Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Фиат Линеа 1.3 mjet тромава ли е?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Фиат Линеа 1.3 mjet тромава ли е?

    Харесах си една Линеа. Двигателят е 1.3 mjet, 90 к.с. Колата е хубава, на малко километри, купувана е от тук като нова. Като цяло ми хареса, но има нещо, което ме притеснява. Много тромава ми се стори. Над 2000 оборота като че е по-добре, но все пак очаквах по-голяма пъргавина. Хвърлих един поглед из форума, има мнения, че този мотор е такъв, силата му се усеща при по-високи обороти, при ускорение в движение (80-120 например),а не при първоначално ускоряване. Не знам, стори ми с много тромава колата.Може би е важно да кажа, че от доста време карам Пунто 1.9 jtd, а там нещата с динамиката са отлични. Така че може просто да съм свикнал на по-пъргава кола и сега да имам грешно впечатление.Ще бъда благодарен на хората,каращи коли с този мотор, да споделят впечатленията си.Края на другата седмица ще отида на сервиз с колата за проверка, не знам, ако действително колата е прекалено мудна, какъв проблем означава това.....То проблем е и, че в София се продава само една такава Линеа, мисля да отида да видя и нея за сравнение.

    #2
    Карал съм Астра Н с тоя мотор и няколко опел Комбо , определено е тромав тоя мотор под 2000 оборота. Решението е купуваш я и после ремапваш за да стане приятна за каране.
    Фиат Крома 1.9 16v+
    Фиат Браво 1.6 16v
    Фиат Мареа 1.6 16v

    Коментар


      #3
      pi4_s_bravo написа:
      Карал съм Астра Н с тоя мотор и няколко опел Комбо , определено е тромав тоя мотор под 2000 оборота. Решението е купуваш я и после ремапваш за да стане приятна за каране.
      не съм фен на ремапа...

      Коментар


        #4
        Тромава или лагава ?АКо е лагава, на 90+% ЕГР-а и остава отворен.
        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

        Коментар


          #5
          Re: Фиат Линеа 1.3 mjet тромава ли е?

          cheruna написа:
          Харесах си една Линеа. Двигателят е 1.3 mjet, 90 к.с. Колата е хубава, на малко километри, купувана е от тук като нова. Като цяло ми хареса, но има нещо, което ме притеснява. Много тромава ми се стори. Над 2000 оборота като че е по-добре, но все пак очаквах по-голяма пъргавина. Хвърлих един поглед из форума, има мнения, че този мотор е такъв, силата му се усеща при по-високи обороти, при ускорение в движение (80-120 например),а не при първоначално ускоряване. Не знам, стори ми с много тромава колата.Може би е важно да кажа, че от доста време карам Пунто 1.9 jtd, а там нещата с динамиката са отлични. Така че може просто да съм свикнал на по-пъргава кола и сега да имам грешно впечатление.Ще бъда благодарен на хората,каращи коли с този мотор, да споделят впечатленията си.Края на другата седмица ще отида на сервиз с колата за проверка, не знам, ако действително колата е прекалено мудна, какъв проблем означава това.....То проблем е и, че в София се продава само една такава Линеа, мисля да отида да видя и нея за сравнение.
          Над 2000 оборота е по добре , защото се включва турбото , а и като си свикнал на по мощен двигател 1.3 ще ти се стори слаб двигател ,но може и наистина да е такава мудна.Може да идеш до дилър на Фиат и да видиш как е новата.

          Коментар


            #6
            emzo написа:
            Тромава или лагава ?АКо е лагава, на 90+% ЕГР-а и остава отворен.
            Под лагава предполагам, че имаш предвид турбо-дупката? Знам какво е това, случаят не е такъв, мисля. Просто тромава. Някакси не ми е удобна за каране, все да мисля да е над 2000 оборота. Знам, че с тези неща се свиква малко или много, но определено останах разочарован. Карах и една Идеа на приятели със същия мотор, чипната качествено, същата умряла работа в ниските обороти. Вярно е, че след 2000 тръгва страхотно, но аз чип не искам.Днес пробвах и друга Линеа с този мотор-все така.
            ......Може да идеш до дилър на Фиат и да видиш как е новата.
            На новите вече слагат 1.6 mjet, защо ли?

            Коментар


              #7
              Punto 196Nm/1500rpm тегло 1055кгLinea 200Нм/1750рпм тегло 1185кг1,9ките са дори от 2000рпм.
              F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

              Коментар


                #8
                emzo написа:
                Punto 196Nm/1500rpm тегло 1055кгLinea 200Нм/1750рпм тегло 1185кг1,9ките са дори от 2000рпм.
                Знам тези числа. Теорията е вярна, но усещането..... Пунтото е пъргаво още след 1200 оборота, лаг почти не усещам. Предполагам, че има значение не само пикът на Мв, а и как се стига до него, какво става след него. Мисля, че на това Пунто има сложена по-малка турбина от 105 к.с. вариант.Все едно, тези неща са много субективни, на мен определено не ми хареса Линеата. А в Пунтото (а и други коли) още от първото сядане в колата започва удоволствието от шофирането. И така до сега :D Определено не съм фен на този мода за малки мотори при дизелите.

                Коментар


                  #9
                  Модата не е само в дизелите... вече и в разни лимузино подобни коли слагат 1.4 турбо двигатели и т.н. Разликата може би идва от самия факт, че просто пунтото ти е с по- голям обем на двигателя и му е по- лесно дори преди да се включи турбото да развърта колата.Карал съм 145-ца с 1.9 jtd и за 1200-те кила дето се води вървеше доста прилично преди да се включи турбото, както и се усещаше без лаг че дърпа усезаемо повече, като се включи. Според мен причината е просто в малкия обем на двигателя.

                  Коментар


                    #10
                    Я кажете с копченце ли се включва това турбо ?Турбината се върти ВИНАГИ.-------------------Дизел се кара много приятно в диапазона 2000-3000рпм, каква мощност искаш да имаш под 2000 ?
                    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                    Коментар


                      #11
                      emzo написа:
                      Я кажете с копченце ли се включва това турбо ?Турбината се върти ВИНАГИ.-------------------Дизел се кара много приятно в диапазона 2000-3000рпм, каква мощност искаш да имаш под 2000 ?
                      Карал си ВАГ,там мощност има от 1200рпм.
                      Bravo 1.9d 97г

                      Коментар


                        #12
                        Има чушки от 1200рпм.Освен ако не визираш тфси ли кво бяха с компресор дето са, но слабо ни интересуват те.
                        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                        Коментар


                          #13
                          На мен ми е чудно, каква динамика търсите в 1500обр. Това че на Пунто се усеща мощност при 1500, то едно че колата е със 150 кила по- лека, ами сигурна и предавките са по-къси. Линеа 1.3Multijed не съм карал, но гледам Доблотата бая ги изсилват. Все пак това не е спортна кола, нали? Ако нещо, не ти допада в колата, не я взимай. Карал съм Пежо Партнер 2.0ХДИ 80к.с. и тя се усеща "мудна" под 2000бр, след това си върви съвсем нормално. Отиваш, гледаш, пробваш, ако ти харесва взимаш, ако не се ориентирай към друга кола, или двигател.
                          Fiat Punto`04 1.2 60hp.
                          Renault Kangoo 1.9 DTI 80hp.
                          ex: FIAT Marea Weekend 1.8 16v ELX; FIAT Brava TD100 SX.

                          Коментар


                            #14
                            kal0yanch40 написа:
                            ...... друга кола, или двигател.
                            Така и ще стане. Но и ще продължа да си карам с кеф и Пунтото.Коли има всякакви, всеки може да кара,каквото му харесва :P

                            Коментар


                              #15
                              Карах Линеа с 1.9 100 коня варианта и мога да кажа, че не беше идеално зле, но не ме впечатли... което ще рече, че 1.3 направо е щяла да ме отчая. От друга страна 1.3 милтиджет се представя страхотно в Панда (като усещане за динамика), както и в Сузуки Игнис. Но според мен е верен принципа на Мечо Пух - "колкото повече, толкова повече"... като връзка между обем на двг и кеф. Сега като се сетя, класическите американски маскъли не са с впечатляваща мощност - 200-220 коня, но са с чудовищен въртящ момент и определено кефят... а сега ни предлагат евтини търговски номера с надпис на опаковката "съвременен, турбо... шит".
                              Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3

                              Коментар

                              Working...
                              X