое точно се сваля няма да е излишно
                            Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                            Коментар


                              #15
                              маха се кората под кормилоторадиаторчето знаеш къде е - в конзолатав/у маркучитъе може да има още една пластмаса-на 2-3 рапиткимахаш маркучите от радиаторчето едното е с 1 скоба другото с 2радиатора и той е на 2 рапиткиписа,че нямаш лостче за кранчето за водата(ако имаш и него го откачаш-на едно малко болтче)изваждането става с дърпане към таблото,като го поизвадиш повече от половината трябва да го наклониш към седалката,защото почва да опира в кормилния прът

                              Коментар

                              Working...
                              X