Здравейте,От няколко дни се запознавам с фиат форумa Колата е фиат мареа 1.6 бенз/газ(ГИ) 2000г. ВИН ZFA18500000393403Имам не няколко, а доста въпроси До сега съм бил с HDI и ми е малко различно Щеката за масло ми е странна и някак не мога да разбера нивото. Над мин ми се струва, че е и знам. От тук изниква въпроса колко масло събира двигателя(едни викат 3.8, а други 4.8-9 с филтъра)? Препоръки за масло 5в40 или 10в40 и марка ? Има лепенка за слагано Тотал 10в40, но с такова ли да я карам или с 5в40(тотал) след като се намира за 50 лв 5 л.?Колата е регистрирана ноември месец 2013 г. Продавача твърди, че е обслужена, но въпреки това искам да съм сигурен. Може ли да отворя кутията на ангренажа и да погледна ремъка в какво състояние е(т.е. като развия трите шестограма на кутията ще може ли да се надникне)? Ако ми се стори стар каква сума ме очаква за него с ролки и водна помпа + труд?Може ли някой да провери АБС-а какъв е, защото попрочетох за хроничния проблем и при мен го има. От време на време светва АБС и (!), а след време изчезва. Колата все още не е карана на майстор и не е закачана на РС! Има едно тропане от предницата и скоро ще я заведа да я погледнат, но тук е въпроса и кой сервиз да избера в София?Имам съмнения за тампони на стабилизираща щанга. Гледах я отдолу пипах бутах, но не разбрах от къде идва Левият носач ми се сториха тампоните понацепени, но едва ли е от там. Все пак Нов съм в марката и не разбирам много Относно ГИ е STAG - Монтиран в рено Люлин(зад джъмбо) и има още 1.5г гаранция. Нямам инфо за газовите и за това просто споделям някой да каже става ли и какво да очаквам. Колата направи вече 800км и от които 600 извън градско и даде 9.5 газ.И не на последно място не работи климатроника. Изобщо не натоварва двигателя при пускането му. Има ли опция РС-то насилствено да се пусне компресора(поне да се разбере работи ли)?За сега толкова, но съм сигурен, че съм изпуснал нещо Ще го оставим за по натам Поздрави на всички и добре сте заварили
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Една нова мареа с малко въпроси
Collapse
X
-
Няма да отговоря ня всички въпроси ,но колкото толкова.Може да надникнеш при ангренажа ,но не знам дали ще разбереш нещо.АБС-са или е Лукас или Тевес и само с гугъл търсачката изображения може да се ориентираш.За кой хроничен проблем споменаваш залепващото реле ли?Мареа е с дългите биалетки които лесно се разбиват и проблема може да е в тях.Климатроника насилствено няма смисъл да го пускаш защото най-добре е да мине тест и дозареждане с фреон и масло.Относно маслото според мен с 10W40 ще се чувства добре /ако има такива сензори за усет/ и около 4 литра са ОК.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
-
Tornado написа:Няма да отговоря ня всички въпроси ,но колкото толкова.Може да надникнеш при ангренажа ,но не знам дали ще разбереш нещо.АБС-са или е Лукас или Тевес и само с гугъл търсачката изображения може да се ориентираш.За кой хроничен проблем споменаваш залепващото реле ли?Мареа е с дългите биалетки които лесно се разбиват и проблема може да е в тях.Климатроника насилствено няма смисъл да го пускаш защото най-добре е да мине тест и дозареждане с фреон и масло.Относно маслото според мен с 10W40 ще се чувства добре /ако има такива сензори за усет/ и около 4 литра са ОК.Fiat Marea 2.4 JTD+
Fiat Marea 1.6 2000г. + ГИ
Peugeot 406 2.0hdi - once upon a time
Renault 19/1.7mi/ - crash
Коментар
-
Колега, гледам от София си. Горещо ти препоръчвам за сервиз Стефан в Захарна Фабрика. Мисля, че доста колеги тук ще потвърдят. Ако не ти е далеч и имаш интерес ще ти дам телефона на лично. Ще отидеш, ще я качи на подемник и ще ти каже всичко как е. Аз на друго място не си водя машината. Бил съм по всички "маркови" сервизи и винаги съм имал забележки. Само Стефанаки е без за сегаNissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG
Коментар
-
Където и да прочетеш, разликата между 5в40 и 10в40 е единствено в максималната и минималната външна температура, в която могат да работят. Тъй че, не си давай паричките за 5в40. Слагай 10в40, сменяй на 10-на хиляди с филтъра и си бомба.Относно ABS какъв е, по AUTODATA го дава Lucas.Тропането, може да е от биалетите, може и да е от тампони на носача, също така и на реактивната щанга, а тези тампони много кофти се сменяли. Отиди на сервиз да я огледат, всичко ще си покаже.Fiat Punto`04 1.2 60hp.
Renault Kangoo 1.9 DTI 80hp.
ex: FIAT Marea Weekend 1.8 16v ELX; FIAT Brava TD100 SX.
Коментар
-
Масло ползвай по-добре 5W-40 и можеш да го сменяш на по-дълъг пробег, примерно на 15 000. Този е двигателя който се монтира на Стило, Евро 3.ABS по-всяка вероятност е EBC 430. Монтира се на различни марки и модели автомобили. Поправя се с отваряне и презапояване на релето. Проблем е отварянето, защото капакът му е залепен фабрично и трябва да се реже много внимателно. При мен също беше така. Купих втора употреба и той също беше така. После си ремонтирах и двата и сега имам два безупречни.Ако работи добре на газ не я пипай, разхода ти е приемлив.За климатроника сигурно нямаш фреон. Тогава се държи така, въобще не се опитва да тръгне. За там си трябва където пълнят и да видят дали и откъде изтича.Честито и със здраве да си я караш!
Коментар
-
Маслото на ДВГ и на 5000 км. да го сменяш още по-добре ,но въпроса опира до финанси.Аз имам едно питане - ако тези 10000 км се минават за 10 дни ще смените ли маслото на 11-я ден.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Tornado написа:Маслото на ДВГ и на 5000 км. да го сменяш още по-добре ,но въпроса опира до финанси.Аз имам едно питане - ако тези 10000 км се минават за 10 дни ще смените ли маслото на 11-я ден.Fiat Punto`04 1.2 60hp.
Renault Kangoo 1.9 DTI 80hp.
ex: FIAT Marea Weekend 1.8 16v ELX; FIAT Brava TD100 SX.
Коментар
-
wwalker написа:Масло ползвай по-добре 5W-40 и можеш да го сменяш на по-дълъг пробег, примерно на 15 000. Този е двигателя който се монтира на Стило, Евро 3.ABS по-всяка вероятност е EBC 430. Монтира се на различни марки и модели автомобили. Поправя се с отваряне и презапояване на релето. Проблем е отварянето, защото капакът му е залепен фабрично и трябва да се реже много внимателно. При мен също беше така. Купих втора употреба и той също беше така. После си ремонтирах и двата и сега имам два безупречни.Ако работи добре на газ не я пипай, разхода ти е приемлив.За климатроника сигурно нямаш фреон. Тогава се държи така, въобще не се опитва да тръгне. За там си трябва където пълнят и да видят дали и откъде изтича.Честито и със здраве да си я караш!Fiat Marea 2.4 JTD+
Fiat Marea 1.6 2000г. + ГИ
Peugeot 406 2.0hdi - once upon a time
Renault 19/1.7mi/ - crash
Коментар
-
За маслото да кажа, аз бравото го карам само с 10/40 и от смяна= до смяна на щеката не се забелязва да намалява седи си се на макса(сега като го смених нарочно го оставих да е 1мм под макс-а за да го слея по добре и досега 3000км нее мръднало), источвам го чисто никога не съм вадил черно масло от моя мотор, сменям го на около 10 000км г/д до 12 000 макс. колата се кара предимно градско на газ и почти постоянно над 4000 оборота.
Коментар
-
Bane
misho_ написа:За маслото да кажа, аз бравото го карам само с 10/40 и от смяна= до смяна на щеката не се забелязва да намалява седи си се на макса(сега като го смених нарочно го оставих да е 1мм под макс-а за да го слея по добре и досега 3000км нее мръднало), источвам го чисто никога не съм вадил черно масло от моя мотор, сменям го на около 10 000км г/д до 12 000 макс. колата се кара предимно градско на газ и почти постоянно над 4000 оборота.
Коментар
-
Имам още въпроси хихиихТермостата по всяка вероятност в за смана, но знам и за цената му Един приятел бешв сложил вътре в маркуча термостат от рено 5 на този става ли тази процедура ?Fiat Marea 2.4 JTD+
Fiat Marea 1.6 2000г. + ГИ
Peugeot 406 2.0hdi - once upon a time
Renault 19/1.7mi/ - crash
Коментар
-
veselin10 написа:Колега, гледам от София си. Горещо ти препоръчвам за сервиз Стефан в Захарна Фабрика. Мисля, че доста колеги тук ще потвърдят. Ако не ти е далеч и имаш интерес ще ти дам телефона на лично. Ще отидеш, ще я качи на подемник и ще ти каже всичко как е. Аз на друго място не си водя машината. Бил съм по всички "маркови" сервизи и винаги съм имал забележки. Само Стефанаки е без за сегаКара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
За 10 дена 10К... то ще приемеш извивките на седалката като естествено положение. Миналото лято направих за един ден 1200км. Като слязох от колата си стоях сгънат...хахах. Слави не го лъжи момчето на срещите в Неделя само кафета и фанти се подмятатФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар