Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Имам нужда от помощ - колата прегрява!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Имам нужда от помощ - колата прегрява!

    Колата е Ритмо 75, 84 година...но има серизоен проблем Загрява за нула време, и вдига градуси та отива към 120 Почти влиза в червеното Като се пусне парното, не духа изобщо топло Смених термостата, но явно не е от това... Моля помагайте...

    www.bmwpower-bg.net

    #2
    Така,както го обесняваш може да имаш въздух в системата (наскоро да си и сменял охладителната течност или нещо друго да си правил) или помпата не върти водата.Може да се касае за някакво зверско запушване на системата или нещо от сорта.По принцип термостата няма отношение с парното в смисъл че той обикновенно не отваря (при което парното ти вее яко жега и колата прегрява) или не затваря (тогава колата пък изобщо не загрява) или остава в едно междинно положение да е нито отворен нито затворен (тогава пък колата има някакво парно което не е много като парно а същевременно прегрява след известно време работа).Убеден ли си че не е някакъв проблем в датчика защото при реални 120 градуса на охладителаната течност щеше да кипи,да съска и да я изхвърля.При мен на Типо-то датчика ме лъжеше зарди окислена маса на купето с около 20-30 градуса и примерно като си пуснех фаровете и прегрявах до 130 грдуса а дефакто колата си работеше на 95-96 в нормата.
    Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

    Коментар


      #3
      Re: Имам нужда от помощ - колата прегрява!

      zfa159 написа:
      Така,както го обесняваш може да имаш въздух в системата (наскоро да си и сменял охладителната течност или нещо друго да си правил) или помпата не върти водата.Може да се касае за някакво зверско запушване на системата или нещо от сорта.По принцип термостата няма отношение с парното в смисъл че той обикновенно не отваря (при което парното ти вее яко жега и колата прегрява) или не затваря (тогава колата пък изобщо не загрява) или остава в едно междинно положение да е нито отворен нито затворен (тогава пък колата има някакво парно което не е много като парно а същевременно прегрява след известно време работа).Убеден ли си че не е някакъв проблем в датчика защото при реални 120 градуса на охладителаната течност щеше да кипи,да съска и да я изхвърля.При мен на Типо-то датчика ме лъжеше зарди окислена маса на купето с около 20-30 градуса и примерно като си пуснех фаровете и прегрявах до 130 грдуса а дефакто колата си работеше на 95-96 в нормата.
      Възможно е, проблема да идва и от датчика, но се съмнявам силно Ако е от него е лесна работа, ще го сменя
      fiat_love написа:
      Обезвъздуши системата, виж включва ли се перката на радиатора. Ако след обезвъздушаване пак нямаш парно виж от къде надува въздух.
      От къде се обезвъздушава?

      www.bmwpower-bg.net

      Коментар


        #4
        ОБЕЗЖЪЗДУШАВАИ

        Коментар


          #5
          Аз обикнновенно давам идеи за по-нестандартни повреди! В този ред на мисли не изключвай и вариант за счупена турбина на водната помпа! Аз имах такъв проблем и симптомите бяха, същите, като при теб-колата загряваше бързо, нямаше парно и излизаше пара от разширителният съд.
          Frontera Sport, X20SE март 1998

          Коментар


            #6
            А защо не и запушен радиатор на парното...

            Възможно е и радиатора на парното да е запушен, т.е. да има тапа от нечестотии и котлен камък и да не може да минава охладителната течност през т.нар. "голям воден кръг" - когато термостата е отворен...затова и не работи парното, затова и колата прегрява...Ако колата не е карана дълго и не е сигурно, че е карана на антифриз преди това, съмненията за запушен радиатор се засилват двойно...Понякога тези "тапи" се образуват и натрупват по съединителните маркучи и по-специално в "чупките" им, там повредата се отстранява по-лесно чрез подмяна или "продухване" на маркучето, дано при теб е нещо такова и лесно отстранимо
            FIAT Marea ELX 1.6/16 V '98

            Коментар


              #7
              Някой каза ли гарнитура на глава Е, там беше проблема, беше зверски прегрята и гарнитурата беше залепнала за блока След сериозно търкане я отстраних и сложих новата Сега вече трудно достига над 90(вярно, че е и студеничко де )Интересно ми е само защо парното се появява едва чак когато достигне 80-90 градуса...през другото време все едно го няма И ми е интересно също защо не духа топло от клапите които са по таблото, а духа само от долу за краката

              www.bmwpower-bg.net

              Коментар


                #8
                Тази 22 годишна кола дали и е промиван радиатора на парното някога.Представям си какво ще излезе от него като започне да се промива.
                Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                Коментар


                  #9
                  Tornado написа:
                  Тази 22 годишна кола дали и е промиван радиатора на парното някога.Представям си какво ще излезе от него като започне да се промива.
                  Май трябва да се направи

                  www.bmwpower-bg.net

                  Коментар


                    #10
                    За парното на Ритмото както и на Регата мога да напиша реферат. Карах на времето Регата много съм доволен като автомобил само дето парното й го нямаше, на Ритмото е абсолютно същото, та накрая го свалих и го разглобих до край /наскоро го правих и на един познат на Ритмото/. За мен фабричната конструкция е направена за да ти топли в южна Италия или Африка, но не и за по-насевер. Радиатора на парното е почти като жигулския само дето е с 1см. по-тънак, мисля че беше широк 17 см, та от тези 17 см от конструктивна глупост са затворени 8 см. с пластмаса и неможеш да използваш 100% от площта му, която се обдухва от протичащия въздух, аз срязах пластмасата и я хвърлих. По въпроса за дюзите на таблото: те винаги пускат директно студен въздух без той да минава през радиатора, там го преправих като измених пътя на потока с разни ламаринки и го пуснах да минава през радиатора и нещата станаха супер парното стана като жигулско. За сведение кранчето на парното е пластмасово и то ми се развали, смених го с жигулско, отворите пасват идеално, само дето посоката на отваряне и зятваряне се обърна, което не е фатално. И още нещо, ако решиш да го сваляш внимавай при откачането на жилата, най добре гледай кое как е закачено или го снимай иначе ти отиват още 2-3 часа за нагласяне, става въпрос там за едни планки ще ги видиш ако започнеш. Успех в разглабянето и още повече в сглабянето.
                    FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                    Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                    Коментар

                    Working...
                    X