Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Клапа за външен въздух

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Клапа за външен въздух

    Глупав въпрос но...Интересува ме правилната постановка при ползването на парното зимата. Как е правилно клапата за външния въздух да е отворена когато работи парното или не. Ясно е че ако е затворена ще се запотяват стъклата, но ако е отворена няма ли да се затопля по бавно купето... Правилно ли е да е постоянно отворена зимата?
    Fiat Punto 1.7TD

    #2
    Клапата е направена да се отваря и затваря механизирано (или механично за колите без клима) с копче от таблото иманно, защото има нужда понякога да е отворена, а друг път затворена! Ако стъклата не са запотени, или заледени отвътре (при наличие на конденз) добре е зимата да си въртиш въздуха в купето, поне докато позагрее колата. След това отваряш клапата. Аз лично много го базикам това копче и се чудя, кога ли ще разглабям таблото за да стигна до нея!
    Frontera Sport, X20SE март 1998

    Коментар


      #3
      Vladim написа:
      Аз лично много го базикам това копче и се чудя, кога ли ще разглабям таблото за да стигна до нея!
      Ясно и аз така предполагах. Това с постоянното бъзикане с клапата и на мене ми е слабост. Кефи ме зфука който се чува :D . Иначе при сегашното студена време когато сме повече хора в колата на втората минута стъклата се запотяват зверски но при отворена клапа и духалка нещата са си добре...
      Fiat Punto 1.7TD

      Коментар


        #4
        клапа

        има две клапи едната е при парното в средата зад врътките и едната в страни в дясно под поленовия филтърднез разглобих вентилатора и проверих и при мен едната не работи и ми се изпотяват стъклата
        Прикачени файлове
        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

        Коментар


          #5
          На мене не ми работеше тази до поленовият филтър но я ремонтирах с отверката и чукът и сега си е се отворена Въпреки че е все отворена парното ми духа хипер топло хипер бързо

          Коментар


            #6
            gdd55 написа:
            На мене не ми работеше тази до поленовият филтър но я ремонтирах с отверката и чукът и сега си е се отворена Въпреки че е все отворена парното ми духа хипер топло хипер бързо
            И аз съм така!

            Коментар


              #7
              Като гледам колегите взеха да обясняват за варианта с климатик, а при тебе май няма. Извини ме ако греша. По-добре е да караш на отворена клапа. Миналата зима карах на затворена т.е. врътката беше в положение в което сочеше към символа за отопление на прозореца. Тази зима съм решил да пробвам на варианта в който духа на гърдите и краката. Може би защото още не е толкова студено навън, но при мен започва да духа топло от 55 градуса. Искам да кажа, че се усеща. Все пак всичко е въпрос на проби.
              FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
              ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

              Коментар


                #8
                клапа

                като се опитах да разглобя тази клапа да стигна до нея да е рязглобя де се оказа много трудно извадих 12 винтчета и нищо само където махнах вентилатора не мога да махна кожуха на вентилатора и след това е клапата тя е откачена иначе моторчето работи то винаги затваря клапата като гасиш колатаа като е палиш е отваря и с копчето можеш да си я гласиш сега е затиснах да е затворена и да видим какво ще стане
                КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                Коментар


                  #9
                  brat_John написа:
                  Като гледам колегите взеха да обясняват за варианта с климатик, а при тебе май няма. Извини ме ако греша.
                  С климатик, или не, клапа има! При Браво/Брава модлеите без климатик клапата се задвижва чрез жило и бутона представлява една джаджа, коато местиш на ляво и дясно! На моделите с климатик/климатроник клапата се задвижва с мотор. Хайде поздрави! А... и да уточня! Не знам при Пунто, но при Браво/Брава клапата е една единствена! Има допълнително други клапи коригиращи циркулацията на въздуха, но тази за "вънка-вътре" е една!
                  Frontera Sport, X20SE март 1998

                  Коментар


                    #10
                    На Типо движението на тази клапа е механично т.е. няма го това моторче, което да отваря и затваря и затова обяснявах на колегата с Пунто-то за механичната клапа. Ама човека питаше как да кара, то пък нещата взеха, че се отплеснаха...
                    FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
                    ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

                    Коментар


                      #11
                      Vladim написа:
                      brat_John написа:
                      Като гледам колегите взеха да обясняват за варианта с климатик, а при тебе май няма. Извини ме ако греша.
                      С климатик, или не, клапа има! При Браво/Брава модлеите без климатик клапата се задвижва чрез жило и бутона представлява една джаджа, коато местиш на ляво и дясно! На моделите с климатик/климатроник клапата се задвижва с мотор. Хайде поздрави!
                      Едно уточнение - с климатик съм. Тоя плъзгач за наляво и надясно(ляво-отворена, дясно затворена) и аз го имам. Нещо не мога да стопля защо намесваме наличието на климатик. Сега климатик или климатроник вече има разлика. При положение че не съм натиснал копчето на климатика е все едно го няма. Аз като гледам май варианта е на отворена клапа. Имам чувството че колата се затопля еднакво бързо, но не се поти - което за мен е по-важно.
                      Fiat Punto 1.7TD

                      Коментар


                        #12
                        bogidar написа:
                        Едно уточнение - с климатик съм. Тоя плъзгач за наляво и надясно(ляво-отворена, дясно затворена) и аз го имам. Нещо не мога да стопля защо намесваме наличието на климатик. Сега климатик или климатроник вече има разлика.
                        Както споменах-говорих за Брава и Браво. Нямам идея, как е при Пунто. Ако си с плъзгач, то системата е с жило и е по-лесно да се ремонтира, ако си с бутон значи имаш мотор, който мести клапата. Повечето хора с твоят проблем за съжаление са с Брава и Браво... затова предполагам не могат да ти помогнат.
                        Frontera Sport, X20SE март 1998

                        Коментар


                          #13
                          Vladim написа:
                          Както споменах-говорх за Брава и Браво. Нямам идея, как е при Пунто. Ако си с плъзгач, то системата е с жило и е по-лесно да се ремонтира, ако си с бутон значи имаш мотор, който мести клапата. Повечето хора с твоят проблем за съжаление са с Брава и Браво... затова предполагам не могат да ти помогнат.
                          Не, нямам проблем с клапата. Просто ми беше интересно как е правилно да се кара зимата - на отворена или затворена клапа, имайки предвид от една страна потенето на стъклата и бързото затопляне на купето от друга.
                          Fiat Punto 1.7TD

                          Коментар


                            #14
                            bogidar написа:
                            Не, нямам проблем с клапата. Просто ми беше интересно как е правилно да се кара зимата - на отворена или затворена клапа, имайки предвид от една страна потенето на стъклата и бързото затопляне на купето от друга.
                            Нещо съм се отвял, sorry!
                            Frontera Sport, X20SE март 1998

                            Коментар


                              #15
                              Съживявам една то старите теми за да ви питам пак за тая клапа. Днес я отворих и успешно свалих моторчето. Верно, ръцете си нарязах бая, но ушите му са здрави.Отдолу съм го снимал.При мен се получава следната простотия.Това нещо си върти непрекъснато и не ще да спре. Работи си когато си поиска, не когато искам аз.При завъртане на ключа, тая простотия отваря клапата. При отварянето не спира да върти. Продължава да си бръмчи на празен ход. След като го свалих веднага го пробвах какво ще направи чрез дирекно връзване...ми въртеше напразно. Реших, че колелцата му вътре са се изронили. Даже го потроших при отварянето - оказа се че съм му счупил платката, 3 писти сега ще възстановявам. Хайде това ще го оправя. Другото което мога да кажа е че при мен няма пластмасови оси, всичко е железно, с изключение на лостчето, което задвижва клапата.Въпроса ми е следният ( извинявам се за лошите снимки, фотото си отиде, телефона толкова може ):Трябва да ви кажа че НЯМА СЧУПЕНИ КОЛЕЦА Как така моторчето си въртеше напразно вътре, без да задвижи външното лостче за мен е загадка. На моторчето отзад има 1 схема, снимал съм я, на в която има 2 транзистора, 4 резистора и 1 кондензатор на SMD монтаж. Към нея има три кабела. По моя преценка към тая схема се подава чрез бутон 12в с различен поляритет, а тая схема спира моторчето от въртене при пренапрежение. Въпроса ми е дали греша, и има реле някъде другаде, или тая схема е виновна моторчето да си върти непрекъснато?
                              Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
                              Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

                              Коментар

                              Working...
                              X