Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Не работи вентилаторът на водния радиатор

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Не работи вентилаторът на водния радиатор

    Здравейте,Днес забелязах, че не работи вентилатора на водния радиатор. Освен, че не работи от загряването на мотора - не се включва, при пускането на климатика пак не заработва.По едно време търгна, но след малко пак спря и след това пак не тръгва.Дайте идеи какво да направя. Колата е Мареа 1,8 бензин, с един датчик на термостата.Разбутах клемите на съпротивлението, което е на радиатора, но нищо. Не съм го свалял да го огледам.
    Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

    #2
    А ти сигурен ли си, че двигателя загрява достатъчно, че да се включи "вентилатора"? А при пускането на климатика няма защо да ти работи, понеже тази перка служи за охлаждане на радиатора.
    Пунто 1.9D 2002г.

    Коментар


      #3
      Mapu0o написа:
      А ти сигурен ли си, че двигателя загрява достатъчно, че да се включи "вентилатора"? А при пускането на климатика няма защо да ти работи, понеже тази перка служи за охлаждане на радиатора.
      да, доста над средата загрява, друг път се е пускал, дори и по-рано
      Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

      Коментар


        #4
        Mapu0o написа:
        А ти сигурен ли си, че двигателя загрява достатъчно, че да се включи "вентилатора"? А при пускането на климатика няма защо да ти работи, понеже тази перка служи за охлаждане на радиатора.
        Гарантирано при пуснат климатик заработва и вентилатора. Иначе колега alvanovo имаш ли ФЕС да си пуснеш един тест на перките,и да чуеш дали релетата цъкат.
        Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
        И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150
        .

        Коментар


          #5
          cs_aleksandar написа:
          Mapu0o написа:
          А ти сигурен ли си, че двигателя загрява достатъчно, че да се включи "вентилатора"? А при пускането на климатика няма защо да ти работи, понеже тази перка служи за охлаждане на радиатора.
          Гарантирано при пуснат климатик заработва и вентилатора. Иначе колега alvanovo имаш ли ФЕС да си пуснеш един тест на перките,и да чуеш дали релетата цъкат.
          не, нямамкакво трябва да направя?
          Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

          Коментар


            #6
            Откачи кабела от датчика за перката на самия радиатор се намира и го дай на късо с едно кабелче, ако не тръгне вентилатора ослушвай се за цъкане на реле.
            Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
            И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150
            .

            Коментар


              #7
              cs_aleksandar написа:
              Откачи кабела от датчика за перката на самия радиатор се намира и го дай на късо с едно кабелче, ако не тръгне вентилатора ослушвай се за цъкане на реле.
              там има два кабела, които влизат в реостатакакво да ги направя?
              Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

              Коментар


                #8
                cs_aleksandar написа:
                Откачи кабела от датчика за перката на самия радиатор се намира и го дай на късо с едно кабелче, ако не тръгне вентилатора ослушвай се за цъкане на реле.
                нямам датчик на радитора, с един датчик съм и се намира на термостата
                Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                Коментар


                  #9
                  Пробвай с 2 кабела директно да подадеш ток на вентилатора- ако не тръгне е изгорял. Според мен обаче причината е друга- може би нагорял куплунг за захранването, при мен се случва това а въпросния куплунг е до акумулатора при маркуча от предния въздуховод, беше нагоряла клемата и не включваше. Другия вариант е релето което е на самия дифузьор на перката (при резистора за 1 степен).
                  Фиат Крома 1.9 16v+
                  Фиат Браво 1.6 16v
                  Фиат Мареа 1.6 16v

                  Коментар


                    #10
                    pi4_s_bravo написа:
                    Пробвай с 2 кабела директно да подадеш ток на вентилатора- ако не тръгне е изгорял. Според мен обаче причината е друга- може би нагорял куплунг за захранването, при мен се случва това а въпросния куплунг е до акумулатора при маркуча от предния въздуховод, беше нагоряла клемата и не включваше. Другия вариант е релето което е на самия дифузьор на перката (при резистора за 1 степен).
                    утре ще я закарам на сервиз, ще им кажа как е схемата и какво може да бъде, да проверятдайте още идеи
                    Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                    Коментар


                      #11
                      cs_aleksandar написа:
                      Гарантирано при пуснат климатик заработва и вентилатора.
                      А защо на моята кошница като пусна климатика не работи перката, а като загрее колата работи?
                      Пунто 1.9D 2002г.

                      Коментар


                        #12
                        alvanovo написа:
                        да, доста над средата загрява, друг път се е пускал, дори и по-рано
                        Според мен ако ти тръгне перката като я вържеш директно на + и -, значи е възможно датчика да си е отишъл.
                        Пунто 1.9D 2002г.

                        Коментар


                          #13
                          Перката се включва от два различни датчика температурен на двигателя и пресостат на климатика,след като и в двата случая не работи и не ти свтва чек лампата(при изгоряло реле свети) причината е от релето към електромотора,залагам на нагоряли кабели и клеми,също така виж бушона за лош контакт при 1,6 е на ботуша под един пластмасов капак.

                          Коментар


                            #14
                            kiriluz1 написа:
                            Перката се включва от два различни датчика температурен на двигателя и пресостат на климатика,след като и в двата случая не работи и не ти свтва чек лампата(при изгоряло реле свети) причината е от релето към електромотора,залагам на нагоряли кабели и клеми,също така виж бушона за лош контакт при 1,6 е на ботуша под един пластмасов капак.
                            благодаряточно това мислех и аз щом и в двата случая не работище я проверят днес, може нещо самия мотор да има - имам резервен
                            Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                            Коментар


                              #15
                              Не зная каква е точно схемата, но при мен не работеше 2-а степен само. (предполагам е като при мен)Насочи се към дефектирало реле или нагорял контакт.На стойката на акумулатора зад фара има кутийка с релета. Отвори я. Вътре по-спомен има 3 броя релета- мисля бяха -20А, 30 А и 50 А.Провери релето което е най-голямо - 50 А. При мен имаше нагоряла клема на 30А релето, но като извадих 50А релето също спираше да работи вентилатора. Датчик на радиатора нямам, реостата ти е здрав, защото дори и да е развален ще тръгне поне втората степен. Провери си и предпазителите, преди да почнеш да разглобяваш. Ако може завърти перката на вентилатора да видиш как се върти на ръка (на изключен мотор) - трябва да се върти свободно. След това може да откачиш клемата на вентилатора и да сложиш една лампа. Като включиш климатроника лампата трябва да светне, ако е така проблема е във вентилатора. След преглед на релетата се насочи евентуално към датчик, датчика е само един и е на термостата с 3 проводника. При откачането му светва чека на таблото, но това да не те притеснява. Записва грешка, но като го свържеш отново лапата на таблото изгасва (не записва перманетна грешка, която да пречи на бъдещото функциониране на автомобила)
                              Play Golf ,but not drive golf!!!
                              Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
                              C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

                              Коментар

                              Working...
                              X