Случката е следната - малко преди студовете се разболях и както се сещате никой не се погрижил колата да не седи с вода на студа.....При което сега реших да се доразболея ама поне да източа водата преди да е съвсем късно.Всичко точно обаче радиаторчето за парното е замръзнало и направо е като тапа.Маркучите които са под капака ги заливах с гореща вода за да умекнат и т.н. и успях обаче самото радиаторче си е замръзнало.Та за да си налея антифириза трябва да го размразя някак и се сещам за варианта да чакам хубаво време (мал шанс).Пробвах да наливам вряла вода в маркучите и т.н. но безрезултатно.Чудя се някак ако примерно пусна ел.печка в купето така че да се стопли до прилична температура и оставя няколко часа да работи дали ще успея?Пробвах да надуя от едната страна с уста и честно казано грам въздух не минава.Чудя се какво да правя
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как да си размразя радиаторчето за парното?!?
Collapse
X
-
Опитай с пистолет за горещ въздух... ама по-внимателно да не "препечеш" нещо... А иначе лично моя съвет е с такъв пистолет да позагрееш блока на двигателя, около водната помпа най-вече и да запалиш колата да поработи... Това че е замръзнало парното в купето не е проблем да се завърти водата в двигателя... а от там то само ще си се размрази.Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
--- в сърцето завинаги... ---
Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp
-
Ами всъщност аз май не обясних съвсем пълно.При моята поява долу при колата почти всичко беше замръзнало че даже беше оставена и на газ.Погледнах в радиатора че има малки ледчета ама като цяло не е замръзнал на камък и успях да си запаля на газ без никакви проблеми и веднага я обърнах на бензин преди да замръзне изпарителя.Поработи на бензин и започна да вдига доста високо налягане в системата.Моята система е по следния начин - от изхода на двигателя за малкия кръг маркуча отива право в радиаторчето за парното,от неговия изход заминава в изпарителя и оттам се връща при водната помпа.Кранче на парното нямам изобщо и водата винаги циркулира през него (системата е взаимствана от Уно с двигател като моя).Като цяло проблема е доста голям защото когато е запушено радиаторчето за парното дефакто водата в двигателя не циркулира и чак когато стигне 90 градуса и отвори термостата ще се завърти водата вътре.Та запалих колата,оставих я да поработи и започна да прикапва вода от маркуча който е за към радиаторчето.Аз я изгасих и реших че е замръзнал изпарителя и го откачих т.е. маркуча който идва от радиаторчето към него за да видя ще изхвърли ли вода оттам като запаля.Да ама не.....поработи известно време и явно разви доста силно налягане и изби вода по обратния ред - от изпарителя.С една дума грам капчица вода не минава през радиаторчето.Тогава му откачих и входа и започнах да надувам с уста,да сипвам топла вода,да грея маркучите за водата с гореща вода отвън и т.н. ама нищо.Сега съм оставил колата без вода и с откачени двата края на радиаторчето.Пистолета за горещ въздух нямам как да го завра там защото радиаторчето е на много никакво място и отдолу има един тон пластмаси и бръмбъзлъци.С една дума няма пряка видимост до него от никъде.Пък аз съм все още болен за да разглобя колата,да го сваля и да го кача горе вкъщи да се топли (което е много краен вариант защото е един ден работа).Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
-
Нямах предвид да печеш самото радиаторче, а да духаш около него, под таблото... отдалече, но да е все пак насочена струя... опитай да духаш във въздухопроводите дето минават през парното... и така, т.е. по-бързо ще стане отколкото да запалиш една печка Елва в купето например. Но щом нямаш такъв пистолет виж с вентилаторна печка (калорифер)... Е ако и такава нямаш... не знам вече.Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
--- в сърцето завинаги... ---
Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp
Коментар
-
на моето уно навремето свалях радиаторчето за норматив,ако искаш пробвай да го махнеш. другото е както каза колегата да я палнеш за малко колкото да поотвърне водата или каквото и да е там и да я загасиш. качваш се горе за 15 мин и после пак. така 2-3 пъти и няма къде да иде освен да размразиLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
FIAT 125s написа:Обдухвай радиаторчето отпред от където смуче въздух парното.Освен това ако пуснеш и вентилатора на парното,топлия въздух който подаваш отпред ще премине през радиаторчето и ще влезе в купето.Тоест ще загрее радиаторчето.Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
--- в сърцето завинаги... ---
Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp
Коментар
-
FIAT 125s написа:Обдухвай радиаторчето отпред от където смуче въздух парното.Освен това ако пуснеш и вентилатора на парното,топлия въздух който подаваш отпред ще премине през радиаторчето и ще влезе в купето.Тоест ще загрее радиаторчето.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
FIAT 125s написа:Обдухвай радиаторчето отпред от където смуче въздух парното.Освен това ако пуснеш и вентилатора на парното,топлия въздух който подаваш отпред ще премине през радиаторчето и ще влезе в купето.Тоест ще загрее радиаторчето.I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Esper написа:FIAT 125s написа:Обдухвай радиаторчето отпред от където смуче въздух парното.Освен това ако пуснеш и вентилатора на парното,топлия въздух който подаваш отпред ще премине през радиаторчето и ще влезе в купето.Тоест ще загрее радиаторчето.
Коментар
-
Да но при мен преди да се размрази радиаторчето ще ми изпогърмят маркучите защото двигателя непрекъснато върти водата през радиаторчето.Т.е. когато е запушено радиаторчето водата ще се завърти чак когато се отвори термостата.Иначе аз вчера го направих този експеримент и успях да постигна загряване на двигателя до 100 градуса и нито капчица вода не премина през радиаторчето.Сега като се постиполи ще слизам долу да му бая със сешоари и пистолети за горещ въздух д го лекувам някак.А колко време ще ми отнеме ако реша да го свалям? (мисълта ми е дали не е по-добре да го сваля за да знам и дали се е спукало а не като лисна антифриза да ми изтече в краката)Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
-
маха се кората под кормилоторадиаторчето знаеш къде е - в конзолатав/у маркучитъе може да има още една пластмаса-на 2-3 рапиткимахаш маркучите от радиаторчето едното е с 1 скоба другото с 2радиатора и той е на 2 рапиткиписа,че нямаш лостче за кранчето за водата(ако имаш и него го откачаш-на едно малко болтче)изваждането става с дърпане към таблото,като го поизвадиш повече от половината трябва да го наклониш към седалката,защото почва да опира в кормилния прът
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар