Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с механизъм на предни чистачки Punto MK2

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с механизъм на предни чистачки Punto MK2

    Здравейте,Имам постоянен проблем с предните чистачки, които редовно се откачат от задвижващия механизъм и спират по време на дъжд. Проблемът е много сериозен и с опасни последици по време на движение. Търся начин за трайното му решаване му и засега единственото по-смислено нещо, което намирам е това:http://www.askthemechanic.co.uk/puntowipers/Знае ли някой такава част от България къде може да се намери или трябва да разчитам на доставка от UK?ПоздравиКрасимир

    #2
    Втора употреба всички рамена и си ОК.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #3
      Tornado написа:
      Втора употреба всички рамена и си ОК.
      Предполагам рамената в морга ще струват повече, а и не се знае дали няма да са по-износени от моите

      Коментар


        #4
        krusanov написа:
        Tornado написа:
        Втора употреба всички рамена и си ОК.
        Предполагам рамената в морга ще струват повече, а и не се знае дали няма да са по-износени от моите
        занимаваш се с глупости 1. всички пунтовци страдат от този проблем (втора ръка са пак износени)2. тези китове в БГ ги няма 3. Решението е :сваляш целия механизъм и го занасяш на заварчик там ще заварите 3 шаибички по начина показан на снимката и всичко заспива цена не повече от 10лв.
        Прикачени файлове
        Шофирай разумно, на пътя не си сам.
        Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
        Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
        Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird

        Коментар


          #5
          [quote="todorshalev"]
          krusanov написа:
          Tornado написа:
          Втора употреба всички рамена и си ОК.
          3. Решението е :сваляш целия механизъм и го занасяш на заварчик там ще заварите 3 шаибички по начина показан на снимката и всичко заспива цена не повече от 10лв.
          Правил ли си го на твоя автомобил? Питам понеже изглежда добро решение, но ако някой го е изпитал е добре да каже как се държи. Предполагам има значение доколко има свобода около сферата, за да се движи рамото.

          Коментар


            #6
            Лепни му някаква шайба с моментно лепило, но го зачисти хубаво.Там няма натоварване и просто трябва да го подпира да не падне.Преди малко точно чистачки на пунто разглабях и ситуацията с лесно падащото долно рамо е същата, но за сега държи. Няма какво да го мислиш толкова
            "Без сърца, сме просто машини"
            Toyota Prius 1.5 Hybrid
            EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

            Коментар


              #7
              krusanov написа:
              todorshalev написа:
              Tornado написа:
              Втора употреба всички рамена и си ОК.
              3. Решението е :сваляш целия механизъм и го занасяш на заварчик там ще заварите 3 шаибички по начина показан на снимката и всичко заспива цена не повече от 10лв.
              Правили си го на твоя автомобил? Питам понеже изглежда добро решение, но ако някой го е изпитал е добре да каже как се държи. Предполагам има значение доколко има свобода около сферата, за да се движи рамото.
              така и не успях да го свърша понеже ударих колата и всичко се промени но съм помагал на не един и двама колеги с този съвет и досега никой не се е оплакал
              M5kov написа:
              Лепни му някаква шайба с моментно лепило, но го зачисти хубаво.Там няма натоварване и просто трябва да го подпира да не падне.Преди малко точно чистачки на пунто разглабях и ситуацията с лесно падащото долно рамо е същата, но за сега държи. Няма какво да го мислиш толкова
              може и да стане с моментно лепило въпроса да е нещо което дават че лепи МЕТАЛ
              Шофирай разумно, на пътя не си сам.
              Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
              Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
              Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird

              Коментар


                #8
                Аз съм го вързал с една телчица и си е екстра :D

                Коментар


                  #9
                  Варианта-решение при мен и на двата пунтовци е ламаринка огъната на буква П. Отдолу е пробита по спомен с 10мм свредло на разстояние отговарящо на стърчащият щифт от който се измъква рамото. Нещата ги "конструирах" по метода проба грешка, че трудно се измерват точни мерки при механизъм на колата, доста тясно и неудобно е там особено за лявата чистачка. След което, поставената и напасната вече ламаринка се връзва с ТЕЛ за да не изпадне и готово. Желатално е да направиш няколко маха на вдигнати чистачки за напасване на елементите. Втора година вече и двете са така. По въпроса за лепило - опитах и изкара около 2 месеца по спомен. Усилията найстина там не са големи, но почистването качествено явно не успях да го постигна и двата пъти при все голямото ми старание и търпение после да чакам 2 дена лепилото за метал да стегне. Според мен вибрациите просто го откъртват.
                  Не ми е проблем, че в България евтиното е некачествено. Проблем ми е, че и скъпото в повечето случаи е такова!!!

                  Коментар


                    #10
                    Шайба, дупка, шпленд
                    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                    Коментар


                      #11
                      Само че къде ще се пробие дупката. на щифта е възможно само след пълно разглобяване на системата.
                      Не ми е проблем, че в България евтиното е некачествено. Проблем ми е, че и скъпото в повечето случаи е такова!!!

                      Коментар


                        #12
                        OptimusMaximus написа:
                        само след пълно разглобяване на системата.
                        5 минути работа 3 кръстати видии на пластмасовата кора, 2 гайки 13 на чистачките, 2 болта 10 да откачиш механизма и тва е Това дупчене за мен е излишна работа. Има хиляди лепила, които да свършат работа, но ако си търсите хоби вече е друга работата
                        "Без сърца, сме просто машини"
                        Toyota Prius 1.5 Hybrid
                        EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                        Коментар


                          #13
                          Аз си признавам, че не мога за 5 мин, да се справя с този проблем. Опитах преди месец да развия едната гайка на лявата чистачка, за да я презацетя на друго положение и като видях как се заогъваха отдолу всички пластмаси и не измислих с какво да хвана читава контра се отказах да не строша тази 14 годишна система. Идеята е да внимава колегата да не изпадне в много кофти състояние ако счупи нещо. Да не говорим, че не се пробива лесно отвор в този щифт в домашни условия. За мен след като изгледах клипето дадено от колегите ми се стррува, че това може да се направи в дом. условия макар и не толкова закалена ламарина.А и все си мисля, че ако се разглоби всичко много скоро ще трябва да се реевизират всички такива съединения с дупки и шплентове.
                          Не ми е проблем, че в България евтиното е некачествено. Проблем ми е, че и скъпото в повечето случаи е такова!!!

                          Коментар


                            #14
                            S_BANKOV написа:
                            Шайба, дупка, шпленд
                            Точно по същият начин го реших и аз този проблем и забравих за него.
                            Fiat Punto '01, 1.8 16V HGT Abarth

                            Коментар


                              #15
                              Благодаря на всички за предложенията! Темата ще е от полза на много колеги с Пунто, а и на други модели с подобен механизъм на чистачките. Поръчах в крайна сметка скобите от UK, за да не се занимавам с разглобяване. 3 броя излизат 40 лв с доставката. Ще пиша как се държат. Ще монтирам 2 скоби в двата края, а третата при нужда ще разгклобявам и ще монтирам и нея.

                              Коментар

                              Working...
                              X