Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Една нова мареа с малко въпроси

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Една нова мареа с малко въпроси

    Здравейте,От няколко дни се запознавам с фиат форумa Колата е фиат мареа 1.6 бенз/газ(ГИ) 2000г. ВИН ZFA18500000393403Имам не няколко, а доста въпроси До сега съм бил с HDI и ми е малко различно Щеката за масло ми е странна и някак не мога да разбера нивото. Над мин ми се струва, че е и знам. От тук изниква въпроса колко масло събира двигателя(едни викат 3.8, а други 4.8-9 с филтъра)? Препоръки за масло 5в40 или 10в40 и марка ? Има лепенка за слагано Тотал 10в40, но с такова ли да я карам или с 5в40(тотал) след като се намира за 50 лв 5 л.?Колата е регистрирана ноември месец 2013 г. Продавача твърди, че е обслужена, но въпреки това искам да съм сигурен. Може ли да отворя кутията на ангренажа и да погледна ремъка в какво състояние е(т.е. като развия трите шестограма на кутията ще може ли да се надникне)? Ако ми се стори стар каква сума ме очаква за него с ролки и водна помпа + труд?Може ли някой да провери АБС-а какъв е, защото попрочетох за хроничния проблем и при мен го има. От време на време светва АБС и (!), а след време изчезва. Колата все още не е карана на майстор и не е закачана на РС! Има едно тропане от предницата и скоро ще я заведа да я погледнат, но тук е въпроса и кой сервиз да избера в София?Имам съмнения за тампони на стабилизираща щанга. Гледах я отдолу пипах бутах, но не разбрах от къде идва Левият носач ми се сториха тампоните понацепени, но едва ли е от там. Все пак Нов съм в марката и не разбирам много Относно ГИ е STAG - Монтиран в рено Люлин(зад джъмбо) и има още 1.5г гаранция. Нямам инфо за газовите и за това просто споделям някой да каже става ли и какво да очаквам. Колата направи вече 800км и от които 600 извън градско и даде 9.5 газ.И не на последно място не работи климатроника. Изобщо не натоварва двигателя при пускането му. Има ли опция РС-то насилствено да се пусне компресора(поне да се разбере работи ли)?За сега толкова, но съм сигурен, че съм изпуснал нещо Ще го оставим за по натам Поздрави на всички и добре сте заварили
    Fiat Marea 2.4 JTD+
    Fiat Marea 1.6 2000г. + ГИ
    Peugeot 406 2.0hdi - once upon a time
    Renault 19/1.7mi/ - crash

    #2
    Няма да отговоря ня всички въпроси ,но колкото толкова.Може да надникнеш при ангренажа ,но не знам дали ще разбереш нещо.АБС-са или е Лукас или Тевес и само с гугъл търсачката изображения може да се ориентираш.За кой хроничен проблем споменаваш залепващото реле ли?Мареа е с дългите биалетки които лесно се разбиват и проблема може да е в тях.Климатроника насилствено няма смисъл да го пускаш защото най-добре е да мине тест и дозареждане с фреон и масло.Относно маслото според мен с 10W40 ще се чувства добре /ако има такива сензори за усет/ и около 4 литра са ОК.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #3
      Tornado написа:
      Няма да отговоря ня всички въпроси ,но колкото толкова.Може да надникнеш при ангренажа ,но не знам дали ще разбереш нещо.АБС-са или е Лукас или Тевес и само с гугъл търсачката изображения може да се ориентираш.За кой хроничен проблем споменаваш залепващото реле ли?Мареа е с дългите биалетки които лесно се разбиват и проблема може да е в тях.Климатроника насилствено няма смисъл да го пускаш защото най-добре е да мине тест и дозареждане с фреон и масло.Относно маслото според мен с 10W40 ще се чувства добре /ако има такива сензори за усет/ и около 4 литра са ОК.
      За АБС-а четох за спойки или по-голямо реле, но нали е капсуловано и това ме спира, но ще набера смелост след няколко дни :Д :Д :ДЗа Ангренажа ако е на 3-4 месеца все пак си мисля, че трябва да е визуално поне нов. Може и да бъркам де абе сензори се съмнявам да има на 100г кола :Ррррр(без да обиждам някой) въпроса е дали да не взема 5/40 при положение че цената на тотал 5в40 е от сорта на 50лв? или да минавам на селения ? Искам да отбележа, че съм малко простак в карането и 4-5-6к обор често са срещани Пежака макар и дезел всеки ден е виждал червения интервал Етооо какво забравих от време на време километража спира? Тема не намерих поне из първите страници признавам и не съм търсил с търсачката де Има ли някаква тънкост и тук ? [/u]
      Fiat Marea 2.4 JTD+
      Fiat Marea 1.6 2000г. + ГИ
      Peugeot 406 2.0hdi - once upon a time
      Renault 19/1.7mi/ - crash

      Коментар


        #4
        Колега, гледам от София си. Горещо ти препоръчвам за сервиз Стефан в Захарна Фабрика. Мисля, че доста колеги тук ще потвърдят. Ако не ти е далеч и имаш интерес ще ти дам телефона на лично. Ще отидеш, ще я качи на подемник и ще ти каже всичко как е. Аз на друго място не си водя машината. Бил съм по всички "маркови" сервизи и винаги съм имал забележки. Само Стефанаки е без за сега
        Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
        Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
        Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG

        Коментар


          #5
          Карай си с 10W40. Този двигател все пак си е обикновен. Ако щеш и с най -скъпото масло да го караш, дойде ли му времето ще се скапе. За скоростомера - може да е от много неща, но най-често е проблем в пиновете или по спойките на самото табло.
          Fiat Bravo 1.9 TD100

          Коментар


            #6
            Където и да прочетеш, разликата между 5в40 и 10в40 е единствено в максималната и минималната външна температура, в която могат да работят. Тъй че, не си давай паричките за 5в40. Слагай 10в40, сменяй на 10-на хиляди с филтъра и си бомба.Относно ABS какъв е, по AUTODATA го дава Lucas.Тропането, може да е от биалетите, може и да е от тампони на носача, също така и на реактивната щанга, а тези тампони много кофти се сменяли. Отиди на сервиз да я огледат, всичко ще си покаже.
            Fiat Punto`04 1.2 60hp.
            Renault Kangoo 1.9 DTI 80hp.
            ex: FIAT Marea Weekend 1.8 16v ELX; FIAT Brava TD100 SX.

            Коментар


              #7
              Масло ползвай по-добре 5W-40 и можеш да го сменяш на по-дълъг пробег, примерно на 15 000. Този е двигателя който се монтира на Стило, Евро 3.ABS по-всяка вероятност е EBC 430. Монтира се на различни марки и модели автомобили. Поправя се с отваряне и презапояване на релето. Проблем е отварянето, защото капакът му е залепен фабрично и трябва да се реже много внимателно. При мен също беше така. Купих втора употреба и той също беше така. После си ремонтирах и двата и сега имам два безупречни.Ако работи добре на газ не я пипай, разхода ти е приемлив.За климатроника сигурно нямаш фреон. Тогава се държи така, въобще не се опитва да тръгне. За там си трябва където пълнят и да видят дали и откъде изтича.Честито и със здраве да си я караш!
              The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
              Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
              Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

              Коментар


                #8
                Маслото на ДВГ и на 5000 км. да го сменяш още по-добре ,но въпроса опира до финанси.Аз имам едно питане - ако тези 10000 км се минават за 10 дни ще смените ли маслото на 11-я ден.
                Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                Коментар


                  #9
                  Tornado написа:
                  Маслото на ДВГ и на 5000 км. да го сменяш още по-добре ,но въпроса опира до финанси.Аз имам едно питане - ако тези 10000 км се минават за 10 дни ще смените ли маслото на 11-я ден.
                  Аз лично не бих, при така поставено условие. Но иначе, това е интересен казус. Винаги съм се питал това. Но има и значение, как си минал тези 10000км, дали нормално каране, да кажем до 3500обр, или постоянно газ 4500+обр.
                  Fiat Punto`04 1.2 60hp.
                  Renault Kangoo 1.9 DTI 80hp.
                  ex: FIAT Marea Weekend 1.8 16v ELX; FIAT Brava TD100 SX.

                  Коментар


                    #10
                    wwalker написа:
                    Масло ползвай по-добре 5W-40 и можеш да го сменяш на по-дълъг пробег, примерно на 15 000. Този е двигателя който се монтира на Стило, Евро 3.ABS по-всяка вероятност е EBC 430. Монтира се на различни марки и модели автомобили. Поправя се с отваряне и презапояване на релето. Проблем е отварянето, защото капакът му е залепен фабрично и трябва да се реже много внимателно. При мен също беше така. Купих втора употреба и той също беше така. После си ремонтирах и двата и сега имам два безупречни.Ако работи добре на газ не я пипай, разхода ти е приемлив.За климатроника сигурно нямаш фреон. Тогава се държи така, въобще не се опитва да тръгне. За там си трябва където пълнят и да видят дали и откъде изтича.Честито и със здраве да си я караш!
                    Мерси колеги,Ще си поръчам 5в40 имам от къде на доста добра цена не е проблем цената(разликата да е 10лв) все пак ще се сменя на близо година дай боже и по-често А и знам, че тотала не е 5в40 не е пълна синтетика дори и да се има за такова Относно АБС-а готов съм да се тествам обичам експериментите и обичам да си правя сам колата ест когато имам време за това А за разхода това е при постоянна скорост от 140(магистрала) и на мен ми се струва приемлив.PS Относно смяната на масло ..... по така изложените условия не. Лично мнение е, че маслото се износва при изменения на Т и наличието на конденз, което от своя страна води до изменение свойствата на смазване.
                    Fiat Marea 2.4 JTD+
                    Fiat Marea 1.6 2000г. + ГИ
                    Peugeot 406 2.0hdi - once upon a time
                    Renault 19/1.7mi/ - crash

                    Коментар


                      #11
                      За маслото да кажа, аз бравото го карам само с 10/40 и от смяна= до смяна на щеката не се забелязва да намалява седи си се на макса(сега като го смених нарочно го оставих да е 1мм под макс-а за да го слея по добре и досега 3000км нее мръднало), источвам го чисто никога не съм вадил черно масло от моя мотор, сменям го на около 10 000км г/д до 12 000 макс. колата се кара предимно градско на газ и почти постоянно над 4000 оборота.

                      Коментар


                        #12
                        misho_ написа:
                        За маслото да кажа, аз бравото го карам само с 10/40 и от смяна= до смяна на щеката не се забелязва да намалява седи си се на макса(сега като го смених нарочно го оставих да е 1мм под макс-а за да го слея по добре и досега 3000км нее мръднало), источвам го чисто никога не съм вадил черно масло от моя мотор, сменям го на около 10 000км г/д до 12 000 макс. колата се кара предимно градско на газ и почти постоянно над 4000 оборота.
                        Колега, източваш го чисто просто защото колата работи повече време на газ. Карай на бензин да видиш, че като смениш на маслото и на другия ден ще изглежда като старото.

                        Коментар


                          #13
                          Имам още въпроси хихиихТермостата по всяка вероятност в за смана, но знам и за цената му Един приятел бешв сложил вътре в маркуча термостат от рено 5 на този става ли тази процедура ?
                          Fiat Marea 2.4 JTD+
                          Fiat Marea 1.6 2000г. + ГИ
                          Peugeot 406 2.0hdi - once upon a time
                          Renault 19/1.7mi/ - crash

                          Коментар


                            #14
                            veselin10 написа:
                            Колега, гледам от София си. Горещо ти препоръчвам за сервиз Стефан в Захарна Фабрика. Мисля, че доста колеги тук ще потвърдят. Ако не ти е далеч и имаш интерес ще ти дам телефона на лично. Ще отидеш, ще я качи на подемник и ще ти каже всичко как е. Аз на друго място не си водя машината. Бил съм по всички "маркови" сервизи и винаги съм имал забележки. Само Стефанаки е без за сега
                            Мда, или той или Дани в Дружба, другаде никъде.Карай с 10/40 и ти препоръчвам да не ползваш ТОТАЛ, особенно този дето е 5/40 за 50лв., предполагам от някоя от големите търговски вериги. Аз ползвам Титан на Фюкс и съм доволен от маслото, но ти си решаваш. Климатика ти е е празен и за това копресора не включва, трябва си проверка и зареждане. И те съветвам ако ще разчиташ на тая кола я провери, обслужи и оправи, зада ти служи вярно. Тукас каквото можем ще помагаме. Сигурен съм че ако се вяснеш на някоя от срещите все ще се намери някой колега дето да я закачи и да я погледнете, ама да знаеш че пият много бира след това пп Ники ако за 10 дни минавам 10х. км. ще сложа камионджийско масло че да го сменям поне веднъж в месеца
                            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                            Коментар


                              #15
                              За 10 дена 10К... то ще приемеш извивките на седалката като естествено положение. Миналото лято направих за един ден 1200км. Като слязох от колата си стоях сгънат...хахах. Слави не го лъжи момчето на срещите в Неделя само кафета и фанти се подмятат
                              ФИАТ- Пътят е само формалност
                              ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
                              -----------------------------------------------------
                              FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

                              Коментар

                              Working...
                              X