Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Fiat Marea vs пътната обстановка в България

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Fiat Marea vs пътната обстановка в България

    Случката е следната...Слизам по сравнително стръмна улица на 2-ра без газ... При положение, че колата засилва и наближава завой натискам леко спирачката и при навлизане в лекия завой я отпускам.Беше през нощта, тъмно, не прецених, че шахтата прилича на Везувий и реших да я оставя под колата.Возих 4 човека един от тях е ~150 кг. Естествената последица : http://store.picbg.net/pubpic/0D/67/...d443e90d67.jpg...Светнаха лампи за масло, airbag, акумулатор ако не се лъжа и в паниката врътнах ключа, загасих колата и я оставих на ръчна. След отминаването на емоцията, събрах си зверски откъснатата част и се обърнах към пътна помощ.В момента колата ми е в гаража и съм пред дилема. Понеже си нямам почти никаква представа от коли, се надявам на вас, колеги, дали можете от снимките да прецените до каква степен съм си изнасилил фиатчето ... Заслужава ли си да се сменя картер, да се поправя колата или директно да я обявявам тотал щета ?Колата е 1.9 ТД100 ...http://store.picbg.net/pubpic/2C/14/...62a1dc3d9d.jpg

    #2
    Поогледай хубаво щетите - къде е ударено какво е смачкано и тогава прецени. Колкото и да не си наясно с колите, все знаеш кое какво е - картер, ремъци. Това което показваш е планката която държи ауспуха, счупил си картера, а това че са светнали другите лампи може да е от много неща - ремъка се е опръскал с масло (приплъзва, динамото не зарежда, светкат лампите), ремъка се е скъсал или ролка се е счупила от някое парче, пак същите лампи. Ако е само това не е толкова сериозно. Някой тук са сменяли по няколко пъти картера, така че не е фатално. Друго е положението, ако си спукал радиатор, кулер, счупил си нещо по окачването, там цената нараства, но все пак си мисля че няма да е по-скъпо от нова кола.
    Fiat Bravo 1.9 TD100

    Коментар


      #3
      Благодаря ти за бързия отговор!Приятел, който разбира, сподели, че блока също е възможно да е ударен, а тръбата на ауспуха е леко смачкана. Обнадеждаващия ти отговор ме насърчава. Изниква друг въпрос. Въпреки смачканата тръба на ауспуха, смятам, че ако сменя картера на място, ще мога да подкарам колата до сервиз.

      Коментар


        #4
        Леко встрани от темата:Ако някога ви се наложи да минавате през Козлодуй - по улица Ломско шосе (това е улицата, която влиза от Лом и излиза от другия край на града) има няколко такива шахти - като Везувий. Издигнати са поне на 20 см, че и повече от пътя и са на точното място за подобни последствия - точно по средата на едната лента.Колега - ако имаш протокол от КАТ, спокойно може да заведеш дело срещу общината и 100% да го спечелиш - да ти платят всички разходи.

        Коментар


          #5
          Колко досетливо да предупредиш, благодаря!Нямам протокол от КАТ за жалост... Минах през период на самосъжаление. Приятел с подобни удари(понесени обаче в кората под картера) ми я показа. Кората му е баклава, но картера непокътнат. Жалвах се малко, че Фиат не са го измислили, дори пред баща ми. Той обаче ме вгорчи още повече като ми каза, че имал спомен да има кора, но при проблем с пробката след ремонт не са му я сложили. ГРЕДА...Колега (Immortal), влюбен съм в кромата ти <3При евентуални обстоятелства на прекалено много скръб от моя страна, замислям замяна с подобна, или Бенц Ц270.. А си взема нещо подобно, а отдолу сам ще си заваря не кора а направо лазерно оръжие да ми пази картера :D ... майка му стара :D
          Прикачени файлове

          Коментар


            #6
            Ааа, без да ми се влюбваш в Кромата.Сложил съм ѝ червен конец, против уроки, между другото

            Коментар


              #7
              Мислих, че фиатаджиите не сме суеверни. Все пак след като направим ластик на някой на светофар няма как да не ни урочасват даже словесно :v

              Коментар


                #8
                Имам следния въпрос...Смачкана е и тръбата на ауспуха. Смяната трудна ли е и фатално ли ще е да се запали колата при вече сменен картер?Ако тръбата е за смяна това означава ли, че гърнето върви с нея при покупка на нова?

                Коментар


                  #9
                  Направил си една кардинална грешка още при закупуването на автомобила, те тая точно планка се сваля и се засилва към първия контейнер за метални отпадъци. Идеята е била да играе роля на тампон за генерацията, обаче италянските инжинери не са били запознати с лунната ситуация по българските пътища. Проблема е че не си одарил картера а генерацията и от удара е скъсала планката с шпилките на картера, но понеже алуминиев се изкъртва цяло парче от него. Така сега по проблема, сваля се картера и го пращаш на вторични, вземаш нов картер/втора употреба и го монтирате, генерацията се изправя с нагряване, проверява се смукателя и маслената помпа, наливаш новото масло и филтър и си отново на пътя. Няма поражения по блока и ролките най вероятно, просто маслената помпа е спряла и за това са ти светнали лампите. цялата работа около 200-250лв. Ако не знаеш какво да правиш отиваш при Жоро и ти я прави. Казвам ти го като специалист по счупените картери, за 6 години с бравото имам 7 счупени картера, даже по едно време само като чуех звука спирах колата и звънях на пътна помощ да ме товарят. Торнадо имаше тема как се сваля картер и се ремонтира, и той по едно време го правеше със затворени очи Ще я потърся да ти я пратя.
                  Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                  (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                  Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                  Коментар


                    #10
                    Благодаря!А има ли смисъл от кора под картера евентуално?Планката даже не планирам да я слагам, занапред споменавам и коментирам :DМеждувременно маслената помпа къде точно се намира и застрашена ли е при подобен удар?При моментално изгасване на мотора няма опасност от по-сериозни поражения в/у самия двигател доколкото знам.След смяната на картера гарнитурата задължителна ли е, и ако да, силиконът става ли излишен?

                    Коментар


                      #11
                      Маслената помпа реално е на картера, гарнитура не се слага имам предвид корк, клингирити и подобни, ползва се течна гарнитура примерно на Виктор Ренц, което си е цист силиконец. Да маслената помпа може да пострада от удара. Но предполагам проблема е в смукателя, който може да е смачкан.
                      Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                      (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                      Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                      Коментар


                        #12
                        yelawolf_ написа:
                        А има ли смисъл от кора под картера евентуално?
                        Не, ако кората е нова, няма да ти помогне при такова нещо, защото е изработена от една слаба пластмаса, която служи само да ти пази чисто от прах. Малко по-голяма полза имат оригиналните кори, но в случай че намериш такава, тя ще бъде в лошо състояние, поради разбираеми причини.
                        Fiat Bravo 1.9 TD100

                        Коментар


                          #13
                          Колеги, днес се предполага, че трябва да си взема колата от сервиза.Имам няколко въпроса.Мога ли да карам непосредствено след монтажа на картера? И силиконът за колко време засъхва както му е реда?Светна ми, че новия картер дойде без пробка. Стария върши ли работа, при положение, че е превъртял? Дори при съответствие , ако не може да се ползва на новия картер, ще трябва специална пробка да поръчвам, или е възможно да ми го заместят с нещо друго? И какъв е шанса да има в наличност в железариите и магазините за авточасти?Благодаря предварително.

                          Коментар


                            #14
                            [img] https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.n...b351232b4024b2 [/img]Грубо...И така... Вчера си взех колата, оставих я ПРЕД нас и стоях вътре докато използвам google да разбера какво се случва с коланите, които нито се прибират, нито разтягат.Слизам от колата, гледам - текло масло ... Прибирам я в гаража, подлагам вестници. Пак масло. Онемях :O , звъннах на майстора, викам ЛОКВА БРАТ МИ :D .Нашия човек по най-бързия начин дойде в тоя дъжд на отворен прозорец, за да не губи ценно време да я огледа още преди да слезе :D току-виж да избяга, ако съм оставил фрапиращо петно наподобяващо потоп предизвикан от моята ноева катафалка Yellow_Flash_Colorz_PDT_37 :D ... Както и да е. Вкарахме колата в гаража, подложихме вестници и пак няколко капки в/у статията за Джъстин Бийбър, бях раздвоен да се радвам за което, или да тъгувам, че нещо не е наред. С един поглед майстора стигна до извод, че маслото, което капе не е от двигателя. И е трябвало Джъстин Бийбър вместо да заприлича на мулат, да заприлича на негър. Yellow_Flash_Colorz_PDT_43 Двигателното масло било по-черно( аз горкия ??? ), това, което капе е по-светло. Майстора явно има паркинсон или от толкова нерви с демонтажа и монтажа на картера е треперил като девственица преди дефлорация и е олял при наливане . За по-сигурно проверихме щеката, а аз бях полудял тръпнещ в очакване да е суха кат’ барут... Да, ама не. Масло си имаше. Наложи ми се да свърша работа за около час-два и на прибиране, вървя си по улицата като пешеходец и гледам пред гаража колите намалят и минават едва едва. Вървя си и получавам халюцинации. За миг се почувствах като майка на моя автомобил. Грозни сцени в главата ми как има масло на улицата идващо от гаража . Приближих и се оказа, че съм страшен филмар. Колата пълен назад, въртежи на гумите(ако има масло поне да не е зян, да върши работа за въртежи) и к’во да видя. В гаража единствените петна бяха от лигите на моя приятел, които му потекли от кеф, че няма даже капка масло прокапала. :D

                            Коментар


                              #15
                              И последно снимка > https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.n...4024b2Днес сменям пиро-патроните и колата отново е на пътя... Да видим до кога :D

                              Коментар

                              Working...
                              X