Здравейте. Понеже на моята кола имам само задните колони, които са на кората, а отпред нямам. Искам да попитам мога ли да сложа и от пред на вратите колонки? На кората на вратата няма сложени колони, но мога ли да сменя само пластмасовата кора, която е долу в ъгъла и да сложа колконки? Дали има жички в самата врата за колони или трябва аз да си ги направя?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за врати на Пунто 1.2
Collapse
X
-
Аз съм я правил тая операция. Може да сложиш колонки. Колонките са ти размер 16,5/17. Трябва да търсиш някои, които са "нископрофилни" така да се каже, защото повечето не влизат. Аз взех едни Сонита например. За да направиш всичко обаче трябва да смъкнеш корите на вратите, да си намериш "мрежичките". При мен окабеляване имаше, обаче трябваше бая просвирване, защото кабелите излизаха други цветове. Но с 2-3 часа работа за всичко, се получава.
-
Аз също съм си слагал колонки на вратите на пунто 2002,не съм махал корите на вратите,маха се само пласмасовата решетка,но се мери на място защото пречи на механизма на стъклото(моето беше ел),имах окабеляване,стана за 10 мин.Kара фиат стило 1.2..16v.2002г.Преди Фиат пунто 1.2 8V,2001г,Опел кадет 1.6i(газ)1988г.Лада 1500 чиста!1977г.
Коментар
-
krasimir_77 написа:Аз също съм си слагал колонки на вратите на пунто 2002,не съм махал корите на вратите,маха се само пласмасовата решетка,но се мери на място защото пречи на механизма на стъклото(моето беше ел),имах окабеляване,стана за 10 мин.
Коментар
-
......"А трябват ли някакви спецялни жички или не? Дайте малко повече инфо?"...... Не разбрах, пунтото мк1 или мк2. Аз я правих тази операция на моето, то е мк1. Не знам обаче при пунто мк2 дали е същотто. При мен нямаше кори с гнезада за колони а само джобове. Процедурата е следната: Ако намериш от морга ( но се съмнявам ако си с мк1 да намериш, стари коли са и в моргите рядка има части за тях но за МК2 е пълно) та ако си с мк1 както бях аз от форума купуваш кори с фабрични гнезда (ако ти паснат на салона по цвят идеално ако ли пък не малко се усложнява процедурата но не кой знае колко. Сваляш от новите кори само пластмасовите части с гнездата за колоните. Сваляш и твоите оргинални кори и сравняваш двете по ръбовете как да напаснеш пластмасите към оргиналните кори и ги слагаш направо. Тук е момента където трябва точно да отбележиш с маркер примерно къде да продупчиш оргиналните кори за да има място за магнита на говорителите. Дупченето е тегаво ако нямаш инструменти затова аз отбелязах с маркера отворите и по него с бормашина дупчих по цялото очератние. и така направих отвори в твърдите иначе кори. Другия варянт ти е с фланеш без да се заниваваш с други кори. за този въпросен фланеж намери на един от колегите темата беще пуснал с картинки как му се е получило и спестяваш играчката с нови кори и пластмаси. Пак казвам не знам при мк2 как е но при мен между вратите и купето свъзката е с букса и дупченето и е лайняна работа смисъл с бормашина и малка бургийка е лесно но ВНИМАВАЙ ДА ДУПЧИШ МАКСИМАЛНО ДАЛЕЧ ОТ ПРОКАРАНИТЕ ВЕЧЕ ВРЪЗКИ (ПИНОВЕ) понеже трябва много точно да се напаснат иначе оставаш без централно или без стъкла. Гледаш от двете части на буксата да е огледално дупчен, че иначе няма да се затвори буксата и ЛОШО. Кабелите да са силиконови, че има бая сецане гумените ще се разгембат. 0.75кв ( макар че аз сложих 1) но малко по-голями дупки ще ти трябват на буксите. Ной-добре е 0.75кв. Жълтеникавото жило е ПЛЮС на говорителя сребристото МИНУС. След като прокараш през буксата, на самото купе има гумена тапа, или я дупчиш или прекарваш между нея и купето ( по-добре не я дупчи, че е трудна работа) Тук тябва да ти кажа, че снопа кабели между купето и вратите е точно пуснат и е къс ще се изкривиш докато пробиеш частта на буксата от към вратите. Аз го правех с винтоверт и рапидки но е гадно ползвай бормашина. Прокараш ли кабелите трудното минава. ВРЪЗВАНЕТО Е СЛЕДНОТО: Не те знам ще слагаш ли бифери и допълниелни пищялки и подобни но ако си с мерак само за предна и задна линия връзването е лесно. Между другото няма- ли на самото табло говорители, ако имаш тях ги плозвай за пищялки ( връзва се към всяка кондензатор 1 фард но провери не съм сигурен за стойността) Средите да са ти вратите и басите да са ти тези на кората. Потърси тук във форума колегите с картинки бяха писали как се връзва предна и задна линия. Самот връзване без картинки ще ти е трудно. Но ако не искаш туби и т.н. като прегледаш на колегите графиките на връзване не ти трябва електриджия.
Коментар
-
Ако сложиш фланец можеш и по-големи говорители да сложиш, но с фабричните гнезда размера е 160мм (6.5 инча). Всичко зависи от финасовите ти възможности аз сложих LG поради малко пари.И им прекъснах високите (понеже имам на таблото и на предна линия много високи ми идваха). Добре е ако имаш пари да си смениш и задните с по-хубави ако старите са гадни. Добре е всичките ти говорители да са от една фирма. Стига да следваш размера и да имаш пари можеш да сложиш каквото ти се иска. Не колегите да кажат аз бих сложил Hertz или Pioneer. Гледай говорителя да е с хартиена мембрана, вади по качествен звук. Цените почват от 36лв. до 100 и... (за комплект). Говоря за в двете известни вериги за техника. Пак зависи какво целиш да постигнеш. Не очаквай звук кой знае какъв. Упланението на пунтовските врати е гадно и ако не направиш допълнително уплътнение (има подробна тема във форума за това как се прави) няма да е сФръх ефект. Внимавай като махаш корите да не строшиш щипките, че после резонирането от дупки и от по-силна музика е гадно и дразнещо.П.С. Колегите по-горе са писали да внимаваш да са плитки говорителите. Съобрази го това, че има някои говорители с доста издут магнитите и ще пречи на прозореца да се сваля. ( вече към средата на свалянето. прозореца удря доста ниско долу и на практик минава през цялото продължение на магнита )(говорителя). Инфото, което ти давам е за МК1 ако си с пунто нуево (МК2 от 2000г.) Там не знам кое и до колко съвпада
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар