Колеги, сдобих се неотдавна с Мареа 1.6 16V 96г.Идея защо не ми свети таблото?Фаровете си работят, както и другите ел. уреди.Всичко по него си работи, но осветлението никакво го няма. Благодаря предварително за отговорите
== Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp
На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)
Провери ли потенциометъра за увеличаване на осветлението на таблото.Мисля че се намира отдясно на волана,на самото табло.Завърти го нагоре и трябва да светне.
Провери ли потенциометъра за увеличаване на осветлението на таблото.Мисля че се намира отдясно на волана,на самото табло.Завърти го нагоре и трябва да светне.
Мисля, че колегата е много прав и точно там ще се окаже "проблема"....дай си на мах потенциометъра...А може и самия потенциометър да е откачен или неизправен..мисля, че ако е изгоряла лампичка , то все някъде щеше да мъждука светлинка, защото лампичките са най-малко 3 и би трябвало да са успоредно свързани....
ОК ! Никой не иска да те обижда, добре че е на мах потенциометъра..., а всичко друго по купето свети ли си нормално, за да предположим кой предпазител е заминал евентуално ако нещо друго също не свети ?
Разгледах ел.схемите на Брава от книгата на Haynes, и мисля, че не се различават от тези на Мареа, поне не и в честта свързана с осветлението на таблото...Ако не светят лампичките на рег.номер и тези които осветяват касетофона, то: Първо трябва да се провери предпазител 2, който би трябвало да се намира където е отбелязано на Снимка 1Ако той е наред, трябва да се види дали има +12V на една от клемите на предпазител 2, при включен контакт. Ако няма такова напрежение, проблема трябва да се търси в кабела от ключа на запалването (5) до предпазителната кутия (би трябвало да е жълт) или недай си боже в самия ключ... Ако напрежение има, то отново на дневен ред излиза потенциометъра (71), който може да е откачен или повреден (не е зле да се размърда упорито в двете посоки ако случайно е окислен) - Снимка 2;Ако всичко по-горе е наред, то проблема трябва да се търси в крушките или кабелите до тях (жълто/черни на цвят според схемата) - Снимка 3;Както предполагах крушките не са една а цели две Успех в разследването !
Коментар